Seizoen 2007/2008 Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » wo mar 05, 2008 9:37 am

Martina schuift door naar ‘t eerste
5 maart 2008



Javier Martina is door Ajax uitgenodigd om de komende week met het eerste elftal mee te trainen.

Martina toont al weken aan uitstekend in vorm te zijn. Maandagavond gaf de rechtsbuiten in de wedstrijd Jong ADO Den Haag-Jong Ajax (1-3) twee assists.

Trainer Adrie Koster zag de aanvaller al eerder aan het werk in het Beloftenelftal. Daarnaast functioneren de vleugelspitsen in het eerste (Bakircioglu, Rommedahl, Luque) ronduit matig. De eerste werd zondag tegen Excelsior (4-0) uitgefloten, Luque zat zelfs op de tribune.
AT5

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 9:48 am

Cruijff zou Martina voor de leeuwen gooien, juist tegen PSV.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 578
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 9:55 am

Juist: de verrassing, de snelheid en Silva en Gabri zorgen voor de rust en het evenwicht.
"Ga maar lekker genieten, jongen".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 9:58 am

Denk maar aan Winter en Robbie Witsche, die hun debuut maakten tegen PSV. Winter kreeg als opdracht om Gullit voor de voeten te lopen, Witschge om zijn man op te zoeken. Ajax won met 3-0. Beide spelers voerden hun taken perfect uit en Winter scoorde.

Man, die Cruijff durfde alles. Heerlijk! :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do mar 06, 2008 10:23 am

Koster zal Martina niet snel opstellen tegen psv. Tegen excelsior was Suarez geschorst, zat Luque op de bank (Martina speelde in de jeugd ook op 11), had Rommedahl nadrukkelijk gefaald en heeft Kennedy nog niet kunnen overtuigen.

Zo'n wedstrijd had voor hem uitermate geschikt geweest, acties maken, voorzetten geven (was een zwak punt voor hem, balverliefd als hij is/was?) Tegen psv ligt dat anders, Ajax is gewoonweg te zwak, zeker als Perez weer fit is en er 4-2-4 of 4-2-1-3 wordt gespeeld. Je kunt dan Martina niet opstellen, ook hij verdedigde nooit veel mee (Is hij wat dat betrfet veranderd?)

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do mar 06, 2008 4:11 pm

Ik ben i.i.g. blij dat Martina 'eindelijk' mag meetrainen met het eerste. Hij zal hopelijk spoedig in trainingspartijen laten zien dat hij een veel betere rechtsbuiten is als Kennedy en Rommeldahl bij elkaar en bovendien direct bepalender zou kunnen zijn...

Het is nu aan hem om zijn kans te grijpen, er liggen veel mogelijkheden op '7'.

P.S.
Overigens hoop ik dat die Winter absoluut geen contractverlenging krijgt aangeboden. Die man rept steevast over 3 punten, teamprestaties, winst/verlies, kampioenschap, maar nul over individuele progressie en/of beoordelingen van (potentiële Ajax-1) spelers.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 07, 2008 9:26 am

Demosthenes schreef:Koster zal Martina niet snel opstellen tegen psv. Tegen excelsior was Suarez geschorst, zat Luque op de bank (Martina speelde in de jeugd ook op 11), had Rommedahl nadrukkelijk gefaald en heeft Kennedy nog niet kunnen overtuigen.

Zo'n wedstrijd had voor hem uitermate geschikt geweest, acties maken, voorzetten geven (was een zwak punt voor hem, balverliefd als hij is/was?) Tegen psv ligt dat anders, Ajax is gewoonweg te zwak, zeker als Perez weer fit is en er 4-2-4 of 4-2-1-3 wordt gespeeld. Je kunt dan Martina niet opstellen, ook hij verdedigde nooit veel mee (Is hij wat dat betrfet veranderd?)
Ze kennen hem niet, daar kun je van profiteren. Maar goed, ik kan niet beoordelen of Martina het kan brengen tegen PSV, daar ken ik hem niet goed genoeg voor. Ik zeg alleen dat Robbie Witschge (ook) geen wereldspeler was, maar dat Cruijff hem er gewoon inzette. No guts, no glory. :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Waas
Berichten: 167
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:33 am

Bericht door Waas » vr mar 07, 2008 12:48 pm

Ik hoorde dat er zaterdag 22 maart vriendschappelijk word gespeeld tegen Sdc Putten 1? Kan iemand dat bevestigen/ontkennen?

Zou leuk wezen, dat is namelijk de club waar ik zelf voetbal.
Moet ik toch maar even met de trainer praten of ik niet 1 wedstrijdje mee mag doen met Putten 1! :drecul.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 18, 2008 10:51 am

Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di mar 18, 2008 11:04 am

Waas schreef:Ik hoorde dat er zaterdag 22 maart vriendschappelijk word gespeeld tegen Sdc Putten 1? Kan iemand dat bevestigen/ontkennen?

Zou leuk wezen, dat is namelijk de club waar ik zelf voetbal.
Moet ik toch maar even met de trainer praten of ik niet 1 wedstrijdje mee mag doen met Putten 1! :drecul.gif:
In het trainingsschema van Jong Ajax voor maart staat op 22 maart wel een 'oefenwedstrijd onder voorbehoud'. Tegen wie dat is staat er (nog) niet bij.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di mar 18, 2008 1:08 pm

Die jongen is al 21. Wat vinden de kenners van hem?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di mar 18, 2008 1:11 pm

De Dominee schreef:
Die jongen is al 21. Wat vinden de kenners van hem?
Hij maakt de laatste weken / maanden een positieve ontwikkeling door in rendement (assists en goals). Grote vraagteken is natuurlijk hoe hij met betere verdedigers omgaat. Hij heeft 1 belangrijk wapen en dat is zijn snelheid. Ik snap wel dat van Basten hem er i.p.v. Kennedy / Rommedahl erbij wil halen. Die back-up moet uit de jeugd komen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mar 18, 2008 3:32 pm

Heb hem dit seizoen maar één keer gezien en moet dus afgaan op de positieve berichten die anderen schrijven. Kloppen die, dan moet je hem een jaar uitlenen aan een ploeg uit de eredivisie en in het contract opnemen dat hij niet mag scoren tegen Ajax. :ajaxsmiley.gif: Wel zijn contract verlengen. Nog een jaar Jong Ajax heeft geen enkele zin.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 18, 2008 3:43 pm

Lees dit bericht eens, Demo. Martina komt bij Ajax 1.
Het stinkt aan alle kanten!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » di mar 18, 2008 6:35 pm

Ach, ze worden wakker bij Ajax. San Marco is weer goed bezig. Hij handelt wél direct! Martina is qua type de meest geschikte vleugelspits van Ajax en is Jong Ajax al tijden ontgroeid. Nu nog speelminuten maken op het hoogste niveau.

Al met al volkomen logisch dus dat San Marco hem bij één haalt. Vooral met het oog op de matige concurrentie. Rommeldahl en/of Kennedy zijn contract mag wat mij betreft direct ontbonden worden om plaats te maken...

P.S.
Wederom wordt Martin van Geel overruled.
AFCA!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mar 18, 2008 6:45 pm

joey schreef:
Lees dit bericht eens, Demo. Martina komt bij Ajax 1.
De link zag ik niet, maar elders heb ik, vrij snel na mijn bericht, gelezen dat MvB goed naar mij heeft geluisterd :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di mar 18, 2008 7:34 pm

Eindelijk weer een vleugelspeler.. Morgen gelijk opstellen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 18, 2008 10:28 pm

Zit hij dan bij de selectie?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di mar 18, 2008 10:38 pm

joey schreef:Zit hij dan bij de selectie?
Vast niet, Koster is een angsthaas en geeft liever de kans aan zijn vriendjes rommedahl..

Waas
Berichten: 167
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:33 am

Bericht door Waas » zo mar 23, 2008 7:03 pm

Jong Ajax in slotfase langs SDC Putten.


Jong Ajax in slotfase langs SDC Putten.
In een alleraardigste wedstrijd speelde SDC Putten tegen Jong Ajax. Een leuk oefenduel was het voor beide teams en het duurde lang voordat Jong Ajax afstand wist te nemen van SDC Putten. In de slotfase was het Jong Ajax die de 1-5 wist aan te tekenen, SDC Putten wist 70 minuten lang, Jong Ajax bij te blijven maar moest na de gebruikelijke wissels de meerdere in de gasten toegeven. In de 25e minuut was het Jong Ajax die door een treffer van Slijngard de 0-1 wist te scoren. Drie minuten later was het Tijmen Eggink die de 1-1 weer op het scorebord wist te zetten. Even later ging een schot van Koops over het Ajax doel. Vlak voor rust was het Javier Martina die de 1-2 wist aan te tekenen. In de tweede helft kreeg doelman Bart Willemsen de gelegenheid om het doel te verdedigen en met succes, omdat Bart Willemsen een drietal prachtige reddingen verrichtte voor zijn elftal. Toch kreeg Jong Ajax de 1-3 in schoot geworpen na een verdedigings fout in de 81e minuut door een goal van Javier Martina. In de 89e minut was het wederom Javier Martina die de 1-4 aantekende en Donovan Slijgard wist in dezelfde minuut de 1-5 eindstand op het bort te zetten. Al met al was het voor SDC Putten een aardige oefenwedstrijd. Guan Marulanda Ruiz ging na afloop met de pupil van de week Chardo van de Brink en Aron Winter op de foto. Trainer Karrenbelt was tevreden over dit oefenduel maar weet dat er a.s. zaterdag weer volop gegaan moet worden voor de competitie. We zijn nu de koploper en moeten eerst de moeilijke thuiswedstrijd spelen tegen DVS 33 en dat zal zeker een zware opgave worden. We moeten de laatste wedstrijden winnen om het kampioenschap binnen te halen maar zo makkelijk zal het zeker niet gaan. Het wordt nog voor drie teams een zinderende finale en de beste of gelukkigste zal wel eens kampioen kunnen worden. Ik leef van week tot week en dan zullen we zien waar we staan. Dat het een spannend slot wordt, daar ben ik zeker van. Zelfs DVS kan nog de derde periode titel pakken en zullen alles geven om bij SDC Putten te winnen, maar ja, er zijn nog een paar verenigingen die in de vier laatste wedstrijden daar voor gaan. We zien wel waar het schip strand maar een ding is zeker, we hebben een periode titel en spelen nacompetitie maar als het aan mij ligt wordt ik liever rechtstreeks kampioen. De tijd zal het leren. Gelukkig weer een spannend slot van deze competitie. Wij hebben het in eigen hand en dat moeten we zelf uitspelen en we moeten niet naar de andere kijken, zelf winnen is de garantie voor een goed eind. Verslag Peter Does

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma mar 24, 2008 3:34 pm

Helaas mag Martina niet aan het grote werk ruiken van Koster.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 3:36 pm

Of van MVG? Die wil zijn aankopen zien spelen.

Koster is maar een zetbaas volgens mij. Die heeft zelf weinig ideeën.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48017
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mar 24, 2008 3:53 pm

Niemand weet wat hij kan, maar ik zou hem een plekje in de selectie geven. Doe vast wat voorwerk voor MvB en overleg met hem hoe je binnen de marge kan experimenteren. Koster moet zich afvragen of MvB Martina volgend seizoen bij de selectie wil hebben. Zo ja, nodig hem vast uit om te ruiken aan Ajax-1. Zelfde geldt voor een jongen als vdHeijden. Is Marco van Basten van plan om iedereen vanaf 0 te laten beginnen of laat hij sowieso al wat jongens vallen. Zo ja, zet deze jongens vast op de tribune.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » ma mar 24, 2008 4:26 pm

Het is al bekend dat Martina volgend seizoen lid is van de A-kern van Marco van Basten, Peter. Hij traint trouwens al een tijdje mee met het eerste elftal.

Voorts denk ik dat Joey wel eens gelijk zou kunnen hebben mbt het laten spelen van Martin van Geel zijn aankopen door A3. Het korte-termijn-denken dat ons alleen schaadt....
AFCA!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma mar 24, 2008 5:23 pm

Starring schreef:Het is al bekend dat Martina volgend seizoen lid is van de A-kern van Marco van Basten, Peter. Hij traint trouwens al een tijdje mee met het eerste elftal.

Voorts denk ik dat Joey wel eens gelijk zou kunnen hebben mbt het laten spelen van Martin van Geel zijn aankopen door A3. Het korte-termijn-denken dat ons alleen schaadt....
Martina zal van Koster die kans niet zo snel krijgen, want Kennedy, leonardo en Rommedahl maken er weiig van en ook toen greep Koster niet in.

Martina (februari 21 geworden) is trouwens net zo oud als Suarez (januari 21 geworden), maar nog steeds geen basisspeler, dat is voor Ajaxbegrippen (te?) oud.

Ziet MvB het echt in hem zitten, dan zal hij hem moeten opstellen anders is uitlenen (Groningen :ajaxsmiley.gif: ?) een optie. Suarez is niet minder geworden in zijn jaar bij Groningen (ik weet dat hij niet was uitgeleend), Vermaelen en Vertonghen ook niet bij RKC.

Gesloten