Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door raymon » do dec 19, 2013 10:13 am

Invallen vlak voor de transferperiode? Duidelijk natuurlijk dat Juve van 'm af wil.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Le T. » do dec 19, 2013 9:17 pm

Marillion schreef:Bedoel je niet Sam Hendriks? Die zit bij Jong Ajax. Of hebben we er nog één gehaald?
Ja, die bedoel ik, was even zijn naam kwijt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door ferry » zo dec 22, 2013 10:16 pm

Cruijff: Ajax doet in toekomst geen zaken meer met zaakwaarnemers die opleidingsproces speler niet ondersteunen

22 december 2013 -

Johan Cruijff schrijft in zijn column maandag in De Telegraaf dat Ajax in de toekomst alleen nog maar zaken zal doen met zaakwaarnemers die het opleidingsproces van de jonge spelers ondersteunen. Indien zaakwaarnemers het opleidingsproces in de ogen van Ajax frustreren, zal Ajax met hen in de toekomst bij volgende talenten geen zaken meer willen doen. Dat liet Telegraaf journalist Valentijn Driessen vanavond weten bij Fox Sports. Ajax wil daarmee de macht van de zaakwaarnemers terugbrengen.
Hoe werkt dat? Als iemand Riola als zaakwaarnemer heeft dan moet je daar toch zaken mee doen? :confused.gif:

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door LucaS » ma dec 23, 2013 7:15 am

Ik begrijp het zo dat spelers die die zaakwaarnemer kiezen, daarmee automatisch kiezen om de opleiding bij Ajax niet af te maken.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47370
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » ma dec 23, 2013 9:31 am

Ferry schreef:
Cruijff: Ajax doet in toekomst geen zaken meer met zaakwaarnemers die opleidingsproces speler niet ondersteunen

22 december 2013 -

Johan Cruijff schrijft in zijn column maandag in De Telegraaf dat Ajax in de toekomst alleen nog maar zaken zal doen met zaakwaarnemers die het opleidingsproces van de jonge spelers ondersteunen. Indien zaakwaarnemers het opleidingsproces in de ogen van Ajax frustreren, zal Ajax met hen in de toekomst bij volgende talenten geen zaken meer willen doen. Dat liet Telegraaf journalist Valentijn Driessen vanavond weten bij Fox Sports. Ajax wil daarmee de macht van de zaakwaarnemers terugbrengen.
Hoe werkt dat? Als iemand Riola als zaakwaarnemer heeft dan moet je daar toch zaken mee doen? :confused.gif:
Nee, dan kies je volgens Ajax niet voor je opleiding. Terecht. Lekker wegwezen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door ferry » ma dec 23, 2013 10:38 am

jullie hebben gelijk:
De taak van de zaakwaarnemer bij Ajax gaat veranderen. Dat zegt Johan Cruijff vandaag in zijn column in De Telegraaf.
'De club gaat ook in dit opzicht rugdekking aan de speler geven. De komende tijd zal het technische hart alle jonge spelers gaan inschalen. Iedereen krijgt een soort ranking, waar een vaste financiële vergoeding tegenover staat. Zodra ze een hogere status afdwingen, zoals Veltman, Klaassen en Denswil hebben gedaan, dan volgt automatisch een financiële bijstelling.'

Hierin moet de zaakwaarnemer volgens Cruijff ondersteunend zijn en niet gaan dwarsliggen. 'Doet hij dat wel, dan kan de speler op zoek naar een andere club en komt die manager er bij Ajax niet meer in', stelt Cruijff. 'Komt een ander talent met diezelfde zaakwaarnemer aanzetten, dan heeft hij pech, want de club gaan niet in zee met mensen die uiteindelijk het opleidingsproces verstoren. Zo wordt de filosofie aangescherpt.'

Cruijff wil dat een speler zijn opleiding bij Ajax voltooit en tot zijn 22e of 23e bij de club blijft. 'Dan krijgt hij van Ajax ook alle medewerking om door de voordeur te vertrekken. Als een zaakwaarnemer namens de speler van dit traject af wil stappen, dan geeft hij aan geen vertrouwen te hebben in de mensen die de voetballer opleiden. Als je dat vertrouwen niet hebt, dan hoef je ook niet te komen.'
Ik ben benieuwd.

Lionel
Berichten: 47370
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » ma dec 23, 2013 10:45 am

Aan de ene kant klinkt het logisch. Aan de andere kant ook wel een beetje eng. Maar iemand als Raiola neem je niet voor je ontwikkeling.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma dec 23, 2013 10:56 am

Wat is er eng aan?

Spelers kiezen er zelf voor. Willen ze het niet? Even goede vrienden.

Dit is LEF. Bij de meeste clubs zijn ze bang voor zaakwaarnemers.

Mr. Ajax
Berichten: 14519
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 23, 2013 11:38 am

Yopi schreef:Wat is er eng aan?

Spelers kiezen er zelf voor. Willen ze het niet? Even goede vrienden.

Dit is LEF. Bij de meeste clubs zijn ze bang voor zaakwaarnemers.

Eens, ik vind dit een prima plan. Zaak om te zorgen dat het juist uitgevoerd wordt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Neefkens » ma dec 23, 2013 11:39 am

Ik vind het een mooie ontwikkeling. Je zet jezelf als MERK neer en aanvaardt de consequenties.
Bij Ajax moet je zijn als je de beste opleiding mogelijk wilt krijgen en daar hoort ook een bepaalde toekomstvisie bij.
Kan eng en eventueel romantisch/naief genoemd worden, maar voetbal is nu eenmaal emotie. Gisteren weer gemerkt bij Riedewald, ik had de tranen in mijn ogen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door raymon » ma dec 23, 2013 11:50 am

Als Ajax z'n werkt goed doet, dan heeft het dit helemaal niet nodig. Spelers mogen zelf bepalen wie hun zaken behartigt. Het is aan Ajax om de grens te bepalen, niet wie er aan de overkant van de tafel zit. Dit soort hooghartigheid gaat uiteindelijk tegen je werken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » ma dec 23, 2013 12:06 pm

Ik snap de insteek. Gevoelsmatig is er ook wel wat voor te zeggen. Maar ik sta toch op het standpunt dat een speler vrij is om zijn vertegenwoordiger te kiezen. Als je er nu tijdens een gesprek achter komt dat een speler en de betrokken zaakwaarnemer hele andere ideeën hebben over het vervolgtraject kun je toch altijd nog afkappen?

Als je bij de onderhandelingen duidelijk bent over het beleid van de club en wat er wel en niet mogelijk is dan maakt het in principe niet uit wie er aan de andere kant van de tafel zit.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14519
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 23, 2013 12:26 pm

Raymon schreef:Als Ajax z'n werkt goed doet, dan heeft het dit helemaal niet nodig. Spelers mogen zelf bepalen wie hun zaken behartigt. Het is aan Ajax om de grens te bepalen, niet wie er aan de overkant van de tafel zit. Dit soort hooghartigheid gaat uiteindelijk tegen je werken.

Hij is ook vrij om te kiezen wie zijn zaken behartigt. Ajax is ook vrij om te kiezen met wie het wel of niet zaken wilt doen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47370
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » ma dec 23, 2013 12:33 pm

Marillion schreef:Ik snap de insteek. Gevoelsmatig is er ook wel wat voor te zeggen. Maar ik sta toch op het standpunt dat een speler vrij is om zijn vertegenwoordiger te kiezen. Als je er nu tijdens een gesprek achter komt dat een speler en de betrokken zaakwaarnemer hele andere ideeën hebben over het vervolgtraject kun je toch altijd nog afkappen?

Als je bij de onderhandelingen duidelijk bent over het beleid van de club en wat er wel en niet mogelijk is dan maakt het in principe niet uit wie er aan de andere kant van de tafel zit.
Exact. Zul je zien dat een toptalent als Kishna straks naar PSV of Fey vertrekt.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma dec 23, 2013 12:44 pm

Hooghartigheid? :confused.gif:

Natuurlijk mag een speler zijn eigen zaakwaarnemer kiezen. Die keuze heeft wel consequenties. Zo werkt het toch in de volwassen wereld?

We moeten niet net doen alsof zaakwaarnemers onafhankelijk zijn. Ook zij hebben lijntjes. Als we niet oppassen roven de buitenlandse topclubs binnenkort onze opleiding en ons eerste elftal leeg. Dan schiet je er niets mee op.

Dit heet selectie: op mentaliteit, op ambitie, op clubliefde. Let wel, Cruijff heeft het alleen over sportieve aspect. Spelers die door Ajax worden opgeleid zouden ook iets voor de club moeten gaan betekenen. Of de spelers dan veel geld opbrengen laat hij buiten beschouwing.

Of het werkt? We zullen het vanzelf merken. Als de toptalenten met bosjes weglopen, dan moet het beleid wellicht worden bijgesteld. Het kan echter ook zijn dat zaakwaarnemers eieren voor hun geld kiezen. Omdat ze weten: bij Ajax doen ze iets goed, de spelers die van daar komen hebben iets extra's. Het zou, op de lange termijn, ook best in het voordeel van zaakwaarnemers kunnen zijn om het zo te doen. Wat verdient Raiola nog aan Bouy?

Lionel
Berichten: 47370
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » ma dec 23, 2013 12:48 pm

Ik snap het beleid. Maar het is natuurlijk wel vreemd dat je nog voordat er een gesprek is aangegaan je al zegt dat iemand moet wegwezen.

Nu dreig je gewoon. En dat vind ik vreemd. Dat je na een gesprek afscheid van iemand neemt snap ik. Maar niet vooraf.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » ma dec 23, 2013 1:16 pm

Yopi schreef:Hooghartigheid? :confused.gif:

Natuurlijk mag een speler zijn eigen zaakwaarnemer kiezen. Die keuze heeft wel consequenties. Zo werkt het toch in de volwassen wereld?

We moeten niet net doen alsof zaakwaarnemers onafhankelijk zijn. Ook zij hebben lijntjes. Als we niet oppassen roven de buitenlandse topclubs binnenkort onze opleiding en ons eerste elftal leeg. Dan schiet je er niets mee op.

Dit heet selectie: op mentaliteit, op ambitie, op clubliefde. Let wel, Cruijff heeft het alleen over sportieve aspect. Spelers die door Ajax worden opgeleid zouden ook iets voor de club moeten gaan betekenen. Of de spelers dan veel geld opbrengen laat hij buiten beschouwing.

Of het werkt? We zullen het vanzelf merken. Als de toptalenten met bosjes weglopen, dan moet het beleid wellicht worden bijgesteld. Het kan echter ook zijn dat zaakwaarnemers eieren voor hun geld kiezen. Omdat ze weten: bij Ajax doen ze iets goed, de spelers die van daar komen hebben iets extra's. Het zou, op de lange termijn, ook best in het voordeel van zaakwaarnemers kunnen zijn om het zo te doen. Wat verdient Raiola nog aan Bouy?
Voorlopig is er bij Ajax ondanks al die zaakwaarnemers nauwelijks een talent dat op jonge leeftijd al vertrekt. Wie zijn er nou de laatste jaren richting het buitenland gegaan? Zijn we niet een oplossing aan het zoeken voor een probleem dat niet bestaat?

Je kan de spelers en hun zaakwaarnemers toch gewoon uitleggen wat het beleid is en wat er wel en niet mogelijk is? Ik zou daar vooraf geen selectie op los laten.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Jöhnk » ma dec 23, 2013 1:17 pm

Rishi schreef:Ik snap het beleid. Maar het is natuurlijk wel vreemd dat je nog voordat er een gesprek is aangegaan je al zegt dat iemand moet wegwezen.

Nu dreig je gewoon. En dat vind ik vreemd. Dat je na een gesprek afscheid van iemand neemt snap ik. Maar niet vooraf.
Ik begrijp het wel. Het pad van Raiola is: op je zestiende een driejarig contract en drie jaar later, op je negentiende, transfervrij naar Italië. Maar dan heb je er als Ajax al drie jaar tijd, energie en geld in gestoken, terwijl je daar niks voor terugkrijgt. Dan kun je er dus beter helemaal niet aan beginnen.

Het is natuurlijk de bedoeling dat spelers er uberhaupt niet voor kiezen om met de Raiola's van deze wereld in zee te gaan.

Lionel
Berichten: 47370
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » ma dec 23, 2013 2:02 pm

Klopt. Maar wil je zo een toptalent dan weg laten gaan?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Le T. » ma dec 23, 2013 2:05 pm

Yopi schreef:Of het werkt? We zullen het vanzelf merken. Als de toptalenten met bosjes weglopen, dan moet het beleid wellicht worden bijgesteld. Het kan echter ook zijn dat zaakwaarnemers eieren voor hun geld kiezen. Omdat ze weten: bij Ajax doen ze iets goed, de spelers die van daar komen hebben iets extra's. Het zou, op de lange termijn, ook best in het voordeel van zaakwaarnemers kunnen zijn om het zo te doen. Wat verdient Raiola nog aan Bouy?
Ik denk dat een zaakwaarnemer als Raiola het probleem niet is, die 'heeft' namelijk geen spelers, maar werkt voor ze. Dat hij dat vaak op een voor clubs lastige manier doet maakt niet zoveel uit. Het is immers dan de speler die hem een opdracht geeft, en als die opdracht is er met Ajax uit te komen, dan zal dat gebeuren. Als de opdracht is zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld binnen te harken krijgen we een Buoy toestand.

Het lijkt me dat het de zaakwaarnemers zijn die de spelers onder contract hebben en hun vertellen waar ze heen moeten die het probleem gaan vormen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopi » ma dec 23, 2013 2:11 pm

Desnoods.

De mannen van het TH zijn zelf topvoetballer geweest. Frank en Ronald hebben zelfs voor de AC gestaan omdat ze weg wilden. De bedoeling is spelers zo te begeleiden dat ze de top halen. Daarvoor is wederzijds vertrouwen nodig.

Misschien denken wij wel te veel als die zaakwaarnemers. Geld zou voor spelers onder de twintig van ondergeschikt belang moeten zijn.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Oscarito » ma dec 23, 2013 2:14 pm

Raymon schreef:Als Ajax z'n werkt goed doet, dan heeft het dit helemaal niet nodig. Spelers mogen zelf bepalen wie hun zaken behartigt. Het is aan Ajax om de grens te bepalen, niet wie er aan de overkant van de tafel zit. Dit soort hooghartigheid gaat uiteindelijk tegen je werken.
Ik ben het hier mee eens, je kunt niet van tevoren mensen al gaan uitsluiten omdat ze toevallig iets anders doen wat de club wilt. Overtuig ze met je verhaal. En als Ajax-zijnde heb je een goed verhaal te vertellen. Het goede is dat Ajax in ieder geval probeert iets te doen aan het probleem van zaakwaarnemers maar dit is de verkeerde manier voor mij. Aan de andere kant hebben ze dan ook weer boter op het hoofd als ze met Bailey in zee gaan.

Het is complete onzin dat alle spelers automatisch bij Ajax moeten blijven en moeten dansen naar de pijpen van de club. Dat gaat niet werken wil je toptalent aanwerven en behouden. Wat ga je bijvoorbeeld doen als je toptalent nou de zaakwaarnemer kiest die op de zwarte lijst komt te staan? Die mag dan automatisch weg als ik het verhaal goed interpreteer. Haha, dat gaat leuk worden voor alle andere clubs.

Lionel
Berichten: 47370
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » ma dec 23, 2013 2:18 pm

Exact dus. Misschien is het dan juist aantrekkelijker voor zo een Raiola. Bovendien heeft Ajax in het verleden (Meleg) wel zaken gedaan met van die rare figuren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13407
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Arthur » ma dec 23, 2013 2:23 pm

Ze zeggen een zaakwaarnemer ook pas te weren als die zich niet aan de regels houdt. Het is niet zo dat ze nu al een zwarte lijst hebben van zaakwaarnemers die niet binnen komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Jöhnk » ma dec 23, 2013 2:31 pm

Oscarito schreef:Het is complete onzin dat alle spelers automatisch bij Ajax moeten blijven en moeten dansen naar de pijpen van de club. Dat gaat niet werken wil je toptalent aanwerven en behouden. Wat ga je bijvoorbeeld doen als je toptalent nou de zaakwaarnemer kiest die op de zwarte lijst komt te staan? Die mag dan automatisch weg als ik het verhaal goed interpreteer. Haha, dat gaat leuk worden voor alle andere clubs.
Volgens mij mogen spelers bij Ajax sowieso weg als ze dat willen. Spelers als Nouri, Dekker, Walian krijgen pas op hun zeventiende een contract en hadden dus gratis weg kunnen gaan.

Plaats reactie