WK U-17 in Mexico

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door joey » di jun 21, 2011 10:46 pm

Die actie van Bitter... :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Jöhnk » di jun 21, 2011 10:46 pm

SLecht nieuws voor Ramoon: Daan Disveld wordt afgevoerd.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door D_skilled » di jun 21, 2011 10:48 pm

De N-koreanen zijn van glas. Liggen na elk contact.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Rooie » di jun 21, 2011 10:48 pm

D_skilled schreef:De N-koreanen zijn van glas. Liggen na elk contact.
Bewijs dat Kim z'n bevolking teveel verwent.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Lionel » di jun 21, 2011 10:49 pm

Zagen jullie de aanname van Gravenberch met zijn hoofd? Alsof hij de bal op goal wilt koppen :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Jöhnk » di jun 21, 2011 10:53 pm

Teleurstellende wedstrijd. Dit soort voetbal verwacht je van Engeland.

Kunnen ze nog door?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Rooie » di jun 21, 2011 10:54 pm

Jöhnk schreef:Teleurstellende wedstrijd. Dit soort voetbal verwacht je van Engeland.
Dit is toch het droomvoetbal dat Nederlanders willen zien? We kwamen fysiek te kort...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door joey » di jun 21, 2011 10:56 pm

Er zal anders opgeleid moeten worden.

Zo'n trainer wil winnen. Er loopt geen speler rond die iets extra's kan of durft te doen.
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Cruijff » di jun 21, 2011 10:59 pm

Dat Nederlandse jeugdelftallen het niet heel goed doen op de toernooien zie je wel vaker, maar wat deze jongens aan vaardigheden laten zien (vooral blijken te missen!) tonen ze structureel. Toch is dit dus goed genoeg in de ogen van o.a. Arsenal en Chelsea.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door D_skilled » di jun 21, 2011 10:59 pm

En de Ajax B1-spelers zijn nog verder van dit niveau verwijderd, want anders zouden er niet maar drie spelers mee zijn gegaan. En het wordt er niet beter op.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door joey » di jun 21, 2011 11:00 pm

Dat zegt niets, die clubs voeren de jeugdspelers later bij bosjes weer af. Dan mogen ze naar Vitesse of zo. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Cruijff » di jun 21, 2011 11:06 pm

Deze gasten hebben vaak maar één sterk punt, snelheid bijvoorbeeld. Ze werken ook amper aan hun zwakke punten, want hiphop luisteren, pingen en alles op je Facebook mikken is belangrijker. Vanenburg, Witschge, Bergkamp, Jonk, Rijkaard etc. etc. voetbalden in hun jeugd continu en probeerde telkens alles uit om beter te worden.

Nu heeft de jeugd die toewijding niet en het interesseert ze ogenschijnlijk ook weinig.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Cruijff » di jun 21, 2011 11:08 pm

Deze gastjes zijn nog wel net iets beter dan de pafferige Fish & Chips naar binnen proppende Engelse jeugd. Dus gaan Nederlandse jongens die net aan wel of niet goed genoeg voor Feyenoord 1 of Vitesse 1 kunnen worden met een contract op zak naar pakweg Chelsea. Daar breken ze nooit door en mogen ze van Roman en Merab fijn naar Vitesse. Is de cirkel weer rond.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door joey » di jun 21, 2011 11:09 pm

Jij noemt alleen toppers. Vroegâh waren er ook al talenten die er niet alles uithaalden. Dat is van alle tijden.
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Cruijff » di jun 21, 2011 11:21 pm

Ik had inderdaad niet alleen toppers moeten noemen, had nog een hele rits andere namen in mijn hoofd, maar ook alle subtoppers deden toen niets anders dan voetbal. Veel meer had je als jochie ook niet te doen. Bovendien verdiende je er nog niet rete snel een hoop geld mee, dus ook een John van Loen, Peter Bosz of David Nascimento zorgde er wel voor dat ze zo hard mogelijk werkten en hun zwakheden aanpakten.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Demosthenes » wo jun 22, 2011 8:12 am

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door joey » wo jun 22, 2011 8:43 am

'Soms moet het geluk ook een beetje meezitten'

Ook de tweede wedstrijd tijdens het WK Onder-17 in Mexico leverde geen zege op voor Oranje. Albert Stuivenberg vindt dat zijn ploeg te weinig kreeg met het gelijkspel tegen Noord-Korea.

'Ik vond ons duidelijk de betere ploeg', reageerde de bondscoach van Oranje Onder-17 op de KNVB-website. 'We kunnen veel beter, maar deze vorm had nog steeds voldoende moeten zijn voor drie punten. We hadden het meeste recht op de overwinning.'

Vooral voor rust zag hij een sterk Oranje, maar het doelpunt bleef uit. 'Dan is het een ongeschreven regel dat hij valt aan de andere kant. We hadden daarbij wel de pech dat Terence Kongolo onderuit ging. Door de tegengoal liepen we weer achter de feiten aan. Het kost veel energie om je dan weer op te laden, maar ik denk dat we er alles aan hebben gedaan. Dat resulteerde uiteindelijk ook in de gelijkmaker.'

Stuivenberg zag dat zijn ploeg gedurende de wedstrijd voldoende kansen creëerde. 'Maar ze gaan er niet in. Dit is een WK en dan moet je beseffen dat elke kans die je krijgt misschien je laatste is. En soms moet het geluk ook een beetje meezitten en moet dat ene balletje net even goed vallen. Dat was niet het geval, al vind ik dat we dat geluk ook meer moeten afdwingen.'

'Maar ik ben niet zo angstig voor de Mexicanen. Ze zijn weliswaar sterker dan Noord-Korea en Congo, maar ze proberen wel meer te voetballen. Dat ligt ons beter. Tegen verdedigend ingestelde ploegen hebben wij altijd meer moeite', besloot Stuivenberg.
VI

Wat vinden jullie van deze analyse? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Khraa » wo jun 22, 2011 8:59 am

Genoeg kansen? Is twee-en-een-halve kans tegenwoordig al genoeg?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Lionel » wo jun 22, 2011 9:17 am

Wat moet hij dan zeggen met nog een wedstrijd te gaan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Daily Blind » wo jun 22, 2011 10:09 am

joey schreef:
'Soms moet het geluk ook een beetje meezitten'

Ook de tweede wedstrijd tijdens het WK Onder-17 in Mexico leverde geen zege op voor Oranje. Albert Stuivenberg vindt dat zijn ploeg te weinig kreeg met het gelijkspel tegen Noord-Korea.

'Ik vond ons duidelijk de betere ploeg', reageerde de bondscoach van Oranje Onder-17 op de KNVB-website. 'We kunnen veel beter, maar deze vorm had nog steeds voldoende moeten zijn voor drie punten. We hadden het meeste recht op de overwinning.'

Vooral voor rust zag hij een sterk Oranje, maar het doelpunt bleef uit. 'Dan is het een ongeschreven regel dat hij valt aan de andere kant. We hadden daarbij wel de pech dat Terence Kongolo onderuit ging. Door de tegengoal liepen we weer achter de feiten aan. Het kost veel energie om je dan weer op te laden, maar ik denk dat we er alles aan hebben gedaan. Dat resulteerde uiteindelijk ook in de gelijkmaker.'

Stuivenberg zag dat zijn ploeg gedurende de wedstrijd voldoende kansen creëerde. 'Maar ze gaan er niet in. Dit is een WK en dan moet je beseffen dat elke kans die je krijgt misschien je laatste is. En soms moet het geluk ook een beetje meezitten en moet dat ene balletje net even goed vallen. Dat was niet het geval, al vind ik dat we dat geluk ook meer moeten afdwingen.'

'Maar ik ben niet zo angstig voor de Mexicanen. Ze zijn weliswaar sterker dan Noord-Korea en Congo, maar ze proberen wel meer te voetballen. Dat ligt ons beter. Tegen verdedigend ingestelde ploegen hebben wij altijd meer moeite', besloot Stuivenberg.
VI

Wat vinden jullie van deze analyse? :confused.gif:
Was niet om aan te gluren.. Wat een slecht en ongeinspireerd spel. Maar ik heb me nog meer gestoord aan het anti voetbal van die kut koreanen. Wat een jankerds..

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

WK U-17 in Mexico

Bericht door jabu » wo jun 22, 2011 10:11 am

joey schreef:
'Soms moet het geluk ook een beetje meezitten'
Wat vinden jullie van deze analyse? :confused.gif:
De titel vind ik iig al mooi...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Feest » wo jun 22, 2011 10:12 am

Wat een afgrijslijk negatief gezeik en gekots op een groep tieners die aan heteind van een seizoen zijn.

Ga jullie schamen zeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Jöhnk » wo jun 22, 2011 10:14 am

In Noord Korea begint het seizoen nu pas.

Toekomst van het Nederlands voetbal loopt gevaar, Feest. Het zijn de Robbens en Sneijdertjes die Nederland naar de WK-finale schieten. De spelers met het bijzondere balgevoel. Die zitten hier niet tussen. En in de vorige lichting ook niet. En in de volgende waarschijnlijk ook niet.

De spelers van Korea hadden een betere techniek dan de Nederlanders.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door Daily Blind » wo jun 22, 2011 10:20 am

Jöhnk schreef:In Noord Korea begint het seizoen nu pas.

Toekomst van het Nederlands voetbal loopt gevaar, Feest. Het zijn de Robbens en Sneijdertjes die Nederland naar de WK-finale schieten. De spelers met het bijzondere balgevoel. Die zitten hier niet tussen. En in de vorige lichting ook niet. En in de volgende waarschijnlijk ook niet.

wat een kul.. Zitten genoeg spelers tussen met kwaliteit. Ik heb Christiano Ronaldo ook 2 erg slechte wedstrijden zien spelen toen hij uit kwam voor U17. Is volgens mij ook wel een goede speler geworden.

Einde van een lang seizoen, warme omstandigheden allemaal factoren waardoor het niet loopt... maar het was eerlijk om te zeggen dat het niet om aan te kijken was.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK U-17 in Mexico

Bericht door joey » wo jun 22, 2011 12:19 pm

Het was technisch en tactisch ontstellend zwak. Maar deze spelers mogen ons best verrassen, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie