Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Marillion » wo mar 20, 2019 6:58 pm

Als vrijwel alle spelers die je uit het buitenland haalt mislukken moet de club zich toch eens gaan afvragen of dit wel de juiste strategie is.

Het zou interessant zijn om eens een complete lijst op te stellen van alle buitenlandse spelers die naar de jeugdopleiding zijn gehaald inclusief investering en vervolg van de loopbaan van de betreffende speler. Ik denk dat menig supporter daarvan schrikt.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Yopii » wo mar 20, 2019 11:03 pm

Je weet pas hoe goed ze zijn als je ze in Nederland hebt.
Daarom moet je zeer, zeer selectief zijn.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Lionel » do mar 21, 2019 1:51 pm

Marillion schreef:Als vrijwel alle spelers die je uit het buitenland haalt mislukken moet de club zich toch eens gaan afvragen of dit wel de juiste strategie is.

Het zou interessant zijn om eens een complete lijst op te stellen van alle buitenlandse spelers die naar de jeugdopleiding zijn gehaald inclusief investering en vervolg van de loopbaan van de betreffende speler. Ik denk dat menig supporter daarvan schrikt.
Is zeker zo. Maar daarin is Ajax niet anders dan andere clubs.

Vertonghen, Alderweireld verbloemen het falen van een Tom de Mul en de andere Belgen.
Eriksen doet dit voor de Denen.

En zo kunnen we doorgaan. Chelsea heeft Ake voor 22 miljoen verkocht. Daar kunnen ze weer een stuk of 10-20 jeugdspelers van aantrekken.

Voor Ajax is het alleen zaak dat ze vaker wat schoten in de roos aantrekken want anders valt het kwartje een keer de andere kant op.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Marillion » do mar 21, 2019 10:00 pm

Het is meer dan een rekensom. Je moet selectief zijn want je kunt de posities in een elftal maar één keer vergeven. Als je structureel met hagel schiet in de hoop eens een supertalent op te pikken dan ga je dus de talenten missen die je al in huis had. Of in huis had moeten hebben omdat ze uit de regio komen.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Mano » vr mar 22, 2019 10:12 am

Ja maar het is toch ongeveer het moeilijkste dat er is? Talent scouten, opleiden, beter maken, Ajax 1.

Je ziet een jonge speler (16) en hij valt op bij toernooien.
je ziet aan zijn spel dat als hij bij Ajax jeugd zou spelen, hij in de basis zou spelen.
Je haalt hem, hij mislukt

Voor Pietje kwam dat door heimwee
Voor Keesje door het weer
Voor Karel omdat hij net die laatste stap niet kan nemen (talent/karakter)
voor Wimpey doordat hij geen discipline kon opbrengen en ging stappen
voor Erik lukt het wel.
en zo kan je nog 30 redenen bedenken.

En dit geldt niet alleen voor de buitenlanders maar ook voor de NL'ers. De buitenlanders zijn gemiddeld iets duurder.
betere begeleiding is dan het antwoord maar je moet bijna psycholoog zijn om te ontdekken wat Piet, Karel en/of keesje persoonlijk nodig heeft om te presteren op hoogste van zijn kunnen en dan nog, moet hij het uit zichzelf halen.

Maar als je financieel een goede balans kan houden, moet je dit blijven doen. Eens in de zoveel tijd haal je een Eriksen, Chivu, litmanen, Zlatan
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Lionel » vr mar 22, 2019 11:43 am

Mano schreef:Ja maar het is toch ongeveer het moeilijkste dat er is? Talent scouten, opleiden, beter maken, Ajax 1.

Je ziet een jonge speler (16) en hij valt op bij toernooien.
je ziet aan zijn spel dat als hij bij Ajax jeugd zou spelen, hij in de basis zou spelen.
Je haalt hem, hij mislukt

Voor Pietje kwam dat door heimwee
Voor Keesje door het weer
Voor Karel omdat hij net die laatste stap niet kan nemen (talent/karakter)
voor Wimpey doordat hij geen discipline kon opbrengen en ging stappen
voor Erik lukt het wel.
en zo kan je nog 30 redenen bedenken.

En dit geldt niet alleen voor de buitenlanders maar ook voor de NL'ers. De buitenlanders zijn gemiddeld iets duurder.
betere begeleiding is dan het antwoord maar je moet bijna psycholoog zijn om te ontdekken wat Piet, Karel en/of keesje persoonlijk nodig heeft om te presteren op hoogste van zijn kunnen en dan nog, moet hij het uit zichzelf halen.

Maar als je financieel een goede balans kan houden, moet je dit blijven doen. Eens in de zoveel tijd haal je een Eriksen, Chivu, litmanen, Zlatan
Wimpey zou afvallen omdat hij geen koolhydraten eet :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Marillion » vr mar 22, 2019 3:38 pm

:smallgrin.gif:

Ik zal ook niet beweren dat het makkelijk is. Maar als blijkt dat vrijwel alle talenten die je uit het buitenland haalt mislukken dan moet je toch op zijn minst eens kritisch kijken of dat wel zo'n goed plan is.

Ik lees de namen van Eriksen, Chivu, Litmanen en Zlatan in deze context. Alleen Eriksen heeft even in de jeugd gespeeld. De rest is allemaal direct naar de selectie gehaald. Het gaat hier echt over spelers die, het liefst een aantal jaren, in de jeugdopleiding hebben gespeeld. Dan heb je het dus zo uit m'n hoofd over de al genoemde Eriksen, Dolberg, O'Brien, Vertonghen, Alderweireld en Vermaelen. Vergeet ik nog spelers?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door WP_Legend » vr mar 22, 2019 3:41 pm

Moisander?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Marillion » vr mar 22, 2019 3:44 pm

Komt van AZ.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Jinne » vr mar 22, 2019 9:21 pm

Wel daarvoor samen met zijn keepende broer bij de Ajax jeugd binnen gehaald. Daarna via Zwolle en AZ weer terug.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Marillion » za mar 23, 2019 11:34 am

Dat moest ik even opzoeken maar nu herinner ik het me inderdaad weer. Weliswaar met een omweg maar ik reken 'm goed. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door WP_Legend » za mar 23, 2019 2:15 pm

Lindgren, de Mul, Mitea, Fischer, Boilesen. niet echt meest aansprekende namen.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Mr. Ajax » za apr 27, 2019 10:38 am

Gisteren een helftje (tweede) van de O19 tegen AZ gekeken. Het voetbal leek nergens op, maar dat vind ik ook van secundair belang. Ik kijk liever of er talenten rondlopen met bijzondere kwaliteiten.

Llansana - van wie ik recentelijk nog heb aangegeven er niets bijzonders in te kunnen zien - speelde gisteren als CV (het is normaal gesproken een middenvelder) en het zag er niet slecht uit, moet ik zeggen. Technisch in orde, druk coachend en hij lijkt zeer gefocust en gretig. Ik ga er toch effe op letten de komende tijd.

Hij stond achterin naast Jurrien Timber. Dat vind ik in principe ook een interessante speler. Lijkt ook gedreven, legt veel energie in zijn spel en is zeker degelijk met de bal aan de voet. Hoewel zijn broer Quinten aan de bal iets vaardiger is (het is dan ook een aanvallende middenvelder) denk ik dat Jurrien toch meer kans maakt op een eventuele doorstroming naar het eerste.

Voor de rest was er niet heel veel interessants. Van Gelderen op rechtsback is leuk, maar ik krijg er een beetje een Van Rhijn gevoel bij. De echte drive druipt er niet bepaald vanaf, vind ik. Naci deed weer leuk mee en had een aantal briljante balcontacten. Die jongen is nog maar 15 he... Toppertje. Sontje Hansen speelde gisteren niet zijn beste wedstrijd, en met Brobbey weet ik het niet... Hij is fysiek echt een beest en gebruikt zijn lichaam ook zeer slim, maar aan de bal is het geen Messi in ieder geval. Ik zou hem definitief naar Jong overhevelen om te kijken wat hij tegen volwassenen mannen nog kan.

Overigens viel Taylor pas laat in, maar dat vind ik ook wel een goede.

Bottomline: Ik denk dat Naci, Salah Eddine, Taylor, Brobbey en in mindere mate Hansen, Llansana en Jurrien Timber de namen zijn om in de gaten te houden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door WP_Legend » za apr 27, 2019 10:41 am

Elke keer als Brobbey zie moet ik aan Lukaku denken... Daar ben ik ook geen fan van, maar die heeft het best ver geschopt naar de Subtop van de PL.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 27, 2019 10:44 am

Mr. Ajax schreef:Gisteren een helftje (tweede) van de O19 tegen AZ gekeken. Het voetbal leek nergens op, maar dat vind ik ook van secundair belang. Ik kijk liever of er talenten rondlopen met bijzondere kwaliteiten.

Llansana - van wie ik recentelijk nog heb aangegeven er niets bijzonders in te kunnen zien - speelde gisteren als CV (het is normaal gesproken een middenvelder) en het zag er niet slecht uit, moet ik zeggen. Technisch in orde, druk coachend en hij lijkt zeer gefocust en gretig. Ik ga er toch effe op letten de komende tijd.

Hij stond achterin naast Jurrien Timber. Dat vind ik in principe ook een interessante speler. Lijkt ook gedreven, legt veel energie in zijn spel en is zeker degelijk met de bal aan de voet. Hoewel zijn broer Quinten aan de bal iets vaardiger is (het is dan ook een aanvallende middenvelder) denk ik dat Jurrien toch meer kans maakt op een eventuele doorstroming naar het eerste.

Voor de rest was er niet heel veel interessants. Van Gelderen op rechtsback is leuk, maar ik krijg er een beetje een Van Rhijn gevoel bij. De echte drive druipt er niet bepaald vanaf, vind ik. Naci deed weer leuk mee en had een aantal briljante balcontacten. Die jongen is nog maar 15 he... Toppertje. Sontje Hansen speelde gisteren niet zijn beste wedstrijd, en met Brobbey weet ik het niet... Hij is fysiek echt een beest en gebruikt zijn lichaam ook zeer slim, maar aan de bal is het geen Messi in ieder geval. Ik zou hem definitief naar Jong overhevelen om te kijken wat hij tegen volwassenen mannen nog kan.

Overigens viel Taylor pas laat in, maar dat vind ik ook wel een goede.

Bottomline: Ik denk dat Naci, Salah Eddine, Taylor, Brobbey en in mindere mate Hansen, Llansana en Jurrien Timber de namen zijn om in de gaten te houden.
Kan me wel vinden in je analyse. :biggthumpup.gif: Ik heb zelfs de hele wedstrijd gezien en het was echt slecht. :blush.gif: Passes over 5m die niet aankwamen. Aan beide kanten overigens.

Naci is een supertalent, maar ook ik ben alle lange tijd erg gecharmeerd van Taylor. Jammer dat hij pas op het einde kon spelen (eruit geschopt bij het laatste toernooi). Het elftal kreeg een flinke boost door hem.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Cruijff » za apr 27, 2019 10:47 am

Ah, logisch dat er met Koningsdag wat AT'ers in Amsterdam zijn.

Ik zou zeggen Google of YouTube ook even op de beelden van Future Cup / U17 van Ajax tegen Sagan Tosu (komt uit Japan!)
"Interessant"2 vindt iedereen die dat ziet dit op zijn minst :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Cruijff » za apr 27, 2019 11:36 am

Aangezien diverse jongens en meisjes hier de jeugd volgen: jullie nog mee gekregen dat George Hagi op De Toekomst was vanwege Marin?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 27, 2019 11:38 am

Cruijff schreef:Aangezien diverse jongens en meisjes hier de jeugd volgen: jullie nog mee gekregen dat George Hagi op De Toekomst was vanwege Marin?
Uiteraard Afbeelding. Hagi is toch al langere tijd samenwerking aan het zoeken. Ogararu lijkt de connectie in deze.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door WP_Legend » za apr 27, 2019 12:52 pm

Ianis Hagi?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Cruijff » za apr 27, 2019 1:33 pm

WP_Legend schreef:Ianis Hagi?
George Hagi, blijft toch op de lijstje van de meeste Roemenen de grootste voetballer aller tijden in Roemenië.
Heeft vanaf 1994 natuurlijk ook nog in het Barcelona dream team van Cruijff gespeeld.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door WP_Legend » za apr 27, 2019 5:05 pm

Zijn zoon ianis voetbalt ook en werd afgelopen weken met Ajax in verband gebracht.
En nu is zijn vader hier? 1+1?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Cruijff » za apr 27, 2019 5:13 pm

WP_Legend schreef:Zijn zoon ianis voetbalt ook en werd afgelopen weken met Ajax in verband gebracht.
En nu is zijn vader hier? 1+1?
Cirkels, die maakt het universum niet voor niets altijd rond.

Waarom denk je dat Oranje 14 jaar na het WK van 1974 in 1988 de eerste en enige prijs won?
Rijkaard in 2006 14 jaar na Cruijff in 1992 met Barça de EC I pakte?
Cruijff zijn laatste Europacup als speler in 1973 won en zijn eerste als trainer in 1987? 14 14 14 14
De voetballes in Turijn vorige week de 14e editie van Juventus-Ajax was?
De Europese Supercup van 2019 op 14 augustus op de agenda staat?
De eerste EC I finale die Ajax speelde nu in het kalenderjaar 2019 exact 50 jaar geleden was... In 1969 in... Madrid!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 27, 2019 5:14 pm

En toen kregen we met 4-1 op onze lazer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Cruijff » za apr 27, 2019 5:32 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:En toen kregen we met 4-1 op onze lazer.
In 1969 verloren we in Madrid met 4-1, in 2019 op dezelfde plek je gram halen met 1-4. Ook weer Nr 14 symboliek.
Je moet ook maar blij zijn met die nederlaag van 1969 achteraf. Kunnen de kakkies tenminste af en toe iets terug zeggen zoals "maar wij wonnen de eerste Europacup en in 2002 ook de allerlaatste..." (niet lang meer)

En nu hebben veel mensen veel langer van drie jaar op rij van Ajax successen kunnen genieten van de uitgezonden in kleur en bekeken wereldwijd. Italianen die in 1969 klop krijgen van Amsterdamse snotneuzen hadden zomaar de transfer grenzen weer open kunnen gooien om je Ajax team leeg te kopen nog voordat het volledig tot bloei was gekomen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door peter » ma apr 29, 2019 5:14 pm

Hard klop gekregen van Feyenoord O19. 5-3.

Valt me wel op dat Feyenoord met A-spelers op de proppen komt. Burger, Geertruida en Kokcu stonden aan de aftrap. Vrij bijzonder.

Plaats reactie