Seizoen 2005/2006 Jong AJAX

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 27, 2006 10:36 pm

Fijn dat we er weer een optie bij hebben voor in de aanval. De productie van Rosenberg stokt de laatste weken wat en Mitea is toch wel een ander type speler.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma apr 03, 2006 7:50 pm

Jong Feyenoord - Jong Ajax 1-3.

(Boakye, Shadeswing en Babel)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 03, 2006 7:55 pm

Zo hoort het. :xyxthumbs:



Boakye? Toch niet met een kopbal? :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 03, 2006 8:54 pm

Hoe gaat het trouwens met Sahadewsing?? Ik meen me te herrineren dat hij toch als een aardig talentje werd/wordt beschouwd. Gaat hij het halen volgens onze kenners??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma apr 03, 2006 8:59 pm

Als het goed is, wordt zijn contract niet verlengd. Hij kan wel voetballen, maar veel te klein en te licht. Bovendien is hij al 21 en ze rendement is vrij laag (vandaag pas zijn eerste goal gescoord van het seizoen).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 03, 2006 9:01 pm

Was ooit, als jochie, een van de grootste talenten van Ajax. Zo zie je maar, dat zegt niets.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 03, 2006 9:03 pm

Maar als ik Chivu 05 goed begrijp ligt het niet zozeer aan zichzelf want voetballen kan ie wel. Het ligt meer aan zijn fysiek.


Maarja, ik vind het wel jammer, heb hem een keertje of twee zien spelen en ik vond hem toch een leuke voetballer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 03, 2006 9:51 pm

Maar alleen leuk is natuurlijk niet goed genoeg voor Ajax. Een speler moet ook rendement uit z'n 'leuke' voetbalkwaliteiten weten te halen.

Prima zaak dat Ajax niet ieder technisch begaafd jochie van 1 m 60 door laat stromen. De laatste jaren heeft 90% van de doorgestroomde jeugdspelers uit fysiek zwakke spelers bestaan.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33916
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di apr 04, 2006 7:57 am

Jong Ajax verslaat Jong Feyenoord in de Kuip

Rotterdam, 3 april 2006
Jong Ajax heeft maandagavond goede zaken gedaan. In de Rotterdamse Kuip werd de nummer twee van de ranglijst, Jong Feyenoord, met 3-1 verslagen. Boakye, Sahadewsing en Babel scoorden voor de ploeg van John van den Brom.

Ajax speelde met Robbert Schilder, Michael Timisela, Ryan Babel, Nicolae Mitea en Emmanuel Boakye van de A-selectie. De laatste zette eerder op de dag zijn handtekening onder een nieuw contract bij Ajax, dat hem vanaf de zomer voor twee seizoenen extra aan de Amsterdamse club verbindt. Ook zal hij na de zomer definitief worden overgeheveld naar de A-selectie. Een andere opvallende naam in de basisopstelling was die van Kenneth Vermeer. De keeper onderging begin november een operatie aan zijn knie die hem tot vanavond belette een wedstrijd te keepen. ,,Kenneth had na afloop geen last", verklaarde John van den Brom. ,,Het ging goed, hij had alleen nog wel wat gebrek aan wedstrijdritme."

Ook Robin Muller van Moppes begon aan het altijd bijzondere duel tegen Feyenoord. De middenvelder is lang uit de roulatie geweest vanwege een zware knieblessure. Eind januari maakte hij zijn rentree maar het duurde weer even eer hij opnieuw aan spelen toe was. Tegen Feyenoord speelde hij een moeizame wedstrijd tegen Ali Boussabon die zijn directe tegenstander was. Van den Brom wisselde Muller van Moppes dan ook zo'n tien minuten na rust.
Vanaf het eerste fluitsignaal zat Ajax goed in de wedstrijd, zonder echt goed te spelen. ,,Dit zijn altijd bijzondere wedstrijden", lichtte Van den Brom toe na afloop. ,,Iedereen speelde met volle overtuiging en de wil om te winnen. Qua voetbal hebben we eigenlijk niet eens zo goed gespeeld, wel qua instelling." Die goede mentaliteit vertaalde zich na een kwartier spelen in een voorsprong van Ajax. Robbert Schilder nam een vrije trap die goed indraaide richting het hoofd van Boakye. De verdediger kopte gemakkelijk binnen: 0-1.

In de eerste helft speelde Jong Ajax volgens Van den Brom vrij onrustig. Ballen werden onnodig teruggespeeld op Vermeer en de ploeg zocht niet naar de goede momenten om van de eigen kwaliteiten uit te gaan. Het leidde evenwel niet tot kansen voor de thuisploeg.
Na rust ging Ajax beter en gecontroleerder spelen, met name de laatste twintig minuten van de wedstrijd. Jerghinio Sahadewsing zette dat kracht bij en verdubbelde met een prachtig doelpunt de marge voor Ajax. Babel nam een corner, de bal kwam bij Sahadewsing die richting de hoek van het zestienmetergebied dribbelde en prachtig in de kruising schoot.

Jong Feyenoord deed zes minuten na Ajax' tweede doelpunt iets terug via Jordy Buijs. De verdediger passeerde Vermeer met een bekeken schot in de verre hoek. Enkele minuten daarna stelde Ryan Babel de winst echter veilig voor de Beloften van Ajax. Ook dit doelpunt mocht er wezen. Jeffrey Sarpong, die begon op de rechtervleugel, gaf een steekpassje op Nicolae Mitea. De Roemeen gaf mee aan de spits die via de onderkant lat binnen schoot.
Nicolae Mitea speelde de hele wedstrijd. De snelle linksbuiten had nog een kans om te scoren, maar trof uiteindelijk geen doel. ,,Voor hem is het zaak om minuten te maken, in zijn ritme te komen en geen angst te hebben om te spelen. En volgens mij heeft hij dat niet", aldus Van den Brom.

Door de winst van Ajax en het verlies van Vitesse is het Beloftenelftal van de Amsterdammers gestegen naar de negende plaats op de ranglijst.


Opstellingen
Jong Feyenoord: Hogedoorn; Bandalovski, Gyan, Buijs, Drenthe; Abubakari, Mtiliga (74. Schet), Davids; Boussaboun, Sammuel (39. Kogeldans) en Biseswar.

Jong Ajax: Vermeer; Timisela, Boakye, Schilder, Kok; Sahadewsing, Muller van Moppes (67. Keizer), Vertonghen; Sarpong, Babel en Mitea.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di apr 04, 2006 6:43 pm

Vanaf vrijdag ligt de DVD in de winkel. :D

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di apr 04, 2006 6:46 pm

Neuh, want de heenwedstrijd was nipt voor Feyenoord. (1-5)

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di apr 04, 2006 6:48 pm

Bovendien doet Jond Ajax het nog slechter dan het eerste met meen ik een negende plaats :blush:

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » di apr 04, 2006 8:45 pm

Ook Rydell Poepon heeft een contract voor 2 jaar getekend bij Ajax.

Foutje op Ajax.nl is dat ze hem daar aanduiden als 18-jarige, maar volgens mij is hij 17 aangezien hij van juli 1988 is...

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di apr 04, 2006 9:58 pm

Maar alleen leuk is natuurlijk niet goed genoeg voor Ajax. Een speler moet ook rendement uit z'n 'leuke' voetbalkwaliteiten weten te halen.

Prima zaak dat Ajax niet ieder technisch begaafd jochie van 1 m 60 door laat stromen. De laatste jaren heeft 90% van de doorgestroomde jeugdspelers uit fysiek zwakke spelers bestaan.

Ik zeg ook nergens dat AJAX een fout maakt door hem geen contract aan te bieden, Thomas. Ik weet ook niet waar zijn kwaliteiten en zwakheden liggen, en jij ook niet neem ik aan. Ik geef alleen aan dat ik het jammer vind dat een speler met zo veel potentie -want dat had/heeft ie echt wel- niet goed doorontwikkeld is.


Verder vind ik het onzin dat niet ieder technisch begaafd speler door moet stromen als ie klein is. Als hij goed kan voetballen mag ie van mij ook 1.45m zijn en 40kg wegen. Als ie maar goed kan voetballen.

De AJAX-opleiding is er niet om bodybuilders op te leiden. Dat fysieke kracht mag wel van buitenaf komen :yes:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 05, 2006 12:14 am

Mr. Ajax schreef:
Maar alleen leuk is natuurlijk niet goed genoeg voor Ajax. Een speler moet ook rendement uit z'n 'leuke' voetbalkwaliteiten weten te halen.

Prima zaak dat Ajax niet ieder technisch begaafd jochie van 1 m 60 door laat stromen. De laatste jaren heeft 90% van de doorgestroomde jeugdspelers uit fysiek zwakke spelers bestaan.

Ik zeg ook nergens dat AJAX een fout maakt door hem geen contract aan te bieden, Thomas. Ik weet ook niet waar zijn kwaliteiten en zwakheden liggen, en jij ook niet neem ik aan. Ik geef alleen aan dat ik het jammer vind dat een speler met zo veel potentie -want dat had/heeft ie echt wel- niet goed doorontwikkeld is.


Verder vind ik het onzin dat niet ieder technisch begaafd speler door moet stromen als ie klein is. Als hij goed kan voetballen mag ie van mij ook 1.45m zijn en 40kg wegen. Als ie maar goed kan voetballen.

De AJAX-opleiding is er niet om bodybuilders op te leiden. Dat fysieke kracht mag wel van buitenaf komen :yes:
Het moet inderdaad een beetje in evenwicht zijn. Maar met 5 of 6 kleintjes in je team is het moeilijk de oorlog winnen hoor.

Emanuelson, Lindenbergh, Rosales, Sneijder en de rest is fysiek ook zwak. Behalve een paar dan.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo apr 05, 2006 7:21 pm

Emanuelson, Lindenbergh, Rosales, Sneijder en de rest is fysiek ook zwak. Behalve een paar dan.

Daar ben ik het niet mee eens. Emanuelson is fysiek gewoon well-built. Ik heb hem niet zo vaak van de bal gezet zien worden. Lindenbergh is dan wel klein, maar hij is (fysiek) een lastige/vervelende speler om tegen te spelen. Rosales is ook klein, maar speelt ook veel op kracht hoor. Sneijder is niet de sterkste, nee, dat geef ik je wel.


Verder heb je met Trabelsi, Maduro, Vermaelen, en Huntelaar ook wat fysiek in je ploeg.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 05, 2006 7:31 pm

Over Emanuelson geef ik je gelijk. Rosales heeft denk ik behoorlijk wat kracht in z'n bovenlichaam maar hij gaat altijd makkelijk neer.

Lindenbergh zal altijd zwak blijven. Een beetje fysieke speler heeft een fieldday tegen hem. Vermaelen heeft gelukkig nog tijd om te groeien want hij zal het nodig hebben. Vermaelen is nog veel te iel. Trabelsi gaat weg dus daar hebben we binnenkort niets meer aan. Huntelaar is fysiek minder dan Maduro maar hij weet z'n lichaam, in tegenstelling tot Hedwiges, uitstekend te gebruiken.

Ik vind het gewoon wat sneu dat onze sterkste spelers (qua fysiek) in de Europese topteams tot de minst sterke zouden behoren.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo apr 05, 2006 7:40 pm

Lindenbergh zal altijd zwak blijven. Een beetje fysieke speler heeft een fieldday tegen hem. Vermaelen heeft gelukkig nog tijd om te groeien want hij zal het nodig hebben. Vermaelen is nog veel te iel. Trabelsi gaat weg dus daar hebben we binnenkort niets meer aan. Huntelaar is fysiek minder dan Maduro maar hij weet z'n lichaam, in tegenstelling tot Hedwiges, uitstekend te gebruiken.

Je lichaam goed of slim gebruiken is eigenlijk belangrijker dan fysiek sterk zijn. Ik vind dat Lindenbergh dat goed kan. Het is alleen jammer dat ie veel andere dingen niet (goed) kan.

Trabelsi gaat inderdaad weg, maar Stam komt. Voor als we het maar over fysieke kracht hebben.


Maar goed, dit begint een beetje off-topic te gaan. Ik vind dat de AJAX-opleiding technisch en tactisch sterke spelers moet opleiden, fysiek komt pas daarna. En of ze dan 1.60 of 2.00m lang zijn zal me een worst wezen. Fysiek sterke spelers haal ik liever van buitenaf.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 08, 2006 10:06 pm

Aflopende contracten Jong Ajax spelers niet verlengd

AT5 meldt dat de aflopende contracten van de broers Henrik en Niclas Moisander, Rachid Tiberkanine, Robin Muller van Moppes, Anne van der Kolk en Jerginho Sahadewsing niet worden verlengd. Voor hen is Jong Ajax dus het eindstation gebleken. Zij zullen plaats moeten maken voor doorstroming van nieuwe talenten.
Ajax Netwerk

T82
Berichten: 1780
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma mei 01, 2006 8:50 pm

1 mei 2006
Jong NAC krijgt vreselijk pak slaag


Degradatie was al een feit, maar met 9-2 op je ballen krijgen van ajax doet extra pijn. Het overkwam vanavond Jong NAC.

De mannen van rooie Koos eindigen hiermee op een laatste plaats en sluiten het seizoen `in stijl` af. NAC wist dit seizoen slechts 5 van de 26 wedstrijden winnend af te sluiten. Uit bij heerenveen (0-1) en vitesse (0-2) en thuis tegen willem 2 (1-0), utrecht (3-1) en nec (2-1) werden drie punten gepakt.
Het was overigens niet de grootste uitslag van hedenavond; in de beloftencompetitie wist az namelijk vitesse met maar liefst 10-0 naar huis te sturen.


Bron : De Rat, nos teletekst, Tigers archief

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 01, 2006 9:05 pm

Jong Ajax is hiermee toch nog als vijfde geëindigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 02, 2006 11:45 am

Valt inderdaad nog wel mee na de dramatische start.

Van den Brom voor hoofdcoach! ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 02, 2006 5:38 pm

En over een paar jaar Arnold Splinter, als die eindelijk gestopt is. ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 03, 2006 1:26 pm

elliquido schreef:AMSTERDAM - Ajax heeft de jeugdspelers Marijn Sterk en Koen Verhoeff voor twee jaar aan zich verbonden.
In 2001 maakte Marijn Sterk de overstap van voetbalclub VCS uit Den Haag naar de jeugdopleiding van Ajax. Dit seizoen speelt Sterk in de A1. Volgend seizoen zal de 18-jarige verdediger deel uit maken van Jong Ajax. Hij is tevens jeugdinternational in het Nederlands elftal onder 19 jaar.

Doelman Koen Verhoeff kwam in augustus 2004 in de jeugdopleiding van Ajax terecht. Op dit moment speelt hij in de A1-selectie. Verhoeff begon zijn jonge loopbaan bij v.v. De Zouaven.
Over Marijn Sterk heb ik hier wel eens goede dingen gehoord, geloof ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 03, 2006 5:27 pm

De beoordelingen van Demosthenes en/of Chivu 05 waren wisselend, geloof ik.

Plaats reactie