Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yo » wo apr 17, 2013 12:27 pm

Hendrix is een prima opbouwer en straalt veel rust uit aan de bal. Qua postuur is hij nog iel en niet al te groot, twijfel er daarom aan of hij het als centrale verdediger gaat redden (bij psv speelde hij vaak met de fysiek sterkere Bazoer). Doet mij een beetje denken aan een jongere (wel meer talent) Veltman.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » wo apr 17, 2013 2:23 pm

We zijn wel heel erg actief aan het scouten bij de jeugd zeg. Of het terecht is weet ik niet maar ik krijg zo steeds meer het gevoel dat de technische leiding niet enthousiast is over onze eigen spelers.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13426
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Arthur » wo apr 17, 2013 2:33 pm

Daar is het uiteindelijk allemaal mee begonnen toch?

Overigens worden jeugdspelers natuurlijk niet op De Toekomst geboren, dus iedereen is wel een keer bij een andere club weggehaald.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » wo apr 17, 2013 3:03 pm

Ja, ik wil er ook geen heel groot punt van maken. Maar het aantal berichten over jeugdspelers waar wij interesse in hebben is de laatste tijd wel erg fors. Of valt het nu meer op en ging dat altijd al zo. Dat kan natuurlijk ook nog.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door LucaS » wo apr 17, 2013 4:25 pm

Ik zie dat onze jeugdopleiding druk bezig is met het beter maken van onze spelers.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » wo apr 17, 2013 5:59 pm

Dat doorselecteren is op zich niets nieuws. De vader van de Boertjes kreeg al te horen dat een jeugdspeler 1% kans had om Ajax 1 te halen. (Antwoordde vader De Boer: 'Dan heb ik 2% kans.')

Dat gesleep met kinderen hoeft van mij niet zo. Maar misschien ben ik ouderwets. :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47507
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » wo apr 17, 2013 10:25 pm

Twitter, Facebook, Hyves en daarnaast heeft iedere club en zo een beetje elk elftal een eigen website.

En voor de zeikerds: we willen van een 8 een 9 of tien maken. Niet van een 6 een 7.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo apr 17, 2013 10:36 pm

Ik vind het wel logisch, dat op andere velden kijken. De huidige staf, onder aanvoering van JC, vond immers de jeugdopleiding niet goed (genoeg) meer. Daar hebben ze gelijk in, want échte zelfopgeleide toptalenten hebben we al een decennium niet meer gezien. De huidige jeugdspelers zijn dan dus niet goed genoeg en dan ga je ook een deurtje verder kijken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door D_skilled » wo apr 17, 2013 11:15 pm

Yopi schreef:Dat gesleep met kinderen hoeft van mij niet zo. Maar misschien ben ik ouderwets. :blush.gif:
Het is een logisch gevolg van het minder voetballen op straat. Het algehele technische niveau in het jeugdvoetbal wordt alsmaar slechter. De tijden dat Ajax in A'dam en omstreken, in het bijzonder Jany vd Veen, een half Nederlands elftal bijeen kon scouten liggen achter ons. De regionale vijver waaruit Ajax kan putten is nog weliswaar groot, maar holt kwalitatief achteruit en dwingt Ajax om landelijker te scouten.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » do apr 18, 2013 8:52 am

Het is logisch en ik begrijp het wel vanuit het standpunt van Ajax gezien, maar wat doet het met die kinderen? Dat jochie uit Valkenswaard is tien, hij kan zomaar over een jaar of over twee jaar worden bedankt voor de moeite. Op die leeftijd is er nog zo weinig van te zeggen.

Niet alle scouts zien wat Jany van der Veen zeg. Hoe groter je scoutingsgebied, hoe gemakkelijker het wordt. Dat dan ook wel weer.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door peter » vr apr 19, 2013 12:18 pm

Off-topic, maar ik zie iedereen maar vissen bij Sparta, maar toen ik, jaren terug, ging kijken bij de Ajax C1-Sparta C1 was er maar één die echt heel goed was. Adnan Bajic. Hoe is het met die jongen? Is dat nog steeds een exceptioneel talent?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » vr apr 19, 2013 12:35 pm

Dat was dat jochie waar Demo gek van was.

Zit nu in de A1 van Sparta.

http://www.opleidingsparta.nl/?pagina_i ... ws_id=2678

Hij tekende in 2013 een jeugdcontract, dat loopt nu af.

Die jongen heeft veel blessures gehad in de afgelopen jaren, o.a. zijn been gebroken.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Daily Blind » vr apr 19, 2013 2:13 pm

Peter schreef:Off-topic, maar ik zie iedereen maar vissen bij Sparta, maar toen ik, jaren terug, ging kijken bij de Ajax C1-Sparta C1 was er maar één die echt heel goed was. Adnan Bajic. Hoe is het met die jongen? Is dat nog steeds een exceptioneel talent?
Paar weken terug deed hij nog tegen ons mee. Is nog steeds een leuke voetballer, maar is mede door enkele zware blessures er een hele tijd tussen uit geweest. Dit heeft wel degelijk invloed gehad op zijn ontwikkeling. Maar heb toch nog wel genoten van zijn goede basis techniek en oog voor de steekpass.

Moet nog vaak terugdenken aan deze wedstrijd Peter. Bij Ajax liep er erg weinig talent rond en tot vorig jaar waren ze nog allemaal aanwezig in de opleiding. Het woord door selecteren heeft een tijd ergens onder een stapel boeken gelegen op de toekomst.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » vr apr 19, 2013 2:54 pm

Die lichting is nu dus de A1. Inderdaad een ramplichting.

Denk je dat die jongen het nog gaat halen, ZsoG?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door D_skilled » vr apr 19, 2013 2:57 pm

Adnan Bajic is nog steeds twee turven groot en is niet meer 'het grote talent'. Gelukkig voor hem kan hij nog terugvallen op een goede basis.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » vr apr 19, 2013 5:29 pm


Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 20, 2013 3:58 pm

Nu ik toch ziek in mijn nest lig, is dat een mooie gelegenheid om een klein beetje te lezen. Het artikel "De Borman Babes, 15 jaar later" bijvoorbeeld, van Sander van Hal, in de nieuwste Hard Gras. Over de "gouden" lichting van de A1 in 1997, waarvan uiteindelijk Andy van der Meijde het verst kwam. Heel lezenswaardig!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10304
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door WP_Legend » za apr 20, 2013 4:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Nu ik toch ziek in mijn nest lig, is dat een mooie gelegenheid om een klein beetje te lezen. Het artikel "De Borman Babes, 15 jaar later" bijvoorbeeld, van Sander van Hal, in de nieuwste Hard Gras. Over de "gouden" lichting van de A1 in 1997, waarvan uiteindelijk Andy van der Meijde het verst kwam. Heel lezenswaardig!
Heb je een linkje?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 20, 2013 4:26 pm

Nee sorry, ik lees m hardcopy... :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » zo apr 21, 2013 12:38 pm

Borman babes? :confused.gif:

Die groep was de trots en glorie van Adriaanse. Adriaanse snapte niets van opleiden. :excited.gif:

Maar misschien ziet de schrijver van dat artikel dat anders, Weekend Cees?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door LucaS » zo apr 21, 2013 3:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Nee sorry, ik lees m hardcopy... :smallgrin.gif:
Oude man!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 21, 2013 4:08 pm

Ik ben gewoon old skool, Luuk![

quote="Yopi"]Borman babes? :confused.gif:

Die groep was de trots en glorie van Adriaanse. Adriaanse snapte niets van opleiden. :excited.gif:

Maar misschien ziet de schrijver van dat artikel dat anders, Weekend Cees?[/quote]
Borman Babes slaat op hoe de A1 op de Toekomst werd genoemd, nu ze onder leiding stond van Herman Borman.

In het stuk komen Darl Douglas, Pascal Heije, Brutil Hosé, Kevin Bobson en Mitchell Piqué aan het woord. Zij waren een briljante lichting die alles won, maar na tekenen van een contract ging het mis; ze verdienden ineens 100.000 gulden, kregen geen begeleiding en konden geen potten breken in Ajax 1 omdat ze eenvoudigweg geen kans kregen van Olsen, Wouters of Adriaanse, nu Ajax vooral bestond uit aankopen en routiniers (in die tijd was er door de beursgang immers een hoop geld en we weten allemaal nog wel hoe dat werd uitgegeven...) En misschien dat ze ook wat te lui waren geweest, lees je tussen de regels door.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 21, 2013 4:09 pm

Ik ben gewoon old skool, Luuk!
Yopi schreef:Borman babes? :confused.gif:

Die groep was de trots en glorie van Adriaanse. Adriaanse snapte niets van opleiden. :excited.gif:

Maar misschien ziet de schrijver van dat artikel dat anders, Weekend Cees?
Borman Babes slaat op hoe de A1 op de Toekomst werd genoemd, nu ze onder leiding stond van Herman Borman.

In het stuk komen Darl Douglas, Pascal Heije, Brutil Hosé, Kevin Bobson en Mitchell Piqué aan het woord. Zij waren een briljante lichting die alles won, maar na tekenen van een contract ging het mis; ze verdienden ineens 100.000 gulden, kregen geen begeleiding en konden geen potten breken in Ajax 1 omdat ze eenvoudigweg geen kans kregen van Olsen, Wouters of Adriaanse, nu Ajax vooral bestond uit aankopen en routiniers (in die tijd was er door de beursgang immers een hoop geld en we weten allemaal nog wel hoe dat werd uitgegeven...) En misschien dat ze ook wat te lui waren geweest, lees je tussen de regels door.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » zo apr 21, 2013 4:21 pm

Ja, dat dacht ik al. Het was de schuld van Morten Olsen. :1evil.gif:

Olsen had gelijk, zo goed waren die jongens niet. Dat bleek wel toen Adriaanse trainer werd en een paar van die jongens een kans gaf. Dat werd dus niets.
Die jongens van dat team waren perfect op elkaar ingespeeld, in de training lag de nadruk op teamspel en winnen. Als het gemiddelde van dat team dan vrij hoog is, zijn de resultaten al snel goed.

Ik heb dat team zelf zien spelen en vond er weinig aan. Ik kom voor die ene uitblinker en niet voor middelmatige spelers die een kunstje hebben geleerd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 27, 2013 7:20 am

Telesport
AJAX STRIKT KARLSSON

Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM – In de speurtocht naar buitenlandse, jonge talenten heeft Ajax weer een succesje geboekt. De Amsterdammers staan op het punt om de IJslandse spits Ottar Magnus Karlsson (16) te strikken. „Ottar heeft een driejarige aanbieding ontvangen en zal zich daar de komende dagen over buigen”, zegt zijn zaakwaarnemer Jerry de Koning. „Maar hier komen we altijd uit.”

Na twee stageperiodes waren de trainers unaniem over de speler van Vikingur. „Ze vinden hem een grote, sterke spits, die ondanks zijn lengte mobiel en snel is”, aldus De Koning.

Eergisteren kreeg Karlsson een rondleiding en presentatie van Wim Jonk en Ruben Jongkind en gisteren volgden de besprekingen met Marc Overmars. Vandaag keert de jeugdinternational terug naar IJsland.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie