Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » ma aug 08, 2022 10:15 pm

Mr. Ajax schreef:
ma aug 08, 2022 8:50 pm
Hoe doen Hlynsson en Rasmussen het? Vooral die eerste heeft wel wat speciaals, vind ik. Beetje Eriksen-achtig.
Vind je? Dan heb ik zeker pech: elke keer als ik Hlysson zie, doet hij met overtuiging een grijze muis na.

Rasmussen is technisch aardig, maar heeft totaal geen gif. Zo flegmatiek als de pest.

Ajax heeft de laatste paar jaar fors geïnvesteerd in Scandinavische jongens (Hlysson, Jensen, Rasmussen, Kjaer, Dall), maar ik moet nog zien of een van die jongens het haalt. Dall is alvast weg, die had totaal het niveau niet.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 08, 2022 11:33 pm

Yopii schreef:
ma aug 08, 2022 10:15 pm
Mr. Ajax schreef:
ma aug 08, 2022 8:50 pm
Hoe doen Hlynsson en Rasmussen het? Vooral die eerste heeft wel wat speciaals, vind ik. Beetje Eriksen-achtig.
Vind je? Dan heb ik zeker pech: elke keer als ik Hlysson zie, doet hij met overtuiging een grijze muis na.

Rasmussen is technisch aardig, maar heeft totaal geen gif. Zo flegmatiek als de pest.

Ajax heeft de laatste paar jaar fors geïnvesteerd in Scandinavische jongens (Hlysson, Jensen, Rasmussen, Kjaer, Dall), maar ik moet nog zien of een van die jongens het haalt. Dall is alvast weg, die had totaal het niveau niet.
Zijn touch en de manier waarop ie beweegt doet me wel wat aan Eriksen denken, ja.

Ben het verder met je eens wat Rasmussen betreft. Een klein beetje Dolberg, alleen is/was Dolberg een echte spits. Bij Rasmussen heb ik het gevoel dat het geen pure 9 is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 08, 2022 11:40 pm

Rasmussen kan er geen klote van. Niveau KKD.
Ajax!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 09, 2022 6:37 am

Grootste talent is Vos. In de 10-15 minuten dat hij meedeed na zijn blessure: snelheid, fysiek, overzicht, techniek. Het zou me heel erg verbazen als hij niet zijn debuut gaat maken in Ajax 1, mits hij fit blijft. Axel heeft ook de potentie. Gisteren wilde hij te graag, waardoor zijn acties vaak stranden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jong Ajax

Bericht door De Dominee » di aug 09, 2022 9:13 am

VI heeft een hele andere wedstrijd van Conceicao gezien dan de azijnzeikers hier:

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-aanwinst- ... t-heitinga
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door wimpey » di aug 09, 2022 10:53 am

We hebben pre season kunnen vaststellen wat het niveau van die kids van JA is.

Tis nie veul.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door columbus » di aug 09, 2022 11:02 am

De Dominee schreef:VI heeft een hele andere wedstrijd van Conceicao gezien dan de azijnzeikers hier:

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-aanwinst- ... t-heitinga
Ben wel met VI eens. Zijn eerste wedstrijd in een Ajax shirt was gewoon een dikke voldoende.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jong Ajax

Bericht door De Dominee » di aug 09, 2022 11:13 am

wimpey schreef:
di aug 09, 2022 10:53 am
We hebben pre season kunnen vaststellen wat het niveau van die kids van JA is.

Tis nie veul.
Mwoah. Het houdt (nog) niet over, maar ik vind Fitz - Jim en Conceicao wel spelers die in de 2e seizoenshelft zouden kunnen aanhaken bij 1. Regeer wellicht. Gorter.

Hansen, Unuvar en Rasmussen zou ik verhuren.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door wimpey » di aug 09, 2022 11:30 am

Wat maakt van Regeer een talent? Ik vind het een bleekneus. 13 - dozijn.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jong Ajax

Bericht door Trab » di aug 09, 2022 1:05 pm

wimpey schreef:Wat maakt van Regeer een talent? Ik vind het een bleekneus. 13 - dozijn.
Niks bijzonders idd. Dat hele jong elftal is niks. We leidden op voor clubs als Groningen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di aug 09, 2022 1:49 pm

Trab schreef:
di aug 09, 2022 1:05 pm
wimpey schreef:Wat maakt van Regeer een talent? Ik vind het een bleekneus. 13 - dozijn.
Niks bijzonders idd. Dat hele jong elftal is niks. We leidden op voor clubs als Groningen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Timber, Rensch, Brobbey, Taylor zijn ook uit Jong doorgestroomd, hé. En daarvoor ook al gasten als De Ligt, Donny, Frenkie, Gravenberch, Nous…

Bij het eerste is het nu even overvol, maar er zitten nog genoeg talentvolle gasten bij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jong Ajax

Bericht door De Dominee » di aug 09, 2022 2:04 pm

Daarachter zitten weer jongens als Vos, Misehouy, Bounida, Faberski oa.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Jong Ajax

Bericht door Trab » di aug 09, 2022 2:24 pm

Mr. Ajax schreef:
Trab schreef:
di aug 09, 2022 1:05 pm
wimpey schreef:Wat maakt van Regeer een talent? Ik vind het een bleekneus. 13 - dozijn.
Niks bijzonders idd. Dat hele jong elftal is niks. We leidden op voor clubs als Groningen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Timber, Rensch, Brobbey, Taylor zijn ook uit Jong doorgestroomd, hé. En daarvoor ook al gasten als De Ligt, Donny, Frenkie, Gravenberch, Nous…

Bij het eerste is het nu even overvol, maar er zitten nog genoeg talentvolle gasten bij.
Ja dat is zeker zo. Maar wat er gisteren stond was niet veel. De hele achterhoede hebben ze al laten gaan (kasanwirjo, Douglas, musampa, hillen) bij gebrek aan nivo, en dan kijk ik gisteren en dan staat er een middenvelder- Warmerdam- centrale verdediger met Kik Pierie naast hem Afbeelding schuif dan centrale verdedigers door uit onder 18 ofzo. Middenveld staat dan een Regeer. Die moest zich op rechtsback focussen samen met Rensch. Maar ja, er is weer een nieuwe rechtsback gehaald en voor het middenveld komt hij tekort. Die jongen heeft geen toekomt. Voorin speelt Sontje Hansen al 3 jaar. Die kan ook die laatste stap niet maken. Rasmussen zal Ajax 1 ook nooit halen. Wat moet je ermee? Doorselecteren. Jongens van onder 18 doorschuiven die wel talent hebben om het eerste te halen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jong Ajax

Bericht door De Dominee » di aug 09, 2022 2:54 pm

Tja, je kunt moeilijk met allemaal jochies van 16 gaan spelen in de KKD. Daar hebben de echte talenten ook niets aan. Een paar meer ervaren jongens die Ajax 1 nooit gaan halen kunnen geen kwaad, al moeten dat er geen 11 zijn natuurlijk... Maar zo was Llansana bijvoorbeeld best nuttig.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » di aug 09, 2022 5:27 pm

Timber, Rensch, Brobbey, Taylor zijn ook uit Jong doorgestroomd, hé. En daarvoor ook al gasten als De Ligt, Donny, Frenkie, Gravenberch, Nous…
En recent? :confused.gif:

De jongens die jij noemt zitten er alweer een tijdje bij.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door wimpey » di aug 09, 2022 6:20 pm

3/4 van JA nu gaat 1 niet halen. Denk dat ik dan nog optimistisch ben.

Die jongens moet je als de wiedeweerga verhuren. JA hoeft niet te presteren. Het gaat om die paar man voor 1 klaarstomen.

Rasmussen, Regeer, Hansen: ze pikken niet aan in pre season. Verhuren die hap, anders weet je zeker dat ze niets opleveren. Die Warmerdam speelde gister, die kan er al helemaal niets van.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » di aug 09, 2022 6:39 pm

Bijzonder dat Warmerdam een contract kreeg.

Hansen is lang geblesseerd geweest. Van hem kan ik me nog voorstellen dat hij eerst op niveau moet komen. Ünüvar daarentegen... meteen verhuren.

Bij Ajax houden ze van 'wonderkinderen': Nouri, Antonucci, Ünüvar, Fitz-Jim en nu weer Bounida. Zulke jongens kunnen alles met een bal, maar zijn ze ook geschikt voor mannenvoetbal?

Aan de andere kant komen er spelers uit de opleiding die vooral ijverig zijn: Dani de Wit, Ekkelenkamp, Regeer, enz.

Een topmiddenvelder heeft iets van allebei.

Zeer teleurstellend dat we niet een of twee vacatures kunnen opvullen met eigen jeugd. Het duurt trouwens ook lang voor Brobbey (blessures!), Taylor en Rensch er eindelijk staan. Het lijkt erop dat de opleiding wat aan het afzakken is.

Met Trab eens: clubs als Groningen en Utrecht profiteren van onze opleiding. Daarmee gaan we terug in de tijd.

Ik vind die Vos trouwens wel een aardige voetballer. :biggthumpup.gif:

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jong Ajax

Bericht door De Dominee » di aug 09, 2022 6:56 pm

Dat idee heb ik ook Yopi, maar dat neemt niet weg dat Haller (Brobbey), Mazraoui (Rensch vooralsnog) en Gravenberch (Taylor) vervangen worden door eigen jeugd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » do aug 11, 2022 9:48 am

Rensch belandt op de bank, neem ik aan, tenzij Sanchez genadeloos flopt.

De laatste stap is de moeilijkste.
Sontje Hansen, Calvin Raatsie, Youri Regeer, Devyne Rensch, Anass Salah-Eddine, Steven Van der Sloot, Kenneth Taylor, Naci Ünüvar zijn de geselecteerde Ajaxspelers.


Ajaxlife, gaat over WK o/17 van drie jaar geleden.

Deze lichting stond bekend als zeer talentvol (behalve Van der Sloot, die om de een of andere reden van F. werd gekocht), maar blijft een beetje hangen. Daar zullen vast redenen voor zijn, maar het probleem is dat er al een nieuwe lichting aankomt.

Heitinga is nogal van presteren, dus heeft hij de neiging om oudere spelers op te stellen en niet de nieuwe jongens. Daardoor kan de lichting van Vos en Misehouy tussen wal en schip belanden.

Dit probleem neemt nog toe als je selectiespelers in Jong Ajax parkeert, zoals nu lijkt te gebeuren met Conceicao en wellicht Kaplan. Ook Rensch moet speeltijd krijgen, nu hij waarschijnlijk zijn basisplaats verliest.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door elliquido » do aug 11, 2022 10:16 pm

Vos en mishouey zijn echt heel talentvol. Die moeten vlieguren maken in jong
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Marillion » vr aug 12, 2022 7:20 am

Wat Rensch betreft wil ik het nog wel even zien hoor. Ik ken die Mexicaan niet. Maar als Rensch nu eens een goede serie neerzet gaat hij er echt niet zomaar uit. Het is wel zaak dat hij dat ook eens gaat doen. Vorig seizoen was geen beste beurt. Hij heeft daarvoor laten zien talentvol te zijn maar we kunnen ook geen eindeloos geduld hebben.

Jeugdspelers die duidelijk goed genoeg zijn krijgen echt wel hun kansen. Ook als er spelers van buitenaf worden gehaald. Er kan wel een probleem zitten bij spelers die een wat langere aanloop nodig hebben. Iemand als Mazraoui had bijvoorbeeld echt wel even een aanloop nodig.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door wimpey » vr aug 12, 2022 8:16 am

Marillion schreef:
vr aug 12, 2022 7:20 am
Wat Rensch betreft wil ik het nog wel even zien hoor. Ik ken die Mexicaan niet. Maar als Rensch nu eens een goede serie neerzet gaat hij er echt niet zomaar uit.
2e jaar is schijnbaar altijd moeilijker. 1e jaar speelde hij Conchita eruit, al is dat niet echt schokkend.

Ik vraag me af of Rensch een back is. Hij mist wat agressie. Wel een goede voetballer en hij heeft diepgang en scorend vermogen. Bij het zien van beelden van die Brinta-muchacho heb ik het idee dat Rensch gewoon een betere voetballer is. Al is het wel lastig om een mindset te veranderen. Dat zie je bij Schuurs, die kun je een jaar opsluiten met Bogarde, maar hij blijft een lieve jongen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jong Ajax

Bericht door Trab » vr aug 12, 2022 9:59 am

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=406874&fs=e&s=cl


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax

Bericht door Rooie » vr aug 12, 2022 8:49 pm


Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door elliquido » vr aug 12, 2022 11:50 pm

Kortsluiting.
Erg ongelukkig
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie