De plannen van Bergkamp en Jonk

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

zeux

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door zeux » do dec 24, 2015 5:50 pm

Frank sprak bij Fox over het vertrek van Jonk:
De Boer: 'Teleurgesteld in Jonk'
BVeenstra, 23-12-2015 om 13:30, 7504 views, FOX Sports
Ajax-trainer Frank de Boer heeft in een uitgebreid interview met FOX Sports aangegeven teleurgesteld te zijn in Wim Jonk, maar desondanks veel vertrouwen te hebben in de jeugdopleiding van de Amsterdamse club. 'Uiteindelijk ben je teleurgesteld dat hij niet maar aanschoof bij de vergaderingen. We hebben allemaal dezelfde bedoelingen, dus dan is het jammer dat we er niet zijn uitgekomen', aldus de hoofdtrainer van de Amsterdammers.

'Voor ons gevoel ging Wim (Jonk, red.) zijn eigen weg met de jeugdopleiding, maar wij willen er wel wat van af weten natuurlijk. Dat was niet het geval, dus dan is er maar één oplossing', is De Boer duidelijk, die beseft dat het bij Ajax altijd onrustig is. 'Er is altijd wel wat bij Ajax. Als het niet over de revolutie gaat, zoeken ze wel weer iets anders. Voor mezelf maak ik mij zorgen op waar ik echt invloed op heb. Natuurlijk krijg ik er vragen over en die beantwoord ik, maar ik ben verantwoordelijk voor het eerste elftal.'

Verder ging De Boer ook in op het definitieve vertrek van Johan Cruijff als adviseur bij Ajax. 'Dennis (Bergkamp, red.) had meer contact met Cruijff. Ik ben zelf capabel genoeg om te weten hoe ik wil spelen, daar hoef ik niet elke week voor met Johan te bellen', gaat de oefenmeester verder, die het wel eens is met het 'Plan Cruijff'. 'We willen de jeugd sneller klaarstomen voor het grote werken, we proberen daar gas op te geven. Dat kan je Plan Cruijff noemen, maar ook Plan Ajax. We proberen gewoon aantrekkelijk voetbal te spelen.'

Dat het met de jeugdopleiding van Ajax wel goed gaat, beseft De Boer zich vervolgens als geen ander. 'Het is een tendens dat spelers niet meer op 25-jarige, maar op 22-jarige leeftijd al vertrekken. Spelers moeten daardoor nog jonger aanhaken. Je mag blij zijn als drie jongens van een lichting het halen, maar als het er vier zijn heb je een ongelooflijke lichting. De A1 en de B1 zien er heel goed uit, we hebben stappen gezet. Daar maak ik me dan ook geen zorgen over', klinkt de hoofdtrainer van Ajax erg optimistisch. bron: Ajax Showtime
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 24, 2015 6:18 pm

Nieuw hoofd jeugdscouting: Ladru. Rondo time.

Le T.

Bericht door Le T. » do dec 24, 2015 6:59 pm

'Het is een tendens dat spelers niet meer op 25-jarige, maar op 22-jarige leeftijd al vertrekken. Spelers moeten daardoor nog jonger aanhaken.
De Boer maakt ze het ook steeds makkelijker om aan te haken met dat alsmaar dalende niveau.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Arthur

Bericht door Arthur » do dec 24, 2015 7:19 pm

wimpey schreef:Nieuw hoofd jeugdscouting: Ladru. Rondo time.
Dus Jonk sturen we de laan uit omdat hij niet vergadert, maar Ladru halen we terug terwijl hij de naam van Ajax misbruikt voor zijn eigen voetbalscholen. Ja ja, dat is dan ineens weer niet zo erg zeker.

Daarnaast veelzeggend dat iemand wiens ideeën niet bij de nieuwe aanpak pasten onmiddellijk weer terug wordt gehaald als Cruijff weg is. Nu zal er wel weer gezegd worden dat dit geen terugdraaiactie is omdat hij geen hoofd opleidingen wordt, maar je moet je in steeds moeilijkere bochten wringen om te blijven geloven dat ze bij Ajax echt op dezelfde voet verder willen.

zeux

Bericht door zeux » do dec 24, 2015 7:25 pm

+We zullen de komende maanden/jaren nog veel interpretaties van het 'Plan Cruijff' langs zien komen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 24, 2015 8:10 pm

Maar hij is dus van de scouting, niet van de opleiding? Of begrijp ik het niet goed?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 24, 2015 8:20 pm

Hij is van de jeugdscouting, de scouting voor de opleiding dus.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do dec 24, 2015 8:22 pm

Waarom heeft Cruijff hem destijds gehaald bij Chivas?
Waarom kwam ie daarna weer terug bij Ajax?
En waarom moest ie toen weer weg?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 24, 2015 8:23 pm

Dus niet de opleiding? Zijn doel is om talent binnen te halen, niet om de opleiding vorm te geven.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do dec 24, 2015 8:23 pm

Is de topic titel nog niet aangepast? :drecul.gif:

Kunt van Yopi zeggen wat je wilt maar hij kent Ajax. :biggthumpup.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 24, 2015 9:31 pm

Bert schreef:Ladru hoofd jeugdscouting. Is het grote recyclen weer begonnen?
Wie was hoofd jeugdscouting? Of is dat een nieuwe functie?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 24, 2015 9:44 pm

Jasper van Leeuwen was manager jeugdscouting. Hij is vertrokken na het ontslag van Jonk.

Los van wat je van Ladru vindt: komt het op jullie ook zo vreemd over dat Ajax nu een baan in de opleiding vergeeft voordat er een nieuwe hoofd opleiding is aangesteld? Dat is toch de omgekeerde wereld?

En met niemand anders!

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 24, 2015 10:04 pm

Bert schreef:Jasper van Leeuwen was manager jeugdscouting. Hij is vertrokken na het ontslag van Jonk.

Los van wat je van Ladru vindt: komt het op jullie ook zo vreemd over dat Ajax nu een baan in de opleiding vergeeft voordat er een nieuwe hoofd opleiding is aangesteld? Dat is toch de omgekeerde wereld?
Niet perse, ik neem aan dat de hoofd opleiding en hoofd scouting naast elkaar werken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 24, 2015 10:32 pm

Dat was in ieder geval niet zo (en is tot nu toe bij Ajax ook nooit zo geweest). De hoofd jeugdscouting viel altijd onder de hoofd scouting (je weet wel, de Fred Arroyo's etc. van hiervoor) of onder de hoofd opleiding.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » do dec 24, 2015 10:58 pm

Bert schreef:Dat was in ieder geval niet zo (en is tot nu toe bij Ajax ook nooit zo geweest). De hoofd jeugdscouting viel altijd onder de hoofd scouting (je weet wel, de Fred Arroyo's etc. van hiervoor) of onder de hoofd opleiding.
Voor jullie maakt het toch allemaal niet meer uit? Conclusies zijn al getrokken: club is verloren. Dan is de volgordelijkheid van aanstellingen toch ook oninteressant?

(overigens ga ik er van uit dat bij een bedrijf de directeur mensen aanstelt en niet het middenmanagement, werkend vanuit één geformuleerde visie)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 24, 2015 11:16 pm

http://www.ajaxshowtime.com/article/bij ... idend-zijn

Bizarre aanstelling zeg. Gaat Ladru soms ook teams scouten? :confused.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 24, 2015 11:28 pm

zeux schreef:Voor jullie maakt het toch allemaal niet meer uit? Conclusies zijn al getrokken: club is verloren. Dan is de volgordelijkheid van aanstellingen toch ook oninteressant?

(overigens ga ik er van uit dat bij een bedrijf de directeur mensen aanstelt en niet het middenmanagement, werkend vanuit één geformuleerde visie)
Wie is jullie? Beperk je kneuterige generalisaties alsjeblieft tot mensen die er om malen.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » do dec 24, 2015 11:31 pm

Bert schreef:
zeux schreef:Voor jullie maakt het toch allemaal niet meer uit? Conclusies zijn al getrokken: club is verloren. Dan is de volgordelijkheid van aanstellingen toch ook oninteressant?

Wie is jullie? Beperk je kneuterige generalisaties alsjeblieft tot mensen die er om malen.
Ik meende dat jij ook de doem en verdommenis had geconstateerd na het ontslag van Jonk. My bad. Sorry.

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 25, 2015 1:37 am

Een behoorlijk aantal van de Cruijffmannen kan zo volledig misplaatst uit de hoogte doen. Alsof de waarheid aldaar in pacht is en de rest van de wereld uit minderwaardige dombo's bestaat.
I think I lost my fucking headache

Le T.

Bericht door Le T. » vr dec 25, 2015 1:02 pm

LucaS schreef:Een behoorlijk aantal van de Cruijffmannen kan zo volledig misplaatst uit de hoogte doen. Alsof de waarheid aldaar in pacht is en de rest van de wereld uit minderwaardige dombo's bestaat.
Als je maar lang en hard genoeg doorzuigt ga je natuurlijk vanzelf een keer van de goddelijke wijsheid proeven.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 01, 2016 2:39 pm

Jeugdtrainer Tevreden is opgestapt. Iemand die goed aangeschreven stond.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma feb 01, 2016 2:42 pm

Die was niet tevreden? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 01, 2016 3:54 pm

Toch nog een transfer voor de deadline. :ajaxscarf.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2016 4:49 pm

Het gaat maar door met die uittocht. Nog even en we krijgen als seizoenskaarthouders een schrijven met het verzoek om ons beschikbaar te stellen om op woensdagmiddag te komen helpen bij de training.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 01, 2016 4:49 pm

Bergkamp had hem heel graag willen houden. Die jongen wil echter perse weg, is zeer ontevreden over de huidige gang van zaken.

Eerlijk is eerlijk, ze zijn hard op weg om al het goede terug te draaien. Mijn complimenten!

Plaats reactie