De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 18, 2007 6:13 pm

Nog even iets anders. Ik zal misschien wel een zeikerd zijn maar waarom spelen we dit soort wedstrijden niet gewoon in het thuisshirt? Zowel de D1 als de B1 speelt in de klassieker thuis doodleuk in het blauw. Dat vind ik dus echt niet kunnen hoor....
Nil volentibus arduum

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » zo nov 18, 2007 6:15 pm

Dat komt omdat bij de jeugd de thuisspelende ploeg altijd (als de kleuren hetzelfde zijn) het uitshirt draagt. Dus in Rotterdam zal Feyenoord wel in het uittenue spelen.
Laatst gewijzigd door Chivu 05 op zo nov 18, 2007 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 18, 2007 6:16 pm

Wat is dat voor een onzin? Het heet toch niet voor niets een thuisshirt of een uitshirt?
Nil volentibus arduum

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo nov 18, 2007 7:28 pm

Inderdaad, bullshit, je hebt niet voor niets een uit en thuis tenue. Juist om onderscheid te kunnen maken tussen de ploegen en te kunnen zien dat ze uit spelen. Op het moment dat het uitshirt van de uitspelende ploeg te veel lijkt op het thuis shirt van de thuisspelende ploeg speelt de uitploeg dan toch ook gewoon in het thuis tenue?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 18, 2007 8:14 pm

Uit een verslag op Ajax netwerk heb ik nog wat namen geplukt van spelers die ik in mijn verhaaltje heb genoemd: het 1e doelpunt is gemaakt door Rik Schouw en de tweede door Jeffrey Dekker, die rechtsbuiten waar ik het over had was Florian Jozefzoon en dat slordige verdedigingscentrum bestond uit Roly Bonevacia en Ricardo van Rhijn.
Nil volentibus arduum

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 18, 2007 9:01 pm

Thomas schreef: M'n punt is eigenlijk dat ik veel benieuwder ben naar de individuele prestaties, dan naar de teamprestatie.
Jij snapt 'm. Liever een baggerlichting met 2 supertalenten dan een lichting die alles wint, maar met louter eenheidsworsten (lichting van v/d Meyde bv).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 14, 2007 10:52 pm

Op AITV staat trouwens een uitgebreide samenvatting van onze B1 tegen PSV B1.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 15, 2007 11:41 am

goodfella schreef:
Thomas schreef: M'n punt is eigenlijk dat ik veel benieuwder ben naar de individuele prestaties, dan naar de teamprestatie.
Jij snapt 'm. Liever een baggerlichting met 2 supertalenten dan een lichting die alles wint, maar met louter eenheidsworsten (lichting van v/d Meyde bv).
Waar. En in dit team zitten wel degelijk grote talenten. Bonevacia, Van Rhijn, Sneijdertje (al denk ik niet dat hij zo goed wordt als zijn broer), Dekker, Ebicilio, Castillion. Je weet natuurlijk nooit of deze jongens Ajax 1 halen, maar ze kunnen wel wat.
Mij beviel Bonevacia wel. Heeft persoonlijkheid, je merkt dat de andere spelers bij hem willen horen. Dat zie je als een ploeg naar de kleedkamer loopt.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 15, 2007 11:50 am

Het schijnt dat uitgerekend Bonevacia het de laatste tijd allemaal nogal gemakzuchtig oppikt, Joey.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 15, 2007 11:54 am

O, dat zal best. Dat zie je wel vaker bij grote talenten. Een paar wedstrijdjes 1 op 1 zetten tegen goede tegenstanders, dan slijt het wel weer.
Ajax heeft de neiging lastige jongens af te schrijven, zelfs als ze goed zijn. Fout, fout, fout. Met die jongens moet je juist aan de slag.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 15, 2007 12:00 pm

De grootste talenten moeten zo nu en dan overgeveld worden naar de A1, want nu gaat het ze blijkbaar te gemakkelijk af. Gelukkig gebeurt dat ook.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 15, 2007 12:03 pm

Toen Cruijff nog bij Ajax trainer was, bemoeide hij zich intensief met zulke jongens. Die moesten dan twee elftallen hoger spelen of op een positie waar ze aan alle kanten voorbijgelopen werden. Dan was het weer even gedaan met hun babbels.
Cruijff kwam heel vaak kijken. Op een dag zag hij dat een speler van Ajax een elleboogstoot uitdeelde. De scheidsrechter zag niets, de trainer van dat team zag niets. Maar Cruijff zag het wel en zei tegen die trainer: wisselen die jongen. Dat is dus een voorbeeld van hoe je grenzen kunt aangeven.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 19, 2008 6:04 pm

Volgens AjaxShowtime wil Ajax de internationals uit de B-jeugd spoedig vastleggen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 19, 2008 6:36 pm

De contracten schijnen zelfs al aangeboden te zijn aan de volgende negen spelers. Deze lichting schijnt nogal wat aandacht te krijgen van de buitenlandse scouts, dus laten we hopen dat deze jongens de verstandige keuze maken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jan 19, 2008 8:05 pm

Thomas schreef:De contracten schijnen zelfs al aangeboden te zijn aan de volgende negen spelers. Deze lichting schijnt nogal wat aandacht te krijgen van de buitenlandse scouts, dus laten we hopen dat deze jongens de verstandige keuze maken.
De vraag is: "Kiezen ze nu voor het geld of nemen ze het risico"?

Stel: je bent zestien en je kunt goed voetballen. Bij Ajax kun je een contract tekenen voor € 40.000 per jaar, drie jaar met een optie voor nog twee jaar. Arsenal biedt meer dan het dubbele, laten we het afronden op € 100.000 per jaar, ook voor een contract van drie jaar. Wat doe je? Je bent Nederlander, je hebt het niet zo goed/rijk! Je kunt volgende week een doodschop krijgen van een randdebiel van ADO Den Haag (Moet de B1 volgende week tegen). Je kunt dan nooit meer voetballen! Je weet dat je bij Arsenal minder kansen krijgt om het eerste te halen dan bij Ajax.

Ik ben Ajacied, ik zeg: "Kies voor Ajax". Ik ben echter geen zestien, kan niet zo goed voetballen, Arsenal (en Ajax) willen mij niet hebben!!! Ik kan gemakkelijk iets schrijven (Mijn jongste dochter is al een stuk ouder dan zestien, voor degenen die dat niet weten).

Ajax mag, wat mij betreft, investeren in deze lichting, dan maar wat meer geld kwijt, Engelaar gaat toch niet door, scheelt enkele miljoenen.

Reken maar mee: Geef tien spelers een contract van € 60.000 (Zjn ze niet allemaal waard!!!), drie jaar lang. Dat is € 1,8 miljoen, daar komt Ogararu niet voor voetballen, Urby gaat lachen voor zo'n transfersom enz. enz. enz.

Ajax moet durven te investeren.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za jan 19, 2008 9:07 pm

16 jaar en meer verdienen dan je ouders bij elkaar. Schandalig!
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jan 19, 2008 9:57 pm

Rishi schreef:16 jaar en meer verdienen dan je ouders bij elkaar. Schandalig!
Van wie?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 20, 2008 4:29 pm

Het is inderdaad een ongezonde situatie, maar wat moet Ajax anders? De grootste talenten laten weghalen?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 20, 2008 9:03 pm

Zolang er op dat gebied geen goede regelgeving is heb je als club geen keuze. Anders vertrekken de grote talenten al voordat we ze uberhaupt een keer in de Arena aan het werk hebben gezien. Met name de Engelse clubs scouten op steeds jongere leeftijd.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 22, 2008 3:54 pm

Rick Schouw is de eerste.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 7:57 pm

Als ik me niet vergis heb ik die jongen een paar keer als linkshalf zien spelen. Mijn indruk was dat hij nog wel wat nadrukkelijker aanwezig mag zijn. Wat meer pit in zijn spel zou geen kwaad kunnen. Maar hij zag het spelletje best aardig.

Binnenkort wil ik nog eens wat jeugdwedstrijden bekijken. Dan zal ik nog eens opletten waar de kwaliteiten van deze jongens liggen.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 7:57 pm

Thomas en ik gaan binnenkort ook eens rondloeren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 22, 2008 8:08 pm

Een keer of drie, als alles goed gaat.

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » di jan 22, 2008 10:37 pm

‘Dit riekt naar chantage’
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - FC Groningen heeft een katterig gevoel overgehouden aan de transfer van Bruno Silva naar Ajax. Nadat de voetballer weigerde nog langer in de Euroborg te spelen, bleef er voor de club weinig keus over.
afbeelding vergroten Bruno Silva. FOTO ANP
Directeur Hans Nijland is dan ook verre van blij met het spel dat de rechtsback de laatste dagen speelde. Silva tekende gisteren in Amsterdam een contract voor vierenhalf jaar.

,,Of dit riekt naar chantage? Ik kan me goed voorstellen dat deze vraag gesteld wordt,’’ aldus Nijland. ,,Laten we eerlijk zijn, eigenlijk kun je het zo wel noemen. Bruno Silva komt niet meer trainen omdat hij per se naar Ajax wil. Dat is natuurlijk niet de manier. Het gaat in elk geval niet meer zo als vroeger. Wat dat betreft is Erik Nevland een beter voorbeeld. Die kan zijn positie verbeteren bij Fulham, maar blijft ondertussen wel gewoon doortrainen. Zo kan het dus ook.’’

Trainer Ron Jans was afgelopen weekeinde al duidelijk in zijn mening over Silva, met wie hij weigerde nog langer te werken. Ajax en FC Groningen bereikten maandagavond een doorbraak in de onderhandelingen die aanvankelijk zo moeizaam verliepen. ,,We hebben onderhandeld in een prettige sfeer,’’ vindt technisch directeur Martin van Geel van de Amsterdammers.

Vanavond debuteert Bruno Silva in de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht (19.30 uur) nog niet in de hoofdmacht van Ajax . De back, die op korte termijn de plek van de Roemeen George Ogararu moet gaan innemen, is nog niet speelgerechtigd. Silva krijgt bij Ajax het rugnummer 3, dat eerder dit seizoen aan de gestopte legende Jaap Stam toebehoorde. Trainer Adrie Koster zei gisteren dat Ajax wellicht nog meer defensieve versterkingen haalt.

FC Groningen anticipeerde snel op het vertrek van Silva, door de Spartaan Sepp de Roover te strikken. De Belg wordt voor tweeënhalf jaar vastgelegd, met een optie voor nog twee seizoenen. ,,Toen bleek dat Silva zou vertrekken, hoopte ik al dat Groningen bij mij uit zou komen’’, aldus De Roover. ,,Dit is voor mij een prachtige stap en ik ben Sparta dankbaar dat ze me deze kans gunnen.’’ Op zijn beurt heeft Sparta rechtsback Murat Yildirim van Jong Ajax op het oog als opvolger van De Roover.

Naast het vastleggen van Silva, toonde Ajax de laatste dagen nog meer daadkracht. De Amsterdammers hebben een akkoord bereikt met twaalf tweedejaars B-junioren. Binnenkort volgt de massa-ondertekening. Allen signeren een contract voor drie jaar. ,,Langer mag niet,’’ aldus Van Geel.

,,Volgens de UEFA-normen mogen we ze vanaf hun zestiende maximaal voor drie jaar vastleggen. Dat is in het nadeel van de club die ze opgeleid heeft. Ze zijn straks nog steeds een koopje voor bijvoorbeeld de Engelse clubs. Maar goed, voorlopig hebben we ons maximaal beschermd tegen het buitenlandse geweld.’’

Met die actie haakte de technisch directeur in op de nieuwjaarsspeech van voorzitter John Jaakke, die wil dat Ajax het accent blijft leggen op opleiden. ,,Daarbij hopen we in de toekomst langer plezier te hebben van zelf opgeleide spelers,’’ aldus Van Geel. ,,Kijk naar Babel, kijk naar Maduro. Die jongens gaan net iets te vroeg weg. Dat is slecht voor Ajax, maar soms ook voor die jongens zelf.’’
AD

12 zelfs
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 11:20 pm

Nou, dat is geen half werk. Meer kun je volgens de reglementen niet doen. Nu maar hopen dat er inderdaad ook jongens bij zitten die de stap gaan maken maar ik vind het gezien het huidige klimaat in de voetbalwereld een prima investering.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie