De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Bericht door MvB » di jan 29, 2008 11:08 pm

Ik denk dat Blind jong ajax inmiddels wel aan kan, maar bij jong ajax lopen ook nog marijn sterk, vito wormgoor rond (vind ik allebei ook wel wat hebben). Daarnaast heb je nog de centrale verdedigers van het eerste (er is er weer eentje bij) die moeten spelen.
Het lijkt mij dan ook verstandig, zoals ik eerder zei, eerder spelers van het tweede uit te lenen als de kans op speeltijd minimaal is. Op die manier kan je veel spelers contracteren en voorkomen dat " laatbloeiers" naar andere clubs gaan (lijkt men nogal bang voor te zijn) en toch spelers door blijven schuiven. Zeker in de winterstop moet toch duidelijk zijn welke spelers niet aan spelen toekomen en dus uitgehuurd kunnen worden en welke spelers daardoor doorgeschoven kunnen worden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 11:14 pm

Ik zou me juist wat minder zorgen maken over die laatbloeiers en vroegtijdig snijden. Je belangrijkste uitgangspunt moet immers zijn dat de grootste talenten zich maximaal moeten ontwikkelen.

Natuurlijk kun je spelers uitlenen, maar dat zou ik dan vooral doen met de spelers waar je sowieso vertrouwen in hebt en niet bij de twijfelaars. Van de tien twijfelaars zal er misschien één opleven, maar hoeveel (grotere) talenten zullen hun ontwikkeling zien stokken omdat ze niet vroegtijdig kunnen doorstromen? Meer, denk ik.

Maar vooralsnog vrees ik dat een groter probleem is dat de spelers bij Ajax niet voldoende leren, omdat er te veel langs elkaar heen gewerkt wordt in de opleiding.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 31, 2008 12:29 pm

Sneijder (jr) kiest Ajax boven Real

Ajax heeft negen talenten aan zich gebonden. Roly Bonevacia (16), Geoffrey Castillion (17), Jeffrey Dekker (17), Bryan Ottenhoff (16), Ricardo van Rhijn (16), Rik Schouw (16), Lorenzo Burnet (16), Lorenzo Ebecilio (16) en Rodney Sneijder (16) tekenen donderdagochtend allen een meerjarig contract bij Ajax.

Aanvallende middenvelder Rodney Sneijder had ook een aanbieding op zak van Real Madrid, waar zijn broer Wesley Sneijder (23) speelt. De Engelse topclub Liverpool maakte eveneens kenbaar dat hij in de Britse havenstad een contract kon tekenen.
AS

Sneijder junior is hij nou ook weer niet. :smallgrin.gif:

Godzijdank verkiezen onze talenten nog altijd een contract bij onze club boven een contract in het buitenland.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 31, 2008 12:31 pm

joey schreef:
Sneijder (jr) kiest Ajax boven Real

Ajax heeft negen talenten aan zich gebonden. Roly Bonevacia (16), Geoffrey Castillion (17), Jeffrey Dekker (17), Bryan Ottenhoff (16), Ricardo van Rhijn (16), Rik Schouw (16), Lorenzo Burnet (16), Lorenzo Ebecilio (16) en Rodney Sneijder (16) tekenen donderdagochtend allen een meerjarig contract bij Ajax.

Aanvallende middenvelder Rodney Sneijder had ook een aanbieding op zak van Real Madrid, waar zijn broer Wesley Sneijder (23) speelt. De Engelse topclub Liverpool maakte eveneens kenbaar dat hij in de Britse havenstad een contract kon tekenen.
AS

Sneijder junior is hij nou ook weer niet. :smallgrin.gif:

Godzijdank verkiezen onze talenten nog altijd een contract bij onze club boven een contract in het buitenland.
Helaas mogen we ze maar een contract van 3 jaar geven. Dit houdt in dat ze op de 18de meteen een nieuw contract moet geven, maar of ze dat dan weer willen is een tweede. De 1ste slag is gewonnen, de tweede wordt moeilijker.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jan 31, 2008 4:14 pm

De talentvolle vleugelspits Josefzoon heeft geen contract aangeboden gekregen? Iemand, D_Skilled?
AFCA!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 31, 2008 4:26 pm

Starring schreef:De talentvolle vleugelspits Josefzoon heeft geen contract aangeboden gekregen? Iemand, D_Skilled?
Mag ik ook?

Hij zal of ergens anders gaan tekenen (mijn grote vrees) of ik snap iets niet. Er lopen in de B1 een paar middeenvelders die niet of zelden te betrappen zijn op een beslissende actie, jeffrey dekker staat niet eens in de basis, maar zij krijgen een contract.

Florian (afgelopen zaterdag door ouders van ADO-B1 nog als het grootste gevaar gezien) kan een tegenstander passeren, is tweebebig en krijgt geen contract. Hij heeft al mee mogen doen met de A1, m.a.w. ???????

Het nieuwe Ajax? Doe nooit iets waardoor je te onderscheiden bent van de middelmaat". Speel de bal over maximaal 10 meter, het liefst naar degene van wie je de bal gekregen hebt en in ieder geval naar een medespeler die dan in de problemen komt. Passeer nooit een back en zet, mocht die back toch zijn gepasseerd, zet dan vooral niet voor, maar draai terug en geef de bal aan de middenvelder, die op zijn beurt het spel verplaatst naar de andere kant. Uitzonderring: Roly Bonevacia, iemand die wel snel is op de eerste meters en wel de diepte zoekt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 31, 2008 4:36 pm

Bevestiging van Ajax

Het gaat nu dus om zes spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jan 31, 2008 4:37 pm

Demosthenes schreef:
Mag ik ook?
Uiteraard, jij was die 'iemand' toch? :neutral.gif:

Ik snap het ook niet, Demos. Hij zal ergens anders gaan tekenen? Ongetwijfeld! Maar goed, das het gevolg van...

Ik verwacht nog dat hij deze maand ergens anders tekent. Florian is één van de meest talentvolle wingers in de Nederlandse jeugd. En dan heb ik hem niet eens zoveel malen aan het werk gezien. Ajax is tevreden met Rommeldahl en consorten. En maar blijven aankopen...
joey schreef:Bevestiging van Ajax

Het gaat nu dus om zes spelers.
Ik verwacht dat er meerdere zullen volgen, anders klopt de eerdere berichtgeving niet. Of bepaalde spelers hebben elders een contract ondertekend.
AFCA!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 31, 2008 4:44 pm

joey schreef:Bevestiging van Ajax

Het gaat nu dus om zes spelers.
Castillion dus niet?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jan 31, 2008 4:49 pm

Bertje schreef:
joey schreef:Bevestiging van Ajax

Het gaat nu dus om zes spelers.
Castillion dus niet?
Dekker is de enige echte aanvaller die donderdag een contract tekende volgens Ajax.nl

Castillion dus ook (nog) niet. Ajax trekt moeiteloos de lijn der wanbeleid door naar de jeugd. Echt ongelovelijk dit! Halfslachtig werk van JOR als Castillion en Florian zullen vertrekken. :confused.gif:
AFCA!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 31, 2008 4:54 pm

Ajax kan er vrij weinig aan doen dat die jongens nog niet getekend hebben, lijkt mij. Die aanbieding hebben ze sowieso op zak.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 31, 2008 4:59 pm

Het stinkt aan alle kanten!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jan 31, 2008 5:03 pm

Concreet hebben dus Geoffrey Castillion, Lorenzo Burnet en Lorenzo Ebecilio (nog) geen contract ondertekend. Berichten/geruchten leren mij dat Florian Josefzoon helemaal geen contract heeft ontvangen...
Laatst gewijzigd door Starring op do jan 31, 2008 5:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 31, 2008 5:03 pm

Thomas schreef:Ajax kan er vrij weinig aan doen dat die jongens nog niet getekend hebben, lijkt mij. Die aanbieding hebben ze sowieso op zak.
Dat weten we natuurlijk niet zeker.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 31, 2008 5:13 pm

Starring schreef:Concreet hebben dus Geoffrey Castillion, Lorenzo Burnet en Lorenzo Ebecilio (nog) geen contract ondertekend. Berichten/geruchten leren mij dat Florian Josefzoon helemaal geen contract heeft ontvangen...
maar de middelmaat heeft uiteraard wel getekend, knap van Ajax!

laat er voor Castillion nou juist veel belangstelling zijn!

Angst!!!

Ik weet niet of ik het in het verslag heb geschreven, maar trainer Robin Pronk of de man naast hem zei afgelopen zaterdag (tegen ADO) nadat Castillion iemand had geslagen:"Ik weet niet wat er met hem aan de hand is?".

Zou er onenigheid zijn? of mogen de blanken een dag eerder tekenen? (gechargeerd, frustratie, teleurstelling maak er maar wat van)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 31, 2008 9:07 pm

Zijn die jongens van vandaag soms de klantjes van Lerby?
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 31, 2008 10:36 pm

joey schreef:Zijn die jongens van vandaag soms de klantjes van Lerby?
Ja

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 31, 2008 10:53 pm

Dan komt de rest misschien morgen? :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Bericht door MvB » vr feb 01, 2008 1:29 pm

Volgens iemand op AN worden er binnenkort nog drie spelers vastgelegd. Het zou gaan om Josefzoon(!), Castillion en Ebecilio. Het schijnt op ajaxshowtime te staan maar daar heb ik nog niks kunnen vinden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 3:47 pm

Staat hier.

Heeft Demo zich voor niets ongerust gemaakt. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr feb 01, 2008 4:43 pm

Ik maakte mij aanvankelijk ook ongerust en terecht. Ben nu blij om dit bericht van AS te lezen, al ontbreken nog altijd de handtekeningen. ;) Er wordt gewoon zwaar aan die jeugdspelers getrokken, gouden bergen worden beloofd etc... Kortom, een hele kluif om die jongens te behouden voor de club. Credits voor MVG, JOR en die zaakwaarnemers. Heeft ie hard nodig Martin van Geel, credits.

Een goede doorstroom van eigen kweek betekent dat er godzijdank zo weinig mogelijk ingekocht hoeft te worden. Een mooie ontwikkeling dus. Zoiets kan alleen bij Ajax!
AFCA!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 5:37 pm

De kortste weg naar de top loopt nog altijd via Ajax 1. Kijk maar naar Maduro,die ondanks een bijrol nu in Valencia zit.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr feb 01, 2008 6:26 pm

joey schreef:Staat hier.

Heeft Demo zich voor niets ongerust gemaakt. :aai.gif:
Laten we het hopen. Het bericht lijkt mij positief, maar ik zag ook op die site staan dat De Cler e.d. niet zullen spelen (kop), maar daar geloof ik niets van.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » vr feb 01, 2008 9:34 pm

Ik had een klein foutje gemaakt door te zeggen dat vorige week de helft zou tekenen en de andere helft deze week zou tekenen. Maar wat blijkt is dat 6 spelers gisteren hebben getekend en de overige drie, Lorenzo Ebecilio, Geoffrey Castillion, Florian Josefzoon (geen Lorenzo Burnet) volgende week zullen tekenen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 11:29 pm

Aha, bedankt, D_skilled! Gelukkig hoeven we ons geen zorgen te maken dat drie van onze talenten weglopen.
Eerlijk gezegd had ik er ook wel vertrouwen in. Zeg zelf, welke speler die op die leeftijd naar het buitenland is gegaan heeft het wel gered?
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie