De A1 van 2006/2007

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 14, 2006 12:16 pm

Tja. Onzin natuurlijk dat Anita en Goossens met de A1 meededen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » ma aug 14, 2006 12:34 pm

MHF schreef:Er wordt wel vaker moeilijk gedaan over de gegevens van jeugdspelers. Alsof men bang is dat ze daardoor eerder gescout worden? Ik mag toch aannemen dat zichzelf respecterende topclubs en scoutingbureau's de scouting doen o.b.v. eigen waarneming en niet o.b.v. een naam met foto.
Dat zal eerder gedaan worden om jeugdspelers zo lang mogelijk uit de spotlights te houden, gewoon om het moment uit te stellen waarop die ventjes naast hun schoenen gaan lopen. ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 14, 2006 3:32 pm

JC schreef:Dat zal eerder gedaan worden om jeugdspelers zo lang mogelijk uit de spotlights te houden, gewoon om het moment uit te stellen waarop die ventjes naast hun schoenen gaan lopen. ;)
Misschien. Aan de andere kant, waarom mogen spelers niet meewerken aan VI Junior? Daar leren ze alleen maar van. Het pierenbadje, zeg maar, voor ze in het diepe van Ajax1 worden gegooid.

Danny Blind was er bijzonder fel op. TB heeft dat wel eens uitgelegd, zelfs elftalfoto's waren taboe voor de buitenwereld. Wellicht omdat zijn zoon Daley in de jeugd speelde.

Maar terug naar de Otten-cup. Over die Genero Zeefuik schrijft het ED:
Topschutter van het toernooi werd PSV-spits Género Zeefuik (zes doelpunten) die tevens de titel „beste aanvaller“ opeiste. Opmerkelijk genoeg is de zestienjarige Zeefuik afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax waar hij twee jaar geleden moest vertrekken. „Ik was volgens de trainersstaf te dik en scoorde te weinig“, sprak de Amsterdammer van Surinaamse komaf. „Vorig seizoen speelde ik bij Omniworld waar ik flink heb getraind. Ik wil me dit seizoen bij PSV graag bewijzen.“
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 14, 2006 3:36 pm

te dik, te weinig scoren. Gewoon niet goed genoeg voor Ajax dus :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma aug 14, 2006 3:50 pm

Jawel, maar een lastig mannetje blijkbaar.
Hopen dat hij dat nu afgeleerd heeft en alles geeft, op het Otten toernooi was hij in ieder geval erg goed...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 14, 2006 4:01 pm

Psvsupottie.com schrijft op PN:
Hmmm... Altijd een gok met zulke jongens. Doet me een beetje aan Biseswar van Feyenoord denken. Echt een begenadigde speler, maar met zijn huidige mentaliteit zal het nooit wat worden.
Doorgaans horen we weinig meer van spelers die bij Ajax worden weggestuurd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 14, 2006 4:03 pm

of zelf vertrekken (de broertjes van Clarence Seedorf, Sergio de Windt, Sherril MacDonald)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma aug 14, 2006 4:16 pm

joey schreef:
Doorgaans horen we weinig meer van spelers die bij Ajax worden weggestuurd.
Boulahrouz, Luirink, Boussoufa...

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 14, 2006 4:22 pm

Boussoufa moet het nog maar gaan maken, bij een Belgische middenmoter deed hij het wel aardig maar dan kan je spelers als Lamey, Greene en Sno ook wel gaan noemen.

Er zijn maar een paar jongens die bij Ajax zijn weggestuurd die het daarna echt hebben gemaakt en dat zijn Boulahrouz en Landzaat (die Litmanen en Ronald de Boer voor zich had en dus niet aan spelen toe zou komen). Ooijer telt niet mee, want die kon bij Ajax blijven en is dus niet weggestuurd.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 14, 2006 5:03 pm

Er zijn er in ieder geval weinig die het tot de basis van een Europese topclub schoppen.

Boulahrouz, Luirink en Boussoufa worden genoemd, maar vergelijk dat eens met het aantal jongens dat jaarlijks wordt weggestuurd bij Ajax.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 14, 2006 5:11 pm

Luirink heeft 1 seizoen goed gepresteerd bij een team dat geweldig draaide, laat hem eerst maar een basisplaats veroveren bij subtopper AZ. En Boussoufa speelde bij een Belgische middenmoter, Nourdin Boukhari was ook ooit een opvallende speler bij AZ, opvallen bij een middenmoter is wat anders dan basiskracht zijn bij een topclub.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma aug 14, 2006 5:17 pm

Steef schreef:
joey schreef:
Doorgaans horen we weinig meer van spelers die bij Ajax worden weggestuurd.
Boulahrouz, Luirink, Boussoufa...
Ik was deze topic aan het doorlezen en toen Joey de bovenstaande zin postte wist ik gewoon dat Steef met deze namen zou komen :D
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma aug 14, 2006 6:59 pm

van Ajax.nl:


Ajax A1 geeft weer goede voorbeeld

Amsterdam, 13 augustus 2006
Ajax A1 heeft zondagmiddag ten koste van Feyenoord de Super Cup gewonnen. Met liefst 5-0 droogden de Ajacieden de Rotterdammers af en zo kon het team van trainer Sonny Silooy de eerste prijs van het jaar al vroeg bijschrijven.

Op slag van rust, bij een 1-0 voorsprong door een aanvallende actie van verdediger Gregory van der Wiel, kreeg Ajax na een actie van de Feyenoord-doelman een strafschop mee. Bovendien werd de Rotterdamse keeper van het veld gestuurd. Vurnon Anita bepaalde de stand op 2-0.
In het laatste kwartier van de wedstrijd bouwde Ajax de comfortabele voorsprong uit tot een grote 5-0 zege en was de Super Cup voor de junioren van de trainers Sonny Silooy en Dick de Groot. Vito Wormgoor en twee goals van Jordy Brouwer, die in de rust van de wedstrijd tussen Ajax en PSV nog werd gehuldigd als topscorer van de eerste divisie van A-junioren.

Ajax A1: Koen Verhoeff; Marco Neuvel, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Christian Supusepa; Vito Wormgoor, Jordy Schel, Jan-Arie van der Heyden; Joey Godee, Vurnon Anita, John Goossens.
Wissels: Jordy Brouwer, Ivo de Heus, Marvin Zeegelaar.
Die Joey Godee, is dat familie van Edwin Godee, die linkspoot die een aantal jaren terug bij De Graafschap speelde??
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma aug 14, 2006 7:29 pm

Zou goed kunnen, Edwin Godee speelde toch bij Ajax in dezelfde generatie als Van Basten?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 14, 2006 7:30 pm

:yes:

en die Supusepa is het broertje van Soepie die een paar jaar geleden z'n 15 minutes of fame kreeg en daarna via Excelsior in de krochten van het betaalde voetbal is beland.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma aug 14, 2006 8:32 pm

Raphael Supusepa was dat toch??
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 14, 2006 8:40 pm

:yes:

en als het goed is loopt er nog een jonger Supusepa rond, ze waren altijd met 3 vertegenwoordigd.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 19, 2006 5:22 pm

A1 start met overwinning

Rotterdam, 19 augustus 2006
De competitie is voor Ajax A1 gestart met een 1-3 overwinning bij Excelsior. Hoogstaand was het duel niet en pas twee minuten voor tijd viel de beslissing. Marvin Hasselbaink was met twee goals het meest trefzeker.

De Amsterdamse eerlijkheid kwam in de analyse van de wedstrijd snel boven drijven. ,,Het was niet om aan te zien", luidde de openingszin van de teammanager. Het kunstgrasveld van Excelsior bleek van een mindere kwaliteit en het was duidelijk dat Ajax op gang moest komen in de competitie. Vorige week was dan wel met 5-0 van Feyenoord gewonnen en dat leverde de Super Cup op, maar deze week was het toch weer een ander verhaal.
Na een ruim kwartier opende Marvin Hasselbaink de score voor de Amsterdammer in Rotterdam en Vito Wormgoor gaf in de 37ste minuut zijn ploeg wat meer lucht. Lang konden de gasten daar niet van genieten, want hoewel de kansen om verder afstand te nemen zich opstapelden, was het Excelsior dat op slag van rust een defensieve fout afstrafte, 1-2.

Ajax hielp Excelsior zo weer in het zadel en de thuisploeg speelde in de tweede helft 'alles of niets' voetbal. En daar heeft Ajax het altijd lastig mee. Excelsior kreeg echter geen oplegde kansen meer en twee minuten voor tijd besliste Hasselbaink de wedstrijd door 1-3 te maken.

Opstelling Ajax A1:
Koen Verhoeff; Marco Neuvel, Ivo de Heus, Toby Alderweireld, Christian Supusepa; Vito Wormgoor; Siem de Jong (71. Marvin Zeegelaar), Jan-Arie van der Heijden; Marvin Hasselbaink, Jordy Brouwer (65. Joey Godée), John Goossens (85. Ben Rienstra).
Ajax.nl

Ben jij er soms bijgeweest, Demo?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 19, 2006 5:26 pm

Van die Wormgoor mogen we volgens mij ook een en ander verwachten. Misschien is hij wel een van de spelers die Van Geel eventueel de stap ziet maken naar de A-selectie als er problemen op het middenveld komen?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 19, 2006 5:43 pm

joey schreef:
A1 start met overwinning

Rotterdam, 19 augustus 2006
De competitie is voor Ajax A1 gestart met een 1-3 overwinning bij Excelsior. Hoogstaand was het duel niet en pas twee minuten voor tijd viel de beslissing. Marvin Hasselbaink was met twee goals het meest trefzeker.

De Amsterdamse eerlijkheid kwam in de analyse van de wedstrijd snel boven drijven. ,,Het was niet om aan te zien", luidde de openingszin van de teammanager. Het kunstgrasveld van Excelsior bleek van een mindere kwaliteit en het was duidelijk dat Ajax op gang moest komen in de competitie. Vorige week was dan wel met 5-0 van Feyenoord gewonnen en dat leverde de Super Cup op, maar deze week was het toch weer een ander verhaal.
Na een ruim kwartier opende Marvin Hasselbaink de score voor de Amsterdammer in Rotterdam en Vito Wormgoor gaf in de 37ste minuut zijn ploeg wat meer lucht. Lang konden de gasten daar niet van genieten, want hoewel de kansen om verder afstand te nemen zich opstapelden, was het Excelsior dat op slag van rust een defensieve fout afstrafte, 1-2.

Ajax hielp Excelsior zo weer in het zadel en de thuisploeg speelde in de tweede helft 'alles of niets' voetbal. En daar heeft Ajax het altijd lastig mee. Excelsior kreeg echter geen oplegde kansen meer en twee minuten voor tijd besliste Hasselbaink de wedstrijd door 1-3 te maken.

Opstelling Ajax A1:
Koen Verhoeff; Marco Neuvel, Ivo de Heus, Toby Alderweireld, Christian Supusepa; Vito Wormgoor; Siem de Jong (71. Marvin Zeegelaar), Jan-Arie van der Heijden; Marvin Hasselbaink, Jordy Brouwer (65. Joey Godée), John Goossens (85. Ben Rienstra).
Ajax.nl

Ben jij er soms bijgeweest, Demo?
Ja :D

Mijn verslag was al af voordat ik het verslag van ajax.nl las. Lees maar mee.

Excelsior A1 – Ajax A1 1-3

Weer geen mooie wedstrijd en net als vorig jaar scoort Ajax in de 88ste minuut de bevrijdende treffer.

Ajax was in de eerste helft de beter voetballende ploeg, zonder echt indruk te maken. Keeper Verhoef kwam niet echt in de problemen, de 1-2 (Ajax stond met 2-0 voor) viel vlak voor rust, slecht uitverdedigen, priegelwerk in het eigen strafschopgebied zorgde voor dat doelpunt.

In de tweede helft viel Excelsior meer aan en kreeg het “een niet te missen kans”op 2-2 en een paar mogelijkheden (term Van Gaal). Ajax bood te weinig voetbal tegen het eenvoudig spelende excelsior. De 1-3 viel ineens, Joey Godee en Arie Jan v.d. Heijden waren bij de cornervlag voornamelijk bezig met tijdrekken, Arie Jan gaf de bal ineens voor en Marvin Hasselbaink stond volkomen vrij. Marvin had de 1-0 ook al gescoord na een mooie steekpass van Vito Wormgoor. Het tweede doelpunt werd gemaakt door Vito Wormgoor, ook hij kreeg een vrije schietkans, maar in het strafschopgebied leek het erop dat een Ajacied een overtreding maakte. Ik schrijf “leek”, want ik stond te ver af (en was in gesprek) om er 100% zeker van te zijn.

De spelers (ik moet dit keer wel melden dat ik veel heb staan praten met een paar vrienden, m.a.w. je let dan toch minder goed op)

Koen Verhoef keepte degelijk, kreeg het niet echt moeilijk, maar staat wel erg ver voor zijn doel en mag van mij nog wel wat langer worden

Marco Neuvel kan mij nog steeds niet bekoren al speelde hij in de tweede helft beter. Hij kreeg in eerste instantie niet veel vat op zijn directe tegenstander.

Ivo de Heus zal niet de leider van de verdediging worden; ik vind hem minder overtuigend dan in de B-jeugd.

Toby Alderweireld durfde meer dan Ivo de Heus, gaf een mooie passes en verdedigde ook redelijk. Beide centrale verdedigers hadden wel erg moeilijk tegenover spits Romario Kortzorg.

Christiaan Supusepa speelde als back degelijk. Is hij nog B-junior?

Vito Wormgoor had ik nog nooit zien spelen. In de eerste helft deed hij het goed, maar ik vond hem in de tweede helft terugvallen. Iemand schreef ergens over zijn gebrekkige techniek; is mij niet opgevallen. Hij had een assist op zijn naam en scoorde een keer en kan zich m.i. goed ontwikkelen (al weet ik niet of hij dat ook doet!)

Siem de Jong speelde een goede partij in de eerste helft, gaat goed het duel in, kan goed timen en ook nog eens voetballen. In de tweede helft weinig gezien en al snel vervangen.

Arie Jan v.d. Heijden; zijn spel kan mij maar niet bekoren. Hij eist vaak de bal op om die bal dan aan de speler naast het te geven, hij voegt weinig toe. Hij was vandaag wel aanvoerder!

Marvin Hasselbaink speelde als rechtsbuiten tegen een zwakke tegenstander (of was Marvin zo goed?). Hij scoorde twee keer, maar zal nog aan zijn voorzet/voortzetting moeten werken.

Jordi Brouwer deed wat ik van hem verwacht: weinig. Hij won geen duels, kaatste verkeerd, was niet alert genoeg en werd terecht vervangen. Ik blijf me erover verbazen dat hij in de spits staat (de spits van AFC zou toch in A1 komen? Mustapha Kadi!)

John Goossens speelde gewoon slecht. Iemand die zo goed kan voetballen, moet tegen excelsior meer laten zien.

Joey Godee viel in, speelde in de spits, maar is m.i. geen spits. Hij kan wel aardig voetballen.

Marvin Zeegelaar heeft prachtige acties (linksbuiten), kan wel voor een voortzetting zorgen, als hij zich kan (blijven?) ontwikkelen.

Ben Rienstra speelde te kort mee voor een zuiver oordeel.

De wedstrijd leek op die van vorig seizoen: slecht.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 19, 2006 7:32 pm

Dank, Demo! :xyxthumbs:
Ik dacht al dat je er was geweest, voor jou een thuiswedstrijd. ;)

Geen supertalenten in deze ploeg dus? Behalve Goossens maar die zou in Jong Ajax moeten spelen naar mijn oordeel. Rienstra misschien, of Siem de Jong? De Jong is nog een B-tje?
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 21, 2006 11:58 am

joey schreef:Dank, Demo! :xyxthumbs:
Ik dacht al dat je er was geweest, voor jou een thuiswedstrijd. ;)

Geen supertalenten in deze ploeg dus? Behalve Goossens maar die zou in Jong Ajax moeten spelen naar mijn oordeel. Rienstra misschien, of Siem de Jong? De Jong is nog een B-tje?
Ajax kan ook spelers als Jongebloed, Aslan, Olijve, Kadi, Will opstellen, keuze genoeg. Zij zijn voor het grootste deel eerstejaars-A. Siem de Jong lijkt mij al een A-junior, zeker ben ik er echter niet van.

Een thuiswedstrijd? Ja, maar niet juichen, je weet maar nooit.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 4:38 pm

Zevenklapper voor A1
Amsterdam, 26 augustus 2006

Na de moeizame zege vorige week tegen Excelsior, ging het in de thuiswedstrijd tegen De Graafschap van een leien dakje voor Ajax A1. Met 7-0 kregen de gasten uit Doetinchem een ouderwets pak slaag. Daardoor is Ajax na twee duels nog ongeslagen.

Toch zag het er niet naar uit dat de marge zo groot zou worden. Zeker niet toen Ajax al na ruim tien minuten Christian Supusepa, na een ogenschijnlijk man-tegen-man duel, met een rode kaart zag vertrekken. Maar nadat Silooy zijn team een beetje had omgezet, begon de A1 te voetballen en dat leverde de verdiende 1-0 voorsprong op door John Goossens.

Na rust moest Silooy gedwongen wisselen omdat Marco Neuvel geblesseerd was uitgevallen. Jordi Schell viel voor hem in. Nog voor er vijf minuten waren gespeeld, gaf de scheidsrechter ook een speler van De Graafschap ietwat makkelijk een rode kaart, waardoor de numerieke verhouding weer gelijk was.

Invaller Schell tekende in de 51ste minuut voor 2-0, Jordy Brouwer zette zijn handtekening onder de 3- en 4-0 en Melvin Hasselbaink was verantwoordelijk voor de 5-0.

Maar dat vonden de Ajacieden nog niet genoeg. Een minuut na de 5-0 zorgde Siem de Jong in de 78ste minuut voor de 6-0 en invaller Joey Godee bracht twee minuten voor tijd de eindstand op een fraaie 7-0.

Opstelling Ajax A1:
Koen Verhoeff; Marco Neuvel (46. Jordi Schell), Ivo de Hues, Christian Supusepa, Dionitio Liesdek (66. Yassine Ben-Moussa); Vito Wormgoor, Siem de Jong, Jan-Arie van der Heijden; Melvin Hasselbaink, Jordy Brouwer (71. Joey Godee), John Goossens.

De stand:

Ajax 2- 6
Twente/Herac. 2- 6
FC Groningen 2- 4
RKC Waalwijk 1- 3
sc Heerenveen 1- 3
Feyenoord 2- 3
FC Volendam 2- 3
PSV 2- 3
AZ 2- 3
De Graafschap 2- 3
Willem II 2- 1
Excelsior 2- 0
ADO Den Haag 2- 0
Sparta R'dam 2- 0
Officiële website
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 26, 2006 5:07 pm

Ik ben op zoek naar een wedstrijdprogramma van de Ajax A1 jeugd. Weet iemand hoe ik daar aan kom?
Ajax!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za aug 26, 2006 5:23 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik ben op zoek naar een wedstrijdprogramma van de Ajax A1 jeugd. Weet iemand hoe ik daar aan kom?
www.knvb.nl

Plaats reactie