De NextGen Series (A1)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

De NextGen Series (A1)

Bericht door Duke » di aug 16, 2011 2:59 pm

Ajax A1 maakt kennis met Europese speelstijlen
nieuws Door: Redactie op 16 aug 2011

Ajax A1 speelt de komende maanden zes Europese wedstrijden op topniveau. De ploeg van Fred Grim en assistent Ronald de Boer is een van de zestien deelnemers aan de NextGen Series, een Europese competitie voor jeugdspelers onder negentien jaar. Grim hoopt dat de talenten deze ervaring in hun voordeel gebruiken.

Indrukwekkend
De trainer van de A1 vindt het van toegevoegde waarde om niet alleen tegen de A1's van PSV, FC Twente en Feyenoord te voetballen, maar ook tegen de hoogste jeugdteams van Aston Villa, Fenerbahçe en Rosenborg BK.

"Natuurlijk is het belangrijk om geconfronteerd te worden met andere speelstijlen. In Nederland speelt bijna iedere club 4-3-3, met als verschil de punt naar voren of naar achteren op het middenveld," legt Grim uit aan Ajaxlife.nl.

"In Europa wordt vaak 4-4-2 gespeeld met een vlak middenveld of in ruitvorm. De ene keer spelen de twee spitsen naast elkaar, dan weer achter elkaar. Het is goed voor onze spelers daarmee op een hoog niveau kennis te maken."

Grim legde zijn selectie uit dat dit een geweldig leermoment is. "Ik zag mijn spelers grijnzen van oor tot oor toen ik ze vertelde over onze deelname aan de NextGen Series. Laten we eerlijk zijn, het klinkt indrukwekkend. De spelers doen in het klein hetzelfde als de beelden die ze dinsdag en woensdag op televisie zien als er Champions League wordt gespeeld."

Ajax speelt woensdag tegen Aston Villa zijn eerste groepsduel in de NextGen Series. De aftrap is om 18.30 uur op De Toekomst en de toegang is gratis.
www.ajaxlife.nl

De site: http://www.nextgenseries.com/en
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Daily Blind » di aug 16, 2011 3:13 pm

Heel erg goed dit! Hier leren de spelers enorm veel van. :biggthumpup.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Demosthenes » di aug 16, 2011 3:27 pm

Zlatan Son of God schreef:Heel erg goed dit! Hier leren de spelers enorm veel van. :biggthumpup.gif:
We moeten ook weer niet overdrijven, want veel Ajacieden spelen of speelden jeugdinterlands en ze zijn per jaar weken toernooien aan het spelen in het buitenland of in Nederland tegen buitenlandse ploegen.

Ajax heeft wel vaker tegen Fenerbahce gespeeld (o.a. Copa-toernooi), tegen een Engelse ploeg (misschien niet tegen Aston Villa).

Voor die spelers is het wel leuk, wie weet bereikt Ajax de tweede ronde, wordt er tegen Barcelona gespeeld enz. Ook goed is het dat alle A-spelers nu aan bod komen, of internationaal of in de eigen competitie (aanvulling vanuit de B1)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Duke » wo aug 17, 2011 8:20 pm

2-0 geworden, doelpunten van De Bondt en Fischer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Marillion » wo aug 17, 2011 8:26 pm

Kunnen we nu ook anderhalf miljoen euro bijschrijven voor de drie punten? :eusa_pray.gif: :smallgrin.gif:

Ik had eigenlijk willen gaan kijken maar het kwam niet uit. Misschien één van die andere wedstrijden meepakken. Ik ben wel benieuwd naar de verhoudingen op dit niveau.
Nil volentibus arduum

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door D_skilled » wo aug 17, 2011 8:45 pm

Denswil was niets meer dan indrukwekkend. Fischer scoorde uit z'n eerste balcontact. Klaassen is het oogappeltje. Grim snauwde Fischer af, omdat hij in een aanval voor eigen glorie ging. Dat terwijl Klaassen ook egoïstisch was in een andere situatie. Vond ik matig spelen, trouwens. Kwam in balverlies letterlijk te zwemmen. Van een halfspeler worden er ook andere dingen gevraagd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Rooie » wo aug 17, 2011 8:54 pm

Dat Grim Fischer aansprak op egoïsme was echter niet zo vreemd, die jongen is rond de 16 vrij blind voor z'n medespelers. Niet zo gek overigens, hij is erg goed en al ging het niet altijd goed vandaag, hij zal er succes mee hebben. Klaassen vrij onzichtbaar, al stond hij (als ik het me goed herinner) wel aan de basis van 2 prima combinaties + mogelijkheden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door joey » wo aug 17, 2011 9:54 pm

Zlatan Son of God schreef:Heel erg goed dit! Hier leren de spelers enorm veel van. :biggthumpup.gif:

Lijkt me ook. Vreemd dat ze het eerst niet wilden.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Michael_B » do aug 18, 2011 8:49 am

Waarom haalt FdB Denswil niet meer/vaker bij het eerste? Lijkt me een goede backup voor Vertonghen/Daley.

Lijkt me dat we volgend jaar sowieso Klaassen, Fischer en Denswil bij de eerste selectie gaan krijgen. Ligeon en De Bondt ook misschien wel.

Wanneer is Kishna weer fit? Gaat hij dit seizoen nog minuten maken?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 18, 2011 8:51 am

Nog opvallender is dat hij nog slechts een 1-jarig contract heeft. Ik neem aan dat ze daarmee bezig zijn als ze zoveel vertrouwen in hem hebben.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Demosthenes » do aug 18, 2011 9:03 am

Ajaciedjuh schreef:Nog opvallender is dat hij nog slechts een 1-jarig contract heeft. Ik neem aan dat ze daarmee bezig zijn als ze zoveel vertrouwen in hem hebben.
Dat neem ik niet zo maar aan, al hoop ik wel dat hij blijft. Er bestaat ook nog de mogelijkheid hem na de winterstop te verhuren (na contractverlenging)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Michael_B » vr aug 19, 2011 12:13 pm

Van ANN:
Miralem S
Jeugdspeler

Uit: Oosterhout
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Posts: 79
Reg.: 1 augustus 2003
Gepost op 18 augustus 2011 om 13:58:07.

Ben ook weer eens wezen kijken.. Van mijn kant even iedereen uitgelicht!

Vd Hart: Prima gisteren. Heeft lengte, uitstraling en liet in de eerste helft 2x zien over een goede reflex te beschikken. Heb niet echt zicht op hoe hij het normaal doet maar kan best wat worden.

Nieuwpoort: Aardig backje.. Niet meer, niet minder. Werd in de eerste helft toch een paar keer flink gedold door zijn directe tegenstander (goede voetballer overigens die 11 van Villa)

Sporkslede: Heeft niet echt de ultieme lengte voor een centrumverdediger maar is wel erg fel en wint daardoor toch bijna al zijn duels. Probeert zijn tegenstander echt op te vreten. In balbezit wel nonchalant gisteren. Probeert wel veel naar voren te passen maar niet altijd even zuiver (gisteren dan.. normaal gesproken vind ik hem opbouwend een stuk beter). Samen met Denswil zeker een geweldig centrum, maar denk toch dat hij beter is als verdedigende middenvelder (met het oog op de toekomst)

Denswil: Klasse apart. Heeft echt alles.. Lengte, kracht, snelheid en daarnaast ook nog eens rustig aan de bal. Gisteren was ie nog niet eens zó goed maar je ziet aan alles dat ie eigenlijk veel te goed is voor dit niveau. Zou me verbazen als ie na de winterstop nog voor A1 of Jong speelt, in mijn ogen veel beter als Blind, nu al.

Schenk: Net als zijn collega aan de andere kant niks bijzonders. Doet weinig fout maar doet ook weinig bijzonders. Als je het vergelijkt met een Boilesen op linksback is dat een wereld van verschil en dat is toch het niveau wat je na wil streven.

De Kamps: Ik speel zelf op mijn eigen niveau ook op 10 en De Kamps is zon type speler dat ik het meest haat om tegen te spelen en dat is een compliment aan De Kamps. Loopt continue te zuigen en te schoffelen maar kan ook prima voetballen. Wel wat druistig maar goed, is nog jong en kan een verbeterde versie van Enoh worden.

Bouy: Een voetballer naar mijn hart. Ik weet het, zijn handelingssnelheid moet hoger maar het is wel een fijne voetballer hoor. Gisteren wat foute passjes maar je ziet aan alles dat ie klasse heeft. Hij ziet het spelletje goed, raakt nooit in paniek en ziet openingen die anderen niet zien. Heeft nog een hoop te leren maar heeft het absoluut in zich om het eerste te gaan halen.

Klaassen: Heel matig gisteren. Ik neig misschien toch iets meer naar Chelsea Man (dacht ik?) als naar de algemene gedacht over hem. Gisteren zag ik hem alleen maar naar rechts openen en vaak ook nog met balverlies tot gevolg. Kan natuurlijk goed voetballen, is redelijk snel en agressief, ziet het spelletje best wel maar het moet allemaal nog een stukje beter toch. Siem de Jong 2.0 word ie hier wel eens betiteld maar dat gaat me toch wel iets te ver. Heeft inderdaad niet echt een passeerbeweging maar probeert wel veel in 1x te spelen en loopt slim. Was gisteren stiekem toch nog bij een paar gevaarlijke momenten betrokken maar het moet gewoon beter wil die gauw aan kunnen sluiten bij het eerste.

De Bondt: Gisteren 1 helft gespeeld en maar 1x gezien, dat was de goal. Conditioneel niet op niveau en dat was te zien. Denk niet dat dit een linksbuiten voor het eerste gaat worden. Heeft wel specifieke eigenschappen voor een typische 11 maar vind hem vooralsnog te bleu.

Schoop: Fysiek een beest natuurlijk maar voetballend absoluut niet hoogstaand. Snap ook niet dat Gravenberch daar niet gewoon speelt, die is in mijn ogen een stuk beter. Heeft toch een stukje meer techniek en bewegelijkheid. Schoop heeft wel een indrukwekkend lichaam en kan een bal vasthouden maar eer dat ie de bal vast kan houden is ie al 2 seconden verder omdat er een verkeerde aanname aan vooraf gaat.

De Sa: Leuke buitenspeler maar zo goed als ie op dat toernooi pas geleden was, wsa het niet gisteren. Twijfel nog aan hem. Vreemde is dat ie zijn man bijna alleen passeerde als de tegenstander zich in zijn rug bevond terwijl hij met de bal aan de voet grote moeite had om hem voorbij te komen. Kan een goede buitenspeler worden maar persoonlijk denk ik dat hij het niet gaat redden.

Invallers:

Fischer: Het eerste wat opvalt als je hem ziet spelen is zijn uitstraling. Goede bouw, zelfverzekerde kop en een ietwat arrogant loopje. Oogt ook wat nonchalant maar wat een parel. Viel in voor De Bondt op linksbuiten maar dat is zijn positie niet, daar mist ie toch een beetje de pure explosiviteit en actie voor. Verder lijkt hij over alle kwaliteiten te beschikken. Gisteren vooral voor het doel nog te veel op zoek naar eigen succes wat hem op een boze blik en preek kwam te staan van Grim maar het kan niet anders dan dat dit een topper word. Niet geweldig gisteren, maar ik heb hem al wat vaker aan het werk gezien dus twijfels heb ik niet óf hij het gaat halen, alleen over op welke positie hij het het gaat halen.

Rosheuvel: Lijkt me een beetje eenzelfde soort voetballer als De Kamps. Kan aardig breken en aardig voetballen maar is geloof ik nog jonger als de rest? Nog niet echt goed zicht op zijn kwaliteiten.

Lazic: Een voetballer die mij niet kan bekoren. Heeft van alles een beetje maar het is gewoon te weinig. Als buitenspeler zijn De Sa, Lukoki en Kishna (onder voorbehoud natuurlijk) sowieso beter dus na dit seizoen word het exit wat mij betreft.

Spelers die weleens snel aan kunnen sluiten zijn wat mij betreft Fischer en Denswil. Klaassen moet wat nadrukkelijker aanwezig gaan zijn in het spel dan komt het ook zeker goed voor hem.

Bouy is een speler die ik zelf graag in Ajax 1 zou willen zien voetballen over een tijdje maar moet zich nog zeker wel ontwikkelen qua (handelings-) snelheid.

Voor De Sa, De Kamps en Sporkslede zit het erin maar het ligt er bij hun meer aan wie er voor hen in de pikorde staan. .
Face your fears and live your dreams, No Fear

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Demosthenes » vr aug 19, 2011 1:36 pm

Leuk om te lezen en handig, zo per speler :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Michael_B » vr aug 19, 2011 1:38 pm

Heb jij enig idee waarom Denswil en Klaassen niet zijn doorgeschoven Demos?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Rooie » vr aug 19, 2011 1:44 pm

Vergeet niet dat Jong Ajax op dit moment uit 14 spelers bestaat (inclusief El Hamdaoui en Aissati). De Lodeiro's van de A-selectie zullen ook wel af en toe meespelen, maar er blijft genoeg ruimte voor andere jongens. Zal geregeld geschoven worden.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Demosthenes » vr aug 19, 2011 1:52 pm

Benji schreef:Vergeet niet dat Jong Ajax op dit moment uit 14 spelers bestaat (inclusief El Hamdaoui en Aissati). De Lodeiro's van de A-selectie zullen ook wel af en toe meespelen, maar er blijft genoeg ruimte voor andere jongens. Zal geregeld geschoven worden.
Mee eens, maar het geeft die spelers meer zelfvertrouwen als ze zich volwaardig speler voelen van Jong Ajax. Ze mogen af en toe ook meetrainen met F. de Boer.
Heb jij enig idee waarom Denswil en Klaassen niet zijn doorgeschoven Demos?
Nee, wat betreft Denswill: contract verlengen en laten spelen, zoekt Nec niet een verdediger?

Klaassen? Ik heb hem meermalen zien spelen, maar ben er niet kapot van, al zie ik wel dat hij regelmatig scoort en vrij staat. Ik heb er met een paar tegenstanders van hem over gesproken (A-jeugd, maar ze speelden ook tegen hem in de B-jeugd) en zij vinden hem wel goed, weet waar hij moet lopen, moet staan. Ik houd me maar aan hun oordeel vast.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door D_skilled » vr aug 19, 2011 4:04 pm


Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Oscarito » vr aug 19, 2011 4:27 pm

Demosthenes schreef: Klaassen? Ik heb hem meermalen zien spelen, maar ben er niet kapot van, al zie ik wel dat hij regelmatig scoort en vrij staat. Ik heb er met een paar tegenstanders van hem over gesproken (A-jeugd, maar ze speelden ook tegen hem in de B-jeugd) en zij vinden hem wel goed, weet waar hij moet lopen, moet staan. Ik houd me maar aan hun oordeel vast.
Ik vind Klaassen zijn positionering zonder bal van uitzonderlijke klasse. Daar kunnen heel veel profs nog een puntje aan zuigen. Echter kan ik me ook voorstellen dat mensen die op basis van zijn kwaliteiten aan de bal niet gecharmeerd van hem zijn, technisch is hij namelijk geen top.

Niettemin denk ik dat hij met gemak het eerste elftal moet halen met zijn specifieke kwaliteiten.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Demosthenes » vr aug 19, 2011 4:36 pm

Aan (wedstrijd)techniek valt te werken aan "spelen zonder bal" niet (dat beheerst hij blijkbaar goed), al heb ik liever spelers die wel iets met een bal kunnen, het heet niet voor niets voetbal.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Oscarito » wo sep 07, 2011 6:22 pm

Is rust nu tijdens de tweede wedstrijd in deze competitie, Ajax staat 2-1 voor tegen Fenerbahce.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Duke » wo sep 07, 2011 8:07 pm

5-1 geworden, 2x Fennich, Klaassen, Fischer, De Sa.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Rooie » wo sep 07, 2011 8:37 pm

Eerste 10 minuten dacht ik even dat ze het moeilijk zouden krijgen, Fenerbahce was in die fase stuk feller zonder echt kansen te creëren. Daarna was het echter eenrichtingsverkeer (volgens mij heeft Van der Hart nog één keer iets te doen gehad) en speelde Ajax heel aardig voetbal. Tegendoelpunt viel uit een corner, afgeslagen bal die prima werd binnengeschoten van net buiten de 16, in de zijkant van het net. Eindelijk weer eens een wedstrijd waarin Bouy goed speelde, waar überhaupt het middenveld echt weer een beetje liep. Denswil had in beginfase paar overtredingen nodig, daarna soeverein. De Sa wederom zeer verdienstelijk, tegenstander wist niet waar die het moest zoeken. Fischer, af en toe wat nonchalant, maar die jongen kan echt heel erg goed voetballen. Aardige acties met ook een goede eindpass (daar heeft De Sa meer moeite mee), zowel Schoop als Klaassen hadden moeten scoren. Ligt zo te zien ook erg goed in de groep.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door D_skilled » wo sep 07, 2011 8:42 pm

Hoe viel de Bondt in? Je wilde het eerst een tijdje aankijken, voordat je met een oordeel kwam...

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Rooie » wo sep 07, 2011 8:46 pm

Viel wederom niet mee. Viel wel op dat zowel De Bondt als Lazic (allebei invallers) vanaf links een stuk beter speelden dan vanaf de rechterflank. De Bondt ging er op links best wel een aantal keer voorbij (of werd in de diepte aangespeeld), maar z'n voorzetten waren allemaal veel te makkelijk te verdedigen. Ze vlogen niet alle kanten op, maar waren zonder venijn. Zag er fysiek ook nog steeds niet goed uit.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De NextGen Series (A1)

Bericht door Oscarito » wo sep 07, 2011 8:52 pm

Die hele motoriek van De Bondt... Dat kan toch gewoon niet. :biggrin.gif:

Heb ook weer krom gelegen om De Sa die het presteert om telkens zijn man voorbij te komen maar zo goed als nul komma nul rendement aflevert. Daar moet je als medespeler en trainer toch helemaal gestoord van worden.

Plaats reactie