Rachid Taberkanine stelt zich voor

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Rachid Taberkanine stelt zich voor

Bericht door joey » ma okt 25, 2004 10:13 am

Afbeelding
Naam: Rachid Tiberkanine.

Geboren: 28-03-1985 te: Antwerpen (België).

Broers/zussen: Ik heb vijf broers en een zus. Een is ouder dan ik, de rest is jonger.

Positie: Ik ben een middenvelder, liefst op '10', maar rechtsmidden kan ik ook spelen. Rechtsbuiten ook.

Links- of rechtsbenig: Rechtsbenig.

Lengte: 1.71 m Gewicht: 68 kg.

Bij Ajax sinds: Dit wordt mijn vierde jaar. Ik kwam in 2000 in de A2, maar ik was eigenlijk nog een B-junior.

Contract vanaf: juli 2004.

Vorige club(s): FC Luik, daarvoor ik ik nog bij de amateurs van Piereusse gespeeld.

Opleiding: Ik heb een certificaat Sport en een diploma Winkelassistent. Voor in een kledingwinkel. Het is vergelijkbaar met MBO-niveau hier.

Relatie: Nee.

Hobby's: Tennis, om te kijken voornamelijk en ik ga graag naar de bioscoop. Slapen is ook een hobby van me!

Muziek: Rustige muziek, R&B, maar ook Marokkaanse muziek.

Favoriete tv-programma: Studio Sport, Voetbal Insite, Friends.

Beste film: Shouf shouf habibi. Ik heb die wel twintig keer gezien, zo lachen!

Mooiste boek: Ik lees nooit boeken. Ik heb laatst wel een stukje van de biografie van Seedorf gelezen trouwens.

Krant/tijdschrift/website: AD Sport/VI, Voetmagazine uit België/ajax.nl, vi.nl.

Lekkerste eten: Het eten van mijn moeder, rijst met kip. Maar ook patat vind ik lekker.

Mooiste goal: Kun je je die omhaal van Van Basten nog herinneren? Zoiets, maar dan mooier, haha! We speelden met het Belgisch jeugdelftal een vreindschappelijke wedstrijd tegen Slowakije, er kwam een voorzet en bam! hij ging erin.... Jaja, Rachid van Basten! Het viel wel mee hoor.
Grootste voetbalkwaliteit:Een mannetje passeren, een tegen een situaties en mijn scorend vermogen.

Nog werken aan: Koppen, linkerbeen en ik moet nog kracht en snelheid ontwikkelen. Daar train ik op in het krachthonk.

Favoriete club behalve Ajax: Er is voor mij niet echt een andere speciale club, maar als ik er dan toch een moet noemen: AS Monaco speelt mooi voetbal.

Mooiste stadion: Het Ajax-stadion is echt heel mooi, verder lijkt het San Siro me heel mooi, maar daar ben ik nog nooit geweest.

Favoriete voetballer: Maradona

Mooiste moment uit Ajax-historie: De kwartfinale in de Champions League twee jaar geleden, toen was ik al hier.

Idool buiten voetbal: Mijn ouders. Mijn vader volgt me overal. En mijn zaakwaarnemer als ik die mag noemen, hij doet erg goed werk voor me.

Hoogtepunt in carrière: Dat ik afgelopen zomer mijn eerste contract mocht tekenen, daar heb ik heel hard voor gewerkt. En mijn omhaal natuurlijk.

Dieptepunt: Ik kreeg twee jaar geleden een lies- en buikspierblessure waardoor ik vier maanden aan de kant zat. Vorig jaar scheurde ik mijn meniscus, dat duurde ook twee maanden, maar het gebeurde gelukkig wel aan het einde van het jaar.

Toekomstverwachting: In het eerste van Ajax voetballen. En als ik dat niet haal bij een andere club, maar het liefst Ajax natuurlijk.

Eerstvolgende wedstrijd: Thuis tegen Jong Volendam voor de laatste keer zonder publiek in de ArenA. Jong Volendam staat onderaan, heeft nog maar twee punten dus zij hebben de punten hard nodig. Maar wij moeten drie punten halen en de kansen die we krijgen afmaken. Ik verwacht dat wij gewoon winnen.
www.ajax.nl

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 25, 2004 10:25 am

Positie: Ik ben een middenvelder, liefst op '10', maar rechtsmidden kan ik ook spelen. Rechtsbuiten ook.

Lengte: 1.71 m Gewicht: 68 kg.
Is hij gelijk met Aborah gekomen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 25, 2004 10:29 am

Aborah zit voor het derde jaar bij Ajax, Tiberkanine voor het vierde.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 25, 2004 10:33 am

joey schreef:Aborah zit voor het derde jaar bij Ajax, Tiberkanine voor het vierde.
:blush: Hij komt ook bij FC Luik vandaan en Aborah bij GBA. Zal voortaan eerst even doorlezen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma okt 25, 2004 10:36 am

Alweer zo'n grote sterke beer. :nooo:
Hoe schatten jullie de kansen in voor Tiberkanine? Bestaat er een kans dat hij ooit zijn debuut maakt in Ajax1?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 25, 2004 10:41 am

Peter schreef:Alweer zo'n grote sterke beer. :nooo:
Hoe schatten jullie de kansen in voor Tiberkanine? Bestaat er een kans dat hij ooit zijn debuut maakt in Ajax1?
Hij gaat wel voor een positie waar weinig concurrentie is :D

Over zijn kansen kan ik niet veel zeggen, ik ken hem alleen van naam. Hij zit wel al voor het 4e jaar bij Ajax en is 19.

soni
Berichten: 132
Lid geworden op: za jul 17, 2004 10:28 pm

Bericht door soni » ma okt 25, 2004 4:46 pm

Peter schreef:Alweer zo'n grote sterke beer. :nooo:
Hoe schatten jullie de kansen in voor Tiberkanine? Bestaat er een kans dat hij ooit zijn debuut maakt in Ajax1?
Precies, het eerste waar ik naar keek was zijn lengte. Alsof we niet genoeg hebben van spelers onder de 1.75... :nooo: En in ogenschouw nemend dat Hersi en Seedorf al gesaneerd zijn. Ajax produceert allemaal eenheidsworsten die ook nog eens allemaal even lang zijn.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do nov 18, 2004 2:51 pm

Hij zal het niet redden, er zit te weinig vooruitgang in. Ik heb hem twee seizoen geleden voor het eerst gezien en een paar weken geleden voor het laatst. Hij drukt zijn stempel niet op de wedstrijd.

Hij wordt in maart 20, kreeg zijn contract "omdat hij zo goed in de groep ligt" o.i.d., stond op de Ajax-site!!!!!!!!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 18, 2004 3:18 pm

Demosthenes schreef:Hij wordt in maart 20, kreeg zijn contract "omdat hij zo goed in de groep ligt" o.i.d., stond op de Ajax-site!!!!!!!!

Ajax wilde weer een volwaardig tweede team heb ik begrepen. Zou dat de reden zijn?

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do nov 18, 2004 4:29 pm

Even een vraagje tussendoor: hoe komt het dat de helft van de GBA-spelers die naar Ajax is gekomen "import-Belg" is? Allemaal zelf naar België gegaan en toen door Ajax gehaald. Bij Ajax is dat helemaal niet zo in de jeugd, hooguit wat Surinamers of Antillianen, maar weinig Ghanezen die zomaar naar de Ajax-jeugd zijn gekomen...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do nov 18, 2004 4:56 pm

Ik ben ik schreef:Even een vraagje tussendoor: hoe komt het dat de helft van de GBA-spelers die naar Ajax is gekomen "import-Belg" is? Allemaal zelf naar België gegaan en toen door Ajax gehaald. Bij Ajax is dat helemaal niet zo in de jeugd, hooguit wat Surinamers of Antillianen, maar weinig Ghanezen die zomaar naar de Ajax-jeugd zijn gekomen...
Quansah, Yakubu, Obodai, Johnny Quansah, Benson ...?, Boyake en ik zal er wel een paar zijn vergeten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do nov 18, 2004 5:51 pm

Dat is een ruime minderheid, en bovendien breken ze niet allemaal door. Van GBA zijn er ongeveer evenveel 'echte' Belgen gekomen als 'nep-Belgen'...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do nov 18, 2004 6:44 pm

Vermaelen, De Mul, Van Damme en Vertonghen zijn in ieder geval blank; Aborah is als kind naar België gekomen (zijn vader voetbalde in België), blijft over Tiberkanine.

Bram Verbist is ondertussen al weer weg, maar hij was volgens mij ook ""volbloed"" Belg.

Het valt wel mee.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Revo
Berichten: 249
Lid geworden op: zo dec 12, 2004 12:24 pm
Locatie: Tilburg/Overslag

Bericht door Revo » wo jan 05, 2005 1:56 pm

Demosthenes schreef:Vermaelen, De Mul, Van Damme en Vertonghen zijn in ieder geval blank; Aborah is als kind naar België gekomen (zijn vader voetbalde in België), blijft over Tiberkanine.

Bram Verbist is ondertussen al weer weg, maar hij was volgens mij ook ""volbloed"" Belg.

Het valt wel mee.
Quiz vraaje , de vader van Aborah heeft nog Cl gespeeld voor welke club deed hij dat? :eusa_dance:
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo jan 05, 2005 6:03 pm

VRT Teletekst schreef:Rachid Tiberkanine, goed bezig bij Jong
Ajax, kiest binnenkort wellicht voor de
Marokkaanse nationaliteit.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » vr jan 07, 2005 8:01 pm

Revo schreef: Quiz vraaje , de vader van Aborah heeft nog Cl gespeeld voor welke club deed hij dat? :eusa_dance:
Kan me niet heugen dat Aboraa Sr. ooit CL/EC1 heeft gespeeld. Heeft wél meegespeeld op het WK van '98...

Als jij de volledige carriere hebt van sr. ben ik erg benieuwd. Die heb ik nooit te pakken kunnen krijgen.

AfbeeldingAfbeelding
Dit is 'em overigens

Ook frappant:
Aboraa Jr. laat zich Aborah noemen.

Revo
Berichten: 249
Lid geworden op: zo dec 12, 2004 12:24 pm
Locatie: Tilburg/Overslag

Bericht door Revo » do jan 13, 2005 7:12 pm

Rembrandt III schreef:
Revo schreef: Quiz vraaje , de vader van Aborah heeft nog Cl gespeeld voor welke club deed hij dat? :eusa_dance:
Kan me niet heugen dat Aboraa Sr. ooit CL/EC1 heeft gespeeld. Heeft wél meegespeeld op het WK van '98...

Als jij de volledige carriere hebt van sr. ben ik erg benieuwd. Die heb ik nooit te pakken kunnen krijgen.

AfbeeldingAfbeelding
Dit is 'em overigens

Ook frappant:
Aboraa Jr. laat zich Aborah noemen.

Papa Aboraa speelde voor Anderlecht, maar ik weet niet of ie daar CL gespeeld heeft. Ik heb hem wel in 2002 bij Lokomtiv Moskou aan de slag gezien in de CL.
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jun 02, 2006 10:38 am

2/6/2006 - Tiberkanine vindt plaats bij Bayer Leverkusen
(Gepost door RvN)

Regionale Duitse media melden dat Rachid Tiberkanine een eenjarig contract is overeengekomen met Bayer Leverkusen. De 21-jarige Marokkaan mag zich in het tweede van de Duitse club gaan bewijzen. Hij kreeg bij Jong Ajax geen contrat meer aangeboden. Hij wist de stap naar het eerste elftal van Ajax niet te maken


(AN)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 02, 2006 11:33 pm

Eerst eentje naar Chelsea, nu eentje naar Leverkusen. Is het echt zo matig gesteld met talenten in Europa dat grote clubs middelmatige spelers aantrekken?

Het kan natuurlijk ook aan Ajax liggen. Legt Ajax de lat te hoog bij de jeugd? Eist de manier van voetballen die Ajax nastreeft nog teveel van jonge spelers?

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » za jun 03, 2006 2:06 am

Revo schreef:
Rembrandt III schreef:
Revo schreef: Quiz vraaje , de vader van Aborah heeft nog Cl gespeeld voor welke club deed hij dat? :eusa_dance:
Kan me niet heugen dat Aboraa Sr. ooit CL/EC1 heeft gespeeld. Heeft wél meegespeeld op het WK van '98...

Als jij de volledige carriere hebt van sr. ben ik erg benieuwd. Die heb ik nooit te pakken kunnen krijgen.

AfbeeldingAfbeelding
Dit is 'em overigens

Ook frappant:
Aboraa Jr. laat zich Aborah noemen.

Papa Aboraa speelde voor Anderlecht, maar ik weet niet of ie daar CL gespeeld heeft. Ik heb hem wel in 2002 bij Lokomtiv Moskou aan de slag gezien in de CL.

Beetje laat, maar toch:

Jij praat over James Obiorah en niet over Stanley Aboraa sr. Speelden bieden in België.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za jun 03, 2006 10:24 am

Thomas schreef:Eerst eentje naar Chelsea, nu eentje naar Leverkusen. Is het echt zo matig gesteld met talenten in Europa dat grote clubs middelmatige spelers aantrekken?
goedkope goks Thomas, en met de nieuwe "eigen jeugd" regels van de FIFA gaan clubs dit soort goks nemen met jonge spelers.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie