Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

999

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door 999 » za apr 30, 2022 1:03 pm

Wel of geen kampioen moet je toch niet zo zwaar aan tillen, tis leuk, maar gaat toch v.n l om de ontwikkeling van de speler(s)

Yopii

Bericht door Yopii » za apr 30, 2022 5:26 pm

Zeker, en PSV heeft blijkbaar een sterke lichting.

Neemt niet weg dat Ajax geen antwoord had op de tactiek van PSV, dat simpel op de counter speelde.

Het spel zonder bal was weer eens een probleem. Aan de bal zijn die jongens allemaal zeer vaardig, daar ligt het probleem niet.

Veel over Speksnijder gehoord, was in deze wedstrijd erg flets. Die Belgische jongen met de ingewikkelde naam speelde wel aardig. Beter dan de veelgeroemde Boerhout in elk geval, in wie ik vooralsnog geen topper zie. Maar vooruit, het zijn nog jonge jongens, ze kunnen zich zomaar enorm ontwikkelen.

Jinne
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jinne » do jun 23, 2022 12:09 pm

Broertje van Setford nu ook een contract. Zit hij ook bij Oranje of Engeland?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » do jun 23, 2022 12:19 pm

Tommy Setford (15) kiest voorlopig voor interlandcarrière bij Engeland
05 OKTOBER 2021 07:45 DOOR THIJS ZWAGERMAN 7

BRON AJAX SHOWTIME

Tommy Setford zal in ieder geval voorlopig uitkomen voor de nationale jeugdelftallen van Engeland. De doelman van Ajax O17 mag interlands spelen voor zowel Nederland als Engeland en wilde het liefst nog geen keuze maken tussen beide landen, maar het jeugd-EK dat komende zomer wordt gehouden heeft de voorlopige keuze van Setford versneld.

De afgelopen maanden was Setford bij zowel Nederlandse als Engelse nationale elftallen betrokken. De vijftienjarige keeper, zoon van een Engelse vader en een Nederlandse moeder, debuteerde afgelopen augustus voor Engeland O16 en werkte enkele weken geleden een trainingsstage af bij Nederland O16. Setford hoeft als jeugdinternational nog geen definitieve keuze te maken en kon zodoende eenvoudig uitkomen voor zowel Engeland als Nederland. Zijn recente oproep voor Engeland O17 heeft de zaken echter veranderd.
Engeland voorlopig.

Yopii

Bericht door Yopii » za okt 01, 2022 2:05 pm

Voor de liefhebbers: onze onder/17 nu live op Ajax.nl tegen AZ. De grote aankopen Faberski en. Bounida staan in de basis.

999

Bericht door 999 » za okt 01, 2022 3:31 pm

Los zand ..

Yopii

Bericht door Yopii » za okt 01, 2022 3:41 pm

Bounida viel me ontzettend tegen: hobbelde maar wat mee, af en toe een poging tot een hoogstandje. Laten we het erop houden dat hij nog moet wennen, want dit optreden van hem leek nergens op. Hij werd terecht gewisseld.

Faberski maakt net uitstekend de gelijkmaker. Ik wilde net schrijven dat hij vaardig aan de bal was zonder dat het veel opleverde. :smallgrin.gif:

Postbodevoetbal van Ajax onder leiding van opperpostbode Appiah. Het is veel te voorspelbaar allemaal, te veel de grote rondo. Er is veel te weinig urgentie in het spel van Ajax, het breit alle kanten uit.

AZ daarentegen speelt op de counter en is daar bedreven in. Collectief dan, want als het op afronding aankomt, ontbreekt toch de kwaliteit.

Die Jetten vind ik wel een leuke voetballer. Tijn Peters kan mij meer bekoren dan Bounida.

Nu is Don O'Neal in de ploeg gekomen - het ziet er heel raar uit wat die jongen doet, maar hij weet AZ wel te verrassen. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » za okt 01, 2022 3:59 pm

Vind de achterhoede echt los zand, staan wel enkele technisch vaardige spelertjes in.Met als uitblinker Faberski.

Maarja, lekker laten ballen.Door de tijd tactiek enz. bij leren en dan maar afwachten wie er daadwerkelijk uitgroeid tot ..

Yopii

Bericht door Yopii » za nov 19, 2022 12:33 pm

Dit team nu met Faberski maar opnieuw zonder Bounida tegen koploper AZ. Te zien op Ajax.nl.

Iemand die kijkt?

De spelers van Ajax lijken op die van AZ: keurige jongens die hun taak uitvoeren maar nooit eens poep hebben aan alles.

Faberski kan goed voetballen, maar heeft vedetteneigingen. Net lag hij half dood, met zijn hand op de grond rammend. Geblesseerd? Welnee, even later huppelde hij gewoon weer rond.

De matige opbouw van achteruit valt ook bij dit team op. Daardoor kan AZ Ajax rustig opvangen en counteren. Bekend verhaal.

Achterin de nieuwe Botman: Dies Janse.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 20, 2022 11:37 am

Weet jij waarom Bounida niet speelde? Geblesseerd?

Vedette neigingen op die leeftijd zijn wel een belangrijk signaal. Zeker tegenwoordig omdat veel talenten al ontzettend veel publiciteit krijgen. Het is belangrijk om die jongens met beide benen op de grond te houden. Anders worden ze onhandelbaar. Hopelijk was dit met Faberski een incident en maakt hij daar geen gewoonte van.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » ma nov 21, 2022 1:59 pm

Geen idee waarom Bounida niet speelde. Hij heeft wat interlands afgewerkt (verloor overigens zijn basisplaats), maar dat is al weken geleden.

https://www.rbfa.be/nl/nieuws/rode-duiv ... eliteronde

Dit weekend was hij niet eens reserve, dus wellicht heeft hij toch een pijntje. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij zijn grote faam vooralsnog niet kan waarmaken.

Wat Faberski betreft, die trainde in Polen al met de grote jongens mee. Hij is wendbaar, technisch en heeft een leuke dribbel. Verdedigend heeft hij wel moeite.

Bij Ajax zijn natuurlijk meer goede spelers, daar hebben jongens van buiten vaak moeite mee. Opeens komt er veel druk op zo iemand te staan. Het is mentaal wel wat als je altijd het mannetje bent geweest en opeens kun je zomaar op de bank worden gezet als het niet loopt. Vraag dat maar aan Kjaer en een leger anderen.

Nu denk ik niet dat het Faberski aan zelfvertrouwen ontbreekt: hij heeft maniertjes en voelt zich gezocht als hij een keer neergehaald wordt, wat nu eenmaal gebeurt bij een speler van zijn type. Opstaan en doorgaan, niet jammeren: het hoort erbij. Verder vraag ik me af of hij de power heeft voor de top.

Plaats reactie