Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 3:13 pm

Ajax Rules schreef:
Jouw standpunt komt voort uit diezelfde macho / seksisme cultuur, die in casu juist het probleem is.
Ik zou nooit een vrouw kunnen slaan. Nooit.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 3:14 pm

Marillion schreef:Het klinkt in dit artikel allemaal wat minder heftig. Maar klaar is het natuurlijk ook nog niet. Ook als er 'slechts' één verdachte is. Die andere twee zijn er dan bij en zouden moeten ingrijpen.
Vaak werkt het niet zo. Justitie heeft Estelle Cruijff ook niet opgesloten.

Eerste bericht was dus schromelijk overdreven.

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 3:16 pm

Yopi schreef: Eerste bericht was dus schromelijk overdreven.
Ze is in of buiten de auto onder handen genomen = ze is onder handen genomen.

Niets schromelijk overdreven of onderdreven dus.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 3:22 pm

Eerst was ze door drie mannen uit de auto gesleurd, ze had botbreuken, enz.

Twee van de drie waren bij wijze van spreken al gedeporteerd, terwijl ze niets gedaan hebben.

Kwalijke berichtgeving. Bah.

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 3:25 pm

Yopi schreef:Eerst was ze door drie mannen uit de auto gesleurd, ze had botbreuken, enz.

Twee van de drie waren bij wijze van spreken al gedeporteerd, terwijl ze niets gedaan hebben.

Kwalijke berichtgeving. Bah.
Je schiet in de 'het valt allemaal wel mee modus'. Dat vind ik dan weer kwalijk. Ze hebben met hun gore poten van die vrouw af te blijven.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33803
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax A1

Bericht door zeux » vr mar 13, 2015 3:35 pm

wimpey schreef:
Ajax Rules schreef:
Jouw standpunt komt voort uit diezelfde macho / seksisme cultuur, die in casu juist het probleem is.
Ik zou nooit een vrouw kunnen slaan. Nooit.
Maar 'juffie' zou geen probleem zijn? :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 3:38 pm

Dat is beslist niet mijn bedoeling, Willem. Ik wil oordelen op grond van de feiten en niet op grond van loze beschuldigingen. De berichtgeving vind ik schandalig.

Heeft Wilders zijn woorden al teruggenomen? Of moeten er tegenwoordig onschuldige mensen 'naar Marokko' worden gedeporteerd?

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 3:48 pm

zeux schreef: Maar 'juffie' zou geen probleem zijn? :-)
:biggrin.gif: Rammen is een gebrek aan woorden.
Yopi schreef:Dat is beslist niet mijn bedoeling, Willem. Ik wil oordelen op grond van de feiten en niet op grond van loze beschuldigingen. De berichtgeving vind ik schandalig.
Feit is dat iemand zich niet kon beheersen en fysiek is opgetreden.
Heeft Wilders zijn woorden al teruggenomen? Of moeten er tegenwoordig onschuldige mensen 'naar Marokko' worden gedeporteerd?
Nee, alleen onschuldige allochtonen. :hypocrite.gif: Kunnen we Geert W. geen enkeltje Hongarije geven? Daar komt z'n vrouw toch vandaan en die Orban daar is pcs 'up his street'. Iets met opgeruimd... :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 4:14 pm

Die Indo's zijn zo racistisch als wat. Algemeen bekend. :hypocrite.gif:

Terugsturen naar de Molukken! :hypocrite.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Neefkens » vr mar 13, 2015 4:37 pm

Eerst even de feiten zeker hebben en dan oordelen. Lijkt me heel normaal.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10343
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax A1

Bericht door WP_Legend » vr mar 13, 2015 4:38 pm

Ik ben ge-emancipeerd... Ik zou een vrouw net zo snel mishandelen als een man... Ik zie niet in wat iemands geslacht ermee te maken heeft?!

Alexander
Berichten: 8594
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Alexander » vr mar 13, 2015 4:43 pm

https://www.om.nl/actueel/nieuwsbericht ... edagvaard/

Walgelijk hoe er in de media met deze zaak is om gegaan. Walgelijk hoe er ook hier direct al is geoordeeld.

2 van de 3 jongens hebben dus helemaal niks gedaan. Een derde heeft geduwd. Ze zijn vermoedelijk gewoon weggereden omdat ze niet dachten dat er iets ernstigs was. Bij een kleine verkeersruzie blijf je immers niet wachten.

Wat mij betreft stelt Ajax de Telegraaf aansprakelijk voor reputatieschade. En ik vind het ook zeer, zeer kwalijk hoe Wilders, Blok en Schippers in deze zaak hebben gereageerd. Schandelijk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Marillion » vr mar 13, 2015 5:08 pm

Minister Schippers heeft ook een sterke reactie zeg. Die heeft het gewoon over spelers uit het eerste van een belangrijke club. Heeft kortom geen idee waar het over gaat maar voelt zich wel geroepen om er iets over te zeggen. Zal ongetwijfeld ook weer niets met de komende verkiezingen te maken hebben.

Ik ben blij dat het niet zo dramatisch lijkt te zijn als de eerste berichten suggereerden. Al is er natuurlijk wel degelijk iets gebeurd dat niet normaal is. Anders krijgt één van die jongens geen aanklacht voor mishandeling aan de broek.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33999
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax A1

Bericht door Duke » vr mar 13, 2015 6:12 pm

Jeugdspelers Ajax op vrije voeten na mishandeling

UPDATE De drie jeugdspelers van Ajax die gisteren zijn opgepakt na een mishandeling van een agente, zijn vrijgelaten. Eentje is verdachte, meldt het OM. De spelers worden geschorst door hun club, tot duidelijk is wat er gebeurd is. ,,We gaan uitzoeken wie er betrokken is geweest en wie welke rol heeft gespeeld'', liet een Ajax-woordvoerder weten.

Eén van de spelers (van achttien jaar) geldt als verdachte van mishandeling, zegt het OM in Amsterdam. Hij moet zich later voor de rechter verantwoorden. De andere twee (achttien en negentien jaar) zijn geen verdachten meer.

Geen botbreuken
Volgens het OM was er sprake van een 'gewone mishandeling', niet van openlijke geweldpleging. De vrouw is niet uit de auto gesleurd en heeft er geen botbreuken aan overgehouden, aldus de woordvoerder. Ook maakte de vrouw niet kenbaar dat ze een politievrouw was.

Drie jongens mishandelden een agente in burger op de Jan Vroegopsingel in het zuiden van Amsterdam. De vrouw toeterde toen de zwarte Mercedes de weg blokkeerde. De drie voetballers zouden de vrouw vervolgens op de grond hebben geduwd. Ze liep schouderletsel op maar is inmiddels uit het ziekenhuis.

De jongens gingen ervandoor, maar na een oproep via Burgernet kon de politie de daders later in de buurt oppakken. Volgens De Telegraaf gaat het om Ajax A1-aanvaller Zakaria El A., aanvoerder Ashraf El M. en de 19-jarige spits Samet B.

Reacties
,,Het is heel ernstig wat er is gebeurd,, laat een Ajax-woordvoerder weten. ,,We nemen de zaak hoog op'', zegt de zegsman. Tot het onderzoek af is zullen de betrokken spelers geen voetbalactiviteiten voor de club verrichten, meldt Ajax.

Minister Edith Schippers van Sport noemt het een ,,afschuwelijk bericht''. Ze laat verder weten dat het nu een zaak van politie, justitie en Ajax is ,,om eerst alle feiten op een rij te zetten. Ik ga ervan uit dat deze partijen vervolgens passende maatregelen zullen nemen''.

Verschrikkelijk
Waarnemend minister van Veiligheid en Justitie Stef Blok vindt ,,geweld tegen gezagsdragers altijd verschrikkelijk. We kunnen dit niet accepteren'', aldus de bewindsman.

Geert Wilders meldt op Twitter dat hij wil dat de Nederlandse nationaliteit van de spelers wordt afgepakt en dat ze worden uitgezet naar Marokko.

Hogere straf
Mensen die politieagenten, ambulancepersoneel en anderen met een publieke functie belagen, krijgen meestal een hogere straf dan bij geweld tegen 'gewone' mensen. In 2011 sprak toenmalig minister Ivo Opstelten af met het Openbaar Ministerie dat bij agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak drie keer zo zware straffen worden geëist. Bij het incident gisteren wisten de verdachten waarschijnlijk niet dat het om een politievrouw ging.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax A1

Bericht door InnerHarbour » vr mar 13, 2015 7:19 pm

Yopi schreef:Update: twee van de drie zijn vrijgelaten en geen verdachte meer.

http://www.parool.nl/parool/nl/4164/ERE ... chte.dhtml
Als die andere twee niets hebben gedaan om hun vriendje tegen te houden deugen ze net zo min.

Overigens is Zakaria El Azzouzi dus de overgebleven verdachte.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax A1

Bericht door peter » vr mar 13, 2015 8:52 pm

In een ander draadje hadden we het over politiek en het respect dat je had voor politici. Als je dan weer zo'n bericht van Wilders en in veel mindere mate van Schippers leest, dan denk je daar direct aan. Wat een stel uilskuikens zijn dat, zeg.

Schandalig tendentieus stukje van de Telegraaf ook btw.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Khraa » vr mar 13, 2015 9:58 pm

Ik vind het altijd zo wonderlijk als er staat: Geweld tegen gezagsdragers is altijd verschrikkelijk.

Geweld tegen een mevrouw die toetert omdat er een Mercedes in de weg staat is toch minimaal net zo verschrikkelijk?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 11:47 pm

Dat schoot me ook te binnen, Peter.

Derksen gaat ook los, zeg. Ajax, doofpot,verkrachtingen....
Alsof het zo werkt. De slachtoffers zouden vast niet naar de pers lopen. :hypocrite.gif: Vraag maar aan Patrick Kluivert.

Laten we afwachten wat de aanklacht zal zijn. En hoe de rechter oordeelt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Marillion » za mar 14, 2015 9:52 am

En als ik het goed begrijp had Jeroen Pauw de "deskundigen" Frits Barend en Harvey Esajas ingeschakeld?!?
Kijk, met dat soort televisie snap ik dus wel dat mensen als Van Kooten en De Bie op een gegeven moment zijn gestopt. Daar is geen persiflage meer op te maken.

De hoeveelheid mensen die hier iets over meent te moeten zeggen om er zelf beter van te worden is te gênant voor woorden. Ik zeg het er nog maar een keer bij. Het doet niets af aan het feit dat die jongens zich fatsoenlijk moeten gedragen. Maar spelen er op het moment nou echt geen belangrijkere zaken om op televisie over te praten?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10343
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax A1

Bericht door WP_Legend » za mar 14, 2015 10:39 am

Ik zie het volgende scenario voor me, ik ben in m'n Mercedes op iemand aan het wachten. één of ander takkewijf toetert met haar auto. Ik loop naar haar toe en zeg even geduld, zij begint meteen te schelden en te vloeken... wij worden boos openen de deur en sleuren haar uit de auto en ze valt op de grond...

is dit mishandeling???

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax A1

Bericht door LucaS » za mar 14, 2015 10:44 am

Het is in ieder geval geen normaal gedrag.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Marillion » za mar 14, 2015 10:44 am

Ik ben geen jurist maar dat lijkt mij wel mishandeling ja. Het is in ieder geval geen normaal gedrag wanneer je in zo'n situatie zit. Er is dan toch minimaal sprake van een te groot ego, een kort lontje of een combinatie van dergelijke factoren. Je kan immers ook gewoon even aan de kant gaan of, wanneer dat eerste niet mogelijk is, het toeteren even voor lief nemen en zorgen dat je alsnog zo snel mogelijk weg bent.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax A1

Bericht door Khraa » za mar 14, 2015 10:45 am

Ja, je moet met je poten van andere mensen afblijven
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax A1

Bericht door Le T. » za mar 14, 2015 10:59 am

WP_LeGeNd schreef:Ik zie het volgende scenario voor me, ik ben in m'n Mercedes op iemand aan het wachten. één of ander takkewijf toetert met haar auto. Ik loop naar haar toe en zeg even geduld, zij begint meteen te schelden en te vloeken... wij worden boos openen de deur en sleuren haar uit de auto en ze valt op de grond...

is dit mishandeling???
Er is niemand uit een auto gesleurd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax A1

Bericht door InnerHarbour » za mar 14, 2015 11:14 am

Thuis op handen gedragen prinsjes, spelend in de gehypte A1 van Ajax met een contract, rijdend in een Mercedes laten zich niet wegtoeteren door een Nederlandse vrouw, kom nou, aanpakken die hoer.
YNWA

Plaats reactie