Seizoen 2005/2006 AJAX A1

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 11, 2005 10:34 am

Ik vind het anders ook best interessant om te zien hoe onze toptalenten zich houden tegen andere toptalenten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 11, 2005 10:39 am

O jawel, maar van elke lichting stroomt maar een beperkt aantal spelers door naar het betaalde voetbal. Het niveau is dus laag. Een speler als Quansah liep in de jeugd iedereen voorbij, maar nu voetbalt hij bij Heracles.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 11, 2005 10:42 am

Dat is waar. :xyxthumbs:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 11, 2005 11:25 am

joey schreef:O jawel, maar van elke lichting stroomt maar een beperkt aantal spelers door naar het betaalde voetbal. Het niveau is dus laag. Een speler als Quansah liep in de jeugd iedereen voorbij, maar nu voetbalt hij bij Heracles.
Het niveau op een WK is hoog (mag ik aannemen), je kunt goed zien welke spelers dat niveau aankunnen.

Tegen ouderen spelen levert ook informatie op, maar we mogen onze talenten niet alleen naar die prestaties beoordelen.

Wat Quansah betreft: de eerste keer dat ik hem zag spelen moet hij vijftien geweest zijn. Eerlijk gezegd heb ik altijd het gevoel gehad dat hij ouder was (en is!). Speelt Nederland onder 17 tegen een Afrikaans land, dan speelt het al tegen oudere spelers! Speelt Nederland onder 17 tegen Duitsland of Engeland, dan lijken die tegenstanders ouder! Kortom ze spelen tegen "oudere leeftijdsgenoten" :D
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 11, 2005 11:33 am

Als ze tegen oudere spelen kun je vooral zien hoe ze omgaan met fysiek sterkere tegenstanders. Hier is dat een stuk minder.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 11, 2005 11:52 am

Demosthenes schreef:Wat Quansah betreft: de eerste keer dat ik hem zag spelen moet hij vijftien geweest zijn. Eerlijk gezegd heb ik altijd het gevoel gehad dat hij ouder was (en is!). Speelt Nederland onder 17 tegen een Afrikaans land, dan speelt het al tegen oudere spelers! Speelt Nederland onder 17 tegen Duitsland of Engeland, dan lijken die tegenstanders ouder! Kortom ze spelen tegen "oudere leeftijdsgenoten" :D
Haha, inderdaad. :xyxthumbs:

Quansah is een slecht voorbeeld, hij was 'iets' ouder. Laat ik dan Mendel Witzenhausen noemen: recordinternational in de jeugd maar niet verder gekomen dan Haarlem, VVV en de amateurs van Huizen.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 11, 2005 8:54 pm

Laat ik dan Mendel Witzenhausen noemen: recordinternational in de jeugd maar niet verder gekomen dan Haarlem, VVV en de amateurs van Huizen
.

Recordinternational bij de jeugd zegt niet alles (zie Bruggink!), het is misschien wel een slecht teken.

Wat ik me van hem herinner is dat hij ineens dik werd, """verkeerd groeide""" aan snelheid verloor enz. Hij was toen wel het talent van Ajax! Hij heeft het niet gered, maar dat kwam niet door het al of niet spelen tegen oudere spelers!

Afrikaanse spelers zijn vaak ouder dan ze zeggen, maar wat zou jij doen als je veel geld kon verdienen? (Nii Lamptey is misschien wel het mooiste voorbeeld, spits Attram van psv, eens Coffee, spits van feyenoord en we weten toch waarom feyenoord kalou graag Nederlander wil laten worden! Hij is ouder dan hij zegt en levert als Nederlander meer op). Hoe oud is Koné?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 11, 2005 9:17 pm

Demosthenes schreef:Wat ik me van hem herinner is dat hij ineens dik werd, """verkeerd groeide""" aan snelheid verloor enz. Hij was toen wel het talent van Ajax! Hij heeft het niet gered, maar dat kwam niet door het al of niet spelen tegen oudere spelers!
Natuurlijk niet, maar ik reageerde op wat Bertje zei. Uitblinken bij de jeugd zegt niets. Daarom begrijp ik ook niet dat PSV een jochie van 12 wil vastleggen. Er kan nog zoveel gebeuren. Marcel Meeuwes was ooit 'de nieuwe Cruijff'. Speelt nu bij VVV.
Afrikaanse spelers zijn vaak ouder dan ze zeggen, maar wat zou jij doen als je veel geld kon verdienen? (Nii Lamptey is misschien wel het mooiste voorbeeld, spits Attram van psv, eens Coffee, spits van feyenoord en we weten toch waarom feyenoord kalou graag Nederlander wil laten worden! Hij is ouder dan hij zegt en levert als Nederlander meer op). Hoe oud is Koné?
Kanu werd ook net 18 toen hij bij Ajax kwam (precies oud genoeg) en hoe oud was Finidi? Of Baba? Na de zeperd met Baba haalt Ajax geen Afrikanen meer. Pienaar is de uitzondering, maar Zuidafrikanen schijnen wel te worden ingeschreven bij de burgerlijke stand.

In de VI lees ik dat de bondscoach hoog opgeeft van Vurnon Anita. Jammer. Laat die jongen nog even met rust, hij is er nog niet.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 11, 2005 11:12 pm

Je bedoelt DE bondscoach MvB, Joey? :shock:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 11, 2005 11:18 pm

Nee nee, ik heb het over de bondscoach van Oranje o/17, die deze week in de VI over Vurnon Anita zegt:
Wat die jongen kan ik zo bijzonder. En altijd met plezier, hè? Dat is het belangrijkste. Als je het plezier vast kunt houden, komt het talent vanzelf bovendrijven.'
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 12, 2005 3:20 am

Ja mooi. Geef die jongen maar het idee dat het allemaal vanzelf komt. :nooo:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 24, 2005 7:46 pm

Ajax A1 langs FC Groningen

Groningen, 24 september 2005
Ajax A1 heeft zaterdagmiddag in Groningen de plaatselijke FC verslagen. Na een 0-3 ruststand kwamen de gastheren nog wel terug tot 2-3 maar de Amsterdammers maakten vervolgens het karwei af, 2-5. Rydell Poepon was de trefzekere spits. Hij scoorde drie maal.

In het begin drong de thuisploeg aan, maar gevaarlijk werd de nieuwe ploeg van oud-Ajacied Robbin Kieft niet. Nadat Ajax de kat uit de boom had gekeken trok de formatie van trainer Sonny Silooy het initiatief naar zich toe, bouwde aan een overwicht en overklaste Groningen.
Dat resulteerde in de 22ste minuut in een treffer van Rydell Poepon die een voorzet van Javier Martina van dicht bij raak schoot, 0-1. Twee minuten later kreeg Johan Plat vanaf de penaltystip de kans op de tweede treffer, maar zijn inzet werd gestopt. Na een half uur spelen kwam die tweede treffer er alsnog. Travis Reuser bracht de bal voor en Poepon kopte zijn en Ajax' tweede binnen. Vijf minuten later vond centrale verdediger Marco Neuvel de tijd rijp voor een solo. Hij stak het hele veld over en verschalkte vervolgens ook nog de Groningen-keeper, 0-3. Groningen leek terug te komen in de wedstrijd, maar een vrije trap eindigde op de paal. In de slotminuut van de eerste helft werkte Plat een voorzet van Poepon net naast het doel, waardoor de 0-3 op het bord bleef staan.

In de tweede helft wisselde Silooy drie man, waardoor de ploeg zich weer even op elkaar moest instellen. Dat lukte niet zo makkelijk en Groningen vocht zich terug. Kieft maakte aanvankelijk een overtreding op Reuser, mocht door van de scheidsrechter en klopte zijn voormalige clubgenoot Marco van Duin, 1-3. Een kwartier voor tijd bracht Bart Apotheker de spanning helemaal terug, 2-3.

Ajax nam vervolgens het initiatief over en leek in de 82ste minuut wederom te scoren. De voorzet kwam vanaf links waarheen Martina was uitgewerken. Invaller Jordy Brouwer schoot tegen de keeper aan en in de rebound schoot de andere invaller Sergio Zijler naast. Een minuut later was het wel raak. Melvin de Groot was koud in het veld, kreeg de bal aan gespeeld en ging op het vijandelijke doel af. De keeper wist zijn schot nog te keren, maar tikte de bal pardoes voor de voeten van Zijler. Die profiteerde, 2-4. Drie minuten voor tijd tilde Poepon zijn doelpuntentotaal van de middag naar drie. Nadat hij in het strafschopgebied onreglementair was gestuit benutte hij zelf de penalty, 2-5.

Opstelling Ajax: Marco van Duin; Mitchel Burgzorg (85. Yassine Ben-Moussa), Marco Neuvel, Ivo de Heus, Donovan Slijngard; Per Weihrauch (46. Adilio Augustin), Johan Plat (46. Jordy Brouwer), Chakib Tayeb, Javier Martina (82. Melvin de Groot), Rydell Poepon, Travis Reuser (46. Sergio Zijler)
Ajax.nl

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 25, 2005 8:52 pm

De A1 nu dus zonder de WK-gangers Anita, Goossens en Sarpong, maar met de topscorer van de B1 van vorig jaar, Jordy Brouwer.

Verdedigen kan deze ploeg niet. Veel doelpunten tegen. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 25, 2005 8:54 pm

Als er maar klasse spelers uit voort komen dan mogen ze(en ik herhaal mezelf niet graag) voor mijn part hun eigen tegendoelpunten scoren.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma sep 26, 2005 11:19 am

Lees ik nu goed dat Robin Kieft bij Groningen speelt?

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma sep 26, 2005 11:31 am

Ja klopt, Kieft speelt vanaf dit jaar voor het 2e elftal van FC Groningen. Scoorde met een mooie lobje, maar ik dacht dat daarvoor een overtreding aan hem aan vooraf ging.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 26, 2005 2:34 pm

Pienaar10 schreef:Lees ik nu goed dat Robin Kieft bij Groningen speelt?
Gelukkig niet meer voor Ajax. :X
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 27, 2005 12:43 am

joey schreef:
Pienaar10 schreef:Lees ik nu goed dat Robin Kieft bij Groningen speelt?
Gelukkig niet meer voor Ajax. :X
Niet gecharmeerd van hem begrijp ik? Zoontje van toch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za okt 22, 2005 8:44 pm

Ajax A1 verslaat Vitesse

Amsterdam, 22 oktober 2005
Ajax A1 heeft zaterdagmiddag Vitesse met 2-1 verslagen. De score was gezien het aantal kansen bijzonder mager. Rydell Poepon en Jeffrey Sarpong maakten de Ajax-treffers, Vurnon Anita schoot in eigen doel.

Het is niet overdreven te stellen dat Ajax na tien minuten al een 4-0 voorsprong had kunnen nemen. Al in de tweede minuut kopte Ivo de Heus de bal na een corner van John Goossens net naast. Twee minuten later was het Jordy Brouwer die de trekbal van Rydell Poepon voor een leeg doel naast wist te krijgen en in de zesde minuut schoot Brouwer alleen voor doel, prompt tegen de keeper op. In de tiende minuut was het Poepon die alleen op de keeper af kon gaan na een pass van Vurnon Anita. Ook de topscorer van de A1 trof de doelman op zijn weg.
Prompt kwam Vitesse bijna op voorsprong. In de twaalfde minuut schoot voormalig Ajacied Alexander Bruttner uit een vrije trap bijna raak. Marco van Duin tikte de bal echter na een alerte reactie over. Daarna was het weer Ajax dat dicht in de buurt van een voorsprong kwam. In de 31ste minuut schoot Donovan Slijngard net over en vijf minuten later zag Poepon zijn inzet tot corner worden getikt. Sergio Zijler ontfermde zich over de hoekschop en nu kopte Poepon keurig raak, 1-0. Een minuut later schoot Vitesse op de paal.
Halverwege de tweede helft kwam Ajax op 2-0. Jeffrey Sarpong schoot vanaf een meter of twintig schitterend in de kruising.
De wedstrijd sudderde voort, het overwicht van Ajax ebte weg en Vitesse werd sterker. In blessuretijd voltrok zich een scrimmage in de zestien meter bij Ajax. Het was Anita die de bal in zijn eigen doel werkte, 2-1.
Beker
Ajax A1 speelt in het bekertoernooi de volgende wedstrijd tegen Feyenoord. Het duel zal op 26 november worden gespeeld. De A2 treft Eindhoven, de B1 speelt tegen Groningen en de B2 ontmoet Spartanen. Ook op 27 november worden duels gespeeld.

Opstelling Ajax A1 tegen Vitesse:
Marco van Duin; Marco Neuvel, Ivo de Heus (71. Mitchell Burgzorg), Donovan Slijngard, Ruud Jong (46. Marijn Sterk); Vurnon Änita, Rydell Poepon, Jeffrey Sarpong (82. Jan Arie van der Heijden); Sergio Zijler (71. Marvin Hasselbaink), Jordy Brouwer, John Goossens (86. Travis Reuser)
www.ajax.nl

Alexander Buttner (niet Bruttner) gold een paar jaar geleden als een van de grootste talenten uit de Ajax-opleiding. Nu speelt hij dus bij Vitesse. Weet iemand waarom dit is? Is hij weggegaan of weggestuurd?
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za okt 22, 2005 9:57 pm

De afstand?

Is er ook nog iemand wezen kijken? Komt er nog een ander geluid dan dat van Ajax zelf?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za okt 22, 2005 10:16 pm

Binnenkort weer eens. Ik heb het momenteel druk. :blush:

De laatste keer dat ik op De Toekomst was zag ik Nuninga en Blocks samen langs de lijn staan smiespelen. Rara, waar ging dat over? :D
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za okt 29, 2005 7:28 pm

Als Rotterdamse Ajacied naar Excelsior A1 tegen Ajax A1 geweest!

Excelsior A1 – Ajax A1 0-2

De stand op de ranglijst en de uitslag doen vermoeden dat het een “normale” klus was voor Ajax Al, niets is minder waar. In de tweede helft was Excelsior de betere ploeg, kwamen er kansen voor Excelsior, maar zat er iedere keer of een been tussen, of ging het schot net naast, of pakte Marco van Duin het schot enz. enz. In die periode kwam Ajax niet toe aan het Ajaxspelletje. Een gelijkspel zou meer recht hebben gedaan aan de krachtsverhouding.

De vraag is: “Hoe kan Excelsior nu beter zijn dan Ajax?” Het antwoord is simpel: duelkracht (staat dat woord in het nieuwe Groene Boekje?). De duels gingen verloren en Excelsior had ervoor gekozen om de ballen hoog naar het centrum van Ajax te geven. Ik denk dat alle kopduels verloren gingen, het gevolg was dat Excelsior de kans kreeg de teruggelegde ballen in te schieten. Ajax A1 valt eenvoudig te bestrijden: hoge ballen en lange spelers opstellen. De verdediging van Excelsior had trouwens i.h.a. weinig moeite met de Ajaxaanval.

De doelpunten:

0-1; een goede aanval over rechts, Martina (rechtsbuiten!!!0 zet voor en een verdediger van Excelsior schiet de bal in eigen doel (Murat Yildirim was in de buurt); de 0-2 viel vlak voor tijd toen Excelsior achterin niet eens aan 1 tegen 1 toe kwam. Murat Yildirim zet de bal voor vanaf de achterlijn, Javier Martina tikt in.

De spelers:

Belangrijker is wat onze A1-spelers er individueel van maakten.

Marco van Duin

Maakte geen echte fouten, maar straalde ook niets uit. Hij pakte een paar afstandsschoten, maar was in de luchtduels niet altijd zeker van zijn zaak.

Mitchell Burgzorg:

Speelde een gedegen wedstrijd. Hij blijft klein en zal het eerste niet halen.

Marco Neuvel

Opbouwend zwak, won in de eerste helft nog wel wat duels, maar liet het in de tweede helft afweten. Hij speelde in het centrum van de verdediging. Zijn handelingsnelheid zal sterk moeten toenemen.

Donovan Slijngard

Speelde een sterke wedstrijd, schoof goed in, maar ook hij won (door zijn lengte!) geen kopduels, zodat Excelsior gevaarlijk kon worden.

Marijn Sterk

Speelde niet slecht, maar ik heb hem beter zien voetballen. Hij zette in de eerste helft John Goossens (schuin!) vrij voor doel en moest toch af en toe aan de noodrem trekken.

Vurnon Anita

De jongste van het stel, maar erg sterk. Hij weet positie te kiezen, duels te winnen (ondanks zijn zeer geringe lengte) en een tegenstander uit te spelen.

Murat Yildirim

Dit seizoen heb ik hem drie keer zien voetballen, maar hij kan mij niet bekoren. Hij werkt erg hard, maar weet, denk ik, niet altijd goed positie te kiezen. Hij is altijd in een duel verwikkeld, staat nooit eens vrij. Vandaag speelde hij slechts één keer verkeerd terug (op een verdediger) Hij bereidde wel het tweede doelpunt voor, maar liep ook medespelers in de weg.

Jeffrey Sarpong

Speelde een goede eerste helft, maar verloor het overzicht toen het spel fysieker werd. Je kunt zien dat hij goed kan voetballen, maar hij is (nog?) geen dragende speler.

Javier Martina

Speelde een goed halfuur als rechtsbuiten. In de tweede helft als spits kwam hij niet uit de verf (ondanks het intikkertje dat 2-0 betekende). Ik vrees voor een tweede Esajas (of vul maar een naam uit wat meer jaren terug: O’Neill, Max Lohy)

Jordy Brouwer

Denk niet dat ik iets tegen deze jongen heb, maar ik heb hem in 10(????) wedstrijden (B1, even A2 en nu A1) niet kunnen betrappen op een geslaagde actie. Vandaag kreeg hij in de eerste helft alle ballen op borsthoogte, probeerde hij te kaatsen, maar raakte steeds de bal kwijt. In de tweede helft presteerde hij het om alleen voor het doel (de keeper stond verkeerd opgesteld) de bal naast het doel te werken. Ernaast was moeilijker dan erin (prachtige voorzet John Goossens). Hij zal ook aan zijn handelingsnelheid moeten gaan werken.

John Goossens

Speelde niet goed en niet slecht. Hij liep zich een keer perfect vrij, de bal van Marijn Sterk was goed, maar hij kreeg de hoge bal niet goed onder controle. Hij speelde ook even als rechtsbuiten, maar dat was geen succes. In de tweede helft zette hij iedere bal voor (opdracht Silooy denk ik, want hij deed het vanaf iedere plaats op het veld). Zo bood hij Jordy Brouwer ook die “niet te missen kans”. Zijn voorzetten waren goed. Zijn tegenstander passeren? Is slechts een paar keer gelukt.

Per Weihrauch

Hij stond reserve; ik vrees dat hij het niet zal redden. Na een jaar bij Ajax en dan nog geen belangrijke speler zijn? Ik denk niet dat zijn contract zal worden verlengd. Hij viel in en na ± 15 minuten weer uit met een hamstringblessure.

Op ajax.nl zal ongetwijfeld een verslag komen; leg dat naast mijn verslag en haal er uit wat je wilt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 29, 2005 7:34 pm

Thanks Demosthenes! :xyxthumbs:

Iedereen heeft het er wel over dat Anita, Goossens en Sarpong nog zo jong zijn. Toch zitten ze alledrie al bij de A1. Ik denk dat er volgend seizoen minstens eentje bij komt. Helemaal als we toch zullen moeten bouwen aan een nieuw elftal.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 29, 2005 7:47 pm

Weer positieve dingen over "mijn" nieuwe Seedorf, Anita. Hij bevalt mij zeer, is eindelijk weer een middenvelder die én wat extra's brengt én ook op het moment dat hij niet toekomt aan dat extra's brengen er ook staat.

Wederom bedankt.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za nov 05, 2005 10:53 pm

Ajax A1 – Utrecht A1 4-0

De A1 wint wel van zwakke tegenstanders, maar echt overtuigend vind ik het dit seizoen niet. Utrecht kwam (volgens Utrecht-supporters) met een zeer verzwakt/jong team, al had één verdediger (Omer Ozcelik, ex-rechtsback Nederland onder 17) al een baard!!!

Na één minuut redde Mitchell Burgzorg na een kopbal op de doellijn. De lengte van de Ajaxspelers zal A1 dit seizoen nog eens opbreken. In de eerste helft kwam een Utrechtspeler alleen op Marco van Duin af (volgens mij uit buitenspelpositie), maar faalde. In de tweede helft kopte Utrecht nog een keer op de lat, maar was het verder nauwelijks gevaarlijk. Speler van Nederland onder 17: Erik Pieters viel niet op, Leeroy George speelde linksbuiten en had ± 20 goede minuten.

De doelpunten: Sergio Zijler, John Goossens, Jeffrey Sarpong en Vurnon Anita. Nu ik het typ valt me op dat er drie jonge spelers bij betrokken zijn.

Marco van Duin

Onopvallend; komt er wel goed uit, maar bleef bij corners wel erg dicht bij de doellijn staan. Hij heerst niet in het doelgebied.

Mitchell Burgzorg

Onopvallend, corrigeerde goed, maar verslapte iets toen de wedstrijd “gespeeld” was.

Marco Neuvel

Blijft houterig in zijn bewegingen en komt volgens mij tekort voor dit niveau.

Donovan Slijngard

Vergeleken met vorig seizoen vind ik hem goed voetballen. Hij heeft genoeg agressie, voetballen kan hij. In de tweede helft speelde Ajax meer 3-4-3 en schoof hij door naar het middenveld.

Marijn Sterk

Niet beter dan vorig seizoen. Hij moet juist meer agressie vertonen en minder vertrouwen op zijn (niet geringe) voetbalkwaliteiten. Blijft hij zo voetballen dan redt hij het (ondanks zijn talent) niet.

Vurnon Anita

Speelde weer goed. Hij weet zich goed vrij te lopen, maakt geen/weinig fouten, stelt zich goed op. Het vierde doelpunt kwam door zijn doorzetten.

Rydell Poepon

Speelde op 10. Dit seizoen heb ik hem als spits een keer een goede wedstrijd zien spelen. Hij kon de bal vasthouden, was een aanspeelpunt, snel en voldeed (i.t.t. de keren dat ik hem het vorig seizoen zag). Op 10 komt hij, denk ik, voetballend tekort.

Jeffrey Sarpong

Dit keer heb ik wat beter op hem gelet. Hij vraagt niet veel aandacht van de toeschouwer, omdat hij nooit de moeilijkste oplossing zoekt. Ik vond hem goed spelen (maar blijf erbij dat hij fysiek sterker moet worden). Hij miste een open kans na een voortreffelijke aanval, maar kopte ook een keer raak. Voorzichtig brengen, dan kan hij er komen.

Jordi Brouwer

Eindelijk een positief bericht over zijn spel. Hij heeft de bal één keer goed geraakt.

Vorig jaar in de B1 was ik niet onder de indruk en ook nu zie ik niet wat hem een plaats in A1 oplevert. In de eerste helft heeft hij niet één keer iets goeds met de bal gedaan (een pass over vijf meter niet meegerekend). In de tweede helft kopte hij een bal, maar voorkwam daarmee dat Jeffrey Sarpong een vrije kans kreeg en ………….. zorgde hij in een één-twee met Vurnon Anita dat de laatste een kans kreeg (en benutte). Geloof me als ik schrijf dat ik mijn ongelijk wil toegeven, ik zal hem eeuwig dankbaar zijn voor ieder doelpunt dat hij in het eerste maakt, maar ik zie niet in hoe hij daar ooit komt (of het moet door Sjaak Swart komen!)

Sergio Zijler

Is erg snel, erg handig en scoorde een keer. Ik denk echter nog steeds dat hij er niet komt. Een buitenspeler moet ondertussen over extreme kwaliteiten beschikken om in het eerste te komen en die kwaliteiten komen er nog niet uit.

John Goossens

Speciaal voor zijn critici gelet op het passeren. Het is hem niet gelukt de rechtsback op techniek te passeren. De pluspunten wegen echter voor mij zwaarder. Hij weet zich zo goed vrij te lopen (maar krijgt de bal niet), is snel en dreigend. Hij scoorde één keer en viel geblesseerd uit (in de tweede helft).

De invallers

Chakib Tayeb, Melvin de Groot en Travis Reuser vielen in.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie