Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Lionel » ma sep 09, 2013 9:17 am

Maar wie roept ze tot de orde?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » ma sep 09, 2013 9:31 am

Wanneer je het niveau op wilt krikken, scheidt je het kaf van het koren
Mee eens, dit gaat nergens over. Het niveau van A1/A2 van het afgelopen jaar was zo beroerd dat het geen zin heeft om energie te steken in de meeste spelers van dat team.

Waarom deden er niet een paar jongens van de A-selectie mee? Ze zijn toch niet allemaal ergens voor geselecteerd?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door wimpey » ma sep 09, 2013 9:32 am

Rishi schreef:Maar wie roept ze tot de orde?
Daar heb je een RvC en directie voor. En de Messias himself. Die zal niet vrolijk worden van het gestumper van het gros van de spelers van JA, lijkt me.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Lionel » ma sep 09, 2013 9:41 am

Ben benieuwd of hij en bijv. de RvC het TH op het matje roept.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » ma sep 09, 2013 9:42 am

Spelers als Vermeij en Martina zijn opvulling, ze hebben niet voor niets maar een eenjarig contract. Ergens kan ik me voorstellen dat ze bij Ajax iets van een selectie willen hebben. De JL is immers een serieuze competitie, in tegenstelling tot die van de Beloften.

De Boer heeft zich gisteren rot zitten ergeren voor de televisie, denk ik. En Cruijff al helemaal. :666.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door wimpey » ma sep 09, 2013 9:47 am

Zo'n Kuipers, Lazic en Noordhof liggen volgens mij tot 2015 vast, Yopi. De achterliggende gedachte ontgaat me volledig. Waanzin om dát niveau met een lang contract te belonen en tegelijkertijd van de daken te toeteren dat het beter moet.
Laatst gewijzigd door wimpey op ma sep 09, 2013 9:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Jöhnk » ma sep 09, 2013 9:50 am

Jong Ajax moet ook nog trainen. Denk dat jongens als Vermeij om die reden erbij zijn gehouden. Het was vast niet de bedoeling dat ze veel zouden gaan spelen.

Waarom er geen spelers van de a selectie meededen? Dat kan met de reglementen te maken hebben.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » ma sep 09, 2013 9:54 am

Het zijn nog de besten van de JOR-school. Zulke spelers een contractje geven is relatief goedkoop. Dat zal de gedachte erachter zijn. Daarbij moet er geput worden uit rampzalige lichtingen. De A1 en A2 van vorig seizoen waren een schande voor Ajax.

Voorheen had Jong Ajax een kleine kern. Er deden wat jongens van de selectie, verder werd het team aangevuld met jeugd. Dat kon ook want de beloftencompetitie stelt werkelijk geen reet voor. Groenendijk zal wel geëist hebben dat hij aan de slag kon met iets wat leek op een volwaardige selectie.

Ik ben het net je eens, dit heeft weinig zin. Een enkele speler die er niets van kan, vooruit, maar we moeten niet hebben dat het team bijna geheel bestaat uit prutsers.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door wimpey » ma sep 09, 2013 9:59 am

Yopi schreef:Het zijn nog de besten van de JOR-school. Zulke spelers een contractje geven is relatief goedkoop. Dat zal de gedachte erachter zijn.
Stop, je vervalt in een oude reflex. Dit heeft niets meer met JOR te maken. Het TH heeft genoemde spelers vastgelegd.

Bij menig amateurclub vind je veel betere spelers dan Kuipers, Vermeij e.c.

Dús: die beuk je er dan uit en je vervangt ze door betere spelers, die je géén 3-jarig contract aanbiedt. De lat moet immers hoger.

Wanneer die amateurs niét tegen een onkostenvergoeding voor Ajax willen spelen: geen probleem. Tig anderen willen dat wel. Maar dan ben je i.i.g. al van Kuipers e.c. af!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Jöhnk » ma sep 09, 2013 10:01 am

Weet niet of het een eis van Groenendijk was, maar ik vind het wel logisch. Je speelt 38 wedstrijden, waarin je vanwege de regels allesbehalve de zekerheid hebt dat je wekelijks over a-selectiespelers kunt beschikken. Dus heb je een selectie nodig.

En ja, het is confronterend. De a jeugd van het afgelopen seizoen is van abominabel niveau. ZsoG waarschuwde ons jaaaaren geleden al voor deze lichting.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door wimpey » ma sep 09, 2013 10:04 am

Jöhnk schreef: En ja, het is confronterend. De a jeugd van het afgelopen seizoen is van abominabel niveau. ZsoG waarschuwde ons jaaaaren geleden al voor deze lichting.
Dus bied je deze lichting vrijwel collectief een 3-jarig contract aan. Logisch. :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Jöhnk » ma sep 09, 2013 10:15 am

Dat klopt, wimpey. Drie jaar voor deze spelers is achterlijk.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » ma sep 09, 2013 10:16 am

Nu overdrijf je. Jongens die overduidelijk beter zijn lopen niet meer bij de amateurs. Die zijn allang opgepikt door betalende clubs.

Er zal altijd opvulling nodig zijn, het is nog nooit voorgekomen dat Ajax 2/Jong Ajax bestond uit alleen eredivisiewaardige spelers. Je moet toch een elftal op de been brengen. Gisteren ontbraken er natuurlijk wel een paar.

Ik zit er niet mee als er een jaar geen goede speler voor een bepaalde positie voorhanden is, als er dan voor andere posities maar hoogvliegers doorkomen. Het gaat immers niet om de breedte, maar om het opleiden van dat ene toptalent. Natuurlijk ergerde ik me gisteren aan bepaalde spelers, maar het stoorde me meer dat ik bij Ajax geen enkele speler zag lopen van wie ik dacht: díe steekt er met kop en schouders bovenuit.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Baseman » ma sep 09, 2013 10:30 am

Jong Ajax heeft hetzelfde probleem als Jong PSV en Jong Twente...je moet als club in de JL een minimaal aantal contractspelers hebben, alleen Achilles heeft hiervan dispensatie gekregen. Hierdoor hebben ook enkele mindere talenten een contract gekregen, al kun je je natuurlijk afvragen waarom sommige spelers een 3 jarig contract hebben gekregen.

Daarbij is dit het 1e jaar en dus moet iedereen nog wennen, ook speelt mee dat Ajax, PSV en Twente de beste talenten van Jong (grotendeels) hebben overgeheveld naar de 1e selectie.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » ma sep 09, 2013 10:50 am

Inderdaad, maar het is niet fijn voor die jongens als openlijk wordt gezegd: 'We moet nu eenmaal X aantal spelers hebben, daarom moeten we deze voor profvoetbal ongeschikte prutser wel een contract geven'. Dus wordt er bij de presentatie een toneelstukje opgevoerd.

Bij Ajax (en PSV) weten ze heus wel dat bepaalde spelers geen materiaal voor het eerste zijn.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door wimpey » ma sep 09, 2013 11:10 am

Yopi schreef: Natuurlijk ergerde ik me gisteren aan bepaalde spelers, maar het stoorde me meer dat ik bij Ajax geen enkele speler zag lopen van wie ik dacht: díe steekt er met kop en schouders bovenuit.
Jongens als Meleg en Klaassen kunnen voetballen. Alleen moet je ze niet omringen met Überprutsers.

Ben benieuwd hoeveel contracten het TH komende winter weer uitdeelt. En hoe de verhouding kaf:koren dan is. Iéts moeten ze inmiddels hebben opgepikt: de categorie Kuipers - Vermeij lel je eruit, die geef je geen contract.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » ma sep 09, 2013 11:17 am

Die jongens hebben meer talent, maar gisteren vielen ze me tegen. Klaassen was net zo slecht als Vermeij en Meleg teerde op een paar acties.

Er komen betere lichtingen aan, Wimpey. Neem de verdediging: Tete, Mirani, Van Bruggen hebben duidelijk meer talent dan Martina en het neefje van de astronaut.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door wimpey » ma sep 09, 2013 11:28 am

Yopi schreef:Die jongens hebben meer talent, maar gisteren vielen ze me tegen. Klaassen was net zo slecht als Vermeij en Meleg teerde op een paar acties.
Klaassen ziet het spel wel en vindt de ruimte. Maar hij is wel erg afhankelijk van de aanvoer. Hij heeft wel wat, vind ik...

Meleg vind ik een rasvoetballer. Zet hem tussen betere spelers en hij bloeit op. Geef die jongen een stimulans in vorm van debuut in Ajax-1.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Yopi » ma sep 09, 2013 11:41 am

Meleg is veel te laconiek. Hij lijkt Bojan wel. :666.gif:

Gisteren niets van gemerkt, Klaassen deed bijna alles fout. Ik ben nooit zo onder de indruk geweest van hem. Vind hem een schoolse voetballer.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door WP_Legend » ma sep 09, 2013 12:01 pm

Yopi schreef:Meleg is veel te laconiek. Hij lijkt Bojan wel. :666.gif:

Gisteren niets van gemerkt, Klaassen deed bijna alles fout. Ik ben nooit zo onder de indruk geweest van hem. Vind hem een schoolse voetballer.
Ben ook totaal geen fan van Klaassen, die jongen is ook al een tijdje 20... Nee, dat gaat hem niet worden... Hij zal vast wel van waarde zijn bij een fatsoenlijke middenmotor, maar Ajax waardig is hij niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door 999 » ma sep 09, 2013 12:25 pm

Wie wel !!!???.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door peter » ma sep 09, 2013 3:36 pm

Yopi schreef:Meleg is veel te laconiek. Hij lijkt Bojan wel. :666.gif:

Gisteren niets van gemerkt, Klaassen deed bijna alles fout. Ik ben nooit zo onder de indruk geweest van hem. Vind hem een schoolse voetballer.
Klaassen is nog lang niet de oude. Of hij 't ooit wordt is de vraag.

Was gisteren in Groesbeek en dit Ajax was een samenraapsel. Zo'n 7 a 8 jongens hebben niets te zoeken bij Jong Ajax. Castillion viel nog wel aardig in, maar mag het ook....

Meleg is een momentenvoetballer. En die momenten waren heel schaars.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Demosthenes » ma sep 09, 2013 4:08 pm

Yopi schreef:Die jongens hebben meer talent, maar gisteren vielen ze me tegen. Klaassen was net zo slecht als Vermeij en Meleg teerde op een paar acties.

Er komen betere lichtingen aan, Wimpey. Neem de verdediging: Tete, Mirani, Van Bruggen hebben duidelijk meer talent dan Martina en het neefje van de astronaut.
Dat meer talent hebben dan Martina en Kuijpers lijkt mij geen juiste graadmeter, maar probeer daar het TH maar van te overtuigen, beiden hebben in 2013 een contract getekend.

Afbeelding

Afbeelding

Las ergens dat je Mirani onlangs had zien spelen (A1?), wat voor indruk maakte hij op jou, zo te zien een goede. Voor mij, vorig jaar de B1 was hij ten toonbeeld van wat Ajax wil: geen enkel risico, alle ballen naar de 3, de keeper of eventueel een back. Is hij al slagvaardiger geworden? Durft hij al in te schuiven om een man meer op het middenveld te krijgen, verdedigt hij al zonder medespeler in de rug, geeft hij al een lange bal op maat? Onderdelen van het Ajaxvoetbal. Hij is gekozen tot talent van het jaar, m.a.w. hij zal wel uitblinker zijn geweest in de wedstrijden die ik niet gezien heb.

Om allerlei kokervisies te voorkomen: ik heb het liefst dat hij uitblinker wordt, hij heeft de leeftijd om aan Jong Ajax en meer te denken (paar maanden ouder dan Bazoer die wel in Jong Ajax speelt). Het feit dat ik dat niet heb gezien in de B1 zegt alleen iets over wat ik gezien heb!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Jöhnk » ma sep 09, 2013 4:21 pm

Dank voor de info. :biggthumpup.gif:

Dan hebben die jongens dus geen driejarige, maar tweejarige contracten getekend. Valt mee.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2013-2014)

Bericht door Demosthenes » ma sep 09, 2013 6:19 pm

Jöhnk schreef:Dank voor de info. :biggthumpup.gif:

Dan hebben die jongens dus geen driejarige, maar tweejarige contracten getekend. Valt mee.
Ja, maar ze voegen niets toe.

Ik heb wel eens eerder geschreven over mijn verbazing wat het niveau van contractspelers bij de jeugd; ik snap dat je zeker zo'n man of zestien nodig hebt, misschien wel achttien (al is er de mogelijkheid spelers door te schuiven), maar waarom moeten ze allemaal een contract hebben? Jong Ajax, A1, A2, B1?

Onder Danny Blind als verantwoordelijke was er erg veel commentaar, ook van mij, op contracten voor spelers die "als een linksback die zo lekker kan ingooien" (gaat niet om de naam van de speler, ik heb hem met verbazing gadegeslagen, iets wat ik bij Kuipers ook doe, al zal ik hem in mijn geheugen wel eens verwarren met Jari Verburg, een iets jongere linksback die het voetbal niet heeft uitgevonden), maar nauwelijks kon voetballen (Ben zijn naam ook niet tegengekomen bij een ander team uit de eredivisie). Er waren toen ± 54 contractspelers. Op AN staat nu een lijst die een stuk langer is, veel meer spelers hebben een contract dan echt nodig is, Martina en Kuipers zijn daar twee voorbeelden van.

Laat duidelijk zijn dat bij de jeugd in Ajax voetballen van een andere orde is dan van een gemiddelde amateurclub. Ik zie dergelijke wedstrijden ook wel eens en dan hoop je maar dat die spelers niet getraind hebben om tot zo'n prestatie te komen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie