Seizoen 2006/2007 Jong AJAX

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 12, 2007 10:25 pm

Rosenberg9 schreef:Of ten Cate vindt het doorstromen van jeugd niet zo belangrijk.
We spelen al met de jeugd, beste Luuk. Tegen Feyenoord stonden er acht spelers uit de eigen opleiding op het veld onder wie jonkies als Babel, Urby en Vermaelen. Heitinga, Stekel en Sneijder zijn ook niet bepaald oud. Vermeer en tot de winterstop Vertonghen maakten deel uit van de A-selectie. HtC heeft Donald bij de selectie gehaald); Anita en Van der Wiel gaan mee naar Bremen. Hoeveel jeugd wil jij zien?
HtC weet juist heel goed wat er speelt bij de jeugd. Hij geeft trainingen de Toekomst, zijn assistent Spijkerman runt de masterclass en de jeugdtrainers lopen stage bij het eerste. Ik ben bang dat jouw verwijt nergens op slaat.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 12, 2007 10:42 pm

:xyxthumbs:

Wat vinden onze jeugdwatchers van Van der Wiel? Is hij de verdediger die er in jullie ogen het meest klaar voor is?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 12, 2007 10:42 pm

Klopt. HTC is niet bang om de jeugd een kans te geven. Dat bevalt me wel. Nu afwachten of er daadwerkelijk een talentje doorbreekt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 12, 2007 11:26 pm

Obodai ziet Jong Ajax winnen van oude club


AMSTERDAM - Jong Sparta kreeg gisteren in Amsterdam een flink pak slaag van Jong Ajax. De Amsterdammers van oefenmeester Aron Winter wonnen met 4-0. Het duel werd op kunstgras afgewerkt en dat bleek bepaald geen voordeel voor de Rotterdammers die alleen Sani Kaita en Marvin Emnes als ’grote namen’ op het veld hadden staan.

,,Laten we deze nederlaag maar scharen onder de noemer ‘offday’,’’ aldus trainer Adri van Tiggelen. ,,Daar hebben we er dit seizoen eigenlijk nog nauwelijks één van gehad. Gelukkig...’’

Van Tiggelen koppelde talent Cees Toet, afgelopen zondag tegen PSV nog wisselspeler bij de hoofdmacht, centraal achterin aan de meer ervaren Marciano Bruma. De laatste, door trainer Wiljan Vloet al eerder uit de A-selectie verwijderd, zag tijdens de winterstop een transfer naar Ipswich Town op het laatste moment afketsen. Na een misverstand tussen keeper Dolf Kerklaan en verdediger Jamie Jaliens, een volle neef van AZ-speler Kew, bracht de Armeniër Edgar Manucharyan Jong Ajax op 1-0. Stanton Lewis, Zuid-Afrikaan, verdubbelde de score waarna John Goossens en wederom Manucharyan de eindstand op 4-0 bepaalden.

Onder de toeschouwers was Anthony Obodai, de Ghanees die tijdens de winterstop met veel ophef bij Sparta vertrok naar RKC.
AD

Vanavond dus. Staat morgen pas in het AD.


Verslag van ajax.nl
Het stinkt aan alle kanten!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di feb 13, 2007 12:10 am

Van der Wiel is eigenlijk pas dit seizoen opgevallen.

Hij was altijd al een ruwe diamant binnen Ajax, maar lijkt pas dit seizoen door te breken.

Tis een echte Amsterdammer, maar qua lengte zou hij ook op zn plaats zijn in de fabeltjeskrant.

Hij is niet echt sterk in aanvallen, maar wel in de 1 op 1 situaties, en heeft goed overzicht, speelt zeer solide en volwassen.
Pompiedom

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 13, 2007 12:14 am

Hij is dus klein. Om even het negatieve te belichten: is het een opbouwend zwakke back of een kleine centrale verdediger (niet dat dat laatste per definitie negatief hoeft te zijn)?

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di feb 13, 2007 12:19 am

Hij is dus klein. Om even het negatieve te belichten: is het een opbouwend zwakke back of een kleine centrale verdediger (niet dat dat laatste per definitie negatief hoeft te zijn)?

Rechter centrale verdediger.
Pompiedom

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 13, 2007 12:36 am

Ik begreep dat Van der Wiel ook centraal op het middenveld heeft gespeeld in de jeugd.
LeonardoSpits schreef:Edit:

Donald en Anita zijn er ook bijgehaald, HTC heeft echt naar mijn post gekeken :yes: ;)
Bron: AT5
Ajax!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di feb 13, 2007 12:40 am

LeonardoSpits wrote:
Edit:

Donald en Anita zijn er ook bijgehaald, HTC heeft echt naar mijn post gekeken
Bron: AT5

Niet alleen AT5 hoor ;) [/quote]
Pompiedom

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di feb 13, 2007 12:52 pm

Hij (Van der Wiel) is mij niet opgevallen als "klein". Hij is groter dan anita.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 13, 2007 1:53 pm

Demosthenes schreef:Hij (Van der Wiel) is mij niet opgevallen als "klein". Hij is groter dan anita.
Haha, kan al snel. :D

Mark van den Heuvel schrijft in de Sportweek:
'
Wim Jonk stond onlangs naarde jeugdwedstrijd Ajax-Volendam te kijken en het kan niet anders of hij moet een combinatie van zichzelf en Richard Witschge hebben gezien: Jan-Arie van der Heijden. De achttienjarige middenvelder tekende vorige week een contract tot 2009 in Amsterdam en voorzover wij er enige kijk op hebben voorspellen we Van der Heijden een grote toekomst.
Een combinatie van Jonk en Witschge. Het zal je maar gezegd worden. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di feb 13, 2007 2:13 pm

Mark van den Heuvel heeft wel vaker last van dit soort vergelijkingen. Wat dat betreft lijkt het wel of hij bij Spaan in de leer is geweest.
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 13, 2007 11:14 pm

Ajax-coach Ten Cate in Bremen: ‘Ik geloof in de jeugd’

Datum: 13-feb 21:17

De kans bestaat dat Mitchell Donald (19) of Vurnon Anita (17) woensdagavond zijn opwachting maakt als rechtshalf in de basisopstelling van Ajax tegen Werder Bremen. “Ik heb die jonge jongens niet voor niks meegenomen,” zei Henk ten Cate dinsdagavond voor de afsluitende training in het Weser-stadion. “Ik geloof in ze, hoe jong ze ook zijn. En ervaring krijg je alleen maar door te spelen. Dat is ook de filosofie van Ajax.”

Naast Donald en Anita behoort ook tweede elftalspeler Gergory van der Wiel, een centrale verdediger, tot de negentienkoppige selectie van Ajax. Ogararu is geschorst voor de wedstrijd tegen Werder Bremen, Vermaelen, Emanuelson en Grygera ontbreken vanwege een blessure en Davids is niet speelgerechtigd.

Ten Cate: “De jeugdspelers zijn direct geïntegreerd, ze worden ook gewoon in het groepsproces meegenomen. Het is belangrijk dat iedereen vertrouwen naar die jongens uitstraalt. Het feit dat we Donald en Anita al hebben meegenomen op trainingskamp naar Zuid-Afrika zegt wat dat betreft voldoende.”
Sportweek.nl

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 14, 2007 10:58 am

Rosenberg9 schreef:Of ten Cate vindt het doorstromen van jeugd niet zo belangrijk.
Ahum, hoe kan dat nou?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo feb 14, 2007 11:03 am

Ik neem niet aan dat ten Cate dit een geschikt moment vindt om jeugdspelers aan het eerste te laten ruiken. Wellicht is eea door nood gedwongen?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 14, 2007 11:07 am

Klinkt toch alsof TtC het doorstromen van de jeugd wél belangrijk vindt:

“Ik geloof in ze, hoe jong ze ook zijn. En ervaring krijg je alleen maar door te spelen. Dat is ook de filosofie van Ajax.”

De filosofie van Ajax. Zegt hij. En niet, op zijn Koemans: we moeten wel, we hebben niemand anders.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo feb 14, 2007 11:10 am

Dan is hij een nog betere PR-manager dan Koeman. Ik ben (wat dit betreft) meer van de daden in plaats van de woorden. Zullen we het hier dan maar oneens over blijven tot het moment dat een jeugdspeler speelminuten krijgt als wel iedereen fit is?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 14, 2007 11:14 am

Dat is al zo. Tom de Mul heeft aankoop Mauro Rosales naar de bank gespeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo feb 14, 2007 11:20 am

En Babel Huntelaar :D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 14, 2007 11:22 am

:D
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo feb 14, 2007 11:25 am

Ik ben ook wel benieuwd als iedereen fit is. Ik vind het trouwens ook heel slecht van Ten Cate.

Je weet toch al langer dat je schorsingen en blessures hebt. Je weet ook al langer dat Davids niet mee mag doen. Dan laat je zo een jong mannetje toch lekker invallen tegen Ado?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo feb 14, 2007 11:25 am

Die hadden al eredivisie ervaring volgens mij (de Mul en Babel)
Laatst gewijzigd door LucaS op wo feb 14, 2007 11:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 14, 2007 11:28 am

Rishi schreef:Ik ben ook wel benieuwd als iedereen fit is. Ik vind het trouwens ook heel slecht van Ten Cate.

Je weet toch al langer dat je schorsingen en blessures hebt. Je weet ook al langer dat Davids niet mee mag doen. Dan laat je zo een jong mannetje toch lekker invallen tegen Ado?
Had-ie ook wel gedaan als de stand het had toegelaten, denk ik.... ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo feb 14, 2007 11:30 am

Ik had zo een Ogararu niet eens opgesteld. Maarja.....vooruit kijken is lastig.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo feb 14, 2007 11:48 am

Rosenberg9 schreef:Die hadden al eredivisie ervaring volgens mij (de Mul en Babel)
Volgens mij komt dat ook wel een beetje doordat er tussen de generatie-Babel en de generatie-Anita niet zulke grote talenten zaten.
Voor Anita, Sarpong, Goossens, etc is het nog een beetje vroeg.
We zullen het volgend jaar zien, want dan verwacht ik dat een of meer van die jongens definitief bij het eerste elftal gaan komen.

Plaats reactie