Top 50 Talenten volgens het AD

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Duke » vr sep 28, 2012 8:12 am

Gerenommeerde media als World Soccer en Bleacher Report brachten deze maand hun lijst met vijftig grootste talenten ter wereld uit. Torenhoge noteringen voor speler als Phil Jones deden onze wenkbrauwen fronsen. Dat kan beter, dachten wij zo. We voegden de daad bij het woord en maakten zelf een lijst.

We selecteerden alleen spelers onder de 21 jaar. Eden Hazard, James Rodriguez, André Schürrle, Thiago Alcântara, Oscar, Mattia Destro en Nélson Oliveira vielen daardoor net buiten de boot.

Hoewel spelers uit elke leeftijdscategorie onder de 21 in aanmerking kwamen voor een plek bij de eerste vijftig, bleek er in praktijk geen speler geboren na 1995. Voor onze 'scouts' was het ondoenlijk om wereldwijd een schifting te maken van de jongste tieners (of nog jonger), waarbij de focus te veel op Europa (Nederland) gericht zou worden. Vandaar dat de lijst alleen spelers bevat van spelers vanaf 17 jaar.

Acht spelers met de Nederlandse nationaliteit, of spelend bij een club in de Eredivisie, haalden de eerste vijftig. FC Barcelona is hofleverancier met vier talenten, maar ook verenigingen met het predicaat 'koopclub' (Manchester City, Real Madrid en Paris Saint-Germain) komen opvallend veel voor in de lijst - voornamelijk met bij andere clubs weggekaapte toptalenten.

Bij de eerste tien gelukkigen vinden we twee Nederlanders terug. Nathan Aké, de vijtienjarige look-a-like van Ruud Gullit, die Feyenoord eind 2010 op 15-jarige leeftijd de rug toe keerde voor - toeval of niet? - een andere oud-werkgever van de voormalig Oranje-aanvoerder, Chelsea. Ook vinden we Ricardo Kishna, één van de grootste talenten uit de opleiding van Ajax. De linksbuiten haalde de lijst, ondanks een jaar uitgeschakeld te zijn met een zware knieblessure.

50. Jean Marie Dongou FC Barcelona Kameroen 20
49. Vaclav Kadlec Sparta Praag Tsjechië 20
48. Alex Oxlade-Chamberlain Arsenal Engeland 19
47. Ricardo Kishna Ajax Nederland 17
46. Marc Muniesa FC Barcelona Spanje 20
45. Nathan Aké Chelsea Nederland 17
44. Ryo Miyaichi Arsenal Japan 19
43. Hervin Ongenda Paris Saint-Germain Frankrijk 17
42. Christian Atsu FC Porto Ghana 20
41. M’Baye Niang AC Milan Frankrijk 17

Meer bekenden bij de laatste veertig: Memphis Depay, die bewijst dat de PSV-opleiding heden ten dage meer en meer een serieuze concurrent aan het worden is voor de traditionele instituten in Rotterdam en de Amsterdam. Ook Feyenoorder Anass Achahbar, voormalig Feyenoorder John Guidetti (Manchester City) en de afgelopen zomer naar Juventus vertrokken Marokkaanse Nederlander Ouasim Bouy schopten het tot de eerste veertig.

40. Lucas Ocampos River Plate Argentinië 18
39. John Guidetti Manchester City Zweden 20
38. Anass Achahbar Feyenoord Nederland 18
37. Andy Polo Universitario de Deportes Peru 17
36, Muhammed Demirci Besiktas Turkije 17
35. Paulo Dybala Palermo Argentinië 18
34. Ouasim Bouy Juventus Nederland 19
33. Romelu Lukaku Chelsea België 19
32. Memphis Depay PSV Nederland 18
31. Jonas Ramalho Athletic Bilbao Spanje 19

Meer 'Hollandse' glorie in de top dertig. Tonny Trindade de Vilhena, de begaafde linkspoot uit de Feyenoord-jeugd die vorig seizoen zijn klasse al even op het hoogste niveau liet zien. Trainer Ronald Koeman is uiterst zuinig op de zoon van een Angolese vader en een Nederlandse moeder. Datzelfde geldt voor Frank de Boer, die Viktor Fischer na een anoniem debuut in de Johan Cruijff-schaal tegen PSV even in de luwte houdt. Het is echter een kwestie van tijd voordat de 'nieuwe Laudrup' ook Ajax 1 naar zijn hand gaat zetten.

30. Thibaut Courtois Atlético Madrid België 20
29. Viktor Fischer Ajax Denemarken 18
28. Stephan El Shaarawy AC Milan Italië 19
27. Tonny Trindade de Vilhena Feyenoord Nederland 17
26, Ahmed Musa CSKA Moskou Nigeria 19
25. Carlos Fierro Guadalajara Mexico 18
24. Serge Gnabry Arsenal Duitsland 17
23. Marquinhos AS Roma Brazilië 18
22. Souleymane Coulibaly Tottenham Hotspur Ivoorkust 17
21. Xherdan Shaqiri Bayern München Zwitserland 20

Het serieuze werk breekt aan bij de eerste twintig. Al deze mannen hebben genoeg klasse om meer uit hun talent te halen dan de spelers in de top tien. We noemen een Leonardo Bittencourt, de 'ideale' mix - half Duitser, half Braziliaan. Maar ook Jesé Rodriguez, die in Madrid al het zware stempel 'opvolger van Ronaldo' op zich heeft gekregen, of FC Porto-supertalent Juan Iturbe. De Argentijn wordt op zijn beurt in eigen land, hoe kan het ook anders, vergeleken met Lionel Messi. Of wat te denken van doelman Marc-André ter Stegen? Met zijn twintig jaar een sensatie in het doel van Mönchengladbach.

20. Kurt Zouma Saint-Étienne Frankrijk 17
19. Granit Xhaka Borussia Mönchengladbach Zwitserland 20
18. Juan Iturbe FC Porto Argentinië 19
17. Denis Suárez Manchester City Spanje 19
16. Alejandro Grimaldo FC Barcelona Spanje 17
15. Jesé Rodriguez Real Madrid Spanje 19
14. Lucas Moura Santos FC (vanaf 2013 PSG) Brazilië 20
13. Leonardo Bittencourt Borussia Dortmund Duitsland 18
12. David Alaba Bayern München Oostenrijk 20
11. Marc-André ter Stegen Borussia Mönchengladbach Duitsland 20

En dan de crème de la crème van de voetbaltalenten. Van raspaardjes Mario Götze en Isco tot absolute slagers Raphaël Varane en Matija Nastasic - de 'nieuwe Vidic'. Van spelverdelers Jack Wilshere, Marco Verratti en Adam Maher tot creatievelingen Neymar, Iker Muniain en Gerard Deulofeu: ze verdienen het allemaal om even genoemd te worden. Maar wie is dan de allerbeste? Als we dan toch moeten kiezen gaan we voor Mario Götze. De sleutel tot de gigantische opmars van Borussia Dortmund de afgelopen jaren, nota bene geboren in Beieren. Geen gewaagde keuze - Götze werd vorig jaar al tot 'Golden Boy' gekozen en zag de normaliter oerzuinige Arsène Wenger veertig miljoen op hem bieden - maar wel een juiste. Bondscoach Louis van Gaal zou willen dat hij de luxeproblemen kende die Joachim Löw van Duitsland heeft met geweldenaren als Mesut Özil, André Schürrle, Marco Reus én Mario Götze.

10. Gerard Deulofeu FC Barcelona Spanje 18
09. Isco Málaga Spanje 20
08. Marco Verratti Paris Saint-Germain Italië 19
07. Adam Maher AZ Nederland 19
06. Raphaël Varane Real Madrid Frankrijk 19
05. Jack Wilshere Arsenal Engeland 20
04. Matija Nastasić Manchester City Servië 19
03. Iker Muniain Athletic Bilbao Spanje 19
02. Neymar Júnior Santos FC Brazilië 20
01. Mario Götze Borussia Dortmund Duitsland 20
http://www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Thijs » vr sep 28, 2012 9:14 am

Eriksen is ook 20, die zie ik nergens?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Lionel » vr sep 28, 2012 9:36 am

Gotze beter dan Neymar :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Arthur » vr sep 28, 2012 10:00 am

Ik denk dat er weinig lijstjes zinlozer zijn dan dit soort.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Lionel » vr sep 28, 2012 10:09 am

Maar wel leuk om te lezen.

Ben benieuwd wie er over 6 jaar wereldtop zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Duke » di mar 26, 2013 12:31 pm

In het kader van meer zinloze lijstjes:
'Soms denk ik dat Depay knettergek is'

Een door NUsport magazine samengestelde jury van twaalf voetbalanalisten koos Adam Maher tot grootste talent van Nederland. Kenneth Perez is één van de geraadpleegde kenners. De ex-speler van onder meer AZ, FC Twente en Ajax had Maher in zijn persoonlijke lijst ook op één staan.

''Wat een mooie speler, zo compleet'', zegt Perez over Maher. ''Hij kan beslissende passes geven, maar ook zelf scoren.''

In de ranglijst van Perez staan twee Feyenoorders kort achter de AZ-speler. ''Ik vond Maher er altijd ver bovenuit steken, maar Stefan de Vrij en Jean-Paul Boëtius hebben zich zo goed ontwikkeld dat ze aardig in zijn buurt komen'', verklaart de Deen.

''De Vrij is nog heel jong, maar hij draagt het elftal al bij Feyenoord. Ik vind hem heel volwassen in het leiding geven aan de ploeg.''

''Van Boëtius ben ik ontzettend fan. Het mooie is: op het eerste oog denk je dat hij 'gewoon' een sierlijke buitenspeler is die acties maakt om het acties maken. Maar hij beheerst ook het één keer raken, weet precies wanneer hij direct moet passen in plaats van voor de actie te kiezen.''

In vergelijking met de meeste andere juryleden heeft Perez op plek vier een opvallende naam staan: Memphis Depay. Al zijn er ook bij hem twijfels over de PSV'er. ''Hij heeft heel veel talent, maar soms denk ik dat hij knettergek is. Hij wekt de indruk dat hij de zaken om het voetbal heen, zoals zijn tattoos all over the place, belangrijker vindt dan bijvoorbeeld wat extra uurtjes trainen.''

''Maar misschien zit ik er wel helemaal naast, want in sommige wedstrijden heb ik hem ook echt hard zien werken. Hij lijkt de teamgedachte steeds beter te begrijpen.''

De top twintig van Perez:

1. Adam Maher (AZ)
2. Stefan de Vrij (Feyenoord)
3. Jean-Paul Boëtius (Feyenoord
4. Memphis Depay (PSV)
5. Ricardo van Rhijn (Ajax)
6. Jordy Clasie (Feyenoord)
7. Jetro Willems (PSV)
8. Tonny Vilhena (Feyenoord)
9. Bruno Martins Indi (Feyenoord)
10. Marco van Ginkel (Vitesse)
11. Anouar Kali (FC Utrecht)
12. Stefano Denswil (Ajax)
13. Guus Hupperts (Roda JC)
14. Davy Klaassen (Ajax)
15. Jürgen Locadia (PSV)
16. Davy Pröpper (Vitesse)
17. Jeffrey Gouweleeuw (sc Heerenveen)
18. Joël Veltman (Ajax)
19. Anass Achahbar (Feyenoord)
20. Virgil van Dijk (FC Groningen)
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Duke » di mar 26, 2013 12:32 pm

'Clasie komt tekort voor de top'
Een door NUsport magazine samengestelde jury van twaalf voetbalanalisten koos Adam Maher tot grootste talent van Nederland. Riemer van der Velde is één van de geraadpleegde kenners. De oud-voorzitter van sc Heerenveen had Maher in zijn persoonlijke lijst ook op één. Over Jordy Clasie is hij een stuk minder lovend.

Achter Maher, die door Van der Velde onder meer geroemd wordt om zijn uitstraling en technische vaardigheden, staan drie Feyenoorders. De pas net negentienjarige Jean-Paul Boëtius is de nummer twee van Van der Velde, die altijd geroemd wordt om zijn oog voor talent.

''Hij heeft een enorme versnelling in huis en is een artistieke speler'', zegt de Fries over Boëtius. ''Het maakt hem bovendien niet veel uit of hij iets met links of rechts moet doen.''

Na de vleugelspeler volgen zijn teamgenoten Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij op de ranglijst van Van der Velde. Clasie is door de jury op plek vier gezet van de eindrangschikking. Dat was niet aan Van der Velde te danken, die schaalt hem 'slechts' in als nummer negen.

''Staat Clasie te laag? Nou, ik vind het een heel leuke middenvelder, maar iemand als Maher heeft meer. Net zoals Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder toen zij doorbraken. Clasie is een harde werker die heel belangrijk kan zijn, maar voor de top komt hij tekort.''

Van der Velde vindt bijvoorbeeld ook Virgil van Dijk een groter talent. De verdediger van FC Groningen is zijn nummer zes. ''Hij is fysiek enorm sterk en kan aanvallend ook zijn mannetje staan. Van Dijk is nog wat slordig, maar teams als Ajax en PSV kunnen hem zeker gebruiken.''

De top twintig van Van der Velde:

1. Adam Maher (AZ)
2. Jean-Paul Boëtius (Feyenoord)
3. Bruno Martins Indi (Feyenoord)
4. Stefan de Vrij (Feyenoord)
5. Jetro Willems (PSV)
6. Virgil van Dijk (FC Groningen)
7. Tonny Vilhena (Feyenoord)
8. Ricardo van Rhijn (Ajax)
9. Jordy Clasie (Feyenoord)
10. Mike van der Hoorn (FC Utrecht)
11. Marco van Ginkel (Vitesse)
12. Ola John (Benfica)
13. Jürgen Locadia (PSV)
14. Jeffrey Gouweleeuw (sc Heerenveen)
15. Jeffrey Bruma (Hamburger SV)
16. Anouar Kali (FC Utrecht)
17. Nathan Aké (Chelsea)
18. Memphis Depay (PSV)
19. Karim Rekik (Manchester City)
20. Guus Hupperts (Roda JC)
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door beelzebub » di mar 26, 2013 1:19 pm

Volgens de geruchten gaat Neymar voor 90 miljoen naar Barcelona. Ik moet het nog zien.

Of zoals de geweldenaar Joey Barton gisteren zei: "Neymar is de Justin Bieber van het voetbal. Briljant op YouTube, kattenpis in het echt."
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Michael_B » di mar 26, 2013 1:25 pm

Ik heb ook ernstige twijfels bij zijn kwaliteiten. Die worden volgens mij schromelijk overschat.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door wimpey » di mar 26, 2013 1:28 pm

beelzebub schreef: Of zoals de geweldenaar Joey Barton gisteren zei: "Neymar is de Justin Bieber van het voetbal. Briljant op YouTube, kattenpis in het echt."
Joey rules! :headbang.gif:

Hoe heeft het trouwens zo ver kunnen komen dat Ajax in zo'n (weliswaar nietszeggend) lijstje met welgeteld 1 speler vertegenwoordigd is?! :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Lionel » di mar 26, 2013 1:30 pm

Pech Wimpey. Het ging tenslotte fantastisch met de jeugdopleiding.

Op een ander lijstje staan Castillion, Lukoki, Boerrigter bovenaan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Duke » di mar 26, 2013 1:30 pm

Vraag je nu naar de bekende weg, wimpey? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Marillion » di mar 26, 2013 2:18 pm

Dit soort lijstjes zijn natuurlijk nietszeggend. Sowieso is het al lastig om spelers te vergelijken die op een hele andere positie spelen. Maar als we dat dan toch gaan doen en een speler als Vilhena staat tot twee keer toe lager dan Willems dan weet ik genoeg.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door wimpey » di mar 26, 2013 2:43 pm

Duke schreef:Vraag je nu naar de bekende weg, wimpey? :smallgrin.gif:
Het is eerder verbazing, Duke. Ajax heeft in het verleden toch echt een enorm goede opleiding gehad.

Nu staat er op dat, nogmaals nietszeggende, lijstje welgeteld een van ons. En dan ook nog een die verdedigend pupillenfouten maakt.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Duke » di mar 26, 2013 2:44 pm

Wil jij nu beweren dat Van der Velde en Perez er geen verstand van hebben? :confused.gif:

Ik ben met je eens dat lijstjes niet veel zeggen, behalve natuurlijk om over te discussiëren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door beelzebub » di mar 26, 2013 3:03 pm

Het is altijd leuk om er over een paar jaar op terug te kijken.

Kennen jullie de vorige Neymar nog? Z'n naam was Freddy Adu.

Okokokok. Adu werd al gehyped op z'n dertiende, Neymar heeft iets meer laten zien....
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Marillion » di mar 26, 2013 3:23 pm

Een verwijfd kapsel om mee te beginnen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Yopi » di apr 02, 2013 12:00 pm

beelzebub schreef:Het is altijd leuk om er over een paar jaar op terug te kijken.

Of om terug te kijken.

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... nten-.html

Pffff :blush.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Duke » di apr 02, 2013 12:22 pm

Een paar lijstjes van NuSport gemist:
'Boëtius ontwikkelt zich geweldig'
Een door NUsport magazine samengestelde jury van twaalf voetbalanalisten koos Adam Maher als grootste talent van Nederland. Ronald de Boer is een van de geraadpleegde kenners. De 67-voudig international zette Maher in zijn persoonlijke lijst ook op één.

Achter Maher staan drie Feyenoorders: Bruno Martins Indi, Jordy Clasie en Stefan de Vrij.

"Nederlands elftal gehaald, staat zijn mannetje bij Feyenoord en doet het gewoon heel goed. Erg knap wat hij in Oranje laat zien, dat geeft aan wat voor niveau hij heeft gehaald", zegt De Boer over Martins Indi.

De voormalige Ajacied is heel lovend over Jean-Paul Boëtius, de nummer zeven op zijn rangschikking. “Die ontwikkelt zich geweldig. Als hij dit zo doorzet, komt hij volgend jaar zeker op één. Het is een elegante speler.”

Ricardo van Rhijn is op plek vijf de eerste Ajacied op de lijst van De Boer. "Je ziet dat hij bij de wedstrijden op topniveau vrij geruisloos meedoet. Dat bedoel ik niet negatief, hij heeft geen moeite om aan te haken."

Van der Hoorn
In de personen van Anouar Kali (tiende) en Mike van der Hoorn (zestiende) kiest De Boer voor twee spelers van FC Utrecht in zijn top twintig.

"Van der Hoorn laat gewoon zien dat met Utrecht niet valt te spotten. Hij is met zijn agressie behoorlijk overtuigend", luidt het oordeel van De Boer over de speler die bondscoach Louis van Gaal opnam in zijn voorselectie voor de duels met Estland en Roemenië.

De top twintig van Ronald de Boer

1. Adam Maher (AZ)
2. Bruno Martins Indi (Feyenoord)
3. Jordy Clasie (Feyenoord)
4. Stefan de Vrij (Feyenoord)
5. Ricardo van Rhijn (Ajax)
6. Jetro Willems (PSV)
7. Jean-Paul Boëtius (Feyenoord)
8. Tonny Vilhena (Feyenoord)
9. Marco van Ginkel (Vitesse)
10. Anouar Kali (FC Utrecht)
11. Ola John (Benfica)
12. Jeffrey Bruma (Hamburger SV, verhuurd door Chelsea)
13. Virgil van Dijk (FC Groningen)
14. Joël Veltman (Ajax)
15. Stefano Denswil (Ajax)
16. Mike van der Hoorn (FC Utrecht)
17. Nathan Aké (Chelsea)
18. Jürgen Locadia (PSV)
19. Memphis Depay (PSV)
20. Rajiv van La Parra (SC Heerenveen)
'Vilhena completere uitgave Davids'
Een door NUsport magazine samengestelde jury van twaalf voetbalanalisten koos Adam Maher als grootste talent van Nederland. Aad de Mos, een van de geraadpleegde kenners, had Maher in zijn persoonlijke lijst níet op één staan. De oud-trainer kiest voor de pas achttienjarige Tonny Vilhena.

Het volledige podium wordt bij De Mos ingenomen door Feyenoorders, met achter Vilhena Stefan de Vrij en Jordy Clasie.

''Vilhena heeft in mijn ogen de meeste kans om door te groeien tot een grote speler'', verklaart de ex-trainer van onder meer Anderlecht, Ajax, PSV en Sparta Rotterdam.

''Die jongen beschikt over gif, een schitterend linkerbeen, scorend vermogen én is bij balverlies sterk. Vilhena is een moderne middenvelder bij wie het tussen de oren ook goed lijkt te zitten. Hij wordt een completere uitgave van Edgar Davids.''

Ook voor De Vrij niets dan lof van De Mos. ''Hij heeft zich prachtig ontwikkeld. In de interland van Oranje tegen België maakte hij vorig jaar nog verkeerde keuzes, dat doet hij nu allang niet meer. De Vrij gaat steeds slimmer spelen en is nog lang niet uitgeleerd.''

Clasie, de nummer drie op de lijst van de oud-coach, is volgens hem 'een stapje verder dan Maher'. ''Clasie speelt ook bij een moeilijkere club. Bij Maher wil ik het over een iets langere periode zien.''

Ajacieden
Relatief hoog in de lijst van De Mos staan twee Ajacieden die nog nauwelijks in de hoofdmacht van hun club gespeeld hebben.

Op elf Davy Klaassen, die al vrijwel het gehele seizoen geblesseerd is. ''Zonder die blessure had hij bij de eerste tien gestaan. Klaassen heb ik in de jeugd vaak zien spelen. Hij is een voetballer die van niets iets kan maken.''

Ook van Stefano Denswil, zijn nummer twaalf, heeft De Mos een hoge pet op. ''Een fantastische stopper met een prima inspeelpass in zijn linkerbeen. Ziet alles heel goed en snel. Ajax houdt hem nog een beetje in de luwte, maar is absoluut de opvolger van Niklas Moisander. Denswil gaat in de toekomst bij Oranje concurreren met Martins Indi.''

De top twintig van Aad de Mos:

1. Tonny Vilhena (Feyenoord)
2. Stefan de Vrij (Feyenoord)
3. Jordy Clasie (Feyenoord)
4. Adam Maher (AZ)
5. Bruno Martins Indi (Feyenoord)
6. Ricardo van Rhijn (Ajax)
7. Jetro Willems (PSV)
8. Marco van Ginkel (Vitesse)
9. Jean-Paul Boëtius (Feyenoord)
10. Ola John (Benfica)
11. Davy Klaassen (Ajax)
12. Stefano Denswil (Ajax)
13. Karim Rekik (Manchester City)
14. Virgil van Dijk (FC Groningen)
15. Anouar Kali (FC Utrecht)
16. Jeffrey Bruma (Hamburger SV)
17. Rajiv van La Parra (SC Heerenveen)
18. Jürgen Locadia (PSV)
19. Mike van der Hoorn (FC Utrecht)
20. Kevin Jansen (ADO Den Haag)
'Van der Hoorn is een type Stam'
Een door NUsport magazine samengestelde jury van twaalf voetbalanalisten koos Adam Maher als grootste talent van Nederland. Alfons Groenendijk had Maher in zijn persoonlijke lijst ook op één staan. De oud-voetballer heeft eveneens hoge verwachtingen van Mike van der Hoorn.

De FC Utrecht-verdediger is op de lijst van Groenendijk het op vijf na grootste talent van Nederland. Hij hoeft alleen Maher, Tonny Vilhena, Jean-Paul Boëtius, Ricardo van Rhijn en Stefan de Vrij voor zich te dulden.

Voor Groenendijk, die tegenwoordig de A1 van Ajax traint, is het geen verrassing dat bondscoach Louis van Gaal Van der Hoorn al in zijn voorselectie voor Oranje opnam.

''Het is een jongen die mij al langer opvalt, hij heeft zich stormachtig ontwikkeld'', stelt Groenendijk. ''Hij is meedogenloos, een winnaar. Ik vind hem van hetzelfde type als Jaap Stam. Er wordt altijd gezegd dat we in Nederland niet kunnen verdedigen, maar aan Van der Hoorn zie je dat we ze toch kunnen opleiden.''

Vergeleken met de andere juryleden heeft Groenendijk veel spelers in zijn top twintig opgenomen die (nog) niet bij topclubs spelen in de eredivisie. Zoals ook Van der Hoorns ploeggenoot Anouar Kali (op plek twaalf) en de ADO-spelers Kevin Jansen en Mike van Duinen (dertiende en veertiende).

Creativiteit
Over middenvelder Kali, die na dit seizoen wellicht voor Anderlecht speelt, zegt Groenendijk: ''Een leuke speler om naar te kijken. Met zijn creativiteit laat hij zijn ploeg beter voetballen. Wel moet hij zorgen dat hij wat meer in het strafschopgebied van de tegenstander komt.''

Jansen zag Groenendijk eerder dit seizoen goed overeind blijven tegen Ajax. ''Die viel me echt op in dat duel. Hij bleef heel rustig aan de bal en maakte in moeilijke situaties de juiste keuzes. Dat is knap als je nog niet veel van zulke duels gespeeld hebt.''

De top twintig van Alfons Groenendijk

1. Adam Maher (AZ)
2. Tonny Vilhena (Feyenoord)
3. Jean-Paul Boëtius (Feyenoord)
4. Ricardo van Rhijn (Ajax)
5. Stefan de Vrij (Feyenoord)
6. Mike van der Hoorn (FC Utrecht)
7. Marco van Ginkel (Vitesse)
8. Ola John (Benfica)
9. Bruno Martins Indi (Feyenoord)
10. Jordy Clasie (Feyenoord)
11. Joël Veltman (Ajax)
12. Anouar Kali (FC Utrecht)
13. Kevin Jansen (ADO Den Haag)
14. Mike van Duinen (ADO Den Haag)
15. Jetro Willems (PSV)
16. Stefano Denswil (Ajax)
17. Jody Lukoki (Ajax)
18. Rajiv van La Parra (sc Heerenveen)
19. Guus Hupperts (Roda JC)
20. Yanic Wildschut (VVV-Venlo)
'Castaignos blijft een goede spits'
Een door NUsport magazine samengestelde jury van twaalf voetbalanalisten koos Adam Maher als grootste talent van Nederland. Sef Vergoossen, een van de geraadpleegde kenners, had in zijn persoonlijke lijst Jordy Clasie op één staan. De gewezen trainer heeft ook hoge verwachtingen van Marco van Ginkel.

Vergoossen zegt dat hij twijfelde tussen Clasie en Maher als nummer één. Wat de doorslag gaf? ''Clasie is een paar jaar ouder, maar speelt ook volwassener'', stelt Vergoossen.

Toch geeft hij ook van Maher hoog op. ''Wat me het meest is opgevallen, is dat hij nooit een flinke terugval heeft gehad sinds zijn doorbraak. Fysiek is hij uitstekend op de been gebleven, dat heeft me verrast.''

Van Ginkel is de nummer drie op de ranglijst van de oud-coach van onder meer PSV, Roda JC en MVV. ''Ik heb hem bij Jong Oranje een keer 'live' in actie gezien op een middenveld met Leroy Fer en Jordy Clasie. Toen was Van Ginkel imponerend goed."

"Ook bij Vitesse laat hij wekelijks zien dat hij een middenvelder is die bij de spits kan komen en er overheen kan gaan. Hij heeft een heel goed inzicht en is gewoon al een echte prof."

Grote druk
Vergeleken met de meeste andere juryleden heeft Vergoossen hoge posities ingeruimd voor verdediger Jeffrey Gouweleeuw van sc Heerenveen en Twente-spits Luc Castaignos.

Over Gouweleeuw, die bij hem tiende staat, zegt de ex-trainer: ''Zijn talent komt er niet altijd uit, maar ik zie het erg in hem zitten. Vond hem vorig jaar heel dominant bij Heerenveen.''

Castaignos maakte na zijn komst van Internazionale nog geen grote indruk bij Twente. Desondanks heeft Vergoossen hem op plek veertien gezet. ''Ik blijf zeggen dat het een goede spits is. Hij mist dit seizoen veel kansen, maar gaat zijn draai nog wel vinden bij Twente."

"Wanneer hij wat meer goals had gemaakt, dan zouden we zijn mindere punten over het hoofd zien. Castaignos heeft al grote stappen gezet in zijn carrière. Vergeet niet dat de druk groot was doordat hij van Inter kwam.''

De top twintig van Sef Vergoossen:

1. Jordy Clasie (Feyenoord)
2. Adam Maher (AZ)
3. Marco van Ginkel (Vitesse)
4. Stefan de Vrij (Feyenoord)
5. Ola John (Benfica)
6. Ricardo van Rhijn (Ajax)
7. Bruno Martins Indi (Feyenoord)
8. Virgil van Dijk (FC Groningen)
9. Jean-Paul Boëtius (Feyenoord)
10. Jeffrey Gouweleeuw (sc Heerenveen)
11. Jürgen Locadia (PSV)
12. Jeffrey Bruma (Hamburger SV)
13. Tonny Vilhena (Feyenoord)
14. Luc Castaignos (FC Twente)
15. Joël Veltman (Ajax)
16. Leandro Bacuna (FC Groningen)
17. Jetro Willems (PSV)
18. Anouar Kali (FC Utrecht)
19. Guus Hupperts (Roda JC)
20. Memphis Depay (PSV)
'Van Rekik en Aké gaan we nog veel horen'
Een door NUsport magazine samengestelde jury van twaalf voetbalanalisten koos Adam Maher als grootste talent van Nederland.

Ook Arnold Bruggink, een van de geraadpleegde kenners, heeft in zijn persoonlijke lijst Maher op één staan. De voormalige aanvaller van onder meer PSV en FC Twente heeft twee Feyenoorders in zijn top drie, gevolgd door Karim Rekik.

In de ogen van Bruggink is Maher een zeer complete speler. ''Hij is voetballend fantastisch, schuwt de duels niet en lijkt ook mentaal de top aan te kunnen.''

Net voor zijn clubgenoot Tonny Vilhena neemt Jean-Paul Boëtius op de rangschikking van Bruggink de tweede plaats in. ''Een genot om naar te kijken. Een creatieve speler met snelheid en uitstraling. Boëtius is iemand die weet wat hij wil.''

De vierde plaats voor Rekik is opvallend. Gezamenlijk heeft de jury de jongeling, die door Manchester City momenteel verhuurd wordt aan Blackburn Rovers, 'slechts' op de plek zestien geposteerd. Veel van de juryleden vinden het onverstandig dat Rekik al zo vroeg naar Engeland is vertrokken. Bruggink ziet daar echter ook het voordeel van in. ''In Engeland wordt aan zijn mentale hardheid gewerkt.''

Europees kampioen
Mede daarom haalt ook Nathan Aké van Chelsea Brugginks top twintig. ''Hij is van dezelfde lichting als Rekik en Vilhena. Die jongens werden met Oranje onder 17 Europees kampioen. Van hen gaan we nog veel horen.''

Bruggink heeft bij het samenstellen van zijn persoonlijke lijst rekening gehouden met de leeftijdsverschillen tussen de spelers.

Dat is waarom Clasie, de nummer vier van de jury, bij de analist van Eredivisie Live relatief laag staat. ''Ik vind Clasie tactisch sterk, hij kan een wedstrijd 'lezen'. Maar hij is al iets ouder (21, red.), vandaar dat hij mijn nummer dertien is.''

De top twintig van Bruggink:

1. Adam Maher (AZ)
2. Jean-Paul Boëtius (Feyenoord)
3. Tonny Vilhena (Feyenoord)
4. Karim Rekik (Manchester City)
5. Ola John (Benfica)
6. Jetro Willems (PSV)
7. Ricardo van Rhijn (Ajax)
8. Bruno Martins Indi (Feyenoord)
9. Marco van Ginkel (Vitesse)
10. Jürgen Locadia (PSV)
11. Stefan de Vrij (Feyenoord)
12. Memphis Depay (PSV)
13. Jordy Clasie (Feyenoord)
14. Nathan Aké (Chelsea)
15. Jeffrey Bruma (Hamburger SV)
16. Stefano Denswil (Ajax)
17. Mike van der Hoorn (FC Utrecht)
18. Virgil van Dijk (FC Groningen)
19. Luc Castaignos (FC Twente)
20. Anouar Kali (FC Utrecht)
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door wimpey » wo apr 03, 2013 10:24 am

Degenen die talent in Rajiv van la Parra zien, hebben zo'n witte stok met horizontale rode bandjes nodig. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Duke » wo apr 03, 2013 11:06 am

Daar kan Ronald de Boer het mee doen! :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Marillion » wo apr 03, 2013 11:09 am

Je moet 20 namen noemen. Dat valt denk ik niet mee. Persoonlijk kijk ik er meer van op dat meerdere mensen iemand als Willems zo hoog zetten. Waar is dat op gebaseerd?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door WP_Legend » wo apr 03, 2013 11:33 am

Ik snap niet dat van Rhijn zo hoog staat, bij iedereen in top 10, ja 2 jaar geleden vond ik het een groot talent, maar hij staat nu al 2 jaar stil in zijn ontwikkeling.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door Bert » wo apr 03, 2013 11:55 am

Wat is het weer lekker zwart-wit allemaal. Natuurlijk heeft Van Rhijn zich wel ontwikkeld. Een jaar geleden, bij zijn debuut, dekte hij nog absoluut niet door waardoor er constant gaten vielen in de pressing. Dat doet hij nu wel, om maar wat te noemen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Top 50 Talenten volgens het AD

Bericht door wimpey » wo apr 03, 2013 11:59 am

Bert schreef:Wat is het weer lekker zwart-wit allemaal. Natuurlijk heeft Van Rhijn zich wel ontwikkeld. Een jaar geleden, bij zijn debuut, dekte hij nog absoluut niet door waardoor er constant gaten vielen in de pressing. Dat doet hij nu wel, om maar wat te noemen.
Hij zal tegen psv toch deels de sleutels in handen hebben (wanneer ie tegen Heracles geen geel pakt tenminste). Mertens gaf Janmaat alle ruimte, Janmaat deed daar veel mee. Vraag is of Van Rhijn dat ook kan brengen...

Plaats reactie