Daylon Claasen

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do dec 20, 2007 7:40 pm

Daniel_vT schreef:
D_skilled schreef:En Daniel_VT als je zo makkelijk praten hebt en het wel beter weet dan ga je toch maar bij de volgende editie Copa Amsterdam zelf kijken.
Vriendelijke vriend, waar zie je mij jou analyse van deze jongen tegenspreken? Wat is je probleem dan?
Er is geen probleem alleen ik merkte iets in jou post wat bij mij in de verkeerde keelgat is geschoten. Dat jij er anders over denkt is niet mij probleem. En met die Joey heb ik nog een appeltje te schillen als hij zijn gezicht durft te tonen na zijn misselijkmakende woorden over mij.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48000
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do dec 20, 2007 7:43 pm

Ben benieuwd of joey zijn gezicht hier nog durft te vertonen, hoor. Je brengt in ieder geval wat leven in de brouwerij. :headbang.gif:

Anyway, kunnen we het gewoon weer over die Claasen hebben? Je predikt voetbalmania wat ik toejuich. Laten we ons daar dan ook vooral op concentreren.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do dec 20, 2007 7:45 pm

D_skilled schreef:
Daniel_vT schreef:
D_skilled schreef:En Daniel_VT als je zo makkelijk praten hebt en het wel beter weet dan ga je toch maar bij de volgende editie Copa Amsterdam zelf kijken.
Vriendelijke vriend, waar zie je mij jou analyse van deze jongen tegenspreken? Wat is je probleem dan?
Er is geen probleem alleen ik merkte iets in jou post wat bij mij in de verkeerde keelgat is geschoten. Dat jij er anders over denkt is niet mij probleem.
Ja kerel, maar ondertussen spreek je mij er wel persoonlijk op aan dus dan heb ik nu ook graag de uitleg erbij wat jou dan in je verkeerde keelgat schoot.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do dec 20, 2007 9:08 pm

Ik ben jou geen uitleg verschuldigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do dec 20, 2007 9:09 pm

Prima, maar ga mij er dan niet persoonlijk op aanspreken. Als je wel denkt het recht te hebben om zomaar mensen overdreven aan te vallen (want met een beetje humor kun je zien dat er mensen op dit forum ook wel eens ouwehoeren en fucken) moet je dan vervolgens ook uitleggen waarom. Ik loop toch ook niet zomaar over straat en roep tegen iemand dat ik hem een lul vind en dat ik hem niet moet zonder dat ik ga uitleggen waarom? Dan zet je jezelf alleen maar compleet voor lul..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 20, 2007 9:33 pm

:icon_exclaim.gif:

Weer over Claasen graag.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do dec 20, 2007 10:42 pm

laten we hopen dat hij nog een paar keer kan meetrainen, af en toe een oefenwedstrijd mee kan doen om begin volgend seizoen direct een basisplaats af te dwingen.

Pienaar was een aanwinst, Lewis niet, Claassen?? Ik heb Lewis op het Copa-toernooi gezien en Claassen en ik denk dat Claassen misschien dat "extra's" heeft.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 20, 2007 10:56 pm

D_skilled schreef:En met die Joey heb ik nog een appeltje te schillen als hij zijn gezicht durft te tonen na zijn misselijkmakende woorden over mij.
Welkom, D_Skilled! Dat je nog veel wedstrijden van Ajax mag bewonen! :wink.gif:

Ik ben nu eenmaal een taalfanaat. Dat weet iedereen hier. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 20, 2007 11:02 pm

Claasen joins Ajax Amsterdam
Posted: 2007-12-20 21:12

Fresh from trials at Espanyol and Anderlecht, Ajax Cape Town midfielder Daylon Claasen has signed for Ajax Amsterdam on a four-year deal starting in July 2008.

Still in Holland following his trial at Ajax, the Klerksdorp-born Under-17 international finalised the deal today. But he will only begin with the Dutch giants on 1 July 2008 when the new season kicks off.

The reason for this is that Claasen, who is a non-European union member, only becomes eligible to sign a professional contract in Europe after he turns 18 in January 2008. This is according to Fifa ruling.

Claasen will return to Cape Town to play for the Urban Warriors until the new season.

Trials at Spanish La Liga sides Real Madrid and Espanyol – at different time periods – and a run out with top Belgian side Anderlecht have prepared Claasen for the big move.

According to his business manager Rob Moore, Daylon “did well at both Madrid and Espanyol”.

Moore explains that both clubs were impressed with Claasen, but they couldn’t afford to take him on due to financial constraints.

“Espanyol had overspent their reserve team budget already otherwise they would’ve taken him,” Moore tells KickOff.com.

“I want to commend John Comitis and Ajax Cape Town for their cooperation during Daylon’s trials. They were very supportive and this is a big reason why Daylon was able to make an impression abroad.”

Claasen follows Benni McCarthy, Aaron Mokoena, Steven Pienaar, Ninja Mofokeng, Stanton Lewis and Hans Vonk who have all been on the club’s books.

Lewis is still at Ajax and has found form lately. He is on track for a first team place at the start of next season.

“Stanton has been doing well despite there being tough competition amongst the forwards. He is definitely staying put,” Moore says, in response to rumours in the South African press this week that Lewis could return to Cape Town to replace outgoing Terror Fanteni.
KickOff
Ajax-aanwinst Claasen doet denken aan Pienaar
20/12/2007 20:21

Daylon Claasen heeft donderdag een contract met Ajax getekend. De zeventienjarige middenvelder, die zich tot medio 2012 aan de club verbond, komt komende zomer naar Amsterdam.

'Hans Vonk (oud-doelman van Ajax) heeft hem bij Cape Town op de voet gevolgd', vertelt technisch directeur Martin van Geel op de website van de Amsterdammers. 'Daylon is daar de beste speler van de hele jeugdopleiding. Hij heeft al veel jeugdinterlands op zijn naam staan en doet ergens wel een beetje denken aan Steven Pienaar.'

Claasen zelf kan nog niet bevatten dat hij naar Europa komt. 'Ik ben sprakeloos', aldus Claasen. 'Dit is een fantastische kans die ik met beide handen wil aangrijpen. Ik wil ook graag iedereen bedanken die mij hier heeft opgevangen. Ondanks de kou voelde ik me meteen thuis.'
VI

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 20, 2007 11:08 pm

Iets anders: Claassen is pas zeventien. Mag hij dan een contract tekenen?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10318
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » do dec 20, 2007 11:20 pm

Zie Pato!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do dec 20, 2007 11:23 pm

joey schreef:Iets anders: Claassen is pas zeventien. Mag hij dan een contract tekenen?
Het is een voorcontract zijn contract gaat pas in wanneer hij 18 wordt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 20, 2007 11:24 pm

Yep, maar ik zie een foto waarop hij NU een contract tekent. Terwijl hij op dit moment nog minderjarig is.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do dec 20, 2007 11:25 pm

joey schreef:Yep, maar ik zie een foto waarop hij NU een contract tekent. Terwijl hij op dit moment nog minderjarig is.
Dat zeg ik toch hij tekent nu zijn meerjarige contract die vanaf volgend jaar ingaat. Hij mag alleen nog niet uitkomen voor Ajax.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do dec 20, 2007 11:25 pm

joey schreef:Yep, maar ik zie een foto waarop hij NU een contract tekent. Terwijl hij op dit moment nog minderjarig is.
Zal een ouder/voogd ook wel hebben getekend. Het geeft wel aan dat Ajax hem graag wil hebben.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 20, 2007 11:28 pm

Precies, dat bedoel ik, Demo. Want aan de hand van die foto zou een zaakwaarnemer later kunnen beweren dat Claassen tekende op het moment dat hij nog minderjarig was.

Ik weet dat hij nu nog niet mag uitkomen voor Ajax. Hoe zit dat eigenlijk in andere landen? Had Espanyol hem wel kunnen contracteren? Ik begrijp uit geplaatste artikelen dat die club hem had gehaald als er budget voor was geweest. Dat was dan mooi geweest, zeg! :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do dec 20, 2007 11:31 pm

Ik had al laten doorschemeren dat de overstap niet kon uitblijven. Hij is de beste in zijn leeftijdscatogorie van Ajax Cape Town A1 en van de hele jeugdopleiding. Hij is gelukkig niet zo klein als zijn teamgenoten, dat scheelt.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do dec 20, 2007 11:34 pm

joey schreef:Precies, dat bedoel ik, Demo. Want aan de hand van die foto zou een zaakwaarnemer later kunnen beweren dat Claassen tekende op het moment dat hij nog minderjarig was.

Ik weet dat hij nu nog niet mag uitkomen voor Ajax. Hoe zit dat eigenlijk in andere landen? Had Espanyol hem wel kunnen contracteren? Ik begrijp uit geplaatste artikelen dat die club hem had gehaald als er budget voor was geweest. Dat was dan mooi geweest, zeg! :1evil.gif:
In principe kon hij in heel Europa een voorcontract tekenen alleen in Engeland, Spanje, en Italie zou het wat moeilijk worden, omdat daar strenge buitenlanderswetten gelden en hij dus niet in aanmerking zou komen voor een werkvergunning.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 20, 2007 11:39 pm

D_skilled schreef:Ik had al laten doorschemeren dat de overstap niet kon uitblijven. Hij is de beste in zijn leeftijdscatogorie van Ajax Cape Town A1 en van de hele jeugdopleiding. Hij is gelukkig niet zo klein als zijn teamgenoten, dat scheelt.
Hoe groot is hij eigenlijk?

Vind jij hem ook een type-Pienaar?
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do dec 20, 2007 11:45 pm

joey schreef:
D_skilled schreef:Ik had al laten doorschemeren dat de overstap niet kon uitblijven. Hij is de beste in zijn leeftijdscatogorie van Ajax Cape Town A1 en van de hele jeugdopleiding. Hij is gelukkig niet zo klein als zijn teamgenoten, dat scheelt.
Hoe groot is hij eigenlijk?

Vind jij hem ook een type-Pienaar?
1,75-1,80 zoiets. Hij doet wel in bepaalde opzichten denken aan Pienaar maar Pienaar is meer iemand die vanaf de zijkanten komt. Ik weet niet hoe goed Pienaar was op die leeftijd dus kan ik ook niet oordelen of wie beter is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 20, 2007 11:52 pm

Pienaar kan ook uitstekend centraal spelen, alleen wreekt zich daar dat hij totaal geen schot heeft. In zijn latere periode bij Ajax moest hij rechtsbuiten spelen, maar dat was zijn positie niet. Dat in beschouwing nemend moet ik zeggen dat hij die positie lang niet slecht invulde. Ik heb altijd wel een zwak voor hem gehad.
Volgens mij speelde Pienaar op zijn zeventiende nog niet eens in de PSL in Zuid-Afrika. Claassen moet verder zijn dan Pienaar op die leeftijd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 20, 2007 11:55 pm

Tenminste weereen (groot) talent van ACT. Sommige mensen vinden misschien dat zo'n samenwerking alleen maar te veel geld kost maar er hoeft maar een speler per zoveel jaar door te breken om het rendabel te maken.

Als ik Pienaar zie spelen vanavond dan vind ik het toch heel jammer dat ie niet meer voor ons speelt, ondanks z'n beperkingen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr dec 21, 2007 12:04 am

D_skilled schreef:
joey schreef:
D_skilled schreef:Ik had al laten doorschemeren dat de overstap niet kon uitblijven. Hij is de beste in zijn leeftijdscatogorie van Ajax Cape Town A1 en van de hele jeugdopleiding. Hij is gelukkig niet zo klein als zijn teamgenoten, dat scheelt.
Hoe groot is hij eigenlijk?

Vind jij hem ook een type-Pienaar?
1,75-1,80 zoiets. Hij doet wel in bepaalde opzichten denken aan Pienaar maar Pienaar is meer iemand die vanaf de zijkanten komt. Ik weet niet hoe goed Pienaar was op die leeftijd dus kan ik ook niet oordelen of wie beter is.
De eerste keer dat ik Pienaar zag, speelde hij al in Jong Ajax, m.a.w. was hij ouder dan Claassen nu. Ik zag een speler met een geweldig inzicht, voor mij een verrassing, want hij speelde de bal in één keer, maakte geen fouten, keek naar links en plaatste de bal naar rechts enz. Ik blijf het spijtig vinden dat hij is vertrokken, al zie ik ook wel dat zijn scorend vermogen niet groot is (maar van Gabri, Maduro, Davids is dat ook niet groot)

Claassen kan ik me alleen maar herinneren van het Copa-toernooi (Waarom zijn daar zo weinig Ajacieden?) en toen speelde hij in de pits (de moeilijkste positie in het Ajax-systeem?) en hij viel op! Pienaar kwam van de zijkant, ja, omdat hij dat van de trainer moest. Zet Claassen in het doel en iedereen op AT zal zeggen dat hij een miskoop is!!!

Ik pleit al 1 1/2 jaar om KJH linksbuiten te zetten, zien we hoe goed hij is!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 21, 2007 2:43 pm

Pienaar is inderdaad een heel goede speler. Van mij mag hij morgen terugkomen. :blush.gif:

Verlegen jongen wel, die Claassen:

http://www.ajaxinternettv.nl/index.php? ... w&vid=2325
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr dec 21, 2007 4:38 pm

Aan zijn accent te horen (en ook als hij het over "vetkoek" heeft, en natuurlijk ook al een beetje zijn naam) denk ik dat het een Afrikaans talige jongen is. Is natuurlijk anders dan het Nederlands, een aantal woorden komen wel overeen alleen de uitspraak en opschrijven is anders, en grammaticaal is het vrij simpel. Zal makkelijk voor hem zijn denk ik om de taal te leren, veel Afrikaans talige Zuid-Afrikanen hebben daar minder moeite mee. Als je alleen al hoort hoe bijna accentloos Pienaar nu Nederlands spreekt is dat wel een voordeel..

Plaats reactie