Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 08, 2013 2:19 pm

Meleg, Klaassen ook totaal niet in de wedstrijd. Je kunt zien dat Meleg wat kan, maar wat verspeelt hij telkens makkelijk de bal.

Ik ga wat anders doen. Ik geloof het wel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Jöhnk » zo sep 08, 2013 2:30 pm

Zag je tegen Jong PSV al. Hij deed af en toe aardige dingen, maar was ook 'even' drie kwartier afwezig. Meleg is nog niet klaar voor het eerste.

Bij Lobotka (waar is hij eigenlijk?) viel toen juist op dat hij in de eerste helft erbovenuit stak, terwijl zijn ploeggenoten er totaal niks van bakten. Die draait, denk ik, moeiteloos mee in het eerste. Het Pienaar verhaal.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » zo sep 08, 2013 2:36 pm

Lobotka zal wel interlandverplichtingen hebben.

Nu Mirani erin.

Gravenbergh doet me zo aan Uli van G. denken. :smallgrin.gif:

Meleg is te flegmatiek, maar hij kan wél voetballen.

Davy Klaassen speelt slecht, hij is onzichtbaar. Dat valt me nog het meest tegen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door WP_Legend » zo sep 08, 2013 3:01 pm

Gravenberg en El Hasnaoui zijn de enige die mij enigszins opvallen, die keeper is ook aardig...maar voor de rest... poeh!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door 999 » zo sep 08, 2013 3:06 pm

Dit is een vreemdelingen legioen.Waarin de automatismen enz. ontbreken.En wat ga je dan dan als speler(s), juist, voor jezelf staan te voetballen ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » zo sep 08, 2013 3:12 pm

Zo'n team in JA nu eenmaal.

Castillion speelt alleen voor zichzelf. Vermoeiend.

Ik mis Lobotka. El Hasnaoui kan het niet brengen in deze wedstrijd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door 999 » zo sep 08, 2013 3:23 pm

Ja, zeg ik vreemdelingen legioen.Het enige wat je dan kan beoordelen is of dat een speler wel of niet het lukt om zich door drie man te pingelen ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » zo sep 08, 2013 3:26 pm

Ja, dat is een handicap. Je ziet dat het vaak net niet lukt door gebrek aan automatismen.

Los daarvan lopen er een paar bij Ajax rond van wie je denkt: waar hebben ze díe vandaan? Spelers als Martina, Kuipers, Vermeij... Maar al met al kun je dit team weinig verwijten. Er ontbraken te veel spelers vandaag.

Leuk dat Vissers en Mirani hun debuut hebben gemaakt in het profvoetbal. En ze vielen zeker niet uit de toon. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Khraa » zo sep 08, 2013 3:38 pm

Wat me wel opviel is dat wanneer een speler een actie maakte (Anderson ergens in de 2e helft), veel van de spelers geen flauw idee hebben waar ze moeten lopen. Ze kunnen vrij ok het systeem hanteren, maar als het anders gaat zien een aantal het echt niet.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » zo sep 08, 2013 4:01 pm

Ja, de spelintelligentie is bij bepaalde spelers ver te zoeken. Maar ja, die staan ook niet bekend als grote talenten. Er waren veel spelers bij die speelden in de dramatische A1 van vorig seizoen. (Noordhof, Kuipers, Martina, Lazic, Gravenbergh, enz)

Ik vond het team ook angstig. Steeds kiezen voor de veilige weg.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 08, 2013 5:42 pm

Yopi schreef:Ja, de spelintelligentie is bij bepaalde spelers ver te zoeken. Maar ja, die staan ook niet bekend als grote talenten. Er waren veel spelers bij die speelden in de dramatische A1 van vorig seizoen. (Noordhof, Kuipers, Martina, Lazic, Gravenbergh, enz)

Ik vond het team ook angstig. Steeds kiezen voor de veilige weg.
Je moet dus ook niet vergeten dat dit eigenlijk geen 'team' was, maar een verzameling van (heel) jonge spelers die voor het eerst in deze samenstelling spelen en op dit niveau spelen. Ik kan me best voorstellen dat sommige van die A-junioren dit zagen als een 'kans', en dat dan vooral niet wilde verprutsen. Dus speel je die bal maar breed.

Dit wil ik trouwens niet goedpraten, dat mentaliteit zie ik in het eerste ook veel te vaak voorkomen de laatste tijd. Dan heb ik het over jongens als Serero of Andersen. Geen greintje lef of brutaliteit, maar juist die instelling van 'ik ben allang blij dat ik een kans krijg in Ajax-1, laten we de bal nog even rondtikken en hem vooral niet verliezen'. Geen brandende ambitie om te laten zien dat ze 'de beste' zijn zeg maar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » zo sep 08, 2013 6:18 pm

Dat kan ook een gebrek aan kwaliteit aangeven. Toptalenten hebben doorgaans juist wel branie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Marillion » zo sep 08, 2013 6:18 pm

Yopi schreef: Gravenbergh doet me zo aan Uli van G. denken. :smallgrin.gif:
Dat klinkt niet als een compliment. Het is niet meer dan een sterk fysiek bij hem begrijp ik? Ik heb hem nooit achterin zien spelen. Als aanvaller had hij in de jeugd vooral het voordeel dat hij zo sterk was. Daar kun je bij de jeugd natuurlijk veel mee compenseren.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » zo sep 08, 2013 6:19 pm

Het is ook niet als compliment bedoeld. Ik heb niets met zulke spelers.

Hij is snel en zo sterk als een beer. Dat is het dan wel.

Wat mij - zeer tot mijn spijt- steeds weer opvalt, bij Ajax 1, Jong Ajax, de jeugdteams die ik zie ook: het spel zonder bal is zo slecht. Het is alsof ze pas gaan voetballen op het moment dat ze de bal hebben. En dat terwijl een speler dat ding hooguit een minuut of wat per wedstrijd heeft. Het is ook van belang wat je de rest van de tijd doet.

Ik heb in korte tijd drie wedstrijden gezien: van de B1, Ajax 1 en Jong Ajax en steeds was het spelbeeld hetzelfde: een tegenstander die terug liep en Ajax dat daarop geen antwoord wist doordat het de ideeën ontbraken, het baltempo te laag was en vooral doordat de spelers elkaars ruimtes dicht liepen. Ik maak me zorgen, het lijkt me een structureel probleem. Een team moet collectief de ruimtes klein maken bij balverlies en collectief ruimte scheppen bij balbezit. Onze teams hebben dat niet helemaal begrepen, ze doen namelijk het tegenovergestelde. :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Yopi op zo sep 08, 2013 6:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door LucaS » zo sep 08, 2013 6:27 pm

Het is toch zo en zo niet de bedoeling om van de elftallen echte teams te maken?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door 999 » zo sep 08, 2013 6:31 pm

Daarnaast heb ik JC wel duizend horen zeggen dat AJAX zo moet voetballen dat ze juist de duels vermijden :confused.gif: ...

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Rednose » zo sep 08, 2013 6:39 pm

Yopi schreef: Wat mij - zeer tot mijn spijt- steeds weer opvalt, bij Ajax 1, Jong Ajax, de jeugdteams die ik zie ook: het spel zonder bal is zo slecht. Het is alsof ze pas gaan voetballen op het moment dat ze de bal hebben. En dat terwijl een speler dat ding hooguit een minuut of wat per wedstrijd heeft. Het is ook van belang wat je de rest van de tijd doet.

Ik heb in korte tijd drie wedstrijden gezien: van de B1, Ajax 1 en Jong Ajax en steeds was het spelbeeld hetzelfde: een tegenstander die terug liep en Ajax dat daarop geen antwoord wist doordat het de ideeën ontbraken, het baltempo te laag was en vooral doordat de spelers elkaars ruimtes dicht liepen. Ik maak me zorgen, het lijkt me een structureel probleem. Een team moet collectief de ruimtes klein maken bij balverlies en collectief ruimte scheppen bij balbezit. Onze teams hebben dat niet helemaal begrepen, ze doen namelijk het tegenovergestelde. :blush.gif:
Past dit niet in het andere item:" De plannen van Bergkamp en Jonk?". :666.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Marillion » zo sep 08, 2013 7:44 pm

Yopi schreef:Het is ook niet als compliment bedoeld. Ik heb niets met zulke spelers.

Hij is snel en zo sterk als een beer. Dat is het dan wel.
Ik ook niet. Al snap ik wel dat Ajax het probeert met een fysiek sterke jongen. Want dat zijn kwaliteiten die ook goed van pas kunnen komen. Zeker in het moderne voetbal. Het moet dan echter niet alléén fysiek sterk zijn. Hij moet ook wel een beetje kunnen ballen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Khraa » zo sep 08, 2013 8:15 pm

Hij deed vandaag ook nog wel dingen goed. Ik vond hem best ok spelen eigenlijk, alleen uitglijden bij het uitverdedigen mag niet en positioneel moet het nog beter. Maar positie houden is goed te trainen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 08, 2013 8:46 pm

Khraa schreef:Hij deed vandaag ook nog wel dingen goed. Ik vond hem best ok spelen eigenlijk, alleen uitglijden bij het uitverdedigen mag niet en positioneel moet het nog beter. Maar positie houden is goed te trainen.

Mwah, tot op een zekere hoogte denk ik... Volgens mij is dat juist iets wat vooral instinctief is, dat moet je (aan)voelen.

Ik heb Gravenberch trouwens nog geen hele wedstrijd zien spelen, maar hoor wel wisselende reacties over hem. Ben benieuwd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » zo sep 08, 2013 9:56 pm

Rednose schreef:Past dit niet in het andere item:" De plannen van Bergkamp en Jonk?". :666.gif:
Ik hoop dat ze er oog voor hebben.

Spelers kun je niet van de ene dag op de andere spelintelligentie bijbrengen. En sommige spelers leren het niet meer.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Lionel » zo sep 08, 2013 10:47 pm

Waarom worden die niet gedumpt dan?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door wimpey » ma sep 09, 2013 8:05 am

Rishi schreef:Waarom worden die niet gedumpt dan?
Het TH deelt contracten uit als zuurtjes. Gekkenwerk. Daar zit 0,0 idee of filosofie achter.

Vermeij, Martina en Kuipers zijn dus gewoon prof bij Ajax he. Zijn niet eens JL-waardig.

Ik stel voor dat er maar eens een fluwelen revolutie door het contractbeleid gaat en TH en TD op dit vlak tot de orde worden geroepen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Marillion » ma sep 09, 2013 9:04 am

Een paar van die spelers zijn in ieder geval niet bang om fouten te maken. :smile-ajax.gif:

Ik schrik inderdaad ook regelmatig van het niveau van contractspelers. Backs die structureel aan de verkeerde kant staan te dekken, spelers die geen bal fatsoenlijk aan kunnen nemen of geen kopduel kunnen winnen. Wat heb je dan al die jaren gedaan en hoe heb je daar in hemelsnaam een contract voor gekregen?

Ik snap ook wel dat je voldoende spelers moet hebben om teams te laten spelen. Maar hier en daar is het zo mager dat ik er van overtuigd ben dat er beter te krijgen is. Wat dat betreft is zo'n potje als dit wel een nuttig moment. Als we moeten terugvallen op een paar jongere spelers is dit dus het niveau. Dan gaan we er af tegen Achilles. Ik ken die ploeg niet maar ze zijn net gepromoveerd en staan onderaan. Volgens mij moeten we daar gewoon van winnen met een willekeurige verzameling contractspelers. Nu gaat het me niet om het resultaat op zich. Jong Ajax hoeft immers geen kampioen te worden. Maar het zegt wel iets over het niveau dat je haalt en dus over de kwaliteit van je spelers.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door wimpey » ma sep 09, 2013 9:13 am

Mij lijkt dat je enkel spelers met perspectief een contract aanbiedt. Ik zie nu een hoop contractspelers met minimaal perspectief. :excited.gif:

Aantal contractspelers loopt de spuigaten uit. Wanneer je het niveau op wil krikken, scheidt je het kaf van het koren. Nu krijgt het kaf van TH / TD vrolijk een contract. Dat gaat nergens over. Ingrijpen en corrigeren dus.

Plaats reactie