Ajax contracteert jeugdspelers

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Duke » vr aug 09, 2013 7:26 am

Je kunt wel merken van Van der Sar in de directie zit. :smallgrin.gif:

Hoeveel keepers hebben we inmiddels?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » vr aug 09, 2013 8:13 am

Duke schreef:Je kunt wel merken van Van der Sar in de directie zit. :smallgrin.gif:

Hoeveel keepers hebben we inmiddels?
Ligt eraan vanaf welke leeftijd je rekent, maar met Schmidt, Leeuwenburg, Alblas, Van der Hart en Cillessen hebben we in ieder geval keepers genoeg voor Jong Ajax. Het zijn trouwens niet alleen keepers die volop aanwezig zijn in de selectie voor Jong Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » wo okt 02, 2013 10:53 am

Waarschijnlijk een onzinbericht (gezien de bron), maar vooruit:

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/299319_ ... ese-speler

Wat denken jullie? Heeft het zin om spelers te halen uit een zo andere cultuur?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Marillion » wo okt 02, 2013 11:23 am

Ik ben er in de regel niet zo enthousiast over. Deels ook omdat ik me bij spelers uit deze regio niet aan de indruk kan onttrekken dat er ook andere (commerciële) motieven een rol spelen.

Aan de andere kant is het natuurlijk een enorm land en als ze daar serieus met voetbal aan de slag gaan is het een kwestie van tijd voor er echt grote talenten opduiken. Of het kans van slagen heeft hangt sterk van het individu af. Is zo'n jongen in staat om te verhuizen naar een compleet andere omgeving en kan hij ondertussen ook aanpikken en een meerwaarde zijn.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » wo okt 02, 2013 11:36 am

Dat van die grote talenten schrijven ze al járen. Ik zie ze niet, die Chinese toppers.

Ik heb even rondgeneusd, maar vooralsnog kan ik nergens iets vinden over deze jongen. Wel over die andere twee die eerder op proef waren.

http://www.bigsoccer.com/community/thre ... 592/page-5

Lees die topic door en je merkt dat veel Europese clubs zich in de Chinese markt verdiepen in de hoop op de jackpot. Dit gaat bijvoorbeeld over de Chinese Maradona:

http://wildeastfootball.net/2013/07/wu- ... he-better/

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Marillion » wo okt 02, 2013 11:58 am

Het gaat op die markt inderdaad al jaren om de zoektocht naar die grote zak met geld. Ajax is er al vrij lang serieus bezig. Ik zou er ook niet vreemd van opkijken als de volgende shirtsponsor uit die hoek komt. En reken maar dat één of twee Chinese talenten dan echt niet ver weg meer zijn.

Of ze goed zijn daar? Geen idee. Het kan jaren duren voor een land dat zich aan het ontwikkelen is echt goede spelers gaat voortbrengen. Maar als ze het serieus aanpakken dan kan het haast niet uitblijven. Uit zulke aantallen mensen moet je toch een paar goede spelers kunnen halen. Zelfs als je niet goed zou opleiden.

Wat mij betreft bekijken we het gewoon per geval. Een jongen moet echt een meerwaarde als voetballer hebben. Dat is het enige dat telt. Anders moet je er niet aan beginnen. Je wint er dan zelfs commercieel niets mee. Wat heb je er immers aan als je zo'n jongen onder contract hebt maar hem nooit opstelt? Dat vinden ze in China vast niet leuk om te zien.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Thijs » wo okt 02, 2013 12:02 pm

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 2 oktober 2013

Ajax contracteert Chengkuai Wang

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Chengkuai Wang. De aanvallende middenvelder tekende onlangs in Amsterdam een contract dat met terugwerkende kracht ingaat op 1 september 2013 en een looptijd heeft van twee seizoenen, tot 1 september 2015.

Wang werd op 23 januari 1995 geboren in Zhejiang, China. De speler is toegevoegd aan de selectie van Jong Ajax.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » wo okt 02, 2013 12:05 pm

http://nikeinc.com/news/the-chance-finals-greater-china

Zou dat dezelfde zijn? Hoe komen ze aan die jongen?

O wacht, dit is een van die twee jongens van Ten Cate, volgens mij. Pff, die Chinese namen... :blush.gif:

Zou een schaduwspits zijn.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Alexander » wo okt 02, 2013 1:57 pm

Ik ben benieuwd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » wo okt 02, 2013 3:32 pm

Alexander schreef:Ik ben benieuwd.
Wie niet?

Afbeelding

In 2000 zijn er al een paar Chinezen op stage geweest en hebben ze meegedaan op een toernooi, ze speelden in Ajax International (Jan Vertonghen deed toen mee als speler van GBA) Het waren toen niet de sterkste spelers.

Offtopic: waar speelt "onze Suk"?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door WP_Legend » wo okt 02, 2013 3:44 pm

2 jaar spreekt niet veel vertrouwen uit lijkt me....

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 8:46 am

WP_LeGeNd schreef:2 jaar spreekt niet veel vertrouwen uit lijkt me....
Er is misschien een optie van nog eens een jaar (of twee, als dat mag) Hij is, mag ik toch aannemen, gehaald vanwege zijn voetbalkwaliteiten, hij zal in het spelletje passen, al is het vreemd dat hij dan al een half jaar zonder club zit. De mogelijke commerciële kanten van de zaak zie ik nog niet zitten; in Rotterdam dacht ook iedereen dat het geld zou binnenstromen toen er een Japanner kwam, er werden zelfs twee Koreanen gehaald, maar ik denk dat (ook) Chinezen wel zullen gokken op wedstrijden van Ajax, maar er niet "midden in de nacht" naar gaan kijken en shirtjes kopen? Eerder van een topper die in Engeland speelt, dan van een speler uit Jong Ajax en dan niet voor een Europese prijs.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Baseman » vr okt 04, 2013 9:40 am

Toen PSV de Chinese speler Sun Xiang onder contract had keken er toch vele miljoenen Chinezen 's nachts naar de wedstrijden van PSV, alleen verdien je daar als club maar weinig extra aan...de commerciele mogelijkheden vallen tegen, dit is eigenlijk alleen aantrekkelijk voor de echte topclubs uit Engeland en Spanje.

Maar het lijkt er op dat Ajax bezig met een Chinese sponsor, (mede?) daarom zal deze Wang wel aangetrokken zijn.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door beelzebub » vr okt 04, 2013 10:17 am

Ja. Ik verwacht dat Huawei het gaat worden. Onderschat die niet. Alle KPN dongels bijvoorbeeld zijn door Huawei gemaakt. Binnenkort gaan ze van alles onder hun eigen merk uitbrengen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2013 10:18 am

Baseman schreef: Maar het lijkt er op dat Ajax bezig met een Chinese sponsor, (mede?) daarom zal deze Wang wel aangetrokken zijn.
Dat lijkt me ook. Voet tussen de deur enzo.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Bert » vr okt 04, 2013 11:05 am

Maar ik neem toch aan dat een Chinese hoofdsponsor vooral interesse heeft in de Europese (westerse) markt. In China kent men die sponsor wel, dus wat moet je dan met een Chinese jeugdspeler?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr okt 04, 2013 11:10 pm

Bert schreef:Maar ik neem toch aan dat een Chinese hoofdsponsor vooral interesse heeft in de Europese (westerse) markt. In China kent men die sponsor wel, dus wat moet je dan met een Chinese jeugdspeler?
Als het zo werkt, waarom zou dan Aegon of ABN AMRO bij Ajax op een shirt willen staan, die kent toch ook iedereen al?

Hopen dat die Chinees snel in het eerste speelt, Huawei op zijn shirt heeft staan als sponsor en dat er daardoor een paar honderd miljoen Chinezen chauvinistisch zitten te kijken, die dan de behoefte voelen producten van die sponsor te kopen aan de ene kant en naamsbekendheid in Europa opbouwen aan de andere kant. Zo zal het wel ongeveer zitten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 11:24 pm

Hopen dat die Chinees snel in het eerste speelt, Huawei op zijn shirt heeft staan als sponsor en dat er daardoor een paar honderd miljoen Chinezen chauvinistisch zitten te kijken, die dan de behoefte voelen producten van die sponsor te kopen aan de ene kant en naamsbekendheid in Europa opbouwen aan de andere kant.
Zo willen alle sponsors het. Ik heb liever een Chinese naam voor € 15 miljoen per jaar dan Aegon voor € 12 miljoen per jaar, al zal ik zelf mijn financiële keuzes niet laten afhangen van sponsoring, bekend is dat het wel werkt (Feyenoorders die hun rekening bij ABNAMRO hebben opgezegd, omdat ABNAMRO sponsor van Ajax werd) Ze mogen zelfs Chinese tekens gebruiken als dat Ajax een paar miljoen extra oplevert. Niet kunnen lezen? Feyenoord ging Europees voetbal spelen met de naam van "De gouden gids" op het shirt, ja daar zal in het buitenland op zijn gereageerd. Voetbal = geld, zie gedrochten als CL en EL.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » vr okt 04, 2013 11:38 pm

Wie weet kan die jongen goed voetballen. :confused.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » za okt 05, 2013 12:02 am

Yopi schreef:Wie weet kan die jongen goed voetballen. :confused.gif:
Niemand zal daar meer op hopen dan ik, maar misschien mag ik opmerken dat een jonge speler die een half jaar werkloos is misschien niet (in jouw ogen slechts een theoretische kwestie?) de wereldtopper is waarop ik in ieder geval hoop. Natuurlijk hoop ik dat de rest van de wereld heeft zitten slapen toen hij transfervrij werd aangeboden. Natuurlijk weet ik dat het TH geen breedteaankopen doet, zeker niet voor spelers van buiten de EU, spelers die heel veel gaan verdienen (als volwassene zeker) maar als Ajax dankzij deze speler een sponsor binnenhaalt die € 15 miljoen per jaar betaalt (en Wang toch niet zo goed blijkt te zijn), ben ik tevreden al mag Gazprom (Nee, ik ben geen fan van Poetin) voor € 20 miljoen per jaar (zoiets krijgt Schalke? Ik noem maar een bedrag) ook komen. Een paar jaar geleden waren er toch al Russische dames (of door Gazprom gehuurde, goed geproportioneerde dames) in de Arena?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » za okt 05, 2013 8:38 am

Ik vind Gaz(prom) gezien de Joodse link een tikkie niet zo'n Idee. :blush.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » za okt 05, 2013 8:54 am

wimpey schreef:Ik vind Gaz(prom) gezien de Joodse link een tikkie niet zo'n Idee. :blush.gif:
Gazprom doet meer dan alleen gas, maar de connectie zie ik ook wel als een probleem, al is Ajax nooit een Joodse club geweest:
Gazprom is de grootste producent van aardgas in de wereld en een belangrijke producent van aardolie en aardgascondensaat. De belangrijkste klanten zijn Russische afnemers en export naar voornamelijk Europa. De activiteiten zijn als volgt ingedeeld:
productie van aardgas;
transport van aardgas via een groot pijpleidingsysteem;
distributie van gas in binnen- en buitenland;
opslag van gas in ondergrondse opslagplaatsen;
productie van ruwe aardolie en aardgascondensaat;
raffinage van olie naar aardolieproducten;
opwekking en verkoop van elektriciteit en warmte en
overige activiteiten waaronder financiële dienstverlening.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gazprom#Activiteiten

@Wimpey,
Is in Duitsland veel geschreven over de link Schalke-Gazprom-gaskamers?


Afbeelding
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » za okt 05, 2013 9:06 am

Demosthenes schreef: @Wimpey,
Is in Duitsland veel geschreven over de link Schalke-Gazprom-gaskamers?
Niet dat ik weet. De link Schalke - Gazprom - Gerhard Schröder is wél berucht.

Gerhard Schröder is Schalke-fan. En lid van BVB. En iets bij Hannover. Hij heeft meerdere liefdes. Was niet voor niets 4 keer getrouwd. :smallgrin.gif:

Gazprom

Nur wenige Wochen nach dem Regierungswechsel, am 12. Dezember 2005, wurde bekannt, dass Schröder einen Posten bei der Nord Stream AG, einem Tochterunternehmen des vom russischen Staat kontrollierten Energiekonzerns Gazprom, annimmt. Damit war er in ein Projekt involviert, das er bereits als Regierungschef immer sehr wohlwollend begleitet hatte. Deutsche Politiker aller Parteien reagierten mit Kritik und Empörung, und auch russische Oppositionelle kritisierten Schröders neue Beschäftigung. Der Ost-Ausschuss der Deutschen Wirtschaft begrüßte zwar Schröders neuen Job, kritisierte aber die Art und Weise der Bekanntgabe sowie den Zeitpunkt des Wechsels kurz nach dem Ende der Schröder-Regierung.

Am 31. März 2006 wurde bekannt, dass die Regierung Schröder nach Schröders Wahlniederlage, aber noch vor dem Ende seiner Amtszeit, eine staatliche Bürgschaft für einen Kredit der deutschen Banken KfW und der Deutsche Bank AG in Höhe von einer Milliarde Euro für Gazprom übernehmen wolle. Dabei habe der deutsche Staat ungewöhnlich großzügige Garantien auf sich genommen. Im Falle einer Zahlungsunfähigkeit Gazproms hätte der deutsche Staat bis zu einer Milliarde Euro zahlen müssen. Dabei handelte es sich um eine Bürgschaft für einen sogenannten „ungebundenen Kredit“, der von deutschen Banken an ausländische Unternehmen vergeben wird, um dadurch „nationale Interessen“ zu sichern. Die damalige Bundesregierung war der Auffassung, dass die langfristige Sicherstellung der Energieversorgung Deutschlands ein nationales Interesse darstellt. Ungewöhnlich war allerdings, dass sich dieser Vorgang innerhalb kurzer Zeit in den letzten Monaten der Regierung Schröder abspielte.

Die FDP erhob den Vorwurf eventueller Interessenkonflikte, da der deutsche Staat auf diese Weise Schröders spätere Tätigkeit bei Gazprom mitfinanziere. Schröder selbst bestritt, Kenntnis von der Bürgschaft gehabt zu haben. Nach Angaben aus Regierungskreisen haben zwar der damalige Wirtschaftsminister Wolfgang Clement, Schröders Wirtschaftsberater im Kanzleramt Bernd Pfaffenbach und Staatssekretär im Finanzministerium Caio Koch-Weser von den Verhandlungen gewusst und die Bürgschaft genehmigt, der Kanzler selbst wurde aber „bewusst“ nicht informiert.

Am 18. April 2006 lehnte Gazprom den Kredit ab, wodurch die Bürgschaft hinfällig wurde.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Demosthenes » za okt 05, 2013 9:20 am

Bedankt. Tja, politici, ze zijn niet beter dan andere mensen. Rutte houdt niet van voetbal?

Geen enorme discussies over Gazprom, maar stel dat Eon de nieuwe hoofdsponsor wordt van Ajax (Niet dat ik zoiets gelezen) heb; de combinatie gas en Duitsland (Eon is toch grotendeels Duits?). Het zou mij niet verbazen als er in Nederland wel een discussie losbarst (op AT?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door LucaS » za okt 05, 2013 9:38 am

Welke Joodse link?
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie