Ajax O15/O14 (Voorheen C jeugd)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Oscarito » ma aug 16, 2010 12:57 pm

Het is niet Tonny maar Tony. Ben ik op een nogal gênante wijze achter gekomen en dan moet je in de richting van Beenhakker-Robben denken. (...) :smallgrin.gif:
D_skilled schreef:Oh nee, wees maar niet bang. Ik geef gewoon aan hoe ik er tegenaan kijk.
Jij vindt dat er wel degelijk toptalent in de B1 van Ajax zit?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door D_skilled » ma aug 16, 2010 1:03 pm

Geen idee, ik heb de B1 dit seizoen nog niet aan het werk gezien.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Oscarito » ma aug 16, 2010 1:18 pm

En je kent ze niet van de C'tjes ofzo? Het toptalent was volgens jou toch doorgeschoven naar de B1? :smallgrin.gif:

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door D_skilled » ma aug 16, 2010 3:20 pm

De meeste heb ik in de C1 voor het laatst gezien. Ik weet niet hoe ze zich in die tussentijd hebben ontwikkeld. Vorig jaar kende de B2 een rampseizoen. Ricardo Kishna was het toptalent in de C1, afwachten hoe hij het in de B1 gaat doen. Hij had ook profijt van z'n fysiek.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Feest » ma aug 16, 2010 3:48 pm

Wat is de naam van die 3 van PSV C1? Die echte verdediger. Een donkere jongen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door D_skilled » ma aug 16, 2010 3:50 pm

Riechedly Bazoer. Goede speler inderdaad.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » ma aug 16, 2010 10:40 pm

D_skilled schreef:Geen idee, ik heb de B1 dit seizoen nog niet aan het werk gezien.
Ik neem aan dat het nog grotendeels het dramartische elftal is van de C1 2 jaar geleden. Zat geen enkel talent in.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Oscarito » di aug 17, 2010 11:10 am

D_skilled schreef:De meeste heb ik in de C1 voor het laatst gezien. Ik weet niet hoe ze zich in die tussentijd hebben ontwikkeld. Vorig jaar kende de B2 een rampseizoen. Ricardo Kishna was het toptalent in de C1, afwachten hoe hij het in de B1 gaat doen. Hij had ook profijt van z'n fysiek.
Je kan niet zeggen of er toptalent rondloopt in de B1 van Ajax terwijl je die talloze malen aan het werk hebt gezien vorig seizoen? Alsof al die spelers na een zomerstop compleet andere spelers geworden zijn. En Bazoer die je hoogstens 3x aan het werk hebt gezien vind je dan een goede speler. Tja... als je dat in de korte tijd kan zien dat je hem aan het werk hebt gezien zou je ook moeten kunnen bepalen welke spelers een toptalent zijn op basis van +5 wedstrijden. :smallgrin.gif:

Iemand trouwens een idee hoe het met Van Velzen zit? Heeft ie al getekend bij Arsenal of waar zou ie naartoe gaan?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door D_skilled » di aug 17, 2010 11:24 am

Lees nou wat ik zeg. De meeste spelers heb ik ongeveer anderhalf jaar terug voor het laatst gezien. Ik weet niet hoe ze zich in die tussentijd hebben ontwikkeld. Een speler die in de C'tjes een heel behoorlijk talent was, kan in de B's voorbijgestreefd zijn door andere spelers of zich niet hebben ontwikkeld als gedacht.

En ja, Kishna was vorig seizoen het toptalent in de C1. En zou "nadruk op zou" het dit seizoen ook moeten zijn, als je dat graag wilt horen. Alleen ben ik nog wat huiverig, omdat een stap van de C1 naar de B1 een forse is.

Bazoer heb ik recentelijk aan het werk gezien, dus daar kan ik beter mijn mening op geven, ja.

Gyliano van Velzen gaat weg, nog onduidelijk waar naar toe. Hij zegt dat z'n ouders naar Engeland gaan verhuizen, en dat hij mee wil. Dan denk ik, 1 + 1= 2

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Oscarito » di aug 17, 2010 2:45 pm

Voor iemand die vrijwel wekelijks op de Toekomst te vinden is geloof ik er dus echt geen snars van dat je de meeste spelers anderhalf jaar voor het laatst aan het werk hebt gezien.

Dit krijg je er trouwens van als je mij continu loopt te vragen welke buitenspeler ik beter vind dan Kishna. :hypocrite.gif:
Volgens jou overigens de beste buitenspeler die je sinds tijden hebt gezien. Dat gaat mij dan weer iets te ver maar ik vind hem op basis van wat ik van hem heb gezien bij Oranje U15 en een paar wedstrijden met Ajax wel een uitzonderlijk talent net zoals er in de B2 en C1 ook spelers zijn van dat niveau.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door D_skilled » di aug 17, 2010 3:03 pm

Waarom niet? :confused.gif: Me aandacht is het afgelopen seizoen uitgegaan naar andere teams dan de B2. De B1 moet ik zoals gezegd nog aan het werk zien. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om te gaan kijken. En de veronderstelling dat ik vrijwel wekelijks op de Toekomst ben is ook overdreven. Ik heb ook periodes dat ik helemaal niet ga. Ik heb ook nog zoiets als een sociaal leven en me studie.

En over Kishna. Jij hebt dan ook beter zicht op de markt. Ik beperk me louter tot het bezoeken van de Toekomst, dus afgaande daarop.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » wo aug 18, 2010 8:00 pm

D_skilled schreef:Waarom niet? :confused.gif: Me aandacht is het afgelopen seizoen uitgegaan naar andere teams dan de B2. De B1 moet ik zoals gezegd nog aan het werk zien. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om te gaan kijken. En de veronderstelling dat ik vrijwel wekelijks op de Toekomst ben is ook overdreven. Ik heb ook periodes dat ik helemaal niet ga. Ik heb ook nog zoiets als een sociaal leven en me studie.

En over Kishna. Jij hebt dan ook beter zicht op de markt. Ik beperk me louter tot het bezoeken van de Toekomst, dus afgaande daarop.
Precies groot gelijk. Als voetbal liefhebber wil je mooi voetbal zien en dan ga je niet naar de B1 / B2 (vorig seizoen) kijken.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Oscarito » zo aug 29, 2010 8:14 am

De C1 van Ajax leidt na een dag op het Audax Willem II jeugdtoernooi in hun poule. Ze wonnen van Arsenal (1-0), Red Bull Salzburg (1-0) en speelden gelijk tegen Feyenoord (0-0). Vandaag moeten ze eerst tegen HSV en daarna tegen of Arsenal of Japan U15.

De D1 van Ajax doet het iets minder, zij staan tweede achter Feyenoord. Verloren ook met 2-0 van de Rotterdammers terwijl van KRC Genk (2-0) en Arsenal (2-1) werd gewonnen. De D1 moet straks tegen Chelsea en daarna tegen of Feyenoord of Schalke '04.

Ben gecharmeerd van de doelman en de linskbuiten van Ajax C1, het team dat individueel de meeste indruk maakte was echter Feyenoord (van de Nederlandse deelnemers dan).

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door D_skilled » zo aug 29, 2010 9:24 am

Wie stond linksbuiten, Riley Woerdings of Frencel Lewis?

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Oscarito » zo aug 29, 2010 11:13 am

Speelden allebei een wedstrijd als linksbuiten. Vandaag stond er in de wedstrijd tegen HSV een blanke jongen op die plek. Deze wedstrijd hebben ze zojuist met 1-2 verloren tegen 10 man van HSV.

En het regent nu pijpenstelen...

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Oscarito » zo aug 29, 2010 2:36 pm

Nadat Ajax wederom heeft verloren, ditmaal met 2-0 van Arsenal zijn ze als vierde geëindigd op het toernooi.
Achterin werden ze bij tijd en wijle weggeblazen door de aanvallers van Arsenal.

De finale die nu bezig is gaat tussen HSV en Japan U15. Feyenoord is vijfde geworden nadat ze vandaag van Willem II/RKC en Chelsea wisten te winnen.
Ik dacht dat Feyenoord de finale mocht spelen maar blijkbaar hanteren ze hier een ander toernooischema dan ik in eerste instantie had vernomen.

edit: maar goed dat ik geen statisticus ben, Feyenoord eindigde niet als vijfde maar als zevende zie ik zojuist. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Oscarito op zo aug 29, 2010 6:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door D_skilled » zo aug 29, 2010 5:28 pm

De D1 is eerste geworden na penalty's.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Oscarito » zo aug 29, 2010 6:53 pm

De D1 van Ajax was niet zo slecht als ik van anderen te horen kreeg, numero 9 en 14 konden me bijvoorbeeld wel bekoren.
Over de C1 ben ik minder te spreken ondanks een aantal aardige individuele talenten, er was wel inzet maar tactisch/technisch gezien waren ze vandaag op een uitzondering na niet zo goed bezig.

Ben het meest te spreken over de C1 van Feyenoord, ik verwacht dan ook dat er binnenkort zeker een paar jongens (minimaal 4) worden opgeroepen voor Oranje U15. Willem II/RKC heeft een minder sterke lichting als vorig jaar (hun sterspeler is ook nog eens naar PSV vertrokken) maar van dat team mag er waarschijnlijk ook een speler een uitnodiging verwachten van Van Zwam.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door D_skilled » zo aug 29, 2010 7:28 pm

Oscarito schreef:De D1 van Ajax was niet zo slecht als ik van anderen te horen kreeg, numero 9 en 14 konden me bijvoorbeeld wel bekoren.
De D1 is heel aardig elftal. Verbaast me dat je dit zegt. Ze miste ook een paar spelers in verband met blessures.

Over de C1 ben ik het met je eens. Geen bijzonder elftal, maar het gaat tenslotte om die 1 of 2 spelers. Ik verwacht ook dat Ajax in dat elftal nog het nodige doorselecteert.

Ik heb het Feyenoord elftal waar je op doelt al twee jaar niet meer gezien. Destijds nog D1, vond ik het op Polino na niet veel.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » za nov 27, 2010 10:53 am

Vandaag de C2 maar eens bekijken.. Ik ben benieuwd!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door D_skilled » za nov 27, 2010 4:54 pm

1-6 gewonnen, geloof ik.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » za nov 27, 2010 8:02 pm

D_skilled schreef:1-6 gewonnen, geloof ik.
Klopt.. Er zaten enkele leuke spelers in de C2. Steven een kleine spits. Er technisch en handig metde bal. Ondnaks zijn kleine postuur won hij veel. Op 10 Ab (zou wel iest van Abdoullah zijn) erg kleine speler wel erg creatief en een vechtertje.
Op rechtsbuiten stond een jongen met een staart van bijna een meter. Wel een leuke speler, maar niet erg bijzonder. De keeper was ook wel interessant, grote jonge voor die leeftijd. Daarnaast was het alleen jammer om Trustfull continue te horen coachen als ze het niet weten dat ze de bal op de mega grote en lange spits moesten gooien. (ja resultaat telt blijkbaar meer dan opleiden) Voor de rest vond ik hem wel goed coachen als het om details ging.

Overigens was de rechtsback (rooie jongen) erg zwak. De beide half spelers waren redelijk, maar ze zijn allemaal nog jong dus weinig van te zeggen. In iedergeval wel een beetje talent.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Michael_B » ma mei 02, 2011 8:09 pm

Ajax heeft Dani van der Moot van AZ aangetrokken. Spits en volgens jeugdkenners een groot talent in zijn leeftijdscategorie.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Oscarito » di mei 03, 2011 7:41 pm

West I is bij U14 als (vijfde) geëindigd op het befaamde Dr. Fadrhonc toernooi. District Oost ging er met de zege vandoor.
De U13 van West I is dan tweede geworden, in deze categorie won West II. Normaal gesproken doen er meerdere Ajacieden (U14 = C2 en U13 = D1) mee maar aangezien die de afgelopen dagen in Zweden waren heb ik geen flauw idee of dat nu ook het geval is geweest.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door joey » di mei 03, 2011 10:39 pm

En wat is de leeftijdscategorie van deze Dani? :confused.gif:
Zlatan Son of God schreef:Op 10 Ab (zou wel iest van Abdoullah zijn) erg kleine speler wel erg creatief en een vechtertje.
Was dat Nouri (Abdelhak)?

Afbeelding
Nouri op deze foto tweede van links. Derde van links Steve Bergwijn, dat spitsje? (Deze jongens wonnen het Nederlands straatvoetbalkampioenschap. De andere twee jongens zijn Leon Bergsma (links) en Gino Dekkers (rechts). )
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie