Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door sander » wo aug 04, 2010 4:31 pm

Volgens de website Young Guns komt volgende week de Japanse aanvaller Ryo Miyaichi voor een stage naar Amsterdam. De 17-jarige Japanner is momenteel bij Arsenal voor een stage. Hij deed daarmee in een oefenwedstrijd en mocht enkele trainingen bij het eerste elftal afwerken.

Ryo Miyaichi komt uit voor de Chukyo University in Japan, maar hoopt in Europa een contract te kunnen afdwingen
Twee spelers van Ajax Cape Town komen op proef in Amsterdam, dat meldt Ajax CT op haar officiele website. Het gaat om Sameegh Doutie en Thulani Serero. Op 8 augustus zullen de spelers in Amsterdam aankomen en tien dagen bij de selectie van Ajax verblijven.

Doetie is een 21-jarige middenvelder die ook op de rechtervleugel uit de voeten kan. Hij was al eens eerder op proef gekomen bij Ajax. Dit was in 2007, zie de video. Serero is een 20-jarige middenvelder. Beide spelers komen uit voor jeugdelftallen van Zuid-Afrika.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax

Bericht door Rooie » do aug 05, 2010 9:06 pm

Ajax.nl
Jong Ajax boekt oefenzege

05 augustus 2010
Jong Ajax heeft donderdagavond een oefenzege op SDC Putten behaald. Op bezoek bij de zaterdag hoofdklasser won het team van Bryan Roy en Albert van der Dussen met 0-3. Darko Bodul, Jeffrey Sarpong en Rodney Sneijder verzorgden de doelpunten.
De beloften van Ajax speelden in Gelderland de minste oefenwedstrijd tijdens de voorbereiding. Dat was de conclusie van trainer Bryan Roy na afloop van de wedstrijd. Samen met zijn collega-trainer Van der Dussen zag hij dat Jong Ajax vermoeid was. ,,Dit was onze vierde wedstrijd in zes dagen. Dat verklaart deels waarom we vanavond niet zo goed hebben gespeeld.”

Jong Ajax trad in Putten aan zonder Mounir El Hamdaoui. De nieuwe aanwinst trainde de afgelopen dagen mee met Jong Ajax omdat hij nog niet speelgerechtigd was voor de wedstrijd in de voorronde van de Champions League tegen PAOK Saloniki. ,,Morgen traint hij weer met het eerste mee”, verklaarde Roy het ontbreken van Ajax’ nieuwe nummer negen. Zondag opent Ajax 1 de competitie met een uitwedstrijd tegen FC Groningen. Jong Ajax start de Eredivisie voor Beloften op 23 augustus met een thuisduel tegen Jong ADO Den Haag.

Opstelling Jong Ajax: Verhoeven, Van Rhijn, Wielaert, Burnet (70. Boilesen), Donald (60. Overtoom), Schouw, Sneijder, Jozefzoon, Bodul, Sarpong (60. Özbiliz).
Scoreverloop: 26. Bodul 0-1, 42. Sarpong 0-2, 86. Sneijder 0-3.
Volgens mij ligt de reden van het mindere spel ergens anders.

Waas
Berichten: 167
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:33 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Waas » do aug 05, 2010 9:14 pm

De oefenwedstrijd Sdc Putten 1 - Jong Ajax is vanavond gespeeld, en de einduitslag is 0-3 geworden.
Na zo'n 25 minuten kwam het eerste doelpunt uit de lucht vallen, Bodul scoorde vanaf de 16 meter lijn.
De 2e treffer was kort voor rust, door Sarpong. Wederom een schot van afstand, waarop de keeper kansloos was.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de tweede helft gemist heb, omdat ik bij het sponsorhome van Sdc Putten "ome Fred" sprak. Een erg toegewijde man, met hele mooie verhalen over van alles en nog wat. Mijn tweede helft was een stuk beter als van de andere toeschouwers. De 2e helft was nog slechter dan de eerste, ook al scoorde Rodney Sneijder nog wel de 0-3. Verder weinig hoogtepunten, en is er qua het spelbeeld weinig te melden.

De opstelling was trouwens:

Verhoeven, Van Rhijn, Wielaert, Burnet (70. Boilesen), Donald (60. Overtoom), Schouw, Sneijder, Jozefzoon, Bodul, Sarpong (60. Özbiliz).

Edit: Benji was me voor!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax

Bericht door Rooie » za aug 07, 2010 5:10 pm

Vanaf morgen de Zuid-Afrikanen Sameegh Doutie en Thulani Serrero op proef (ajaxct.com) en volgens ELFVoetbal vanaf morgen ook de Japanner Ryo Miyaichi.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Jong Ajax

Bericht door Bert » za aug 07, 2010 8:08 pm

Hmm, welke bijnamen zouden deze jongens van Toppie krijgen?

Ik zet m'n geld op Doetje, Seropositief en Mr. Miyagi.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Aristides » za aug 07, 2010 10:39 pm

Benji schreef:Vanaf morgen de Zuid-Afrikanen Sameegh Doutie en Thulani Serrero op proef (ajaxct.com) en volgens ELFVoetbal vanaf morgen ook de Japanner Ryo Miyaichi.
Las ergens (weet niet meer waar, AS of AN) dat die Japanner traint bij Arsenal 1! Waarom dan naar Jong Ajax?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jong Ajax

Bericht door Michael_B » ma aug 09, 2010 1:02 pm

wimpey schreef:Wederom haakt een held van V10 af.

Deniz Aslan heeft zijn laatste wedstrijd voor Jong Ajax gespeelt. De Turkse verdediger, die nimmer in het eerste debuteerde, verlaat de Amsterdammers na dit seizoen transfervrij. Hij kreeg geen nieuw contract op de Toekomst, zo meldt hij tegenover Highlow Communications.

Volgens Aslan zelf is er her en der wel wat interesse in de diensten van de rechtsachter. Meerdere clubs zouden interesse hebben. Volgens Highlow zou het onder andere om NAC Breda gaan, omdat de oefenmeester van de Bredanaars, Robert Maaskant, het ziet zitten in de achterhoedespeler.
Helmond Sport haalt rechtervleugelverdediger Aslan op bij Ajax

Maandag, 9 augustus 2010 om 13:42Helmond Sport heeft zich versterkt met een nieuwe vleugelverdediger. De eerstedivisionist heeft een akkoord bereikt met Deniz Aslan, die overkomt van Jong Ajax. Dat maakt Helmond bekend op haar officiële website.

De Brabanders geven verder niet bijster veel informatie, waardoor het onbekend is voor hoeveel jaar Aslan heeft getekend. Vermoedelijk gaat het om een eenjarige verbintenis voor de rechtsback, die maandagmiddag voor het eerst met de selectie zal meetrainen.

Vervolgens kan hij vrijdagavond al debuteren, wanneer Helmond de competitie begint met een uitwedstrijd bij FC Den Bosch. Aslan speelde geen enkele wedstrijd in de hoofdmacht van Ajax en gaat nu dus verder in de Jupiler League.
VoetbalZone.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jong Ajax

Bericht door InnerHarbour » ma aug 09, 2010 9:56 pm

Wil zaterdag eigenlijk even komen kijken als ze tegen Scheveningen spelen, kan je die Toekomst zo oplopen?
YNWA

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Feest » ma aug 09, 2010 10:03 pm

Nee, je moet een Toekomstpas kopen aan het loket. Kost 35 euro.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jong Ajax

Bericht door InnerHarbour » ma aug 09, 2010 10:09 pm

Tuuuuuuurlijk.
YNWA

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door D_skilled » ma aug 09, 2010 10:12 pm

Echt waar. Als je vroeg gaat kun je misschien nog wat meepikken van de C1, die spelen een mini toernooi.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax

Bericht door Rooie » ma aug 09, 2010 10:38 pm

InnerHarbour schreef:Tuuuuuuurlijk.
Je hebt het hier wel over een práchtig affiche, he...

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax

Bericht door Rooie » di aug 10, 2010 8:36 pm

AS
Eindstand Odin '19-Jong Ajax (1-6)
Door sv, 10 augustus 2010 19:25, , Bron: Ajax Showtime |Wed 50 euro gratis op wedstrijden
Jong Ajax heeft de oefenwedstrijd tegen Odin '59 met 1-6 gewonnen.

Ajax: Bizot (46. dekkers); Van Rhijn, Van der Meulen, Kappelhof, Burnet; Overtoom (46. schouw), Sneijder (46. bouy), Serero, Doutie, Ebecilio (46. van der hurk) en Ozbilic (46. josefzoon).

'2 Doetie 0-1
'34 Sneijder 0-2
'43 Burnet 0-3

'78 Josefzoon 1-4
'87 Bouy 1-5
'90 Bouy 1-6

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door D_skilled » di aug 10, 2010 11:04 pm

Seranno van den Hurk (Haaglandia) loopt stage.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Lionel » di aug 10, 2010 11:29 pm

Klopt. Wordt misschien aangetrokken voor Jong Ajax. Snap daar heeeeeelemaal niks van...

Zeegelaar? Laat daar de linksbuiten van de A1 spelen desnoods.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jong Ajax

Bericht door peter » wo aug 11, 2010 2:53 pm

Zit Bonevacia dusdanig dicht tegen een plek aan of was er een andere reden om hem niet te laten spelen bij Jong Ajax?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Daily Blind » wo aug 11, 2010 4:31 pm

Peter schreef:Zit Bonevacia dusdanig dicht tegen een plek aan of was er een andere reden om hem niet te laten spelen bij Jong Ajax?
Ik denk geen risico met hem willen nemen, aangezien Lindgren en Enoh er voorlopig nog niet bij zijn. Ik dnek dat hij momenteel 4de in de rangorde is.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 11, 2010 6:18 pm

Volgens mij was Aristides een jaartje of twee geleden tijdens de Copa Amsterdam lovend over Sameegh Doutie, die toen met AJAX Cape Town bezig was. Een rechtsbuiten toch? Heeft iemand enig idee hoe hij het doet?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Demosthenes » wo aug 11, 2010 8:27 pm

Mr. Ajax schreef:Volgens mij was Aristides een jaartje of twee geleden tijdens de Copa Amsterdam lovend over Sameegh Doutie, die toen met AJAX Cape Town bezig was. Een rechtsbuiten toch? Heeft iemand enig idee hoe hij het doet?
De eerste keer dat Ajax CT meedeed was hij inderdaad erg goed; de tweede keer (twee jaar geleden?) was hij niet beter dan het jaar ervoor. Ik hoop dat hij groter/sterker is geworden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jong Ajax

Bericht door Michael_B » do aug 12, 2010 10:42 am

Zag gisteren een paar flitsen van Ajax - Odin en ik moet zeggen... daar wordt nog wel (bij vlagen?) leuk getikt. Een keer raken, doorlopen, driehoekjes etc. Situaties waar bij Ajax 1 de spelers de bal aannemen en ermee gaan lopen, werden hier opgelost door te tikken. Vooral voorafgaand aan de 6e goal bijvoorbeeld, leuk om te zien.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Jöhnk » do aug 12, 2010 2:59 pm

Aardige goals van Bouy. Maar goed, deze tegenstand viel niet echt serieus te nemen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 12, 2010 3:42 pm

Vooral een schitterende 1ste goal. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax

Bericht door Rooie » do aug 12, 2010 3:49 pm

Die Zuid-Afrikanen beheersen het 1x raken wel goed als ik het zo zie. Eenvoudig doch effectief.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Daily Blind » do aug 12, 2010 5:01 pm

Ajaciedjuh schreef:Vooral een schitterende 1ste goal. :smile-ajax.gif:
Idd een prachtig doelpunt. Duurt niet meer lang voordat hij in het eerste staat. Het 2de doelpunt was overigens ook erg goed. Inspelen en doorbewegen. Hebben de jongens in het eerste nog wel eens problemen mee.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 12, 2010 5:47 pm

Waar zijn er beelden te zien?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie