De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 22, 2008 11:28 pm

Twaalf B-junioren? Sorry maar waar slaat dat op? :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 22, 2008 11:31 pm

Ach voor het salaris van Luque kun je er honderd vastleggen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 11:33 pm

Eerder had een poster op AF het over deze namen:

Roly Bonevacia
Geoffrey Castillion
Jeffrey Dekker
Lorenzo Ebecilio
Florian Josefzoon
Bryan Ottenhof
Ricardo van Rhijn
Rik Schouw
Rodney Sneijder

Wellicht dat de overige jongens uit de B2 komen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 22, 2008 11:33 pm

Nee, 12 tweedejaars staat er.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 11:35 pm

Hmm, inderdaad. Nou, ze zullen het wel weten. Tenminste, dat hoop ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 22, 2008 11:36 pm

Jöhnk schreef:Ach voor het salaris van Luque kun je er honderd vastleggen.
Dat kan wel zijn, maar het bestaat niet dat al deze twaalf spelers toptalenten zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jan 22, 2008 11:37 pm

joey schreef:Twaalf B-junioren? Sorry maar waar slaat dat op? :1evil.gif:
Twaalf is veel, ook al ben ik zelden zo enthousiast geweest over jeugdspelers. Ajax mag en moet dat risico maar nemen, want op de transfermarkt lukt het niet. Ajax zou wel gek zijn als het nog gaat praten over Engelaar, laat Twente maar met een ontevreden Engelaar zitten. Hij is nog lang geen € 5 miljoen waard!

Wat kost 12 x € 30.000? Dat is € 360.000 Ajax is per jaar dat bedrag kwijt. Een of andere linksback Urby E. komjt er zijn bed niet voor uit. Ajax hoopt op drie spelers die doorbreken, dan is het pure winst, want wij kennen genoeg talentvolle spelers die op jonge leeftijd voor het "snelle geld" kozen en van wie we nu weinig meer horen. Laat ze rijpen.

Een spelers als Maduro brengt nog € 3.000.000 op, laat dat geld dan gebruikt zijn voor deze contracten (Ik moet nog zien of het er twaalf zijn), want die twaalf contracten kost Ajax in drie jaar ruim € 1.000.000, m.a.w. er kunnen er nog meer gecontracteerd worden, als het maar geen Jasper Kokjes zijn. In de huidige B1 zitten geen Jasper Kokjes (Ik heb niets tegen hem, maar ik verbaasde me over zijn contract)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 11:39 pm

Goede waterdragers kun je natuurlijk ook zelf opleiden, al is twaalf spelers inderdaad erg veel. Ik word nu wel erg nieuwsgierig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 22, 2008 11:42 pm

joey schreef:Dat kan wel zijn, maar het bestaat niet dat al deze twaalf spelers toptalenten zijn.
Klopt maar ik ga er niet wakker van liggen.

Beter te veel dan te weinig.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 11:47 pm

Het is zoals Demosthenes zegt. Als er twee of drie doorbreken van het hele spul dan ben je spekkoper. Ik vind het de investering wel waard. Als volgende week één van die talenten naar Engeland was vertrokken was AT te klein geweest omdat de club niets had gedaan.

Het is een moeilijk verhaal om op zo'n jonge leeftijd massaal contracten aan te moeten bieden. Maar binnen het huidige klimaat in de voetbalwereld is het denk ik het beste wat je kunt doen.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 11:49 pm

Daarnaast: deze jongens zitten op zijn vroegst over drie jaar in Ajax 1. Halen ze dat niet, dan loopt dat contract vanzelf op tijd af. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je nog een paar jaar met een dure lichting blijft zitten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 22, 2008 11:53 pm

Wel balen dat die Engelse clubs dus alsnog op de loer blijven liggen. Rare regel ook, want op deze manier heeft de opleidende club er niet veel aan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 23, 2008 12:07 am

Heel vervelend. Maar meer kunnen we er helaas niet aan doen.

En eerlijk is eerlijk. Wij doen in Nederland feitelijk hetzelfde. Iemand als Siem de Jong komt toch ook uit de jeugd van De Graafschap vandaan? Rik Schouw hebben wij bij RBC opgehaald. En zo zijn er nog veel meer.
Nil volentibus arduum

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » wo jan 23, 2008 2:08 am

joey schreef:Twaalf B-junioren? Sorry maar waar slaat dat op? :1evil.gif:
12 is misschien een beetje aan de hoge kant. Want daarvan zullen uiteindelijk hoogtens 2 á 3 doorbreken binnen de hoofdmacht. Al moet je niet vergeten dat Ajax zich hiermee òòk financieel (voor zover mogelijk) tracht te beschermen. Een speler als Jordi Brouwer (die weliswaar tekort kwam) kon kost haast gratis en voor niets opgehaald worden door Liverpool. We zijn geen non-profit instelling ofzo.

Een pluim overigens voor van Geel én Jan Olde Riekerink dat zij erin geslaagd zijn alle spelers te kunnen vastleggen. Over een jaar moeten de allergrootste talenten direct voor 5 jaar vastgelegd worden.

Maar goed, de Uefa dienst snel met een oplossing te komen voor dit probleem. Want over een x-aantal jaren zien we jeugdtalenten rondlopen die op hun 18 jarige leeftijd al ongetwijfeld miljonair zijn. :confused.gif:
Laatst gewijzigd door Starring op wo jan 23, 2008 2:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 23, 2008 2:09 am

Als we de kenners mogen geloven zouden er uit deze lichting wel eens meer dan twee of drie spelers door kunnen breken, Starring.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » wo jan 23, 2008 2:27 am

Dat valt te bezien. We moeten niet vergeten dat sommige talenten zich optrekken aan andere en het gehele team gewoon zéér goed in elkaar steekt getuige het positie- en combinatiespel. Men is overigens gauw enthousiast, omdat het alweer een tijdje geleden is dat een jeugdploeg vanaf de B-tjes volledig volgens Ajax-stijl speelt. Ik zelf heb ze reeds 2x aan het werk gezien. Toen vielen vooral Lorenzo Ebecilio, aanvoerder Ricardo van Rhijn en Roly Bonevacia mij op. De rest was toen (individueel bekeken) goed, maar niet top.

In het verleden braken spelers pás door wanneer zich vele blessures in de hoofdmacht voordeden of wanneer het elftal slecht draaide. Het zal in de toekomst niet veel anders zijn, Thomas.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » wo jan 23, 2008 9:05 am

[/quote]Eerder had een poster op AF het over deze namen:

Roly Bonevacia
Geoffrey Castillion
Jeffrey Dekker
Lorenzo Ebecilio
Florian Josefzoon
Bryan Ottenhof
Ricardo van Rhijn
Rik Schouw
Rodney Sneijder

Wellicht dat de overige jongens uit de B2 komen?

Wel zo netjes om de postersnaam erbij te vermelden.

En eerstejaars spelers krijgen nooit een contract, dus geen B2 en A2 spelers.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 23, 2008 10:28 am

Starring schreef:Dat valt te bezien. We moeten niet vergeten dat sommige talenten zich optrekken aan andere en het gehele team gewoon zéér goed in elkaar steekt getuige het positie- en combinatiespel.
Precies. Denk aan de 'gouden lichting van Co'. Alles winnen met hoge cijfers, maar van die jongens heeft er niet één de top gehaald. Een hoog gemiddelde geeft een vertekend beeld. Liever drie negens en verder vijven en zessen dan allemaal zevens.
Toen vielen vooral Lorenzo Ebecilio, aanvoerder Ricardo van Rhijn en Roly Bonevacia mij op. De rest was toen (individueel bekeken) goed, maar niet top.
Ik heb dit team ook ooit aan het werk gezien. Daar staat nog ergens een verslag van in deze zone. Toen viel Ebecilio mij ook op. Van Rijn en Bonevacia waren toen moeilijker te beoordelen, want Ajax speelde tegen een zeer zwakke ploeg en werd defensief niet getest. Bonevacia valt wel op qua persoonlijkheid. Hij straalt veel zelfvertrouwen uit. In dat opzicht doet hij mij wel een beetje aan Clarence Seedorf denken. Jullie ook?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13425
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo jan 23, 2008 10:51 am

joey schreef:
Starring schreef:Dat valt te bezien. We moeten niet vergeten dat sommige talenten zich optrekken aan andere en het gehele team gewoon zéér goed in elkaar steekt getuige het positie- en combinatiespel.
Precies. Denk aan de 'gouden lichting van Co'. Alles winnen met hoge cijfers, maar van die jongens heeft er niet één de top gehaald. Een hoog gemiddelde geeft een vertekend beeld. Liever drie negens en verder vijven en zessen dan allemaal zevens.
Dus omdat dit vroeger een keer gebeurd is, is dat nu ook het geval?
Zoals gezegd, je kunt er beter te veel een contract geven dan te weinig, en wat ik zo hoor zitten er echt wel drie negens in dit elftal.

Daarnaast zouden sowieso alle breedtespelers van de A-selectie uit de jeugd moeten komen, dus ook de minder grote talenten uit deze generatie kunnen nog nuttig zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 23, 2008 11:12 am

Arthur schreef:Dus omdat dit vroeger een keer gebeurd is, is dat nu ook het geval?
Natuurlijk niet. Niet per se.
Zoals gezegd, je kunt er beter te veel een contract geven dan te weinig, en wat ik zo hoor zitten er echt wel drie negens in dit elftal.
Dat zal moeten blijken. Vurnon Anita, Jeffrey Sarpong en John Goossens waren op die leeftijd ook uitblinkers, maar ze spelen nog steeds niet in het eerste.
Daarnaast zouden sowieso alle breedtespelers van de A-selectie uit de jeugd moeten komen, dus ook de minder grote talenten uit deze generatie kunnen nog nuttig zijn.
En de andere lichtingen dan?
Ik erken dat het -helaas- noodzakelijk is om jeugdspelers een contract aan te bieden, maar 12 tegelijk uit hetzelfde elftal is wel erg veel.

Update: volgens de Ajax-watcher van de VI gaat het om negen spelers van de B1 en drie spelers van de A1 en A2.

http://spoton.webads.nl/spoton/viplayer ... =Microsoft Internet Explorer&agent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&platform=Win32&version=4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&code=Mozilla
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13425
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo jan 23, 2008 12:02 pm

Dit ziet er wat beter uit denk ik ;):

VI-watcher

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » wo jan 23, 2008 12:24 pm

Laat VI alsjeblieft of geld investeren in die filmpjes, of gewoon verhaaltjes blijven schrijven. Iemand, die z'n hele leven geschreven heeft, voor de camera gooien en een powerpoint op de achtergrond laten draaien (bij wijze van) is wel heel goedkoop.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 23, 2008 12:49 pm

Ziet er zeker beter uit, Arthur. Alleen lukte het mij niet. :joey.gif:
:blush.gif:


In de VI een iets ander rijtje dan dat van D_Skilled:

Sneijder
Bonevacia
Castillion
Dekker
Ottenhof
Van Rhijn
Schouw
Burnet
Ebecilio

Geen Jozefzoon dus maar wel Burnet.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo jan 23, 2008 12:56 pm

De bekende namen, al vind ik het vreemd dat Florian J. er niet bij zit, waarom laat je dan juist hem af en toe meedoen met de A1?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo jan 23, 2008 1:08 pm

joey schreef:
Starring schreef:Dat valt te bezien. We moeten niet vergeten dat sommige talenten zich optrekken aan andere en het gehele team gewoon zéér goed in elkaar steekt getuige het positie- en combinatiespel.
Precies. Denk aan de 'gouden lichting van Co'. Alles winnen met hoge cijfers, maar van die jongens heeft er niet één de top gehaald. Een hoog gemiddelde geeft een vertekend beeld. Liever drie negens en verder vijven en zessen dan allemaal zevens.
Op een ander forum (durf de naam hier niet te schrijven) schreef ik ook al over het gevaar van deze lichting. Op 4 november na de wedstrijd tegen ?Groningen B1"? schreef ik:

Het gevaar: een aantal spelers van dit team speelt nu al een paar jaar in deze samenstelling (kleine wijzigingen zijn er altijd) en dat maakt een team sterker. Het gaat echter om die paar talenten die Ajax 1 kunnen halen, de vraag is o.a. of zij vandaag beter zijn geworden. Ricardo van Rhijn heeft weinig hoeven te doen, schoof niet zo vaak in (opdracht?) en kan dan op zijn klasse de verdediging aan. Moet hij nu al de overstap maken naar A2? A1? Dit team moet niet te sterk worden, anders gebeurt er hetzelfde als met het team van o.a. Andy v.d. Meijde, als team vaak winnen, maar geen winnaars afleveren omdat het te gemakkelijk ging.

Waarom dan, zoals afgelopen week zo sterk mogelijk tegen Sparta B1 spelen (veel eerstejaars B-spelers begreep ik uit een ander bericht)

Ik hoop zaterdag naar ADO - B1 te gaan kijken, maar hoop toch echt dat er gespeeld wordt met een paar invallers, het liefst in iedere linie één. Een eventueel puntverlies neem ik op de koop toe.

Plaats reactie