Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » ma aug 23, 2021 11:05 am

Het zegt natuurlijk niet alles, de beslissende jaren breken nu aan voor die jongens.

Desondanks, die Misehouy valt wel op.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door wimpey » ma aug 23, 2021 12:10 pm

Van Levi Acheamepong (of zoiets) wordt veel verwacht. 14 is ie. Sprak een gast die er "tussen" zit. Dat jong wordt binnen Ajax als een "zelfs voor Ajax exceptioneel talent" betiteld. For what it's worth v.w.b. een 14-jarige.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » ma aug 23, 2021 4:52 pm

Niet zo heel veel, dat weet jij ook wel. Dat kind moet geestelijk en lichamelijk de puberteit nog goed doorkomen.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Mano » di aug 24, 2021 11:16 am

Nouri en Unuvar waren ook uitzonderlijk goeie talenten
en hoe heet die spits ook alweer die het zou gaan maken maar problemen had met zijn verblijfsvergunning, dat was hem helemaal maar is nergens ooit boven komen drijven.



Ik vind het leuk speculeren op die jonkies maar er zijn zoveel radartjes die goed moeten vallen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Arthur » di aug 24, 2021 11:28 am

Bedoel je Nando Rafael of is dat te lang geleden?

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Mano » di aug 24, 2021 11:29 am

Arthur schreef:
di aug 24, 2021 11:28 am
Bedoel je Nando Rafael of is dat te lang geleden?
ja dat is em!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » wo dec 15, 2021 10:44 am

Redan kende als jeugdspeler tekort aan middelen: 'Ajax hielp ons met boodschappen'

BRON FUNX

Daishawn Redan en zijn gezin hebben in zijn tijd als jeugdspeler van Ajax de nodige hulp gehad van de club. Thuis had Redan het niet breed en om dat niet ten koste te laten gaan van het talent van de spits, hielp Ajax een handje.

'Mijn gezin heeft heel veel voor mij gelaten om mijn droom te volgen. Er was veel spanning thuis. We hadden niet genoeg eten', zo vertelt Redan in gesprek met FunX. 'De volgende dag had ik een wedstrijd en wist ik: we hebben niet genoeg brood. Na een tijdje werd het thuis zó zwaar dat Ajax ons hielp met boodschappen.'

Het was vader Marvin die aanklopte bij Ajax om de situatie uit te leggen. Hij vertelt hoe moeilijk dat was. 'Ik was bang dat het ten koste zou gaan van zijn talent, dus ik moest wel iets zeggen. Het is alsof je je handje ophoudt op straat. Zo moeilijk is het en zo moet je het je voorstellen.'

Redan vlamde als jeugdspeler van Ajax, maar erg lang bleef hij niet in Amsterdam. 'Toen ik zestien jaar oud was, tijdens mijn laatste jaar bij Ajax, heb ik een heel mooi jaar gehad. Ajax wilde me een contract geven, maar clubs als Manchester United, RB Leipzig en West Ham United hadden ook interesse. Ik ben bij alle clubs langs geweest, maar zag de training van Chelsea. Daaruit heb ik mijn keuze gemaakt. Daar kon ik me ontwikkelen.'

'Er is op jonge leeftijd aan me getrokken'
Terwijl Redan de clubs afging, wilde ook Ajax het talent nog bij laten tekenen. Het werd hem te veel. 'Ajax wilde bijtekenen en er is op jonge leeftijd aan me getrokken van: wanneer ga je nou bijtekenen? Het is als jonge jongen moeilijk om daar antwoord op te geven. Na een tijdje heb ik gezegd: ik ben er klaar mee en wil niet meer naar de club. Ik heb er wel spijt van. Het is netjes om te blijven trainen. Ik heb een les geleerd om dat niet meer te doen in mijn carrière.'

Armoede n Nederland...

De situatie van zo'n jongen is zo anders dan die van laten we zeggen Matthijs de Ligt, wiens vader apotheker is.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door WP_Legend » wo dec 15, 2021 11:16 am

Ajax doet zoveel voor zo'n familie en dan toch totaal geen clubliefde!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » wo dec 15, 2021 11:35 am

Ajax deed dat natuurlijk uit eigenbelang. Het had hem gesierd als hij wel was gebleven maar het is toch ergens niet onmenselijk dat iemand voor de keuze gaat waar hij een x-aantal keer meer kan verdienen?

Niet mijn keuze overigens, maar ik heb nooit in zo een situatie gezeten gelukkig.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » wo dec 15, 2021 12:23 pm

Precies, lang niet iedereen kan zich voorstellen hoe dat is.

In een ander artikel (weet niet meer waar) stond dat de familie Redan schulden had. Met het geld van Chelsea kon die jongen in één klap de schulden van zijn ouders afbetalen.

Ik begrijp zo'n jongen wel. Wat moet hij zonder voetbal? Stel dat hij zwaar geblesseerd raakt, dan heeft hij niets.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door WP_Legend » wo dec 15, 2021 1:26 pm

Maar ondertussen is die jongen bijna 21 en heeft een handvol wedstrijden op profniveau gespeeld en ondertussen afgegleden van Chelsea naar Hertha geen kans in de bundesliga 2x verhuurd en niet goed genoeg voor basis eredivisie...

Ik vraag me toch af of hij bij Ajax niet meer kansen had gekregen tot een betere carrière?


Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Lionel » wo dec 15, 2021 2:04 pm

Ongetwijfeld… maar zijn familie en hij hebben nu wel voldoende knaken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door WP_Legend » wo dec 15, 2021 2:57 pm

Nou dat vraag ik me af, als jeugdspeler Chelsea of reservespeler bij onderkant Bundesliga is geen vetpot hoor.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Scherrer » wo dec 15, 2021 4:27 pm

WP_Legend schreef:
wo dec 15, 2021 2:57 pm
Nou dat vraag ik me af, als jeugdspeler Chelsea of reservespeler bij onderkant Bundesliga is geen vetpot hoor.
Redan werd door Hertha als zeer groot talent gezien in een tijd dat ze daar net een nieuwe eigenaar/investeerder hadden die flink met geld aan het strooien was. Die jongen is in 2019 voor een vorstelijk salaris bij Chelsea weggelokt. Volgens mij gingen de geruchten over €3 miljoen per jaar. En een vijf-jarig contract.
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Marillion » wo dec 15, 2021 5:30 pm

WP_Legend schreef:
wo dec 15, 2021 1:26 pm
Maar ondertussen is die jongen bijna 21 en heeft een handvol wedstrijden op profniveau gespeeld en ondertussen afgegleden van Chelsea naar Hertha geen kans in de bundesliga 2x verhuurd en niet goed genoeg voor basis eredivisie...

Ik vraag me toch af of hij bij Ajax niet meer kansen had gekregen tot een betere carrière?
Daar had hij natuurlijk ook geen garantie op. Misschien was hij niet verder gekomen dan Jong Ajax.

Wij zitten er ook niet neutraal in. Willen zo'n jongen zien spelen voor onze club. Maar als hij het niet haalt kijkt niemand meer naar hem om.
Daarom snap ik het wel als zo'n jongen en zijn familie voor een aanbod gaan dat financieel veel aantrekkelijker is. Vanuit daar kon hij dus ook nog een mooi contract tekenen in Duitsland.

Heeft hij er alles uit gehaald? We zullen het nooit weten. Hij was echt wel een groot talent. Maar hij zou ook niet de eerste zijn die in de jeugd veel doelpunten maakte maar nooit is doorgebroken.

Dit soort keuzes zijn vooral makkelijk als je ze zelf niet hoeft te maken.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » do dec 16, 2021 10:35 am

Klopt.

Daarbij, een jongen van zestien bekommert zich niet om de lange termijn. Dat langetermijndenken werkt nog niet zo in een puberbrein.

Dan moet je dus ouders hebben die dat wel kunnen, maar deze ouders zaten tot hun nek in de problemen en hadden vooral daar oog voor, blijkbaar.

Ik vond hem trouwens niet zo heel bijzonder. In de onderbouw schoot hij elke bal erin, maar dat deed Ezra Walian ook.

Daarover gesproken, vergelijk hem eens met Ezra Walian, dan heeft hij het beter gedaan. Ezra Walian had wél clubliefde, maar daar maalde bij Ajax niemand om toen hij tegenviel.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Andriy Demchenko » do dec 30, 2021 11:56 am

Scherrer schreef:
wo dec 15, 2021 4:27 pm
WP_Legend schreef:
wo dec 15, 2021 2:57 pm
Nou dat vraag ik me af, als jeugdspeler Chelsea of reservespeler bij onderkant Bundesliga is geen vetpot hoor.
Redan werd door Hertha als zeer groot talent gezien in een tijd dat ze daar net een nieuwe eigenaar/investeerder hadden die flink met geld aan het strooien was. Die jongen is in 2019 voor een vorstelijk salaris bij Chelsea weggelokt. Volgens mij gingen de geruchten over €3 miljoen per jaar. En een vijf-jarig contract.
Redan verdient echt geen drie miljoen in een jaar hoor bij Hertha. :drecul.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Jinne » vr jan 14, 2022 9:43 am

Prince Aning naar Dortmund?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door De Dominee » vr jan 14, 2022 10:22 am

Hier hebben we Hamstra toch voor aangesteld? Als dit klopt, kan die man direct weer vertrekken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door wimpey » vr jan 14, 2022 10:30 am

De Dominee schreef:
vr jan 14, 2022 10:22 am
Hier hebben we Hamstra toch voor aangesteld? Als dit klopt, kan die man direct weer vertrekken.
Misschien is die aan het Hamsteren qua aantal contracten. :hypocrite.gif: Of was het kalf al verdronken, voor ie werd aangesteld.

Die Overmars krijgt echt teveel lof toegezwaaid. De een na de ander loopt transfervrij de deur uit.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » vr jan 14, 2022 11:18 am

Goede speler, zou erg jammer zijn als we hem kwijtraakten.

Er staan er wel een paar voor hem in de pikorde, dat wel.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Trab » vr jan 14, 2022 12:58 pm

Ken die hele goser niet, maar irritant dat Dortmund weer aan onze jeugdspelers trekt. Tief lekker op joh. We hebben jullie 2x vernederd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » ma jan 17, 2022 10:23 am

Tja, ik begrijp het wel. Zou ik ook doen als ik bij Dortmund zat.

Het is natuurlijk wel een goed teken. Het zegt dat we goede jeugdspelers hebben. Dat was voor de FR wel anders.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Alexander » ma jan 17, 2022 11:07 am

wimpey schreef:
vr jan 14, 2022 10:30 am
De Dominee schreef:
vr jan 14, 2022 10:22 am
Hier hebben we Hamstra toch voor aangesteld? Als dit klopt, kan die man direct weer vertrekken.
Die Overmars krijgt echt teveel lof toegezwaaid. De een na de ander loopt transfervrij de deur uit.
Kunnen Overmars de schuld geven van het transfervrij laten vertrekken van spelers uit 1. Maar voor de jeugd is speciaal iemand aangesteld. Lijkt me dat de man een hele simpele taak heeft. Iedere speler met een beetje talent een contract aanbieden vanaf het moment dat het mag. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Yopii » ma jan 17, 2022 11:18 am

Dortmund betaalt veel beter. Wat precies wil je daaraan doen? Elke jeugdspeler een half miljoen per jaar betalen?

Heb geen idee hoe het in dit geval gelopen is, maar in het algemeen is het moeilijk concurreren met clubs die veel rijker zijn.

Dortmund is sportief ook een goede stap, in tegenstelling tot een transfer naar Engeland.

Plaats reactie