De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma feb 19, 2007 1:14 pm

Jöhnk schreef:Ja, maar dit is Belgie. Van een dergelijk Derde Wereld-land op voetbalgebied dient te allen tijde gewonnen te worden.

Is er een dokter in de zaal? :redcard:
Ik kijk uit naar de zomer.. Jong Oranje - Jong België.. Gaat Nederland het heel zwaar krijgen! :yes:

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 19, 2007 1:21 pm

a, maar dit is Belgie. Van een dergelijk Derde Wereld-land op voetbalgebied dient te allen tijde gewonnen te worden.
Overdrijven is ook een vak...Wat weet jij trouwens van de Onder 16 lichting van Belgie?


Het is geen San Marino hoor... :nooo:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 19, 2007 1:31 pm

Jöhnk schreef:Ja, maar dit is Belgie. Van een dergelijk Derde Wereld-land op voetbalgebied dient te allen tijde gewonnen te worden.

Is er een dokter in de zaal? :redcard:
Ja, een tevreden dokter... :sad:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 20, 2007 7:02 pm

Toernooiwinst België, Onder 16 eindigt tweede


Onder 16 is het internationale vierlandentoernooi in Portugal als tweede geëindigd. Na de 0-1 winst op Slowakije en de 0-2 nederlaag tegen België, werd dinsdag het laatste duel tegen gastland Portugal met een 0-0 gelijkspel afgesloten. België, dat 2-2 speelde tegen Slowakije, won het toernooi.

,,Over de eerste helft ben ik niet tevreden, hebben we te weinig gebracht, maar na rust hadden we het initiatief en genoeg kansen”, vertelde KNVB-coach Ruud Dokter, die Cayfano Latupeirissa vlak voor tijd een zeker doelpunt om zeep zag helpen. De speler van NEC schoot de bal in eerste instantie tegen de doelman van de Portugezen aan maar in de rebound mikte hij op de paal voor een leeg doel.

Druk naar voren

Een overwinning zou toernooiwinst betekend hebben maar Onder 16 had het aan zichzelf te danken. In de eerste wedstrijd creëerde de ploeg te weinig kansen, later ontbrak het aan het afmaken van kansen. In ieder geval kan Ruud Dokter verder borduren op het spel dat er vaak verzorgd uitzag met de druk naar voren. Te beginnen op 14 maart. Dan speelt het Nederlands elftal voor spelers onder 16 jaar de volgende vriendschappelijke interland in en tegen Italië.

Statistieken:
Internationaal vierlandentoernooi, Onder 16 te Portugal, 20-02-2007.
Portugal - Nederland 0-0 (0-0).

Opstelling Onder 16: Fons Mulder (FC Utrecht), Roly Bonevacia (Ajax), Ricardo van Rhijn (Ajax), Jeffrey Gouweleeuw (SC Heerenveen), Lorenzo Burnet (Ajax), Lion Kaak (De Graafschap), Jeffrey Bruma (Feyenoord), Rick van Haaren (Feyenoord), Josemar Makiavala (PSV), Geoffrey Castillion (Ajax), Cayfano Latupeirissa (NEC).

Wissels Onder 16: 41. Rodney Sneijder (Ajax) voor Kaak, 41. Quenten Martinus (SC Heerenveen) voor Castillion, 55. Lorenzo Ebicilio (Ajax) voor Makiavala, 63. Rik Schouw (Ajax) voor Bruma, 67. Bart van Wieringen (FC Utrecht) voor Burnet.
KNVB

Rodney Sneijder op de bank. Opvallend.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za mar 10, 2007 7:45 pm

Ajax B1 – Twente B1 3-1

Twee helften en dit keer twee totaal verschillende helften. De B1 in de eerste helft traag, niet fel op de bal, de tegenstander laten voetballen, niet kort genoeg dekken en met een achterstand de kleedkamer in. Wel kreeg de B1 een grote kans (Aras Ozbilic alleen voor de keeper, met drie man op de keeper af!!!), maar Twente kreeg de kans om te voetballen. Het doelpunt viel uit een vrije trap, die tergend langzaam richting doel ging. Niet één Ajacied vond het nodig de bal weg te koppen, de keeper bleef staan en de Twentespeler hoefde maar weinig te doen om de bal in te koppen.

Na de rust miste ik de 1-1. Na de reis Rotterdam – Toekomst, A2 (de strafschoppen duurden lang) en één helft B1 had ik wel trek in “koffie”. Ik zag wel invaller (nummer 14) juichend weglopen. De naam? Een lange, sterke, snelle donkere spits. Even later maakte Ricardo van Rijn na een solo en een een-twee met nummer 14 knap de 2-1 en vlak voor tijd maakte nummer 14 de 3-1. Ik ben vlak voor tijd weggegaan, wie weet heb ik nog een doelpunt gemist.

Ajax schoot nog twee keer op de paal, verspeelde een paar kansen en gunde Twente slechts één kans.

Mijn mening over de spelers:

Keeper Sergio Padt maakte geen sterke indruk bij het doelpunt. Hij had eruit moeten komen? Ik heb hem wel eens sterker zien keepen.

Back Johan Kappelhof speelde een redelijke wedstrijd, komt nog weinig op.

Tim v.d. Meulen speelde als centrumverdediger in het begin niet sterk, gaf geen leiding, maar herstelde zich na de rust.

Ricardo van Rijn speelde sterk als centrale verdediger, kan links en rechts schieten en is volgens mij pas eerstejaars B.

Linksback Tayfun Candan viel in de eerste helft niet op (wie wel?), speelde in de tweede helft als linkermiddenvelder een stuk beter. Is moeilijk van de bal te krijgen, maar zoekt de opening niet op rechts!

Nick Koppers (op 10): het wordt een monotoom verhaal: goede tweede helft, veel fanatieker, onopvallend in de eerste helft.

Jarchino Antonia speelde in de eerste helft, maar viel niet op. Deze jeugdinternational had meer moeten brengen.

Aras Ozbilic is balvast, handig aan de bal, technisch vaardig, maar voert zijn acties soms te ver door. Nu ik zo schrijf denk ik aan een jonge Davids. Zie dit niet als een vergelijking die zijn leven meegaat, het is bedoeld om duidelijk te maken wat voor soort speler hij is.

Florian Jozefzoon is eerstejaars B? Heeft talent, is snel en handig. Afwachten. Ik zag hem voor het eerst spelen.

Nigel Hasselbaink kwam na de rust niet terug, speelde vandaag niet zo sterk. Hij is wel aanspeelbaar, ook als hij in de dekking staat. Hij versprutste een kans, had de bal terug moeten leggen, maar probeerde zich door drie verdedigers te wurmen; dat mislukte.

Marvin Zeegelaar speelde soms echt goed (linksbuiten), is snel, maar weet niet te scoren, ook al krijgt hij de kans.

Nummer 14: geen naam, betrokken bij drie doelpunten, is sterk en snel, maar heeft mij toch nog niet overtuigd. Ik zag hem voor het eerst spelen, misschien speelt dat mee. De B1 speelde als geheel veel sterker in de tweede helft.

Invaller rechtsbuiten moet Jesper Floren zijn? Geen toegevoegde waarde. “Niet alles uit Zweden is goed”.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » za mar 10, 2007 8:33 pm

Ok, mooi verslag. Van Rhijn en Josefzoon zijn inderdaad eerste jaars. Nummer 14 is Geoffrey Castillion, boomlange spits uit de B2. Stond Tom Overtoom op '6' ? Ik ga ervan dat Josefzoon inviel (aanval: Antonia-Hasselbaink-Zeegelaar). Invaller-rechtsbuiten is Jesper Floren, het is inderdaad opvallend dat ze een B-junior uit Zweden halen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 10, 2007 8:40 pm

Is Demosthenes in jouw ogen bijzonder kritisch of loopt er inderdaad weinig rond in de B-jeugd, Chivu05?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 11, 2007 11:45 am

Chivu 05 schreef:Ok, mooi verslag. Van Rhijn en Josefzoon zijn inderdaad eerste jaars. Nummer 14 is Geoffrey Castillion, boomlange spits uit de B2. Stond Tom Overtoom op '6' ? Ik ga ervan dat Josefzoon inviel (aanval: Antonia-Hasselbaink-Zeegelaar). Invaller-rechtsbuiten is Jesper Floren, het is inderdaad opvallend dat ze een B-junior uit Zweden halen.
Dank voor de naam. Antonia stond op het middenveld.
Is Demosthenes in jouw ogen bijzonder kritisch of loopt er inderdaad weinig rond in de B-jeugd, Chivu05?
Vergeet niet dat de beste B-spelers in de A (Blind en Sousa enz.) spelen (of naar AZ is gegaan). Een lichting die twee of drie eerste-elftalspelers levert is een prima lichting.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 11, 2007 11:47 am

In de lichting daaronder spelen Jeffrey Dekker en Rodney Sneijder, toch?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 11, 2007 12:08 pm

Bertje schreef:In de lichting daaronder spelen Jeffrey Dekker en Rodney Sneijder, toch?
Volgens mij wel.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma mar 12, 2007 12:42 pm

Het is wel degelijk een talentvol elftal. Zie wel 2 of 3 spelers het eerste halen, maargoed dat is altijd afwachten.

Lichting daaronder zie ik ook 2 of 3 wel het eerste. 6/7 jongens zitten bij Oranje onder 16.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mar 16, 2007 5:09 pm

Chivu 05 schreef:Het is wel degelijk een talentvol elftal. Zie wel 2 of 3 spelers het eerste halen, maargoed dat is altijd afwachten.

Lichting daaronder zie ik ook 2 of 3 wel het eerste. 6/7 jongens zitten bij Oranje onder 16.
Zou toch geweldig zijn, vier à zes spelers uit de huidige B-lichting in Ajax 1! Ik denk niet dat de jeugdopleiding zo goed is.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 10:10 pm

De B-tjes spelen momenteel in Italië een toernooi. Ajax B2? (of een combinatieteam?) heeft met 5-1 van Viterbese gewonnen 'met georganiseerd en spectaculair spel' waarin uitblinkers waren: 'de verdediger Bonevacia, de rechterflankspeler Jarchino en de spits Castillion, een kopie van Kluivert'.
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma apr 30, 2007 10:33 pm

Volgens mij is het B1 + enkele B2-spelers. Opvallend genoeg las ik dat Frosinone de halve finale had bereikt in de poule van Ajax. Zou betekenen dat Ajax daarvan verloren heeft.

Woensdag begint het EK Onder 17 overigens, met drie Ajacieden in de Oranje-selectie (Blind, Padt, V/d Meulen). Het derde groepsduel tegen Engeland wordt door Eurosport live uitgezonden, hopelijk laten ze van de eerste twee wedstrijden samenvattingen zien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 30, 2007 10:36 pm

Waar wordt dat EK onder 17 gehouden ?.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma apr 30, 2007 10:37 pm

Belgie

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 10:46 pm

Wanneer speelt de onder-17, Chivu?
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma apr 30, 2007 10:56 pm

Woensdag tegen Belgie, vrijdag tegen Ijsland en die maandag daarna tegen Engeland. Plaatst men zich bij de eerste twee in de groep, dan is Oranje zeker van een ticket voor het WK Onder 17.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma apr 30, 2007 10:58 pm

Blind is de eerste wedstrijd geschorst, begreep ik. Bestaat er een kans dat hij uit het elftal gespeeld wordt, of is hij onomstreden?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 01, 2007 9:02 am

Van wat ik enkele keren op de site van de KNVB heb gelezen lijkt mij dat Blind vrijwel altijd alles heeft gespeeld. Ik denk niet dat hij dus uit het elftal wordt gespeeld.

Ik wil hem in ieder geval graag in actie zien. :yes.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 01, 2007 10:47 am

Demosthenes schreef:Zou toch geweldig zijn, vier à zes spelers uit de huidige B-lichting in Ajax 1! Ik denk niet dat de jeugdopleiding zo goed is.
Dat kleine Sneijdertje kan wel voetballen, maar of hij zo goed wordt als zijn broer?

Ik zag wel een paar aardige spelers lopen bij de B2. Al is het nog te vroeg om te zeggen of ze het eerste gaan halen.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 01, 2007 12:46 pm

Hier staat een flink stuk over Daley Blind.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 3:42 am

De B1 neemt deel aan het jaarlijks terugkerende toernooi van Varsseveld. De ploeg werd daar groepswinnaar. Vrijdag startte de ploeg met een 0-0 tegen Sporting Lissabon. Zaterdag volgde een 1-4 zege op Ichiritsu Funabashi, een 1-0 zege op Regioteam Varsseveld en een 1-0 zege op Schalke'04. De tegenstander van Ajax in de halve finale wordt morgen pas bekend, De Graafschap of PSV. In de andere halve finale speelt Feyenoord tegen Sporting Lissabon. Het verloop van toernooi is te volgen op de website van Varsseveld Tournament.
AN

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 27, 2007 12:59 pm

Ook volgens AN heeft de B1 met 2-0 van De Graafschap verloren.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jun 04, 2007 11:00 am

Ajax legt oudste zoon Wamberto vast

4/6/2007 11:48

Richard Danilo Maciel Sousa Campos heeft zijn eerste profcontract op zak. De oudste zoon van oud-Ajacied Wamberto (33) tekende tot medio 2010.
De zeventienjarige Danilo kwam terecht in de jeugdopleiding van Ajax in de periode dat zijn vader in de Amsterdamse hoofdmacht speelde.

Mogelijk zal in de toekomst nog een Wamberto-telg een contract krijgen bij Ajax, want Danilo's jongere broertje Wanderson komt uit in de B-jeugd van de Amsterdammers.

www.vi.nl
Iedereen krijgt een contract, zo lijkt het.

Plaats reactie