Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopii

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » do jan 19, 2023 2:48 pm

Dat is inderdaad de vraag.

Ik heb het gevoel dat investeren in Deense jeugdspelers 'for sentimental reasons' is: JSO en de Deense connectie en zo. Het Deense voetbal is niet van een erg hoog niveau, het Deense nationale elftal trouwens ook niet.

Ik zag op een filmpje dat Rasmussen in een peperduur appartement aan de Zuidas woont. Wat verdient die jongen wel niet? Voor zo'n transfer legt Ajax ook rustig een paar miljoen neer. Al met al niet erg rendabel, als je het mij vraagt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 19, 2023 6:28 pm

WP_Legend schreef:
do jan 19, 2023 2:16 pm
Zijn die er überhaupt in Denemarken dan?
Die vraag lijkt me inderdaad relevant. Zien we elders wel grote talenten uit Denemarken doorbreken? Ik denk inderdaad dat de conclusie is dat het wel meevalt met de hoeveelheid talent daar. Al kan er altijd eentje tussenzitten. Zie ook spelers als Odegaard en Haaland in Noorwegen. Ga op basis daarvan nou niet ineens allemaal Noren halen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 20, 2023 9:22 am

Spelers als Odegaard en Haaland waren op hun zestiende al onhaalbaar voor Ajax.

Het verschil tussen jeugdvoetbal en mannenvoetbal is immens. Kunnen spelers die stap zetten? Neem Bounida en Faberski, twee jongens die zeker kunnen ballen: gaan ze het halen? Zijn ze fysiek en mentaal hard genoeg? Daar kun je op dit moment alleen naar gissen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jan 20, 2023 10:14 am

Zelfde verhaal met Unuvar...

Heerlijk techniek maar fysiek ongeschikt, komt er zelfs bij Trabzonspor niet aan de beurt. Hij is straks 20 als ie terugkomt.

Yopii

Bericht door Yopii » za jan 21, 2023 12:30 pm

Het zit 'm ook in de dynamiek: profvoetballers moeten constant in beweging zijn. Af en toe iets leuks doen is niet genoeg.

Nu (12.30) op Ajax.nl de 0/17 met o.a. Bounida en Faberski.

1-2 achter, vlak na rust. Die stand is weliswaar tegen de verhouding in, maar je ziet bij dit elftal dus dezelfde problemen als bij Ajax 1: matige opbouw, passing is niet accuraat genoeg, enz. PSV doet weinig maar kan simpel profiteren van Ajax' fouten.

Bounida gewisseld, hij viel me opnieuw erg tegen. Af en toe doet hij iets leuks, maar daar heb je weinig aan.

Plaats reactie