Ajacieden in nationale jeugdploegen

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajacieden in nationale jeugdploegen

Bericht door joey » vr okt 21, 2011 11:50 am

Ja, dan kun je het vergeten. :smallgrin.gif:

Spaan snapt er niets van.
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajacieden in nationale jeugdploegen

Bericht door Demosthenes » ma sep 05, 2016 9:15 am

Gisteren naar de tweede wedstrijd tussen Oranje onder 20 en Tsjechië onder 20 geweest. Ik had me de rit kunnen besparen, wat een verschil met donderdag (zie ook http://www.onsoranje.nl/nieuws/artikel/ ... pe=actueel, een mening waarin ik me kan vinden, op die over het eerste kwartier na) De opstelling was veranderd, achterin stonden Rick v.s. Meer (ex-Feyenoord, nu FC Utrecht) en Damian van Bruggen centraal en het leek wel Ajax B1 (paar jaar geleden)/Ajax A1 (minder lang geleden), twee centrale verdedigers die elkaar de bal zelfs een keer zes keer naar elkaar speelden. Af en toe ging de bal naar een back die er verder niets mee kon.

Lartey-Sanniez speelde gewoon slecht, al vrees ik dat hij niet beter kan. In dit geval zal, wat ik in de jeugd van hem gezien heb, meespelen, hij heeft mij nooit kunnen bekoren. Twee spelers van AZ, linksback Ouwejan en middenvelder Til speelden slecht, hebben op dit niveau (ook) niets te zoeken, maar ik zal me laten verrassen, ik ken beide spelers niet goed. Til veroorzaakte onnodig de vrije trap waaruit de Tsjechen de 1-1 scoorden (De 1-0 voorsprong was een cadeautje van de Tsjechen, Paal scoorde) Waarom een tsjecch volkomen vrij staat in het doelgebied, is mij een raadsel. Ouwejan laat iedere bal eerst stuiteren i.p.v. direct voor de bal te gaan.

Op het middenveld liepen twee spelers die beiden dezelfde rol opeisten: Appie en Paal en beiden faalden, konden het tempo niet verhogen, lamheid was er vanaf de eerste minuut. Appie kreeg nu lange ballen van achteruit) eerste helft' en moest als halve spits achter zo'n bal aangaan, je had hem ook back kunnen zetten, kan hij ook niet. Paal oogt handig, maar vertraagt meer dan dat hij het spel (naar voren) versnelt.

In de spits bleek Lammers nog steeds niet over een goede aanname van de bal te beschikken, de bal krijgt hij niet snel genoeg onder controle. Hij is statisch, maar als de bal onder controle is, blijkt hij wel te kunnen voetballen. Op rechts stond Kastaneer van ADO, groter en breder dan de andere Nederlanders, maar een (kop)duel winnen was er niet bij, op snelheid langs de back gaan lukte niet. De enige die voor schwung zorgde was ex-Ajacied Steven Bergwijn, maar hij kon het niet alleen.

Invallers als Van de Beek, St. Juste en Rosario deden te kort mee voor een oordeel en hebben bovendien bijna geen bal geraakt. De Tsjechen raakten nog de onderkant van de lat (Was zeker geen doelpunt, de bal heeft de lijn niet eens geraakt) na een blunder van linksback Ouwejan.

Al met al een triest beeld van onze toekomst, al is Nederland te klein om voor 20 goede spelers uit 1997 te zorgen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajacieden in nationale jeugdploegen

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 05, 2016 7:14 pm

Dank voor het verslag, Demos. :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie