De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jan 23, 2008 1:20 pm

Misschien om te kunnen beoordelen of hij zich niet alleen optrekt aan de andere spelers maar individueel ook wat toe te voegen heeft? Gok maar wat
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 23, 2008 1:22 pm

joey schreef:Dat zal moeten blijken. Vurnon Anita, Jeffrey Sarpong en John Goossens waren op die leeftijd ook uitblinkers, maar ze spelen nog steeds niet in het eerste.
En leeftijdsgenoten als Van der Wiel en De Jong zijn die jongens voorbijgestreefd, al gebiedt de eerlijkheid natuurlijk ook te zeggen dat Sarpong en Anita een jaar geleden even dichtbij het eerste zaten als Van der Wiel, maar dat op hun posities minder plaats was. Bovendien zijn ze het afgelopen half jaar geblesseerd geweest.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 23, 2008 1:26 pm

Demosthenes schreef:De bekende namen, al vind ik het vreemd dat Florian J. er niet bij zit, waarom laat je dan juist hem af en toe meedoen met de A1?
De VI kan er natuurlijk ook gewoon naast zitten.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » wo jan 23, 2008 4:41 pm

In de VI een iets ander rijtje dan dat van D_Skilled:

Sneijder
Bonevacia
Castillion
Dekker
Ottenhof
Van Rhijn
Schouw
Burnet
Ebecilio

Geen Jozefzoon dus maar wel Burnet.
Het is echt Josefzoon i.p.v Lorenzo Burnet. De VI zit mis.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 23, 2008 4:48 pm

Aha, bedankt! :biggthumpup.gif:

Wanneer gaan die contracten getekend worden?
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do jan 24, 2008 8:48 pm

joey schreef:Aha, bedankt! :biggthumpup.gif:

Wanneer gaan die contracten getekend worden?
Ik kreeg veel reacties met wanneer de jeugdspelers zouden tekenen. Nou heb ik weer goed nieuws, een aantal jongens van de B zullen deze week tekenen en de overige zal volgende week tekenen.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jan 24, 2008 10:08 pm

We weten dat er interesse is vanuit Engeland (Italiaanse topclubs willen overigens ook wel eens rondneuzen) voor die talentvolle boys, maar weet je ook of bepaalde spelers - hoewel niet zo relevant - reeds zijn benaderd door die buitenlandse clubs, D_skilled?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jan 24, 2008 10:25 pm

De Blindjes hebben toch eens een kijkje genomen in de keuken van Arsenal? Stond ook in de belangstelling van Barca weet ik nog.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jan 24, 2008 10:57 pm

Ik doelde meer op die specifieke lichting hetgeen (nog) contractloos is, Daniel. Blind staat/stond al onder contract. En keek inderdaad rond bij Arsenal. Arsenal is op zich ook geen verkeerde opleidingsschool, maar bij Ajax heeft ie op zijn leeftijd volgens mij meer kans van slagen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do jan 24, 2008 11:07 pm

Starring schreef:We weten dat er interesse is vanuit Engeland (Italiaanse topclubs willen overigens ook wel eens rondneuzen) voor die talentvolle boys, maar weet je ook of bepaalde spelers - hoewel niet zo relevant - reeds zijn benaderd door die buitenlandse clubs, D_skilled?
Ja, Roly door Arsenal, Geoffrey door Arsenal, Chelsea, het schijnt dat ook Liverpool interesse in hem heeft. Klaar dat was het.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jan 24, 2008 11:15 pm

Ik had met name verwacht dat Chelsea aan die spelers trok, maar even goed bedankt. Mooi dat ze ook allemaal tekenen. Als ze 17 zijn, direct een 5-jarige contract voorschotelen aan de spelers die de grootste (door-)ontwikkeling hebben gemaakt. Weet jij trouwens hoe ver Chelsea is met hun opleidingsinstituut, D_skilled? Ze wilde daar toch wat op poten zetten? Geld hebben ze wel. Het kost jaren, daar niet van, maar misschien tonen ze vorderingen...

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do jan 24, 2008 11:54 pm

Weet jij trouwens hoe ver Chelsea is met hun opleidingsinstituut, D_skilled? Ze wilde daar toch wat op poten zetten? Geld hebben ze wel. Het kost jaren, daar niet van, maar misschien tonen ze vorderingen...
Chelsea heeft nooit iets opgeleid. Het was kopen, kopen en nogeens kopen en het was meer iets dat een club zoiets normaliter hoort te hebben, een jeugdopleiding. Hun jeugdopleiding begint vanaf de C, en in de U18 en reserves team stikt het van de buitenlanders die over heel Europa worden aangetrokken. Frank Arnesen heeft iets van rond de 15 scouts die dat voor hem doen. VB, Jeffrey Bruma (15) en Patrick van Aanholt (16) die door het grote geld uit Engeland zijn verleidt. Natuurlijk rampzalig voor het Nederlands voetbal als er niet wordt gedaan tegen deze ontwikkeling.

Of ze vorderingen maken? Nou Chelsea speelt het slim, netals andere topclubs. Jeugdspelers die na drie jaar gespeeld te hebben in de eigen jeugdopleiding van Chelsea, te mogen bestempelen tot homegrown players. En die regel gaat ook over een aantal jaren in, dat je een aantal spelers in je selectie moet hebben die je zelf hebt opgeleid. En Abromovich gaf het aan in de media, dat het afgelopen is met het uitgeven van hoge bedragen en dat men tegenwoordig topspelers wilt opleiden. Ik denk dat dat een proces van jaren duurt, met geld is niet alles te kopen.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr jan 25, 2008 8:19 am

D_skilled schreef:
Frank Arnesen heeft iets van rond de 15 scouts die dat voor hem doen. VB, Jeffrey Bruma (15) en Patrick van Aanholt (16) die door het grote geld uit Engeland zijn verleidt. Natuurlijk rampzalig voor het Nederlands voetbal als er niet wordt gedaan tegen deze ontwikkeling.
Jeffrey Bruma, broertje van toch, hem ken ik wel redelijk. Was inderdaad aardig talentvol. Zou ongeveer 6.000 euro per week gaan verdienen. Wellicht stapte hij zo vroeg over vanwege zijn broer Marciano Bruma. Die inmiddels ook in Engeland speelt. Of was het andersom? Weliswaar Championship als ik mij niet vergis.

Afijn, verder ben ik het met jou eens. Dat opkopen van jeugdspelers is een ware doodsteek voor het Nederlandse voetbal. Vooral omdat die jongens er sportief weinig wijzer van worden.
Ik denk dat dat een proces van jaren duurt, met geld is niet alles te kopen.
Mwah, dat valt wel mee. Met geld en visie kan je dat proces wel degelijk versnellen. Het kunstje is niet zo moeilijk. Hoe meer Nederlanders daar lopen des te sneller en beter het gaat. Ervaren toppers van jeugdcoaches en jeugdscouts aanstellen, een algemeen opleidingsplan opstellen en daarnaar handelen. That's it. Arsenal heeft dat immers ook bewezen.
AFCA!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jan 25, 2008 8:46 am

Voor grote ploegen maakt het weinig uit of een jeugdspeler € 30.000 per jaar of € 60.000 per jaar verdient. Heb je er 20 van rondlopen, dan is dat € 1,200.000 per jaar, peanuts! Breekt er één door, dan heb je je geld al weer terugverdiend, andere spelers kun je weer verkopen.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr jan 25, 2008 8:56 am

Demosthenes schreef:Voor grote ploegen maakt het weinig uit of een jeugdspeler € 30.000 per jaar of € 60.000 per jaar verdient. Heb je er 20 van rondlopen, dan is dat € 1,200.000 per jaar, peanuts! Breekt er één door, dan heb je je geld al weer terugverdiend, andere spelers kun je weer verkopen.
Om zulke bedragen zullen clubs niet gauw gaan saneren, nee. Maar het gaat om de principe. Clubs zoals Chelsea creëeren hierdoor zelfs een markt rondom jonge spelers. Dat is een hele slechte ontwikkeling. In de nabije toekomst zal je 16 jarige jochies doodleuk enorme eisen zien stellen omtrent hun contract. Alle spelvreugde zal teniet gedaan worden, want geld is zogenaamd alles...
AFCA!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jan 25, 2008 9:01 am

Ik ben er ook niet gelukkig mee, geld bepaalt welke ploeg er de beste spelers aantrekt (was in mindere mate al het geval).

Jordy Schell schijnt bij Groningen meer te kunnen verdienen dan bij Ajax en kiest dus? voor Groningen.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr jan 25, 2008 9:16 am

Ach, ik volg de jeugd hier en daar, maar van Jordy Schell ben ik eerlijk gezegd niet helemaal van op de hoogte. Die naam wordt ook weinig in één adem genoemd met de overige toptalenten, als ik mij niet vergis. Heb mij alweer een lange tijd niet laten zien. Zou hij ooit van toegevoegde waarde kunnen betekenen voor Ajax-1? Ik schat in dat de kans op speelminuten en toekomstperspectief ook in de Hoge Noorden beter waren. Ergens is dat ook logisch. Maar goed, dat gerucht ken ik ook. Hij zou in de A-selectie van FC Grun komen...
AFCA!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 25, 2008 12:04 pm

Demosthenes schreef:Jordy Schell schijnt bij Groningen meer te kunnen verdienen dan bij Ajax en kiest dus? voor Groningen.
Hij komt daar toch ook bij het eerste te zitten? Dat lijkt me een betere reden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 25, 2008 12:05 pm

Bij het eerste team van Groningen zal je vast meer verdienen dan in de jeugd van Ajax, Thom.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jan 25, 2008 12:33 pm

Bertje schreef:Bij het eerste team van Groningen zal je vast meer verdienen dan in de jeugd van Ajax, Thom.
Op basis van de resultaten van de laatste jaren is Groningen nauweijks zwakker te noemen dan Ajax. daar in de selctei van het eerste, zou ook bij Ajax selectie voor het eerste kunnen zijn?

Ik ben niet zo overtuigd van de kwaliteiten van Schell (meer op basis van de seizoenen hiervoor dan op basis van dit seizoen, zeg ik er eerlijk bij) en Kieft en Slijngard hebben het bij Groningen ook niet gered (Is keeperr Reynaart er ook niet naartoe gegaan?), m.a.w. Jong Groningen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 25, 2008 12:35 pm

Bertje schreef:Bij het eerste team van Groningen zal je vast meer verdienen dan in de jeugd van Ajax, Thom.
Natuurlijk, maar als je de indruk krijgt dat je bij het eerste van Ajax terecht gaat komen, dan ga je natuurlijk niet naar Groningen voor wat extra centen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jan 25, 2008 12:36 pm

Ach, de beste manier om in het eerste van Ajax te komen is bij Groningen tekenen! :1evil.gif:

Maar zonder gekkigheid, als je goed genoeg bent voor de nederlandse top, kom je daar toch wel. Of je dat nu geleidelijk doet of niet. Huntelaar is daarvan een uitstekend voorbeeld

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jan 26, 2008 8:46 pm

Ado B1 – Ajax B1 2-1

Ja, 2-1!

De wedstrijd:

Ajax B1, oppermachtig in de eerste helft en zoals altijd, de tegenstander kan niets anders dan iedere bal zo ver mogelijk weg trappen. Zou ik in Ado B1 op het middenveld hebben gespeeld, zou ik daar problemen mee hebben, maar ik speel niet in die B1 (ken er trouwens wel een paar spelers van, via hun ouders!)

In de eerste helft gaat er “maar twee keer iets mis”, de eerste keer is als de malloot die Ajax B1 keeper noemt blundert. Er is een vrije trap voor Ajax, zo'n 10 meter buiten het strafschopgebied en Costas Peristides neemt die vrije trap. Twee spelers van Ajax staan helemaal vrij, één rechts voor hem en één links voor hem. Wat doet Costas? Hij speelt de bal recht in de voeten van een ADO-speler die recht voor hem staat (op vijf meter!). Die speler weet niet wat er gebeurt, hij kan de bal zo in het leeg gelaten doel plaatsen, maar schrikt zo dat hij niets doet. Wat doet Costas???? Ook niets, hij blijft staan. De speler denkt na en besluit, na lang nadenken, de bal toch maar in het doel te plaatsen. 1-0.

Een paar minuten later, ADO geeft op rechts (voor Ajax links) een bal voor, Lorenzo Burnet zal die bal wel halen, maar daar staat ineens (op de verkeerde plek!!!) Costas P.??????? Waar vind je zo'n slechte keeper?

ADO heeft vervolgens in de eerste helft niet meer op doel geschoten, omdat het niet dichterbij kwam dan ± 40 meter!

Ajax krijgt in de eerste helft een paar kansen, schoten gaan net naast, voorzetten worden net onderschept. De grootste kans is voor Rodney Sneijder. Lorenzo Ebicilio passeert een back, ziet de keeper op zich af komen en passt naar Rodney S. die voor een vrij doel, zonder verdediger in de buurt, zonder keeper, de bal over schiet. Hij stond op minder dan vijf meter van het doel. Hij had de bal stil kunnen leggen en met zijn lichaam rollend over de doellijn kunnen “rollen”. De stand was op dat moment al 1-1, omdat Ricardo van Rhijn een prachtig, gedrukt schot losliet.

In de rust even staan praten met wat ADO-ouders en die waren zo blij dat het pas 1-1 was, ze hadden de uitwedstrijd gezien (5-1 o.i.d.) en waren bang (ADO speelde met een paar invallers) dat het “dubbele cijfers” zou worden.

De tweede helft: een onherkenbaar Ajax, geen combinatie lukte meer, de spitsen werden niet meer bereikt en vanaf het middenveld was geen pass meer goed (In de eerste helft lag het tempo hoog genoeg, maar ook toen waren er al te veel verkeerde passes!) Zelden zo'n zwak middenveld gezien! (Bij Ajax B1)

ADO heeft niet echt meer aangevallen, ik heb één echte aanval geteld, alle andere ballen werden “rücksichtlos” naar voren gepegeld (Rotterdams woord?) Ik heb in de tweede helft geen voetbal meer gezien, Ajax ging ook meer de lange bal hanteren en de combinaties verdwenen, zeker toen Roly B. naar achteren ging.

ADO is niet gevaarlijk geweest, maar wat gebeurt er in de 35se minuut? Een speler van ADO probeert de bal bij de cornervlag zo lang mogelijk bij zich te houden (ADO was toen al aan het tijdrekken), of er een overtreding wordt begaan kan ik niet beoordelen (ik stond te ver af, achter Robin Pronk, de Ajax-trainer), maar Ricardo van Rhijn, staat er vlak bij, maakt zich kwaad, krijgt geel en even later rood! Ik dacht dat hij iets zou hebben gezegd, maar begreep van iemand anders dat hij al een geel had gekregen (is mij ontgaan). De vrije trap, lijkt volkomen zonder gevaar, want er is maar één speler die iets met de bal kan doen, Lorenzo Burnet, voor de eerste paal, de bal is eigenlijk verspeeld, ware het niet dat Lorenzo de bal in eigen doel trapt.

Conclusie: ADO heeft geen kans kunnen scheppen, is niet eens aan een mogelijkheid toegekomen, maar wint wel. Verdiend? Nee, natuurlijk niet, bij ADO heb ik niemand gezien die kan voetballen, Castillion stond meestal tegenover drie man, er waren maar twee Hagenaars die op de Ajaxhelft stonden, maar ze winnen wel: uit 0 kansen twee keer scoren is fantastisch.

De tweede helft was zo slecht, dat heb ik van deze B1 nog niet eerder meegemaakt. Het gaat mij niet om de uitslag, als het goed is wordt de B1 alleen maar scherper, maar qua voetbal was het zo slecht.

De spelers:

Costas Peristides:

In Hillegersberg B2 staat een betere keeper; geen uitstraling (wel een enorme lengte), kan niet mee voetballen en iedere terugspeelbal lijkt een verraderlijk schot op doel. Ik heb hem nu drie keer gezien, drie keer slecht.

Rene Osei Kofi

Speelde een goed eerste helft, maar greep in de tweede helft onvoldoende in/maakte verkeerde keuzes en stelde aanvallend niets meer voor.

Bryan Ottenhof

Speelde erg zwak, leek niet te durven, won te weinig duels en werd terecht gewisseld. Waarom hij zo zwak was??????????????? Hij een contract?

Ricardo van Rhijn

Speelde in de eerste helft superieur, op een paar slechte passes na, na de rust wat minder en ineens geel/rood. Ricardo komt er wel.

Lorenzo Burnet

Zie Rene. In de eerste helft won hij alle duels, ook de kopduels, ondanks zijn geringe lengte, in de tweede helft niet. Zijn eigen doelpunt was het gevolg van het volkomen verkeerd inschatten van “die voorzet”.

Roly Bonevacia (nummer 6 voor degenen die gekeken hebben, maar de namen niet kennen)

Absolute uitblinker, goede wijn behoort geen krans.

Rodney Sneijder

Door sommigen het grootste talent genoemd, maar vandaag meestal onzichtbaar en wie mist er nou een kans op een paar meter van het doel? Laat hem eens een wedstrijd alles met rechts spelen, kan hij beter worden. Zijn vrije trappen e.d. Zijn kansloze ondernemingen.

Rik Schouw

In de eerste helft niet slecht (ook niet goed). Robin Pronk zei op een gegeven ogenblik, na weer een foutieve pass: “Hier word ik niet vrolijk van, Rik” Hij werd in de tweede helft terecht gewisseld. Ik dacht uit een verslag op een ander goed Ajaxforum dat het de laatste tijd beter ging, ik heb het (helaas) niet gezien. Ik hoorde iemand uit de begeleiding (ik zal de naam maar niet noemen) het woord “dramatisch” gebruiken.

Florian Josefzoon

Soms ongrijpbaar. Speelde goed, maar kreeg vanuit het middenveld in de tweede helft nauwelijks een bespeelbare bal (Zeker toen Roly B. naar achteren was verhuisd)

Geoffrey Castillion

Zat niet lekker in de wedstrijd, in de eerste helft nog niet van de bal te krijgen (Ajax speelde toen echt goed, met helaas te vaak foute passes vanuit het middenveld) maar werd in de tweede helft nauwelijks bereikt. Na de 2-1 was er nog een incident rond hem, hij zou een speler van ADO geslagen hebben. Kan zo zijn, ik keek ergens anders naar en weet niet wat er allemaal is gebeurd. Hij kreeg geen geel.

Lorenzo Ebicilio

Ook hij speelde een goede eerste helft, maar werd in de tweede helft nauwelijks bereikt. Speelde na een wissel nog even op 10, daarna op 7, maar het middenveld was te zwak/niet creatief genoeg.

Jeffrey Dekker

Viel in, maar niet op. Ineens was hij geblesseerd, geen idee wat er is gebeurd.Heeft weinig laten zien.

Marijn de Haas

Viel in, maar in een slecht team, heeft niets kunnen presteren.

Tim Receveur

Hetzelfde verhaal.

Laatste opmerking

Ongelooflijk slecht veld, hoogteverschil per m² was hoger dan in Oostenrijk en een enorme wind dwars over het veld. Geen excuus!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 26, 2008 9:08 pm

Dank, Demo. :neutral.gif:

Wat vind je van Castillion? Mij viel hij destijds niet mee. Maar hij zat toen nog niet zo lang bij Ajax, dacht ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 27, 2008 1:39 am

joey schreef:Dank, Demo. :neutral.gif:

Wat vind je van Castillion? Mij viel hij destijds niet mee. Maar hij zat toen nog niet zo lang bij Ajax, dacht ik.
Leuk dat iemand hier iets over de B1 leest :ajaxsmiley.gif:

@Joey,

Geoffrey is "Geniale Geoffrey", hij is soms niet van de bal te krijgen, heeft een individuele actie, heeft snelheid, inzicht, kortom heeft alles om een topspits te worden. Hij kan ook een keer opzichtig falen. Ik hoorde vandaag iemand op de bank (Ik stond achter de Ajax-bank) dat hij niet wist "wat er met Geoffrey" aan de hand was. Mijn grootste zorg op dat moment was: "Gaat hij dan toch naar Arsenal?????"

Wordt hij een topspits? Geen idee, want ik weet niet of hij nu al zijn top heeft bereikt. Wordt hij niet beter dan nu, dan zal Telstar zijn eindniveau zijn, maar hij is nog geen 17 (of misschien net wel). Het is wel een genot om hem nu te zien voetballen, ook al verloor hij vandaag opmerkeleijk vaak de bal tussen drie tegenstanders.

Ik ben Ajacied, omdat Ajacieden, buiten dat zij goed kunnen voetballen, iets extra's hebben; hij heeft dat op deze leeftijd, zoals Ricardo van Rhijn, Roly Bonevacia, Florian Josefzoon en Lorenzo Ebicilio dat ook hebben. Zijn dit de vijf spelers die Ajax 1 halen?

Ik weet dat jij ook regelmatig jeugdwedstrijden ziet, dan weet je ook dat Ajax al meer grote talenten had in de B en ik discrimineer niet (zou niet durven gezien mijn, sociaal-liberale, achtergrond) als ik zeg dat (HELAAS) veel donkere talenten het uiteindelijk niet hebben gehaald. Ik hoop niet dat het met hen ook gebeurd.

Bij Ajax hebben """ze""" het over Rodney S., Rik S. en Jeffrey D (Hij heeft geen matje meer, nu is het wel erg kort), toevallig alledrie blank (De rest van het elftal is dat niet), maar ik heb hen helaas nog niet kunnen betrappen op iets origineels/iets spectaculairs enz.

Ik houd niet van middelmaat, ik houd van Ajax!

Plaats reactie