De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 27, 2008 10:52 pm

D_skilled schreef:
joey schreef:Dat is goed nieuws, D_Skilled! Is hij de enige?
Dat is aan Ajax. Alleen van Roly weet ik het zeker.
Waarom niet volgend week???? Moet de A1 kampioen worden of de B1?????/

Ricardo van Rhijn speelde vorig seizoen al regelmatig in de B1, hij had nu al in de A-jeugd moeten spelen, vanaf vandaag vergezeld van Roly B. en Geoffrey C.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » zo jan 27, 2008 10:57 pm

Waarom niet volgend week???? Moet de A1 kampioen worden of de B1?????/

Ricardo van Rhijn speelde vorig seizoen al regelmatig in de B1, hij had nu al in de A-jeugd moeten spelen, vanaf vandaag vergezeld van Roly B. en Geoffrey C.
Ik denk dat kampioen worden niet de prioriteit is.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » zo jan 27, 2008 10:58 pm

joey schreef:Ach zo. Maar eigenlijk moet hij (mits hij zich goed ontwikkelt) een jaar later naar Jong Ajax. Of de overstap maken naar de selectie. Twee jaar in de A1 (zoals Daley Blind nu) schiet niet op.
Daar zie je meteen het probleem met veel spelers een contract geven. Dat is onwenselijk, niet vanwege het geld maar omdat je een stuwmeer aan overbodige spelers schept.
Maak je niet druk, binnen twee jaar komt Roly in het eerste.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 27, 2008 11:01 pm

D_skilled schreef:
joey schreef:Ach zo. Maar eigenlijk moet hij (mits hij zich goed ontwikkelt) een jaar later naar Jong Ajax. Of de overstap maken naar de selectie. Twee jaar in de A1 (zoals Daley Blind nu) schiet niet op.
Daar zie je meteen het probleem met veel spelers een contract geven. Dat is onwenselijk, niet vanwege het geld maar omdat je een stuwmeer aan overbodige spelers schept.
Maak je niet druk, binnen twee jaar komt Roly in het eerste.
Hoop ik ook en even daarna Ricardo en Geoffrey :ajaxsmiley.gif:

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » ma jan 28, 2008 12:03 am

Ik help je het hopen, Demos. Alleen talent zegt nog weinig hoor. Omstandigheden en ontwikkeling spelen een grote rol. Maar dat die gasten kunnen voetballen is een vaststaand feit.
AFCA!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma jan 28, 2008 12:35 am

Omstandigheden en ontwikkeling spelen een grote rol. Maar dat die gasten kunnen voetballen is een vaststaand feit.
De accomodatie op "De Toekomst" ligt er goed bij, dus daar ligt het niet aan. De ene speler zit mentaal sterker in elkaar dan de ander en kan misschien beter met de uitbranders van de trainer in de rust omgaan. Vindt wel dat ze bij Ajax wat teveel nadruk leggen op tactiek, laat die jongens lekker voetballen.

En Ajax helpt de jongens nu fysiek meer te ontwikkelen door allerlei sporten, buiten het voetbal te combineren. Dan moet je denken aan Judo, waar je een goed evenwicht kan ontwikkelen, zwemmen etc.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » ma jan 28, 2008 12:51 am

D_skilled schreef:
De accomodatie op "De Toekomst" ligt er goed bij, dus daar ligt het niet aan. De ene speler zit mentaal sterker in elkaar dan de ander en kan misschien beter met de uitbranders van de trainer in de rust omgaan. Vindt wel dat ze bij Ajax wat teveel nadruk leggen op tactiek, laat die jongens lekker voetballen.

En Ajax helpt de jongens nu fysiek meer te ontwikkelen door allerlei sporten, buiten het voetbal te combineren. Dan moet je denken aan Judo, waar je een goed evenwicht kan ontwikkelen, zwemmen etc.
Ajax gaf zelf ooit aan dat de jeugd beter begeleidt kan worden gedurende het traject De Toekomst - Amsterdam Arena. In hoeverre zou dat verbeterd zijn?

Ik doelde qua mentaliteit meer op hetgeen wat je moet doen en laten om écht prof te worden. De overstap komt daarbij nog kijken, verwachtingen van het publiek, pers en de omgeving uiteraard. Wat dat betreft is een verhuizing niet helemaal onwenselijk. De achterliggende gedachte van het idee; The Ajax-park, begin ik iig steeds meer te begrijpen. Het zijn niet alleen de euro's.

Andere vraag aan jou, D_skilled. Weet jij meer over een nieuw jeugdplan dat Jan Olde Riekerink opgesteld zou hebben? Hoe doet hij het overigens? En wat vind je van de trainer Robin Pronk? Aangezien jij zelf stelt dat de nadruk soms téveel op tactische vlak ligt? Ik ken hem niet zo goed, maar geheel opmerkelijk houdt hij gedurende de wedstrijd zijn kaken stijf op elkaar. Dat kan je zowel positief als negatief uitleggen.
AFCA!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma jan 28, 2008 1:12 am

Andere vraag aan jou, D_skilled. Weet jij meer over een nieuw jeugdplan dat Jan Olde Riekerink opgesteld zou hebben? Hoe doet hij het overigens? En wat vind je van de trainer Robin Pronk? Aangezien jij zelf stelt dat de nadruk soms téveel op tactische vlak ligt? Ik ken hem niet zo goed, maar geheel opmerkelijk houdt hij gedurende de wedstrijd zijn kaken stijf op elkaar. Dat kan je zowel positief als negatief uitleggen.
Zou het niet weten en het interesseert me ook niet. Ik denk dat de spelers van de B1, de meeste dan mentaal goed in elkaar steken. Het is niet één, twee, drie uit te leggen, dat moet je zelf mee maken als jeugdspeler om over de details te kunnen praten. En wat ik van jeugdspelers heb gehoord, was dat ze zeiden dat ze bij Ajax slechter worden. Teveel nadruk op tactiek, minder op plezier, zulke antwoorden heb ik mij laten influisteren.

De coach stopt die jongens vol met tactisch ingrepen/wijzigingen waar ze aan moeten houden in de wedstrijd. Die wacht koelbloedig af of de taken worden uitgevoerd zoals die zouden horen. In de kleedkamer geeft hij aan wat goed en wat slecht ging en dat gaat niet altijd op een prettige toon. Er zijn jongens die bezwijken en gaan dan een grote mond teruggeven.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » ma jan 28, 2008 1:56 am

Een senioren-coach dus. Teambelang eerst. Eigenlijk weinig nieuws wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. Cruijff geeft het keer op keer aan. Die coach zat enkele jaren terug (volgens mij) nog in de onderbouw moet je bedenken. Maar goed, bedankt. Hoop iig niet dat ie teveel afstand creëert tussen zijn persoon en die jeugdspelers. Dezelfde jeugdspelers die zich eigenlijk ondanks alles geen betere leerschool kunnen wensen. Tenminste, dat zegt bijna elke prof die de jeugdopleiding van Ajax heeft doorlopen, later in zijn carriere. Ook ik denk er zo over, al is er nog veel voor verbetering vatbaar...
AFCA!

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2008 6:42 am

Demosthenes schreef:
joey schreef:Dit elftal is sowieso te sterk. De beste spelers kunnen beter overgeheveld worden naar een hoger team.
Mee eens, zwaktebod van Ajax dat het niet is gebeurd.

Wat de donkere spelers betreft: ik hoop dat ze er allemaal komen, ongeacht hun huidskleur. Ik heb niet het idee daar een discussie over te hebben willen starten. Waar komt die discussie vandaan?

Een nederlaag is niet erg, het gaat om de grote talenten.
Wil de discussie niet opnieuw starten maar het ging mij niet om dat ik dacht dat je discrimineerde hoor! Het ging er alleen om dat ik vond dat je informatie niet correct was. Verder niks. Het was in mijn ogen ook geen discussie over discriminatie.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2008 6:44 am

D_skilled schreef:
Rishi schreef:Sarpong heeft aardig wat gespeeld. Is gewoon nog niet rijp. Zelfde met Anita. Heeft niks te maken met jouw punt van donkere spelers die misschien de mentaliteit niet hebben. Hun zijn fysiek nog niet zover als andere spelers.

En Gregory vd Wiel is ook een buitenlandse speler...
Heb je over donkere spelers in het algemeen? Wat een lulkoek, het zijn juist de donkere jongens die al fysiek verder zijn dan hun leeftijdsgenoten.
Vergeleken met een Jan Verthonghen, Maduro, Babel, Vermaelen, Urby etc zijn Anita en Sarpong fysiek niet verder dan die spelers op hun leeftijd dat ze doorbraken. Daarom hebben ze de stap nog niet kunnen zetten denk ik.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 28, 2008 10:03 am

D_skilled schreef:Het is niet één, twee, drie uit te leggen, dat moet je zelf mee maken als jeugdspeler om over de details te kunnen praten. En wat ik van jeugdspelers heb gehoord, was dat ze zeiden dat ze bij Ajax slechter worden. Teveel nadruk op tactiek, minder op plezier, zulke antwoorden heb ik mij laten influisteren.

De coach stopt die jongens vol met tactisch ingrepen/wijzigingen waar ze aan moeten houden in de wedstrijd. Die wacht koelbloedig af of de taken worden uitgevoerd zoals die zouden horen. In de kleedkamer geeft hij aan wat goed en wat slecht ging en dat gaat niet altijd op een prettige toon. Er zijn jongens die bezwijken en gaan dan een grote mond teruggeven.
Tja, dat is hier al eerder aan de orde geweest. Die trainers willen opvallen, carrière maken.Dat doen ze door hun spelers tactisch in een keurslijf te stoppen en zo te laten voetballen dat ze zo weinig mogelijk fouten maken. Terwijl spelers op die leeftijd juist vrijuit moeten spelen en fouten moeten maken. Daar leren ze van.
Het stinkt aan alle kanten!

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Bericht door MvB » ma jan 28, 2008 10:13 am

D_skilled schreef:
joey schreef:Dat is goed nieuws, D_Skilled! Is hij de enige?
Dat is aan Ajax. Alleen van Roly weet ik het zeker.
Is die jongen niet gewoon tweede jaars B-er dit jaar en wordt hij daarom volgend seizoen overgeheveld? Of heb ik het mis.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jan 28, 2008 10:50 am

Volgend jaar A-speler. Vorig jaar in de b2, ik weet niet of hij al een paar jaar geleden een extra stap heeft gezet, maar gezien zijn postuur denk ik: fors, sterk enz. Volgend jaar A.
Laatst gewijzigd door Aristides op ma jan 28, 2008 10:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Bericht door MvB » ma jan 28, 2008 10:56 am

Dan is het dus helemaal geen goed nieuws, maar gewoon een kwestie van leeftijd. Extra vreemd dat er dan idd niet nu wordt doorgeschoven (na de winterstop, mooi moment). Helemaal omdat veel van de huidige A1-spelers niet heel veel toekomst hebben bij Ajax.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jan 28, 2008 10:57 am

MvB schreef:Dan is het dus helemaal geen goed nieuws, maar gewoon een kwestie van leeftijd. Extra vreemd dat er dan idd niet nu wordt doorgeschoven (na de winterstop, mooi moment). Helemaal omdat veel van de huidige A1-spelers niet heel veel toekomst hebben bij Ajax.
hetzelfde geldt voor spelers in Jong Ajax?

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Bericht door MvB » di jan 29, 2008 5:43 pm

Misschien geldt dat ook voor jong ajax. Maar wie van de huidige A1 zou jij willen doorschuiven naar jong ajax? Misschien de rechtsback, maar voor de rest?
Misschien zou ajax spelers van het tweede al aan het begin van het jaar uit kunnen lenen aan eerste/eredivisieclubs (als daar belangstelling voor is). Zo zou je ondanks de vele contracten toch nog door kunnen schuiven in de jeugd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 29, 2008 7:08 pm

Zou Daley Blind niet eigenlijk al in Jong Ajax moeten spelen?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 7:33 pm

Alleen als hij het goed doet in de A1, lijkt mij.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 29, 2008 7:35 pm

Het was een reactie op MvB. Ik weet zelf niet hoe Daley presteert.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 7:37 pm

Dan stel je dus de verkeerde vraag.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 29, 2008 7:40 pm

Nee hoor. Ik vraag dus indirect naar de prestaties van Blind, omdat hij toch bekend staat als een van de grootste talenten (zo niet het grootste talent) van zijn lichting.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 29, 2008 10:46 pm

Thomas schreef:Zou Daley Blind niet eigenlijk al in Jong Ajax moeten spelen?
Vind ik wel. Maar in Jong Ajax is geen plaats.

Er zal steeds minder plaats zijn in Jong Ajax de komende jaren, nu er contracten worden uitgedeeld alsof het pepernoten zijn. Jammer.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 10:50 pm

Wil je spelers vroegtijdig kunnen doorschuiven, zullen je spelers natuurlijk ook (voornamelijk technisch) beter moeten zijn dan leeftijdsgenoten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 29, 2008 10:56 pm

Geen plaats? Dan maken ze maar plaats.

Plaats reactie