De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za feb 02, 2008 12:24 am

Mbark Boussoufa, Quincy Owusu nooit echt doorgebroken ergens. Er zullen vast nog wel een paar zijn, maar het blijft weinig. Hoe vergaat het Jordy Brouwer?
AFCA!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 02, 2008 12:30 am

Sherjill MacDonald, Sergio de Windt, Nando Rafael, Sergio Hellings, Boy Waterman, Melvin Fleur, Mbark Boussoufa, Quincy Owusu.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za feb 02, 2008 2:56 am

Thomas schreef:Sherjill MacDonald, Sergio de Windt, Nando Rafael, Sergio Hellings, Boy Waterman, Melvin Fleur, Mbark Boussoufa, Quincy Owusu.
Goed bijeen gegoogeld, Thomas. :icon_wink.gif:

Geen van alle kan zich een topper noemen. Spelers als Landzaat, Ooijer en de kanibaal heb je ook nog. Maar ik had eigenlijk graag een doorbraak van Nando Rafael in de Arena gezien. Helaas.

De Windt heeft volgens mij zijn voetbalschoenen vroegtijdig en noodgedwongen aan de wilgen moeten hangen...
AFCA!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za feb 02, 2008 9:57 am

Thomas schreef:Sherjill MacDonald, Sergio de Windt, Nando Rafael, Sergio Hellings, Boy Waterman, Melvin Fleur, Mbark Boussoufa, Quincy Owusu.
Boy Waterman is volgens mij direct naar Heerenveen gegaan.

Er zijn er nog twee naar Ipswich gegaan, Graaven en ??? (Vergeten) en een middenvelder naar Real Mallorca (speelde later voor Eindhoven?), een verdediger naar Celta of Gijon (Hij speelde later voor Real Madrid B en voor Barcelona B en werd opgevoerd als voorbeeld voor de slechte Ajax-begeleiding) de Seedorf-brothers en dan hebben we het niet over de jonge senioren Ferdi Elmas, Nordin Wooter, Kiki Musampa, Harvey Esajas, Tarek Oulida en de velen die ik nu even ben vergeten

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » za feb 02, 2008 11:27 am

Starring schreef:Mbark Boussoufa, Quincy Owusu nooit echt doorgebroken ergens. Er zullen vast nog wel een paar zijn, maar het blijft weinig. Hoe vergaat het Jordy Brouwer?
Heb Jordy Brouwer een paar weken terug in de stadsderby gezien tegen het tweede elftal van Everton. Hij is gewoon terecht weggestuurd, dat mag je wel concluderen. De reden voor Liverpool om hem aan te trekken was dat hij lang is en uitstekend past in het 'kick en rush' voetbal uit Engeland. Miste nog een aantal kansen en het zag er allemaal zo langzaam en statisch uit. Nee dit is geen toppertje dat kan ik je op het lijf schrijven.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za feb 02, 2008 1:40 pm

D_skilled schreef:
Starring schreef:Mbark Boussoufa, Quincy Owusu nooit echt doorgebroken ergens. Er zullen vast nog wel een paar zijn, maar het blijft weinig. Hoe vergaat het Jordy Brouwer?
Heb Jordy Brouwer een paar weken terug in de stadsderby gezien tegen het tweede elftal van Everton. Hij is gewoon terecht weggestuurd, dat mag je wel concluderen. De reden voor Liverpool om hem aan te trekken was dat hij lang is en uitstekend past in het 'kick en rush' voetbal uit Engeland. Miste nog een aantal kansen en het zag er allemaal zo langzaam en statisch uit. Nee dit is geen toppertje dat kan ik je op het lijf schrijven.
Hij is dus niet veranderd! Met zijn lengte had hij een goede kopper kunnen zijn, maar ook dat lukte niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 02, 2008 4:14 pm

Jammer voor Jordy. Aardige gozer met een Ajax-hart.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » za feb 02, 2008 4:29 pm

joey schreef:Jammer voor Jordy. Aardige gozer met een Ajax-hart.
Als hij een Ajax-hart had dan zou hij niet voor het geld gekozen hebben, maar bij Ajax gebleven. Ookal zonder contract op zak.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 4:32 pm

Dus als je een Ajax-hart hebt moet je je toekomst opgeven? Wat een onzin. Die jongen is ook niet gek en wist heus wel dat hij bar weinig kans had op een plek in het eerste elftal. Op deze manier kan hij wat geld scheppen en hij komt heus nog wel ergens aan de bak.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » za feb 02, 2008 4:36 pm

Bertje schreef:Dus als je een Ajax-hart hebt moet je je toekomst opgeven? Wat een onzin. Die jongen is ook niet gek en wist heus wel dat hij bar weinig kans had op een plek in het eerste elftal. Op deze manier kan hij wat geld scheppen en hij komt heus nog wel ergens aan de bak.
Bij Liverpool heeft hij zijn kansen verspeeld. De kans om bij Ajax te slagen is natuurlijk groter aanwezig dan bij Liverpool. Waar of niet? Wat wil je op zo'n jonge leeftijd een paar tonnen opboeren. Wacht gewoon tot het einde van je carriere en misschien ligt er een kans in het verschiet om aan het werk te gaan in Quatar.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 4:39 pm

Brouwer had bar weinig kans om bij Ajax het eerste elftal te halen, voor zover ik uit de verhalen kan opmaken. Dat hij geen contract kreeg lijkt mij dan ook veelzeggend.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » za feb 02, 2008 4:42 pm

Bertje schreef:Brouwer had bar weinig kans om bij Ajax het eerste elftal te halen, voor zover ik uit de verhalen kan opmaken. Dat hij geen contract kreeg lijkt mij dan ook veelzeggend.
Dat klopt. Hij zou misschien niet bij Ajax geslaagd zijn maar dan wel bij een andere eredivisie club. Hij komt veel te veel kwaliteiten te kort om ooit bij Liverpool aan het eerste te mogen ruiken. In de Premier League zie ik ook voor hem geen plek weggelegd bij een Premier league club waar hij altijd in de basis staat. Een divisie lager zou een optie zijn, maar ik denk dat de eredivisie sportief veel beter is dan de tweede divisie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 02, 2008 4:44 pm

D_skilled schreef:
joey schreef:Jammer voor Jordy. Aardige gozer met een Ajax-hart.
Als hij een Ajax-hart had dan zou hij niet voor het geld gekozen hebben, maar bij Ajax gebleven. Ookal zonder contract op zak.
Die vlieger gaat niet op voor een speler die al in de A1 speelt. Voor Jordy was geen plaats in Jong Ajax. Hij heeft lang gewacht of hij toch een contract kreeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 02, 2008 6:13 pm

D_skilled schreef:Een divisie lager zou een optie zijn, maar ik denk dat de eredivisie sportief veel beter is dan de tweede divisie.
Sportief misschien al heb ik daar nog twijfels over, maar financieel is het sowieso een makkelijke keuze.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 02, 2008 6:32 pm

Geen kans bij Ajax, een vet contract bij Liverpool. Wie zou Liverpool laten lopen? Stel dat hij het niet gedaan had. Misschien was hij dan bij Stormvogels/Telstar geëindigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za feb 02, 2008 8:34 pm

joey schreef:Geen kans bij Ajax, een vet contract bij Liverpool. Wie zou Liverpool laten lopen? Stel dat hij het niet gedaan had. Misschien was hij dan bij Stormvogels/Telstar geëindigd.
Je kiest dan toch voor een vet (vier jaar?) contract bij Liverpool!!! Misluk je, dan nog drie jaar "" Rotherham"" en twee jaar "XXX" en je bent binnen. Vervolgens Ajax-zaterdag op je 28-ste?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 05, 2008 5:47 pm

Op www.ajaxinternettv.nl staat een filmpje.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 05, 2008 5:53 pm

Ebecilio, Castillion en Josefzoon hebben blijkbaar nog steeds niet getekend? Balen hoor. Ik vond die Castillion en Josefzoon vorige week vrijdag de opvallendste spelers. Volgende week vrijdag ga ik misschien weer een kijkje nemen tijdens de wedstrijd tegen Willem II.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 05, 2008 5:57 pm

Zal wel goedkomen.

Die Bonevacia vergelijkt zichzelf met Alex. :headbang.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 05, 2008 6:06 pm

Da's Ottenhoff. Bonevacia is die wat timide ogende jongen.

Van Rhijn vergeleek zichzelf met Heitinga en Dekker vergeleek zichzelf met Van der Meijde.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 05, 2008 6:07 pm

Ja, pardon.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 05, 2008 6:08 pm

Die Van Rhijn lijkt me een vlotte jongen: 'nu wordt het tijd om de club te gaan terugbetalen'. :ajaxscarf.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di feb 05, 2008 11:27 pm

Die jongens komen opener over dan ik alle Urby's en De Wielen en Huntelaars ooit heb zien staan voor een camera bij een wedstrijd van Ajax. Ook Donald komt altijd heel spontaan op mij over, zal wel toevallig het aard van het beestje zijn, maar deze jongens die getekend hadden lijken mij een hechte groep als team ook..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 06, 2008 9:56 am

In het blad Voetbal zegt Wesley Sneijder dat zijn broertje Rodney wel degelijk heeft overwogen om te tekenen voor Real Madrid. Uiteindelijk heeft hij dat niet gedaan omdat hij dan later alleen zou moeten gaan wonen (kan niet eeuwig bij Wesley blijven zitten) en omdat de kans om door te breken bij Ajax groter is.

Dit doet me denken aan de familie Seedorf. Haalde Madrid niet destijds de broer(s) van Clarence binnen?
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo feb 06, 2008 3:22 pm

joey schreef:In het blad Voetbal zegt Wesley Sneijder dat zijn broertje Rodney wel degelijk heeft overwogen om te tekenen voor Real Madrid. Uiteindelijk heeft hij dat niet gedaan omdat hij dan later alleen zou moeten gaan wonen (kan niet eeuwig bij Wesley blijven zitten) en omdat de kans om door te breken bij Ajax groter is.

Dit doet me denken aan de familie Seedorf. Haalde Madrid niet destijds de broer(s) van Clarence binnen?
Ik herinner me een broertje bij Real en volgens mij ook één bij Inter, of is broer gewoon meeverkocht?

Florian J. is volgens mij niet met "onder 17" en kan deze week gewoon tekenen; ik heb er echter verder niets over gelezen.

Plaats reactie