Seizoen 2005/2006 Jong AJAX

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo aug 31, 2005 4:08 pm

Ja, maar het niveau ligt nog wel altijd hoger dan de eigen kweek van Vitesse die op die posities zouden moeten spelen.

You're on! :xyxthumbs:

Wouter
Berichten: 18994
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo aug 31, 2005 8:46 pm

Ik zeg toch ook niet dat ze eigen kweek hadden moeten opstellen? Ze hadden spits en een linksback moeten halen ipv deze jongens.

Maarrehhh, ga je me nou nog een krat bier geven na dit seizoen of niet?

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo aug 31, 2005 8:54 pm

Nee, natuurlijk niet. Ik win toch!

Esajas: 3 basisplaatsen.
De Mul: nog 0.

Wouter
Berichten: 18994
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo aug 31, 2005 9:15 pm

Ik wil wel Grolsch he 343. Of Duits of Belgisch bier. Niet van dat smerige Randstadbier in elk geval.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo aug 31, 2005 9:17 pm

Ik lust geen bier, maar we zijn niet afhankelijk van de westerse brouwerijen....

Wouter
Berichten: 18994
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo aug 31, 2005 9:20 pm

Mocht Sturing helemaal gek worden en De Mul en Esajas opeens massaal gaan opstellen, wat zou ik dan moeten halen? Wijn? Jenever? Een kaartje voor Vitesse-nek?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 08, 2005 11:21 am

John van den Brom wordt wanhopig van Jong Ajax:

Iedereen die bij Ajax speelt heeft het recht om wat te zeggen

Dinsdagavond verloor Jong Ajax met 2-1 van amateurclub Katwijk. Een week eerder werden de Ajacieden met 7-1 van de mat gespeeld door hun leeftijdgenoten van Vitesse. John van den Brom heeft het even helemaal gehad. “Het is teleurstellend hoe het is opgepakt, dat is teleurstellend. Dat pik ik niet!”

“Ik ben geïrriteerd over alles”, begint Van den Brom het interview. “Dat die gasten gewoon niet oppakken wat je wilt. Verleden week een verschrikkelijke zeperd gehad. Daar is lang en uitgebreid over gesproken met de groep. Ze hebben het gevoeld in de trainingen. We hebben keihard getraind. Ze hebben veel loopwerk moeten verrichten. Dan hoop je dat ze het oppakken en dan doen ze het niet. Daar ben ik geïrriteerd over. Het is gewoon gemakzucht. Ik denk dat ze denken: ‘Katwijk, het zijn maar amateurtjes’, maar het zijn wel topamateurs. Die eerste goal heeft niks met verdedigen te maken. Het leek wel de Comedy Capers! We lachen er nu om, maar het is professioneel voetbal. Daar baal ik van.”

Van den Brom is nu ruim een jaar trainer van Jong Ajax. Hij nam de taken rond de beloftes over van het duo John van ’t Schip en Marco van Basten. Hij is kritisch naar zijn spelers, maar ook naar zichzelf. “Je wint en verliest met z’n allen”, vindt hij. “Verleden week kregen we een draai om onze oren; het was gewoon gênant. Ik dacht nog, misschien is het wel eens goed voor die gasten, maar ook voor mezelf. Onbewust word je er toch sterker door. Dan is het heel teleurstellend hoe het tegen Katwijk werd opgepikt. Dat kan ik niet accepteren. Voetbal is nu eenmaal een teamsport. Het is een cliché, maar je doet het niet alleen. Als iedereen zijn eigen BV’tje gaat besturen, dan kun je nooit een team worden. Ik heb niet de arrogantie dat ik het alleen kan. Ik doe alles in overleg met het team. Soms kan dat niet, want dan heb je alles al geprobeerd. Ik heb niet het idee dat ik er vanuit het team wat voor terugkrijg. Dan moet je daar keihard tegen optreden. En dat zal ik doen ook. Dit pik ik niet!”
“Het gekke is, dat we in de voorbereiding best een paar aardige wedstrijden hebben gespeeld. Het zag er goed uit. Ik hecht ook altijd heel veel waarde aan spelvreugde, aan plezier. In trainingen, maar ook in wedstrijden.” Dat John van den Brom zelf ook van een goede grap houdt, toonde hij spelers die vergeten waren hun schoenen mee te nemen. Hij verstopte tijdens het trainingskamp in Schoorl de kicksen in een emmer water in de vriezer. Toen ze hun voetbalschoenen terugvonden hadden de betrokken spelers wel heel koude voeten. Zo’n grap kon ook, daar was de sfeer naar. “Die vreugde was er in de voorbereiding, maar ik kan me ook wel voorstellen dat de 7-1 mentaal toch een tik is bij die jongens. Alleen hoop je dat ze het oppakken. Tot nog toe is dat niet het geval. Dat wil en kan ik niet accepteren.”
“In de voorbereiding was er een team, maar als je geen team bent, dan ben je niks. Helemaal niks.” Volgens een aantal spelers is het elftal geen team en zijn een aantal spelers heel solistisch bezig. “Ik wil dat niet van jou horen”, zegt John geïrriteerd als ik hem vertel wat spelers mij vertelden. “Ik heb liever dat ze dat tegen mij zeggen als ze dat vinden. Nog liever heb ik het dat ze het tegen de groep vertellen. Iedereen die bij Ajax speelt heeft het recht om wat te zeggen. Ze weten het allemaal zo goed. Ze zijn vaak arrogant, maar even zo vaak is dat misplaatst. Ik heb er nu niets van gezien, van arrogantie, lef of moed. Helemaal niets.”
“Er zijn altijd verschillende manier om te bereiken wat je wilt. Het belangrijkste is dat het een team wordt. Daar ben ik mee bezig. Als dat dan keihard gespeeld moet worden, dan maar keihard. Ik ben niet anders gewend. Ik heb achttien jaar gevoetbald. Ik weet heus wel wat het is. Vroeger en nu. Ik had niet het talent wat sommigen van die jongens hebben. Als je ziet wat die gasten allemaal kunnen, dan kun je daar als liefhebber echt van genieten. Maar je ziet ook dat het zomaar wegglipt. Dan is er dus niets meer van over. Ze hebben niet die instelling om op terug te vallen. Dat heeft met leeftijd te maken. Dat had ik misschien ook niet toen ik achttien was. Dat hoort allemaal bij de ontwikkeling van die gasten.”

De laatste weken laten vooral de ouderen het behoorlijk afweten. Van den Brom - niet alleen trainer van Jong Ajax, maar ook Hoofd Opleidingen - noemt ze de tweedejaars. “We merken dat vooral de jongens die al langer in Jong Ajax spelen, al een heel seizoen hebben meegedraaid, wegglijden. Er zit heel veel verschil tussen de eerstejaars en tweedejaars. Dat willen we ook. Bij de jeugd praat je over het fysiek. Maar hier heb ik het idee dat ze allemaal fysiek hetzelfde zijn. Natuurlijk is de een sterker dan de ander.” Het spel van Ajax is er op gericht om tactisch met lichte spelers vlug en technisch te kunnen spelen. “Dan ben ik met name bij de tweedejaars niet tevreden over hun tactisch spel. Of het nu Gini (Gerghinio Sahadewsing), Rachid (Tiberkanine), Stanley (Aborah), Niklas (Moisander) of Ima (Emmanuel Boakye) is. Dat is toch geen verdedigen wat hij bij die tweede goal doet?” Met dit soort wedstrijden kan Jong Ajax prolongatie van de titel wel vergeten. “Een kampioenschap is niet belangrijk voor me,” vindt de trainer, die vorig jaar zowel met Jong Ajax als met de A1 als eerste eindigde, “want het gaat erom dat we beter worden.”

Vorige week kregen de spelers een straftraining waarin ongenadig veel en hard gerend moest worden. Derk Boerrigter noemde het zijn zwaarste training ooit. Maar John van den Brom denkt er niet over om wederom zo’n straftraining te beleggen. “Daar gaat het niet om. Eerst ging het om een groepsgebeuren, maar nu zal het op de man gespeeld moeten gaan worden. Als ze dat willen, dan kunnen ze dat zo krijgen. Op een keer ben je gewoon uitgepraat. Slecht spelen mag, daar is niks mis mee. Je kunt niet het hele seizoen top spelen. Zelfkennis is belangrijk. Ik kan alles als trainer wel op mezelf vertalen, maar ik wist altijd van mezelf of ik goed of slecht had gespeeld. Maar dan wist ik wel dat ik - misschien niet de hele wedstrijd, maar wel een groot deel - er alles aan had gedaan. En dan mag je slecht spelen, vind ik. Als er dan een, twee of drie zijn in een team die een mindere wedstrijd of slecht spelen, dan worden die normaal gesproken opgenomen, opgezogen in het geheel. Maar nu, het is te gek voor woorden. We praten over één jongen die goed heeft gespeeld [Michael Timisela – JH]. Voor de rest was het heel, heel matig.”

Zijn naam viel al eerder, Stanley Aborah. De Afrikaanse Belg, die dit seizoen fungeert als aanvoerder. De middenvelder is een technisch begaafd speler, maar hij is voetballend onberekenbaar en heeft een opvliegende karakter. Tegen Katwijk speelde hij als spits. Voor de buitenstaander een verrassende keuze. “Ik heb geen spitsen! Anne [van der Kolk – JH] zou het kunnen, maar Derk [Boerrigter – JH] had wat last, dus die speelde op links. Het is een kleine groep. We missen een aantal spelers, die met het Nederlands Elftal weg zijn. En dan nog… Stanley moet overal kunnen spelen.” Maar als spits? Hij zocht zich een weg door een woud aan benen, maar liep zich telkenmale vast, omdat hij voor de eigen actie wilde gaan in plaats van af te spelen aan vrijstaande medespelers. “Hij worstelt enorm met zichzelf, denk ik, dat zie je. De teleurstellingen druipen er vanaf”, analyseert Van den Brom zijn captain. “Maar als een actie mislukt, kun je twee dingen doen. Gelijk omschakelen en je werk doen, die bij je positie hoort of je laat alles hangen. Niet voor niets haalde ik hem eruit. Niet omdat hij zo goed speelde of omdat hij een publiekswissel verdiende. Het is het makkelijkste om te doen: je haalt iemand eruit als het niet draait." Dus kon A2-junior Marvin Hasselbaink debuteren. "Dan maar liever met dat soort jongens!”

www.highlow.nl
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do sep 08, 2005 3:34 pm

John van den Brom wordt wanhopig van Jong Ajax:

(...) en jij?

Ik heb Jong Ajax dit seizoen nog niet zien spelen, maar wie zouden er anders moeten worden opgesteld? In A1 zit ook niet veel!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 08, 2005 3:42 pm

Dit klinkt niet best:
Ze weten het allemaal zo goed. Ze zijn vaak arrogant, maar even zo vaak is dat misplaatst. Ik heb er nu niets van gezien, van arrogantie, lef of moed. Helemaal niets.”
Supertalenten zitten er voor zover ik weet niet bij, dus waar hebben we het over? Die Stanley Aborah moet een schop onder zijn hol krijgen, wat denkt dat joch wel?

De beste spelers in de A1 zijn de jongste spelers. Dat biedt geen oplossing.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do sep 08, 2005 3:46 pm

Mijn vader is fotograaf en is voor het Leidsch Dagblad naar Katwijk-Ajax geweest. Hij zei dat hij niet wist hoe snel hij naar huis moest, en ja hij is wel Ajacied. :D

Hij werd vooral helemaal gek van Aborah. Hij zei wel dat Cees Keizer een lekkere pass in de benen heeft. Misschien kan ik wat foto's losweken. ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 08, 2005 4:07 pm

Bertje schreef:Misschien kan ik wat foto's losweken. ;)
Ik hoop het. :xyxthumbs:

Die Aborah is toch zeventien of zo? Gewoon bij de A2 zetten tot hij zijn leven betert. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do sep 08, 2005 4:16 pm

Hij is 18.

Die foto's kunnen wel even duren, ik ben maandag pas weer bij m'n vader(m'n ouders zijn gescheiden). En ook al is het maar drie minuten fietsen naar hem toe, heb ik toch echt wel wat beter te doen. ;)

Maar het zou me niets verbazen als het antwoord is: "Ben je gek ofzo, al die ouders moeten voor de rest van hun leven bewijs hebben dat hun kind tegen Ajax heeft gevoetbald en die willen dus allemaal die foto's nabestellen. En dan ga jij ze een beetje op het internet zetten!"

Zoiets in ieder geval. :D

Zelf heb ik ooit tegen het zoontje van van der Sar gespeeld. Dat mochten we alleen toen niet weten, ze waren bang dat we hem er mee zouden pesten.

Slaat natuurlijk nergens op, zo ben ik niet! :hypocrite:

"Hé Flappie! Niet het talent van pappie?"

:hypocrite:

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma sep 12, 2005 9:14 pm

Jong Ajax verliest opnieuw

Bron: AJAX Netwerk

Na de 7-1 afstraffing tegen Vitesse en de 2-1 nederlaag tegen de amateurs van Katwijk is Jong Ajax er opnieuw niet in geslaagd te winnen. Het derde competitieduel van de Amsterdammers ging thuis met 1-2 verloren tegen Jong FC Utrecht. Jong Ajax staat nu met drie punten uit drie duels in het tweede rijtje.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » ma sep 12, 2005 11:20 pm

Jong Ajax presteert de afgelopen weken schandalig slecht, het verval viel mij al sinds vorige seizoen (destijds in het veldspel) op. Nu blijkt in resultaten. Ik ben benieuwd of John vd Brom met zijn spelers de aankomende weken het tij kan doen keren. Het ontbreekt de jeugdselectie weliswaar aan toptalent, maar wij heten nog altijd geen De Graafschap...

Joey, volg jij ook Jong Ajax? Ik volg de jeugdelftallen namelijk nauwelijks meer live.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 12, 2005 11:30 pm

Nee, ik ben eerder van plan de A1 (een beetje) te volgen. Daar lopen interessantere spelers in rond.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di sep 13, 2005 1:40 pm

Tisk tisk, successupporter ;) :D

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di sep 13, 2005 1:57 pm

Ik snap gewoon niet wat van brom bij AJAX doet en vooral niet als hoofdopleidingen. hoe kan iemand die zijn mavo nog niet heeft afgerond zo functie bekleden. Hij heeft totaal geen verstand van beleid en daarnaast heeft hij totaal geen uitstraling. Ik vind dat de jeugd met knikkende knieen het kamertje van de hoofd opleidingen moet binnenkomen van 'angst' zoals voorheen bij adriaanse. Ik heb het idee dat de F-jes hem nog uitlachen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7377
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » di sep 13, 2005 9:13 pm

Pienaar10 schreef:Ik snap gewoon niet wat van brom bij AJAX doet en vooral niet als hoofdopleidingen. hoe kan iemand die zijn mavo nog niet heeft afgerond zo functie bekleden. Hij heeft totaal geen verstand van beleid en daarnaast heeft hij totaal geen uitstraling. Ik vind dat de jeugd met knikkende knieen het kamertje van de hoofd opleidingen moet binnenkomen van 'angst' zoals voorheen bij adriaanse. Ik heb het idee dat de F-jes hem nog uitlachen.
Ben ik niet met je eens. VdeBrom was als speler tactisch sterk en had leidinggevende kwaliteiten. Ik denk dat hij het wel in zich heeft een goede trainer te worden. Waarom het niet loopt kan ik niet over oordelen. Ik weet niet eens welke spelers erin lopen.
Waar ik mij meer over verbaasd heb is het aanstellen van Sonny Silooy als trainer van de A1. Silooy was als speler altijd de lolbroek van de selectie. Lijkt mij niet echt een type wat spelers beter kan maken. Ja, misschien verdedigers. Ik denk dat je Silooy beter een E-elftal ofzo kan laten trainen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di sep 13, 2005 9:17 pm

Trabdolmo schreef:Ben ik niet met je eens. VdeBrom was als speler tactisch sterk en had leidinggevende kwaliteiten. Ik denk dat hij het wel in zich heeft een goede trainer te worden. Waarom het niet loopt kan ik niet over oordelen. Ik weet niet eens welke spelers erin lopen.
Precies. Volgens mij is dit geen bijster talentvol team. Als de spelers dan ook nog kapsones hebben...
Ik zie in VDB wél een goede trainer, om redenen die Trab aangeeft.

Waar ik mij meer over verbaasd heb is het aanstellen van Sonny Silooy als trainer van de A1. Silooy was als speler altijd de lolbroek van de selectie. Lijkt mij niet echt een type wat spelers beter kan maken. Ja, misschien verdedigers. Ik denk dat je Silooy beter een E-elftal ofzo kan laten trainen.
Ik zag Silooy laatst aan het werk bij de A1 tegen AZ A1, eerlijk gezegd maakte hij geen goede indruk op me. Zijn aanwijzingen en omzettingen gingen de mist in en zijn wissels sloegen niet aan, op die van Marijn Sterk voor Liesdek na.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di sep 20, 2005 11:26 am

Dit belooft weinig goeds:

Ajaxtalent ondermaats

AMSTERDAM - Het KNVB-bekertoernooi past Jong Ajax wel. Drie jaar geleden haalde de ploeg de halve finales nog, twee jaar geleden de achtste finales.

Vanavond staan de Amsterdamse talenten in de tweede ronde tegenover Cambuur Leeuwarden. Een nieuwe stunt lijkt echter ver weg.

Jong Ajax verloor in de competitie al drie keer op rij. De 7-1 vernedering bij Jong Vitesse luidde de slechte reeks in. Een oefenpotje bij Katwijk werd met 2-1 verloren en vorige week was Jong FC Utrecht in Amsterdam met dezelfde cijfers te sterk in de competitie.

Jong Ajax heeft genoeg kwaliteit. Daar is trainer John van den Brom van overtuigd. Hij verwijt zijn spelers wel een slechte mentale instelling. ''Verliezen mag, maar het gaat om de manier waarop,'' aldus Van den Brom. ''Je moet na afloop het gevoel hebben dat je er alles aan hebt gedaan. Dat is momenteel niet zo. De spelers stappen erg gemakkelijk over een nederlaag heen.''

De spelers zijn kleine prima donna's. Dat was ook duidelijk zichtbaar op de laatste training voor het treffen met Cambuur. De spelers trainden nonchalant, niet scherp. Pas nadat assistent-trainer Alfons Groenendijk had gezegd dat één onzuivere pass twintig keer opdrukken betekende, kwamen alle ballen keurig aan.

''Het slaat nergens op,'' aldus Van den Brom. ''Pas als we een sanctie op een slechte pass zetten, gaat het goed. Op die manier moeten we die gasten elke keer blijven prikkelen.''

Vanavond zullen de Ajacieden zich niet hoeven te laten prikkelen door hun trainer. Het bekertoernooi is een podium waarop de talenten zich kunnen profileren. Jong Ajax heeft vaker een ploeg uit de eerste divisie uitgeschakeld.

Maar Van den Brom blijft waarschuwen. ''Op het veld staan elf individuen, niet één team. Dat is ook moeilijk realiseren, we spelen niet twee wedstrijden achter elkaar in dezelfde formatie. Maar ik heb ook te maken met allemaal kleine bv'tjes die uitgeschakeld moeten worden. De spelers moeten denken in het belang van het team, iets voor elkaar over hebben.''

Volgens Van den Brom moeten de spelers inzien dat ze alleen als individu beter kunnen worden als ze als team opereren. Een groot talent krijgt niets voor elkaar als zijn teamgenoten hem niet helpen. Van den Brom: ''Het heeft tijd nodig. Vorig jaar hadden we hetzelfde probleem. Toen vielen de puzzelstukjes eerder in elkaar.''

Juanfran maakt vanavond zijn debuut voor Ajax, hij speelt mee tegen Cambuur. De Spaanse verdediger kwam deze zomer van Besiktas, maar hij kwam door een conditieachterstand nog niet in actie.
Parool
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47583
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di sep 20, 2005 12:00 pm

Verwende pleuresventjes, wat mij betreft allemaal het contract laten ontbinden. Als ze bij Jong Ajax nog gemakzuchtig gaan doen schiet het helemaal niet op
IK GELOOF!!!!!!

Ferrykoek
Berichten: 135
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 11:12 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Ferrykoek » di sep 20, 2005 5:24 pm

vind 't toch altijd weer mooi om te horen wie er meedoen met JONG Ajax

nu weer juanfran van 30 jaar oud, vraag me af wat oud is?
wat denken jullie? zal juanfran goed spelen of zal ie verloren raken in een web van gemakzuchtige snotapen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 20, 2005 7:11 pm

Je mag een stuk of 3/4 dispensatie spelers opstellen en op zich vind ik het wel een goede regeling. Zo kunnen langgeblesseerden weer wedstrijdritme opdoen en jongens die veel op de bank zitten ook in dat ritme blijven.

Ik denk dat Juanfran het gras opvreet vandaag. :yes:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di sep 20, 2005 7:15 pm

Ik denk dat Juanfran verstrikt raakt in een web van gemakzuchtige snotapen. :poketounge:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di sep 20, 2005 7:18 pm

1-0 voor de snotneuzen.

Plaats reactie