Ajax contracteert jeugdspelers

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door peter » do jan 27, 2011 7:12 pm

Opmerkelijke keuze, want zijn geliefde PSV was ook in de markt. Naja, misschien niet concreet en heeft hij het 'doorstroombeleid' mee laten wegen in zijn beslissing.

Ken hem verder niet, trouwens.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » do jan 27, 2011 7:47 pm

D_skilled schreef:Branco van den Boomen (15) van Willem II tekent volgende week een driejarig contract. Bron: papieren versie Eindhovens dagblad.
Vertel ons eens wat over deze Brabo! Zegt 99.9% van de mensen hier waarschijnlijk he-le-maal niets.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door D_skilled » do jan 27, 2011 8:49 pm

Peter schreef:Opmerkelijke keuze, want zijn geliefde PSV was ook in de markt. Naja, misschien niet concreet en heeft hij het 'doorstroombeleid' mee laten wegen in zijn beslissing.

Ken hem verder niet, trouwens.
Kop luidt: “PSV? Nee, nooit iets van gehoord”

PSV was niet voor hem in de markt. Intern binnen PSV schijnen een aantal mensen niet overtuigd van hem te zijn.
Vertel ons eens wat over deze Brabo! Zegt 99.9% van de mensen hier waarschijnlijk he-le-maal niets.
Ik weet niet veel meer dan een aantal feiten. Hij woont in Veldhoven, dichtbij Eindhoven. Hij zit al vanaf de E-pupillen bij Willem II. Dit seizoen zit hij ook in het Nederlands elftal onder-16, hij speelt er als linkshalf. Bij z'n cluppie speelt hij als aanvallende middenvelder.

Laatst speelde z'n team Willem II B2 een oefenwedstrijd tegen Ajax. Hij deed maar een helft mee, omdat de B1 hem nodig had. Hij viel tegen, zoals bijna heel Willem II. Nou wil ik op basis van een halve wedstrijd geen waardeoordeel vellen. Door Ajax wordt hij al anderhalf jaar gevolgd, dus die weten wat ze in huis halen. Ik hoor echter wel positieve verhalen. Van een speler die met hem in het Nederlands elftal speelt alsmede van mensen die hem vaker hebben zien spelen.

Hier wat flitsen van Branco van den Boomen. min. 45 z'n eerste doelpunt met links. Vanaf 3:05 z'n tweede doelpunt uit een vrije trap, één van grote schoonheid.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Thijs » ma jan 31, 2011 6:55 pm

Timothy van der Meulen naar Dundee United FC

Ajax en Timothy van der Meulen gaan uit elkaar. De verdediger, wiens contract per 30 juni 2011 zou aflopen, vertrekt per direct naar Dundee United FC. De club speelt in de hoogste Schotse competitie, de Premier League.

Van der Meulen is geboren op 2 maart 1990 in Amsterdam. Voordat hij naar Ajax kwam speelde hij voor SV CTO'70, SV Almere en FC Omniworld.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Thijs » ma jan 31, 2011 7:03 pm

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 31 januari 2011

Ajax verhuurt Rik Schouw aan Almere City FC

Ajax en Almere City FC hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Rik Schouw. De verhuur van deze speler uit de jeugdopleiding van Ajax is per direct en loopt tot en met 30 juni 2011.

Middenvelder Schouw is geboren op 14 maart 1991 in Roosendaal heeft een contract bij Ajax dat loopt tot en met 30 juni 2011.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 7:14 pm

De jongen is destijds bij een BVO weggekocht en gaat het waarschijnlijk niet halen.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Lionel » di feb 01, 2011 9:53 pm

Tja, je weet het nooit..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Daily Blind » di feb 01, 2011 11:04 pm

joey schreef:De jongen is destijds bij een BVO weggekocht en gaat het waarschijnlijk niet halen.
Weggekocht.. gewoon opleidingsvergoeding betaalt. Kan gebeuren. Soms moet je een gok wagen. Je weet nooit hoe een speler zich gaat ontwikkelen. (groei, blessures, betere concurrent, trainer die het niet in je ziet zitten.. zoveel factoren die invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van een talent)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 12:05 pm

Vond hem al meteen niets bijzonders.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Rooie » wo feb 02, 2011 6:57 pm

AN/20 Minuten
Ajax haalt 16-jarige Stefan Marinkovic

2 februari 2011

Ajax heeft opnieuw een buitenlands talent binnengehaald. De 16-jarige Stefan Marinkovic maakt de overstap van FC Luzern, zo meldt het Zwitserse 20 Minuten. De ouders van de Zwitser bevestigen het rondkomen van de overgang. Een woordvoerder van de club geeft in een reactie aan dat nog enkele formaliteiten afgerond moeten worden. Dat lijkt geen probleem. 'We gunnen het hem en we willen hem geen strobreed in de weg leggen. Als Ajax komt is dat ook een eer voor FC Luzern.'

De zestienjarige linkspoot komt bij FC Luzern uit in de verdediging en op het middenveld. Hij heeft zijn debuut nog niet gemaakt in het eerste elftal. Hij komt uit voor Zwitserland onder 17, maar kan ook nog de keuze maken om voor Servië uit te gaan komen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door D_skilled » wo feb 02, 2011 7:04 pm

GangstaRIB. :biggthumpup.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 7:07 pm

Schweizer Talent zu Ajax Amsterdam
von Reto Fehr - Die Jugendarbeit von Ajax gilt als die beste der Welt. Mit Stefan Marinkovic profitiert jetzt ein 16-jähriger Schweizer davon. Er träumt von der grossen Karriere – aber nicht unbedingt von der Schweizer Nati.


Artikel per Mail weiterempfehlen
Zum Thema

Schweizer Junior bei Arsenal: Reift da der nächste U17-Weltmeister heran?
Der Schweizer U17-Nationalspieler Stefan Marinkovic wechselt per sofort vom U18-Team des FC Luzern zu Ajax Amsterdam. Dort wird der linke Aussenverteidiger die weltberühmte Ausbildung des holländischen Spitzenklubs geniessen können. Seit Februar ist der Spieler in der Akademie.

Versucht sich bei Ajax Amsterdam: Der Schweizer U17-Nationalspieler Stefan Marinkovic.
Den Traum vom Ausland lebt der fast 17-Jährige schon lange: Bereits als 15-Jähriger durfte er zweimal zum Probetraining bei Arsenal antraben. Zu einem Vertragsabschluss kam es damals nicht. In der Zwischenzeit hätten sich gemäss seinen Eltern auch Juventus, Sampdoria Genua, Brescia, Nancy und Valenciennes beim Schweizer mit serbischen Wurzeln erkundigt. Bei Leeds United (zweithöchste englische Liga) hätte er einen Vertrag unterschrieben, zog jetzt aber das Angebot aus Holland vor.

«Wenn Ajax kommt, ist das auch eine Ehre für den FC Luzern»

Während Marinkovic' Eltern den Wechsel als perfekt melden, erklärt Luzerns Medienchef Stefan Bucher gegenüber 20 Minuten Online: «Es fehlen noch letzte Formalitäten.» Aber Bucher stellt klar: «Wir gönnen ihm das und wollen ihm keine Steine in den Weg legen. Wenn Ajax kommt, ist das auch eine Ehre für den FC Luzern.» Auch der FCL-Nachwuchschef Laurent Prince pflichtet bei: «Wir haben gemerkt, dass dies ein grosser Wunsch des Spielers ist.»

Marinkovic lief bisher fünfmal für die U17-Nationalmannschaft der Schweiz auf und erzielte in der EM-Qualifikation im letzten September gegen Luxemburg den einzigen Treffer zum 1:0-Sieg. Die U17 reist - falls die Qualifikation gelingt - im Mai 2011 zur Europameisterschaft. Vermutlich ist Marinkovic dann wieder mit dabei. Für die Schweiz - oder vielleicht für Serbien. Denn die Endrunde findet in Serbien statt, in wessen U17-Nationalteam Marinkovic schon mal ein Vorbereitungstraining bestritten hat.

Serbien oder Schweiz?

Sollte der Teenager den Durchbruch tatsächlich schaffen, wird er sich als Doppelbürger bald die Frage stellen müssen, für welche Nation er später spielen möchte. Bei seinem Abstecher zu Arsenal 2009 wollte er sich im Interview mit 20 Minuten Online noch nicht festlegen: «Momentan spiele ich in der Schweizer U16-Nati und darauf lege ich aktuell den Fokus. Von Serbien habe ich noch nichts gehört.» Das hat sich jetzt geändert. Aber ein Entscheid ist noch nicht gefallen. Marinkovic hat noch bis zu seinem 21. Lebensjahr Zeit.
Bron: http://www.20min.ch/sport/fussball/stor ... m-24635237

Het imago van AJAX als beste jeugdopleidingsinstituut ter wereld wordt weer bevestigd. Eerder met Eriksen, Boilesen en Tovamaki en nu dus weer deze jongen. Allemaal ook bij andere clubs geweest en toch voor ons gekozen. :biggthumpup.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Neefkens » wo feb 02, 2011 7:08 pm

D_skilled schreef:GangstaRIB. :biggthumpup.gif:
Had hij hem weer gekeurd? :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33893
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Duke » wo feb 02, 2011 7:10 pm

'We gunnen het hem en we willen hem geen strobreed in de weg leggen. Als Ajax komt is dat ook een eer voor FC Luzern.'
:biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 7:23 pm

@Neef: hij kon bij Leeds tekenen. Die andere clubs hebben alleen geïnformeerd. Tenminste, dat staat hier.

Die jongen wilde dolgraag naar Arsenal, maar dat is blijkbaar niets geworden.

Ken jij hem, Steef? Juventus staat ook bij het rijtje.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door D_skilled » wo feb 02, 2011 7:33 pm

Van youngguns:
The 6 foot 1 (1,85) inch full back has already played for the Gunners having turned out for the Under 16′s at the Emirates Stadium in a pre-season friendly with Chelsea. Like Angha, Monterio and Hajrovic, Marinkovic is Swiss-born but he can claim Serbian nationality through his parents.

Stefan’s explosive performances in the Nike Cup promoted Arsenal scouts to invite him to London Colney for a closer look. Four days later Liam Brady was still undecided and despite interest from Chelsea, the cultured defender has earned himself a make or break chance to prove his worth in North London with a second training stint.

Marinkovic is a tall yet skilful Swiss Under 15 international who loves to get forward – very much like Brazilian wing-back Pedro Botelho. Despite possessing a gaunt looking frame, he’s willing to put himself into challenges and is especially noted for having a scrappy tenacious nature. It appears Arsenal’s traditional mould of having diminutive and rapid left backs is changing in favour of more aggressive and tall ones.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Rijkaard » wo feb 02, 2011 9:35 pm

Ik vind dit wel een aardige ontwikkeling.

Ik ben ajax supporter en mag dus lekker hypocriet zijn vind ik zelf. Als er jeugdspelers van Ajax weg worden gehaald vind ik dat ook jammer en onverstandig van de speler, maar als Ajax dit doet juich ik het toe

Boilesen, Ericsen nu deze weer, dit lijkt zowaar op beleid. Maar vreemd dat de jeugdscouting blijkbaar beter functioneert dan de scouting voor directe versterkingen.
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door peter » wo feb 02, 2011 9:38 pm

Is nog maar afwachten, want ik weet bij god niet of zo'n jongen kan voetballen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Jöhnk » wo feb 02, 2011 9:40 pm

Misschien wordt er naar deze scouts wel geluisterd? En er spelen minder belangen mee, ze zijn goedkoper, de druk van het moeten presteren is lager. Mislukkingen verdwijnen via de achterdeur.
Ik ben ajax supporter en mag dus lekker hypocriet zijn vind ik zelf. Als er jeugdspelers van Ajax weg worden gehaald vind ik dat ook jammer en onverstandig van de speler, maar als Ajax dit doet juich ik het toe
Dat vind ik niet zo heel hypocriet. Het is nu eenmaal zo dat je bij Ajax meer kans hebt als jeugdproduct dan bij laten we zeggen Chelsea.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door joey » zo mar 06, 2011 11:21 am

BRANCO VAN DEN BOOMEN Vijftienjarige Veldhovenaar krijgt kans bij jeugdopleiding van Ajax

‘ PSV? Nee, nooit iets van gehoord’

In zijn hart is hij nog steeds een beetje PSV-supporter.

Maar toen twee maanden geleden Ajax bij Branco van den Boomen (15) aan de bel trok was de keu­ze snel gemaakt.

Het Veldho­vense voetbaltalent Branco van den Boomen onderte­kent volgende week in Amsterdam een contract wat hem vanaf vol­gend seizoen drie jaar aan de hoofd­stedelingen bindt. Van den Boomen speelt nu nog in de B-jeugd van Willem II.

De jeugdinternational (vijf inter­lands) blijft, ondanks zijn jonge leeftijd, heel nuchter. „Ik heb op zesjarige leeftijd stage gelopen bij PSV. Een jaar later toonde Willem II belangstelling en ben ik overge­stapt. Ik wil als voetballer slagen. Dan is de keuze voor Ajax niet zo moeilijk. Daar heb je de grootste kans om profspeler te worden. De nadruk zal de komende jaren op in­dividuele trainingen liggen. Je krijgt niet elke dag de kans om met spelers als Dennis Bergkamp en Wim Jonk te werken.”

Voorlopig gaat hij dagelijks pende­len tussen Veldhoven en Amster­dam. Van den Boomen: „Het wor­den lange dagen. ’s Morgens om half acht de deur uit, en om half ne­gen ’s avonds weer thuis. Ik heb het er graag voor over. In overleg met de studiebegeleider van Ajax gaan we de komende tijd nader be­kijken wat het beste voor me is.”

Voor vader Harry als fervent PSV- supporter was het stevig slik­ken toen Ajax zijn zoon benaderde. „Het was inderdaad schrikken”, lacht pa nu triomfantelijk. „Ik had eerder verwacht dat Feyenoord of PSV Branco wilden hebben. Maar eerlijk is eerlijk: Ajax heeft de beste jeugdopleiding van Nederland. Ik ben trots, net zoals iedere vader dat zou zijn, dat Branco daar gaat voet­ballen. Ik zal ook zeker gaan kijken. Maar wel om en om, met mijn an­dere zoon Vinnie. Die speelt bij RK­VVO, maar die verdient net zoveel aandacht.”

Ajax ging niet over één nacht ijs. Anderhalf jaar werd Van den Boomen gevolgd voordat hij offici­eel werd benaderd. Naast de Am­sterdammers meldde ook Feye­noord zich vorige week voor de tweebenige middenvelder die meestal op ‘acht’ of ‘tien’ speelt.

Van PSV werd niets gehoord. Va­der Van den Boomen: „Ik heb op de Nieuwjaarsreceptie van PSV met Rini de Groot (manager scou­ting & operations, red.) gesproken. Zij vonden vijf jaar geleden Branco een te ‘vlakke’ voetballer die de laat­ste tijd veel progressie heeft ge­maakt. Maar kennelijk wil men ( nog) niet in hem investeren.”

Het officiële commentaar van PSV was bij monde van perschef Pedro Salazar kort en bondig. „ Deze spe­ler is in de E-jeugd naar Willem II gegaan, en nu maakt hij de keuze voor Amsterdam.”
Toch opvallend dat PSV deze jongen niet wil.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door D_skilled » zo mar 06, 2011 11:38 am

Ze zijn niet unaniem overtuigd van diens kwaliteiten.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Lionel » zo mar 06, 2011 11:53 am

PSV en jeugd, 0,0 verstand van zaken dus dat PSV hek niet wilt hebben zegt niks.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door joey » zo mar 06, 2011 3:20 pm

Zelfs ik zie nog wel of een jongen kan voetballen of niet. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9374
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Dubbel » ma mar 07, 2011 7:37 am

joey schreef:Toch opvallend dat PSV deze jongen niet wil.
Tussen de regels door proef ik toch wel een klein beetje dat ze ervan balen...
" Deze spe­ler is in de E-jeugd naar Willem II gegaan, en nu maakt hij de keuze voor Amsterdam." Ouch!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door joey » ma mar 07, 2011 10:09 am

Dat klinkt juist heel afstandelijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie