Seizoen 2005/2006 AJAX A1

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 30, 2005 10:07 pm

Demosthenes schreef:Ajax heeft er inderdaad meer aan dat Sarpong slimmer wordt in de duels, hij zal wel moeten. De duels aangaan = verliezen, Ajax zal dus de bal meer het werk moeten laten doen. Denk aan het Ajax van Van Gaal; spelers als de wolf, Van gobbel, heus en fräser maakten geen of weinig overtredingen, want de bal was al weer weg.
Precies, laten staan dus die jongens. Dan maar verliezen. Daar leren ze van. Vertonghen moet in het tweede spelen, niet in de A1.
Harde verdedigers kun je toch scouten en opleiden? We hebben nu te veel spelers die de duels verliezen, omdat ze te klein zijn of niet durven.
Verdedigers zijn bij Ajax vaak gewezen middenvelders of aanvallers. Verdedigers moet je anders scouten. In Amsterdam lopen ongetwijfeld jongens rond die het kunnen. Zeker in de Surinaamse hoek. Zoek naar fysiek sterke, snelle jongens met een harde mentaliteit en een functionele techniek. Waarom heeft Boulharouz het niet gehaald bij Ajax?
In A2 lopen trouwens die verdedigers ook niet!
Verbaast me niets. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » di aug 30, 2005 10:11 pm

joey schreef:Waarom heeft Boulharouz het niet gehaald bij Ajax?
Dat weet je zelf toch ook wel, joey?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 30, 2005 10:51 pm

Nee, vergeten. :blush:
Het stinkt aan alle kanten!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo aug 31, 2005 7:29 am

Een paar punters......

Het was nogal lang leve de lol voor Boulharouz. Nam het allemaal niet erg serieus, het was erg gezellig in de AJAX-jeugd etc.etc.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 31, 2005 10:35 am

Bovendien was hij toen zo fysiek sterk nog niet. Daar is hij pas onder Jol aan gaan werken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 31, 2005 10:44 am

Allemaal zaken waar je aandacht aan kunt besteden. Maar als een speler niet ik weet niet wat met de bal kan, moeten ze hem niet bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo aug 31, 2005 10:59 am

Dat vind ik ook niet zo gek, want types als Stam en Boulahrouz worden vaak pas op latere leeftijd erg goed. Dan kun je zo'n speler toch beter later terughalen dan hem er jaren bij te laten hangen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo sep 07, 2005 9:43 pm

Ajax A1 laat zich aftroeven


Ajax A1 is er woensdagavond in de Amsterdam ArenA niet in geslaagd de ongeslagen status van dit seizoen te behouden. Feyenoord bleek veel effectiever en won de kleine Klassieker met 2-5.

Beide ploegen hadden uit drie wedstrijden de volle negen punten behaald en aan die situatie zou in de ArenA dus sowieso een einde komen. Dat het uiteindelijk Feyenoord was die na vier wedstrijden nog steeds de maximale score zou behalen, dankte Ajax vooral aan zichzelf.
Na twee minuten hadden de Amsterdammers al op voorsprong kunnen komen, toen Rydell Poepon een voorzet van rechts net naast kopte. Veel gevaar leek er vooralsnog niet van Feyenoord te vrezen, maar door een misverstand in de Ajax-defensie profiteerde Jonathan de Guzman geraffineerd, 0-1. Nog voordat er tien minuten waren gespeeld, was de stand alweer gelijk. De voorzet kwam van de rechtervoet van de overwegend linksbenige Jan Vertonghen en Johan Plat kopte uitstekend raak, 1-1.

Javier Martina probeerde afwisselend op de linker-en rechtervleugel zijn tegenstander dol te draaien. Dat lukte regelmatig, maar de Ajacied draafde iets te vaak door in zijn acties waardoor Feyenoord kon overnemen en in de snelle omschakeling zeer gevaarlijk bleek. De eerste keer leidde dat weliswaar tot een tegentreffer, maar die maakten de Rotterdammers nog in buitenspelpositie. Een minuut voor rust was het echter wel raak, al had Ajax daarbij erg veel pech. Het schot van Michel Poldervaart werd via het ljif van Marijn Sterk van richting veranderd waarna Marco van Duin kansloos was, 1-2.

Drie minuten na rust had Ajax de achterstand opnieuw recht getrokken. Martina besloot de bal direct voor te geven vanaf rechts en de inlopende John Goossens knalde de bal in een keer langs doelman Stef Doedee van Feyenoord, 2-2.

Ajax hield niet lang stand. Amsterdammer Mitchell Schet schoot zijn Feyenoord naar 2-3. Toch leek de ploeg van trainer Sonny Silooy weer langszij te komen, maar twee mooie doelpogingen van Poepon werden door redding van de keeper en de verdediging van Feyenoord gepareerd.

Daardoor brak er iets bij Ajax. De pogingen van Silooy om door middel van diverse wissels de wedstrijd te doen kantelen, bleken vruchteloos. Diego Biseswar rondde een door hem zelf opgezette aanval af (2-4) en invaller Rico Kogeldans maakte het nog erger voor de Amsterdammers door drie minuten voor tijd de 2-5 te maken.

Opstelling Ajax:

Marco van Duin, Mitchel Burgzorg, Ivo de Heus, Donovan Slijngard, Marijn Sterk (61. Dinitio Liesdek); Murat Yildirim (81. Jeffrey Sarpong), Rydell Poepon, Jan Vertonghen; Javier Martina, Johan Plat (78. Vurnon Anita), John Goossens (68. Sergio Zijler)
www.ajax.nl


In deze wedstrijd doen Anita en Sarpong niet mee (tenminste niet in de basis), jammer. Dat Feyenoord sterk counterde verbaast me niet- ook tegen AZ gaf onze A1 veel ruimte weg.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do sep 08, 2005 3:31 pm

Onderaan het verslag van een/de? feyenoordsite.

Wie is er geweest en heeft zijn/haar visie?

Moeten we ons zorgen maken?
We stellen Plat, Vertonghen, Yildirim op en verliezen. We geven vijf doelpunten weg, volgens Fraser hadden het er acht kunnen zijn. Tegen AZ was Ajax ook al niet zo sterk (eufemisme, zie mijn verslag), AZ had er ook acht kunnen maken??? Tegen ADO hadden we wel erg veel mazzel (zie mijn verslag).

Jong Ajax verliest met 7-1 en de B1 wordt ergens op een toernooi dertiende!!!

Ik snap dat het om de individuele speler gaat, we mogen met 5-2 verliezen (maakt niet uit van wie) als er maar twee spelers goed genoeg zijn voor Ajax 1, maar (deze topic gaat over de A1!), we verliezen in Eindhoven met 5-1 van feyenoord, worden zesde in het toernooi en geven iedere wedstrijd wel erg veel kansen weg.

A1 VERSLAAT AJAX IN ARENA

Feyenoords jeugd heeft woensdagavond een formidabele prestatie geleverd. Terwijl de A1 van Henk Fräser stuntte door met 2-5 in de Arena van aartsrivaal Ajax te winnen, vierde de B1 op het zelfde moment een bescheiden feestje na de 1-0 zege op PSV. Het optreden van de A1 was opmerkelijk, aangezien de grote overwinning nog een bescheiden afspiegeling was van het aantal kansen dat Feyenoord kreeg. ´Een 3-8 eindstand had meer op zijn plaats geweest´, aldus Fräser.

A-TJES REVANCHEREN ZICH MET KLINKENDE ZEGE
Precies een maand geleden verloor Feyenoord in de Arena met 3-2. De nederlaag deed om meerdere redenen pijn. Verliezen van de aartsrivaal is – op z´n zachtst uitgedrukt – nooit leuk en daarnaast pakte niet Feyenoord maar Ajax de Super Cup. Toch kwam vooral de manier waarop werd verloren – totaal onnodig – hard aan. Na de revanche van woensdag was de uitspraak van Fräser dan ook veelzeggend. ´Ik heb niet het idee gehad dat we vandaag beter speelden dan in die wedstrijd. Eigenlijk was ik toen nog iets meer te spreken over ons spel.´
Want kritiek was er ondanks de ruime overwinning ook van de trainer. Ajax kwam tot zijn ongenoegen tot twee keer toe binnen korte tijd langszij en daarnaast verzuimde Feyenoord bij een 2-4 voorsprong nog verder uit te lopen. ´Ajax was toen kapot gespeeld. Ik overdrijf niet als ik zeg dat we vandaag acht doelpunten hadden moeten maken. Dat ik nog kritisch kan zijn na zo´n overwinning, stemt me tevreden. Want dat geeft aan dat er nog heel veel uit dit team te halen is.´

Feyenoord beleefde een droomstart in Amsterdam. De ijverige Jonathan de Guzman jaagde bij een terugspeelbal op de Ajax-doelman door en zag zijn werklust beloond. De doelman schoot tegen de aanvaller, die de bal tot zijn geluk in het doel zag caramboleren. Lang kon de ploeg van Fräser niet genieten van de voorsprong, want al na negen minuten kon Ajax na onoplettendheid van Jordy Buijs en Jeffrey Altheer de 1-1 scoren. Vlak voor rust nam Feyenoord opnieuw de voorsprong met een wat gelukkig doelpunt. Michel Poldervaart zag zijn schot via een Ajax-been onhoudbaar voor de doelman in het doel verdwijnen: 1-2. Ook nu weer kwam Ajax, dat tot op dat moment goed partij bood, snel terug: 2-2. Mitchell Schet tekende hierna snel voor 2-3 op aangeven van De Guzman. Die stand bleef lang op het bord, tot Biseswar na 75 minuten Feyenoords vierde doelpunt maakte. Weer was het De Guzman die de assist verzorgde. Ajax was verslagen, maar de Rotterdammers profiteerden er – ondanks veel goede kansen – niet van. Enkele minuten voor tijd was het Rico Kogeldans die op aangeven van Schet dan toch de 2-5 verzorgde.

Opstelling Feyenoord A1: Doedee; Buijs, Altheer, Sno, Drenthe; De Haan (85´ Hammouti), Schet, Sammuel; Biseswar (80´ Smits), De Guzman en Poldervaart (62´ Kogeldans).
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do sep 08, 2005 3:40 pm

Zolang er goede spelers uit de opleiding komen mogen ze van mij hun eigen tegendoelpunten maken.

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do sep 08, 2005 10:26 pm

Inderdaad, laat ze maar alles verliezen, hebben ze veel meer aan. Ik word gek dat elk jeugdteam van Ajax steeds gemakkelijk kampioen wordt.
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr sep 09, 2005 7:52 am

Rishi schreef:Inderdaad, laat ze maar alles verliezen, hebben ze veel meer aan. Ik word gek dat elk jeugdteam van Ajax steeds gemakkelijk kampioen wordt.
Degraderen is dus het beste voor onze jeugdopleiding?

Ieder team van Ajax zal in de top moeten meedraaien, want daar is de spanning het grootst en alleen daar kun je beter worden. Dat betekent niet dat je spelers als Jan Vertonghen moet terughalen als de tegenstander sterker is/lijkt, want dan kunnen de jongere spelers zich verschuilen achter deze spelers, nemen geen initiatief meer, verplaatsen de problemen enz. (wat gechargeerd, maar het gaat om het idee.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 09, 2005 9:24 am

Demosthenes schreef:Dat betekent niet dat je spelers als Jan Vertonghen moet terughalen als de tegenstander sterker is/lijkt, want dan kunnen de jongere spelers zich verschuilen achter deze spelers, nemen geen initiatief meer, verplaatsen de problemen enz. (wat gechargeerd, maar het gaat om het idee.
Is dit nieuw beleid onder VDB? Keren we terug naar de tijden van Co Adriaanse, toen kampioen worden boven alles werd gesteld? Ik mag hopen van niet, zeg! Juist tegen sterke tegenstanders leren talenten het meest. Komen ze fysiek tekort, dan moeten ze oplossingen bedenken. Of de Ajax-jeugd kampioen wordt zal me een zorg zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr sep 09, 2005 10:55 am

Op zoek naar de kampioenschappen van A1 zag ik dat A1 in 1998 voor de zevende achtereenvolgende keer kampioen werd!, vervolgens drie jaar niet, maar weer wel in 2002, 2004 en 2005. (Ik kon 2003 niet vinden en mijn geheugen laat me nu in de steek!

Een leuke site (bij jullie misschien bekend, maar bij mij niet) is http://members.fortunecity.com/reinout/ ... s-eng.html Je ziet daar de jeugdspelers van Ajax in de jaren hiervoor. Owusu, Biseswar, maar ook Jeremain Lens (nu bij AZ en in de wedstrijd tegen A1 uitblinker!) en natuurlijk de huidige "jeugdtoppers". Je ziet trouwens wel heel veel afvallers!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » vr sep 09, 2005 11:34 am

joey schreef:
Demosthenes schreef:Dat betekent niet dat je spelers als Jan Vertonghen moet terughalen als de tegenstander sterker is/lijkt, want dan kunnen de jongere spelers zich verschuilen achter deze spelers, nemen geen initiatief meer, verplaatsen de problemen enz. (wat gechargeerd, maar het gaat om het idee.
Is dit nieuw beleid onder VDB? Keren we terug naar de tijden van Co Adriaanse, toen kampioen worden boven alles werd gesteld? Ik mag hopen van niet, zeg! Juist tegen sterke tegenstanders leren talenten het meest. Komen ze fysiek tekort, dan moeten ze oplossingen bedenken. Of de Ajax-jeugd kampioen wordt zal me een zorg zijn.
Dit zien we elk jaar Joey... Onder Zwamborn/Blind moesten Van der Vaart & Hersi opeens weer gaan meedoen met de A1, terwijl ze al bij de A-selectie zaten (en Van der Vaart zelfs zijn debuut al had gemaakt.. ik geloof dat hij die week erna scoorde tegen Feyenoord-uit)

En ook vorig jaar kreeg Danny Blind regelmatig invallers uit het tweede.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 09, 2005 12:04 pm

Rembrandt III schreef:Dit zien we elk jaar Joey... Onder Zwamborn/Blind moesten Van der Vaart & Hersi opeens weer gaan meedoen met de A1, terwijl ze al bij de A-selectie zaten (en Van der Vaart zelfs zijn debuut al had gemaakt.. ik geloof dat hij die week erna scoorde tegen Feyenoord-uit)

En ook vorig jaar kreeg Danny Blind regelmatig invallers uit het tweede.
Maar de selectie van Jong Ajax is een paar jaar terug smaller geweest, toen moesten ze wel een beroep doen op A-junioren. Dit voorjaar echter zijn er veel contracten uitgedeeld aan spelers die nu eerstejaars senior zijn, terwijl de A1-lichting van vorig jaar geen geweldige was.

Ik wist niet dat Sebastiaan Steur nog bij Ajax heeft gespeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 09, 2005 9:53 pm

Demosthenes schreef:
Rishi schreef:Inderdaad, laat ze maar alles verliezen, hebben ze veel meer aan. Ik word gek dat elk jeugdteam van Ajax steeds gemakkelijk kampioen wordt.
Degraderen is dus het beste voor onze jeugdopleiding?

Ieder team van Ajax zal in de top moeten meedraaien, want daar is de spanning het grootst en alleen daar kun je beter worden. Dat betekent niet dat je spelers als Jan Vertonghen moet terughalen als de tegenstander sterker is/lijkt, want dan kunnen de jongere spelers zich verschuilen achter deze spelers, nemen geen initiatief meer, verplaatsen de problemen enz. (wat gechargeerd, maar het gaat om het idee.
voor mijn stelling gaat hetzelfde op
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » za sep 10, 2005 9:18 am

Demosthenes schreef:Op zoek naar de kampioenschappen van A1 zag ik dat A1 in 1998 voor de zevende achtereenvolgende keer kampioen werd!, vervolgens drie jaar niet, maar weer wel in 2002, 2004 en 2005. (Ik kon 2003 niet vinden en mijn geheugen laat me nu in de steek!

Een leuke site (bij jullie misschien bekend, maar bij mij niet) is http://members.fortunecity.com/reinout/ ... s-eng.html Je ziet daar de jeugdspelers van Ajax in de jaren hiervoor. Owusu, Biseswar, maar ook Jeremain Lens (nu bij AZ en in de wedstrijd tegen A1 uitblinker!) en natuurlijk de huidige "jeugdtoppers". Je ziet trouwens wel heel veel afvallers!
leuk lijstje.
Als je ziet wie er allemaal bij Ajax in de jeugd hebben gespeeld........

Bas van Wegen bijvoorbeeld, was dat niet die keeper die 2 jaar terug ofzo een keer in het eerste van Feyenoord moest invallen toen ze daar een keepersprobleem hadden??

En als je ziet hoe veel van die jongens uit de A- en B-teams (en een paar C-spelers al!) in het profvoetbal spelen.....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za sep 10, 2005 9:50 am

Alaindebanaan schreef:En als je ziet hoe veel van die jongens uit de A- en B-teams (en een paar C-spelers al!) in het profvoetbal spelen.....

Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn. Het zou erop kunnen wijzen dat vooral aandacht wordt besteed aan het team, aan de gemiddelde speler ipv aan de uitblinker. De PSV-opleiding van de tachtiger jaren bracht hele elftallen vol spelers voort die we terugzagen in de middenmoot/lagere regionen van het Nederlandse voetbal, maar amper een speler die goed genoeg was voor PSV 1. Ajax produceerde in die tijd elk jaar maar een paar profs, maar wel toppers.

Natuurlijk gun ik het die jongens. Daar gaat het niet om.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za sep 10, 2005 6:43 pm

Het gaat om die twee spelers die Ajax 1 kunnen halen; twee spelers uit de A1!!!!!!!

De vraag is welke twee spelers uit de huidige A1 het kunnen halen? Qua leeftijd horen Jan Vertonghen en Stanley Aborah tot de A1-lichting, zij hebben een contract getekend (Yildirim ook??), m.a.w. Ajax verwacht dat deze twee spelers het in zich hebben Ajax 1 te halen?

De lichting daar onder is die van o.a. John Goossens en Jeffrey Sarpong; Vurnon Anita is weer een jaar jonger, maar heeft al een contract getekend.

Ajax is dus niet scheutig met het geven van een (jeugd?)contract, al snap ik niet dat O.A. Jasper Kok ook een contract heeft mogen tekenen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za sep 10, 2005 10:02 pm

Vertonghen misschien, maar verder?

Dan krijg je pas weer Anita en Sarpong.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za sep 10, 2005 10:57 pm

joey schreef:Vertonghen misschien, maar verder?

Dan krijg je pas weer Anita en Sarpong.
Zou kunnen.

John Goossens? Hij scoort uit vrije trappen, hij laat in de rust van ADO A1 tegen Ajax A1 zien dat hij op die vrije trappen oefent. Iemand die weet dat hij heel veel moet oefenen! Jij noemt hem niet? Bewust?

Anita heeft kwaliteit: de vraag is "Wat doet hij ermee?".
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za sep 10, 2005 11:31 pm

Niet bewust, maar ik moet hem vaker zien. :yes:

Anita vond ik iets monotoon spelen, maar dat oordeel baseer ik op 1 wedstrijd.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 11, 2005 8:18 am

Anita vond ik iets monotoon spelen, maar dat oordeel baseer ik op 1 wedstrijd.
Zit wat in; hij kan ook van achteruit spelen, komt op en varieert dan wat meer (althans vorig seizoen in B1). Ik weet niet wat hij nu voor opdracht heeft. Hij is nu een actieve middenvelder, meer niet.

Komen de wedstrijden van het jeugd-wk nog ergens op tv? Kunnen we Anita, Goossens en Sarpong tegen leeftijdsgenoten zien voetballen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 11, 2005 10:32 am

Demosthenes schreef:Zit wat in; hij kan ook van achteruit spelen, komt op en varieert dan wat meer (althans vorig seizoen in B1). Ik weet niet wat hij nu voor opdracht heeft. Hij is nu een actieve middenvelder, meer niet.
Het seizoen is nog maar net begonnen natuurlijk, misschien heeft hij moeite met de overgang.
Komen de wedstrijden van het jeugd-wk nog ergens op tv? Kunnen we Anita, Goossens en Sarpong tegen leeftijdsgenoten zien voetballen.
Op Eurosport, schijnt het. In de Oranje-zone heb ik over dit WK al een topic geopend.

Tegen leeftijdgenoten uitblinken zegt weinig, ik vind het interessanter om te zien hoe onze toptalenten zich houden tegen oudere spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie