Ajax O17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax B1

Bericht door LucaS » ma dec 07, 2015 7:49 pm

Maar dat kwam uit de koker van Jonk, en die mag naar believen van plan Cruijff afwijken, zonder dat andere leden van het TH er zich mee mogen bemoeien uiteraard.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Yopi » ma dec 07, 2015 7:53 pm

We zullen het zien. Of liever: jullie zullen het zien.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax B1

Bericht door Mano » vr dec 18, 2015 5:02 pm

Hoe staat het met die Redan?
Schijnt een doelpunten machine te zijn.

gouden schoen gepakt in USA, scoort aan lopende band bij Ajax en is een jaar jonger dan de rest.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax B1

Bericht door InnerHarbour » zo jan 17, 2016 8:57 am

Chelsea haalt Ajax-talent binnen

Chelsea heeft volgens de Daily Mail de net 16-jarige Ajacied Juan Familia Castillo binnengehaald. De club uit Londen troeft daarmee Manchester United af, dat ook verregaande belangstelling had voor de middenvelder van B1 van de Amsterdammers.

AD
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax B1

Bericht door elliquido » zo jan 17, 2016 9:11 am

Heel erg jammer weer.
We kunnen ondertussen een team opstellen van al die talenten die bij de grote ploegen zitten

Heeft iemand toevallig een lijstje van de afgelopen 5 jaar?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax B1

Bericht door wimpey » zo jan 17, 2016 10:17 am

Shit happens. Wat Ajax is voor een jongen uit Odense of Silkeborg, is Chelsea of Man U voor een jongen van Ajax.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Marillion » zo jan 17, 2016 10:28 am

Ja, we hebben het best lang droog gehouden. Eerder zag je talenten bij andere Nederlandse clubs naar het buitenland vertrekken terwijl onze spelers dan toch voor een langer verblijf in Amsterdam kozen. De laatste jaren gebeurd het toch steeds vaker dat ze ook bij ons vertrekken.

Tja, we kunnen dan een heel verhaal ophangen over de geweldige kansen die ze bij Ajax krijgen. Maar ze denken natuurlijk allemaal dat zij dat talent zijn dat het wel haalt. Je krijgt er een dikke zak geld bij en je speelt bij een club die je kent van de playstation. Zeg er maar eens nee tegen. Het is inderdaad net zoiets als talenten uit Scandinavië die graag naar Ajax komen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax B1

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 17, 2016 12:11 pm

Dat denk ik dus niet. Ajax is weliswaar steeds meer een grote naam uit het verleden, maar de jeugdopleiding wordt wereldwijd -al dan niet terecht- geroemd en de kans op veel speeltijd in het eerste is realistisch. Elk jaar bovendien verzekerd van Europees voetbal, relatief vaak in de Champions League. Van daar uit doorstromen naar een Europese (sub)topclub lijkt me dan een logischer stap, dan op je 16e mee te trainen met Chelsea om vervolgens door die club uitgeleend te worden aan een Engels equivalent van Schubbekutteveen.

Talenten uit Scandinavië hebben een véél grotere kans op (structureel meespelen in) het eerste van Ajax, dan een Ajaxtalent in het eerste bij een PL-club.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax B1

Bericht door Mano » ma jan 18, 2016 10:23 am

Noem 1 speler die vroegtijdig de overstap naar Spanje/Engeland heeft gemaakt en die nu op goed niveau voetbalt? :confused.gif:

Deze jongen speelt in de B, is dus nog niet rijp voor geen enkel Eerste elftal. Ajax, Chelsea etc
Zijn hoofd is dus gek gemaakt. Het is niet zo dat hij niet de waardering krijgt bij Ajax, die erkennen zijn talent.

zijn entourage heeft geld nodig :hypocrite.gif: (familie)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax B1

Bericht door elliquido » ma jan 18, 2016 1:46 pm

peeters
mallen
mensah
.....

nog weinig nieuws van hen

ben echt benieuwd of er zo'n lijstje is.. google was niet mijn vriend voorlopig
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Marillion » ma jan 18, 2016 2:23 pm

Voor die jongens is het ook nog wel erg vroeg natuurlijk. Die zouden bij Ajax ook nog niet bij het eerste elftal zitten. Zo eerlijk moeten we wel zijn.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax B1

Bericht door Lionel » ma jan 18, 2016 2:47 pm

elliquido schreef:peeters
mallen
mensah
.....

nog weinig nieuws van hen

ben echt benieuwd of er zo'n lijstje is.. google was niet mijn vriend voorlopig
Die Peeters had laatst meegedaan met het 2e team van Madrid dacht ik?
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax B1

Bericht door Mano » ma jan 18, 2016 3:05 pm

het super talent uit noorwegen heeft het erg moeilijk in Madrid.
Schijnbaar dacht hij dat hij met 6 maanden kon aansluiten bij het eerste. :excited.gif:

een huurperiode zit er waarschijnlijk aan te komen.

Van zo'n vroege overstap op een hele jonge leeftijd, is eigenlijk alleen Messi een voorbeeld
alle anderen moesten eerst rijpen bij een minder grote club en daarvan weer de meeste in eigen land.

maar ja,
1,5mio en allemaal andere benefits en spelen voor Chelsea.... dat lonkt...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Ajax B1

Bericht door DelToro » ma jan 18, 2016 3:43 pm

elliquido schreef:peeters
mallen
mensah
.....

nog weinig nieuws van hen

ben echt benieuwd of er zo'n lijstje is.. google was niet mijn vriend voorlopig
Volgens mij gaat het in ieder geval met Malen en Mensah heel goed.
Malen loopt kennelijk voor op schema, doet vrijwel altijd met -21 mee en scoort veel (vaak ook als linksbuiten). Mensah is één van de sterkhouders van het reserve team van Man Utd. Maakt daar een beetje dezelfde ontwikkeling door als Bazoer bij Ajax, aangezien hij momenteel voornamelijk als middenvelder speelt.

Beiden zijn nog erg jong, dus het is niet gek dat ze hun debuut nog niet hebben gemaakt. De kans dat ze doorbreken lijkt nog erg aanwezig.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Marillion » ma jan 18, 2016 4:08 pm

Misschien zie ik er één of twee over het hoofd maar volgens mij is het vertrekken van grote talenten bij Ajax echt later op gang gekomen dan bij de nationale concurrentie. Zoals ik al zei, de spelers die we hier nu noemen zouden bij Ajax ook nog niet bij het eerste elftal zitten.

Ik kan me Jordy Brouwer nog herinner die naar Liverpool ging maar die jongen was sowieso niet goed genoeg. Speelt nu bij de amateurs. Bij Feyenoord heb je jongens als Rekik, Bruma en Ake gehad. Zijn die er nu slechter van geworden? Zeg 't maar.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax B1

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mar 26, 2016 3:45 pm

Is er nog iemand bij de Future Cup gaan kijken?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax B1

Bericht door Cruijff » za mar 26, 2016 4:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Is er nog iemand bij de Future Cup gaan kijken?
Nee.

Maar je kunt het ook op tv zien via het kanaal van Ziggo.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax B1

Bericht door Cruijff » zo mar 27, 2016 12:00 pm

Ajax-Arsenal staat op het punt van beginnen.

Mister Ajax Sjaak Swart vindt Benfica tot nu toe de beste ploeg van het toernooi. Die zijn helaas al wel uitgeschakeld door een doelpunt dat nooit goedgekeurd had mogen worden.

Die nummer 19 van Barcelona, een middenvelder, is ook erg goed! Redan lijkt, net als neef Iwan Redan flink op Patrick Kluivert in zijn jonge jaren..!

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo mar 27, 2016 1:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » zo mar 27, 2016 12:36 pm

Ruststand 1-0 voor Arsenal, verdiende voorsprong. Ajax heeft in deze lichting vooral lange spelers (Zal IH aanspreken), maar weinig voetballers. Ik weet dat niet iedereen aanwezig is, maar dat zal bij Arsenal ook niet het geval zijn, voor dergelijke toernooien wordt altijd een beroep gedaan op een aantal spelers uit de lichting eronder.

Ajax leek even druk te zetten, zo rond minuut zestien, maar de bal op de lat kwam door de wind, de wind die door de commentator als excuus wordt aangevoerd voor het zwakke spel.

Tegendoelpunt was een fout van de keeper, die wel weet dat zijn centrale verdedigers erg langzaam zijn en er te snel uitkwam.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax B1

Bericht door 999 » zo mar 27, 2016 12:39 pm

Kunstgras toch ?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » zo mar 27, 2016 12:41 pm

en 0-2, de lange Bakker kopt een eenvoudig te verdedigen bal door het midden weg, in het strafschopgebied; hoe verzin je het?

daarvoor Nunnely komt r langs en wat zien we? twee aanvallers die richting doel lopen en niemand rond de penaltystip, waar is het oude Ajaxvoetbal gebleven? Op zich maakte het niet veel uit, de voorzet was een eenvoudige bal voor de keeper.

Ajax zal nog wel scoren, anders haalt het de halve finale niet???
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax B1

Bericht door 999 » zo mar 27, 2016 12:58 pm

Is dit ook weer zo'n bewierookte lichting ?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax B1

Bericht door Cruijff » zo mar 27, 2016 1:14 pm

999 schreef:Is dit ook weer zo'n bewierookte lichting ?
Nee, niet echt. Er zitten een paar jongens als Mitchell Bakker bij die er erg weinig van kunnen. Een aantal van de beste spelers, onder meer Justin Kluivert zijn niet bij dit toernooi omdat ze momenteel met Oranje Under 17 op pad zijn.
999 schreef:Kunstgras toch ?
Jep, deze wedstrijd wordt gespeeld op veld 3 en dus op kunstgras.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » zo mar 27, 2016 1:18 pm

999 schreef:Is dit ook weer zo'n bewierookte lichting ?
Iedere lichting wordt bewierookt :ajaxsmiley.gif:

Afgelopen en zoals gedacht, na 60 minuten en 20 seconden maakt Ajax de 1-2. Ajax kreeg drie goede kansen in de laatste minuten, alsof Arsenal een tegendoelpunt wilde. Ajax in de 57 minuten ervoor één keer erg dicht bij een doelpunt. Arsenal miste een paar kansen, keeper redt twee keer, anders loopt Arsenal uit naar 3-0, 4-0.

De andere wedstrijd eindigde in 4-1, waar de Ghanezen (naam team ben ik even kwijt) de kansen niet konden benutten, laatste minuten alleen voor de keeper missen, en een bal via de keeper op de paal.

Het was wel voor het eerst dat de gemiddelde lengte van een Ajaxteam hoger was dan die van een Engels team, zo'n vijf lange spelers.
999 schreef:Is dit ook weer zo'n bewierookte lichting ?
Er zal wel een reden zijn voor het slechte spel; het was traag, tweede helft vaak de lange bal, slechte voorzetten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » zo mar 27, 2016 1:20 pm

Een aantal van de beste spelers, onder meer Justin Kluivert zijn niet bij dit toernooi omdat ze momenteel met Oranje Under 17 op pad zijn.
Dat zal een reden kunnen zijn: Kluivert, De Ligt (Deed vorig jaar toch ook al mee?) en wie nog meer?

Bij Arsenal deden er ook wat jonge spelers (de invallers) mee, als ik die koppies en lengte zag.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie