De plannen van Bergkamp en Jonk

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 15, 2019 12:37 pm

Hoop dat hij wegblijft. Er is eindelijk rust.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » vr feb 15, 2019 12:53 pm

Ajaciedjuh schreef:Hoop dat hij wegblijft. Er is eindelijk rust.
:drecul.gif: :drecul.gif:

Hoe typeer jij voor Ajax begrippen "er is rust?" :excited.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 15, 2019 1:13 pm

Cruijff schreef:
Ajaciedjuh schreef:Hoop dat hij wegblijft. Er is eindelijk rust.
:drecul.gif: :drecul.gif:

Hoe typeer jij voor Ajax begrippen "er is rust?" :excited.gif:
Ego’s vinden zich belangrijker dan de club. Er is in ieder geval rust op dat vlak. Staat los van Bergkamp, Jonk (en zijn gevolg) en degene die er nu nog zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » vr feb 15, 2019 1:24 pm

Ajaciedjuh schreef: Ego’s vinden zich belangrijker dan de club. Er is in ieder geval rust op dat vlak. Staat los van Bergkamp, Jonk (en zijn gevolg) en degene die er nu nog zijn.
Is dat zo?
De 5e Colonne is nog hartstikke levend hoor.

Diverse spelers lekken direct vanuit de kleedkamer naar De Telegraaf, dat is dus zelfs niet een op hun kans wachtende 5e Colonne, maar direct vanuit het 1e elftal een mes in de rug.
En verder lekte de ene directeur in december nog een belastend bericht over een ander directielid naar de media.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 15, 2019 1:53 pm

Rustiger dan :666.gif: . Het zal bijna ondoenlijk zijn om dat eruit te krijgen. Ik bedoelde op het technisch beleid. De 5e colonne zal altijd blijven bestaan. Daar is slechts 1 remedie tegen: successen halen. En die kans is groter als er rust is bij het technisch beleid.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » vr feb 15, 2019 2:56 pm

Ajaciedjuh schreef:Rustiger dan :666.gif: . Het zal bijna ondoenlijk zijn om dat eruit te krijgen. Ik bedoelde op het technisch beleid. De 5e colonne zal altijd blijven bestaan. Daar is slechts 1 remedie tegen: successen halen.
Precies.
Alleen met het succes overleef je.... Let maar op, als Ajax straks niet 5 maar 8 of 9 punten achterstaat en bijv weer van Feyenoord verliest dan zijn de rapen gaar.

Staat de club weer helemaal in de fik, schreeuwt men massaal misschien nog net geen moord maar gegarandeerd wel brand.

Ajaciedjuh schreef:En die kans is groter als er rust is bij het technisch beleid.
Mee eens.
Maar hoe ontstaat dat dan, in jouw optiek? Dan bedoel ik dus rust voor de langere termijn gecombineerd met een constructief beleid??

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 15, 2019 6:21 pm

Van mij mag Jonk best terugkomen. Wat is er sinds zijn vertrek nu heel aan jonge talenten gekomen waar wij van watertanden? En was zijn enige probleem niet Bergkamp (die inmiddels ook vertrokken is waarmee dat obstakel is verdwenen)?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 15, 2019 7:52 pm

Cruijff schreef:
Ajaciedjuh schreef:Rustiger dan :666.gif: . Het zal bijna ondoenlijk zijn om dat eruit te krijgen. Ik bedoelde op het technisch beleid. De 5e colonne zal altijd blijven bestaan. Daar is slechts 1 remedie tegen: successen halen.
Precies.
Alleen met het succes overleef je.... Let maar op, als Ajax straks niet 5 maar 8 of 9 punten achterstaat en bijv weer van Feyenoord verliest dan zijn de rapen gaar.

Staat de club weer helemaal in de fik, schreeuwt men massaal misschien nog net geen moord maar gegarandeerd wel brand.

Ajaciedjuh schreef:En die kans is groter als er rust is bij het technisch beleid.
Mee eens.
Maar hoe ontstaat dat dan, in jouw optiek? Dan bedoel ik dus rust voor de langere termijn gecombineerd met een constructief beleid??
Is moeilijk beoordelen van afstand, maar met de volgende pijlers:
1) Jeugdbeleid. Doorgaan op de ingeslagen weg. Blijven innoveren en investeren
2) Jeugdscouting op orde/verbeteren. Doordat we meer slagkracht en geld hebben, vissen in de hogere regione. Hier zijn we nog concurrerend. En doordat we bekend staan om jeugdontwikkeling/ kansen geven, hebben we hier ook een positie.
3) Selectie in balans brengen door aankopen: wat je niet uit 1 en 2 kunt halen: speerpunten ervaring, leiderschap etc. De ingeslagen weg met Nico, Tadic, Blind.

We zijn door in de CL doordat er vooral rust is in het technisch beleid. Dit resulteerde in een selectie die voor de VCL gereed was.

Voorheen was er onrust op al die 3 punten door de Jonks, Bergkamps en RvC. Alleen maar discussies, omdat het beleid, verantwoordelijkheden en kaders onduidelijk waren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Jöhnk » za feb 16, 2019 1:20 pm

Er is meer rust maar ook veel minder aandacht voor puntje 1 en 2. Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.

Wat het aankoopbeleid betreft: de lat moet nog steeds omhoog als ik zie wat er in de winterstop gebeurde.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door wimpey » za feb 16, 2019 4:57 pm

Die rust is ook een drogreden. De onrust rond Neres, Lainez, Wober was er gewoon. En heeft waarschijnlijk punten gekost.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 17, 2019 11:35 am

wimpey schreef:Die rust is ook een drogreden. De onrust rond Neres, Lainez, Wober was er gewoon. En heeft waarschijnlijk punten gekost.
Dat blijf je altijd houden, maar hier ging het over wel of niet Jonk terughalen. Als key personen in de organisatie niet dezelfde visie hebben, dan zal je keuzes moeten maken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door wimpey » zo feb 17, 2019 1:12 pm

Ajaciedjuh schreef: Dat blijf je altijd houden, maar hier ging het over wel of niet Jonk terughalen. Als key personen in de organisatie niet dezelfde visie hebben, dan zal je keuzes moeten maken.
Je had het over rust v.w.b. technisch beleid. Ik stel dat de directie zelf voor onrust zorgt, door te stellen dat er niemand weg mag en dan te gaan leuren met 2 key players.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 17, 2019 1:57 pm

Technisch beleid, zit ook jeugdbeleid. Met welke 2 keyspelers heeft de directie lopen leuren dan?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2019 9:41 pm

Ajaciedjuh schreef:Technisch beleid, zit ook jeugdbeleid. Met welke 2 keyspelers heeft de directie lopen leuren dan?
Maximilian Wöber en David Neres

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 17, 2019 11:37 pm

Cruijff schreef:
Ajaciedjuh schreef:Technisch beleid, zit ook jeugdbeleid. Met welke 2 keyspelers heeft de directie lopen leuren dan?
Maximilian Wöber en David Neres
Volgens mij hebben ze er niet mee lopen leuren. Er zijn clubs voor gekomen. Wöber is de afweging gemaakt dat er voldoende alternatieven waren en Neres is 45M+ nee tegen gezegd. Dat lijkt me geen leuren, maar andersom.

Daarnaast was Wöber zeker geen keyspeler. Wel een talent.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Lionel » ma feb 18, 2019 11:22 am

Wober wordt met de minuut beter.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door wimpey » ma feb 18, 2019 1:57 pm

Lionel schreef:Wober wordt met de minuut beter.
Met 2 CVs spelend had je bovenaan gestaan.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Iniesta » ma feb 18, 2019 3:49 pm

Wil je nu echt beweren dat het puntenverlies in veel gevallen hier aan te wijten is?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Lionel » ma feb 18, 2019 5:19 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Wober wordt met de minuut beter.
Met 2 CVs spelend had je bovenaan gestaan.
PSV uit... Was Wober toen geblesseerd?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » ma feb 18, 2019 6:53 pm

Lionel schreef: PSV uit... Was Wober toen geblesseerd?
Toen was hij 100% procent beschikbaar en viel de keuze op CV duo Blind / De Ligt.

Hij was inzetbaar geweest tegen Heerenveen (4-4), Feyenoord, Heracles, Real Madrid & PSV-Ajax (3-0)

Ajaciedjuh schreef:
Cruijff schreef:
Ajaciedjuh schreef:Technisch beleid, zit ook jeugdbeleid. Met welke 2 keyspelers heeft de directie lopen leuren dan?
Maximilian Wöber en David Neres
Volgens mij hebben ze er niet mee lopen leuren. Er zijn clubs voor gekomen.
Dat is waar.
Er is tegen hem gezegd dat er geen grote hoeveelheden speeltijd voor hem in de planning lagen en toen bleek er interesse voor hem te zijn.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 18, 2019 10:00 pm

Was het maar Blind/De Ligt. Het was Blind/De Jong tegen PSV. Gekkenwerk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Cruijff » ma feb 18, 2019 10:06 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Was het maar Blind/De Ligt. Het was Blind/De Jong tegen PSV. Gekkenwerk.
Schreef ik Blind - De Ligt op? :confused.gif: :confused.gif: Ja ik ga natuurlijk ook niet editten maar had dat geheel op de automatische piloot foutief opgeschreven. Blind / F. De Jong was uiteraard de combo bij 3-0 winst op AEK en 3-0 verlies bij PSV. :blush.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door InnerHarbour » za mar 23, 2019 9:01 am

Hier maar.
Ajax beloont ook hoofd jeugdopleiding met nieuw contract

Saïd Ouaali heeft zijn aflopende verbintenis met Ajax opengebroken en verlengd tot medio 2021. Het hoofd jeugdopleiding is al ruim zeven jaar werkzaam voor de Amsterdammers.

In 2015 werd de nu 49-jarige Ouaali ad interim hoofd jeugdopleiding en een jaar later werd hij officieel aangesteld als hoofd jeugdopleiding van Ajax en directeur voetbalzaken Marc Overmars, die onlangs zelf ook een nieuw contract ondertekende, is erg tevreden. 'Wij wilden graag met Saïd verder. Hij is een harde werker en een betrouwbaar persoon met een stabiel karakter. Toen hij hier begon was het een roerige tijd, maar mede dankzij hem heeft de opleiding een goed vervolg kunnen geven aan de destijds ingeslagen weg.'

'We zien veel goede ontwikkelingen bij de jeugd', vervolgde Overmars. 'Het meest in het oog springt de toename van het aantal trainingsuren. Wij zijn er van overtuigd dat de talenten zich daardoor nog beter en sneller ontwikkelen. Dat wordt mede mogelijk gemaakt door de school die we hier op de club hebben waardoor veel spelers langer op de club zijn en een goed op elkaar afgestemd programma kunnen volgen. Deze verlenging draagt ook bij aan de rust rondom onze opleiding, waardoor we volgende stappen kunnen gaan maken om nóg beter te worden.

Ouaali zelf is ook erg blij met zijn nieuwe contract. 'Ik ben blij dat ik mijn verblijf bij Ajax met twee jaar heb mogen verlengen. Het getuigt van veel vertrouwen dat Ajax met mij verder wil, daar ben ik trots op. In de afgelopen jaren heb ik samen met alle medewerkers hard gewerkt om het niveau van onze opleiding verder omhoog te brengen.'

'Centraal in onze doelstellingen stond het stimuleren van individuele spelers en de doorstroom van talent, binnen de jeugdopleiding en uiteindelijk naar Ajax 1. We hebben daarin de afgelopen drie jaar veel bereikt, maar ik realiseer mij dat het altijd beter kan en moet. Deze verlenging geeft mij de kans door te gaan op de ingeslagen weg en onze jeugdopleiding verder te ontwikkelen.'
'
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door brigade zuid » za mar 23, 2019 10:15 am

Nou lekker dan, ik hoor toch van verschillende kanten dat het juist minder gaat met de jeugdopleiding.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Iniesta » za mar 23, 2019 10:40 am

Welke kanten hebben we het dan over?

Plaats reactie