Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 05, 2006 4:20 pm

Dit is voor het eerst dat ik hoor dat Ajax en RBC een samenwerkingsverband zijn aangegaan. :confused:

Ik neem aan dat RBC daar alleen in financiëel opzicht iets mee wint. Ik bedoel, ze verliezen hun toptalenten aan Ajax en krijgen er de jongens waar Ajax niets in ziet voor terug.

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di sep 05, 2006 4:28 pm

Ze zouden die gasten toch wel verliezen. Echte toppers spelen niet bij RBC. Kan je beter wat geld krijgen en de mindere goden die wel bij RBC op hun plaats zijn
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 06, 2006 3:02 pm

Braziliaan Reis in oktober weer op proef
Woensdag 6 september, door DD, Amsterdam, 13.38u GMT+01.00, VI

Het zeventienjarige Braziliaanse talent Jonathan Reis zal in oktober door Ajax getest worden. Al eerder was de jongeling al enkele dagen op proef in Amsterdam, toen liet hij een goede indruk achter.

Reis die momenteel uitkomt voor Atletico Mineiro, dat afgelopen seizoen degradeerde naar de tweede divisie, staat in Brazilie bekend om zijn scoringsdrift, mentaliteit en lef.

Van Geel: 'Hij is fysiek in goede orde en is technisch heel vaardig, in oktober zullen we hem in Jong Ajax plaatsen om te zien of hij ook in wedstrijden op dat niveau zijn kwaliteiten zal laten zien'.
Ajax Showtime
RBC’er Kruis scoort voor Ajax in Italië
Door Peter de Brie

Woensdag 6 september 2006 - ROOSENDAAL – Sander Kruis uit Oud Gastel, aanvoerder van RBC C1 is zijn stage bij Ajax goed begonnen. Op de Memorial Gaetano Scirea Under 14 in Italië won Ajax C1 met 2-0 van Pro Sesto dankzij twee doelpunten van Kruis.
Kruis is samen met Jozué Weever uit Terneuzen uit de C1-selectie van RBC vorige week opgetrommeld om met Ajax C1 naar Italië te gaan.

Sinds Rik Schouw vorig seizoen van de RBC-jeugdopleiding naar Ajax vertrok, hebben de clubs de banden aangehaald en werken samen. Roosendaal talent dat bij de Ajax-scouts in de smaak valt, mag op oefenstage komen.

Aanvankelijk zouden jonge RBC’ers in de herfstvakantie op stage gaan bij Ajax, maar door blessures geplaagd besloten de Amsterdammers om rechtsback Weever en spits Kruis nu al op te roepen voor het herdenkingstoernooi van de in 1989 verongelukte international Gaetano Scirea in Cinisello Balsamo.

Kruis heeft dat vertrouwen niet beschaamd en scoorde tegen Pro Sesto beide goals voor Ajax. Verder doen er jeugdelftallen van Brescia, Juventus, AC Milan, Inter, Salzburg, Parma, Atalanta, Torino, Legnano en Monza mee.


BN De Stem

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » wo sep 06, 2006 3:10 pm

Gelukkig maar dat ze meedoen omdat er blessures zijn bij de C1. Anders zou het schandalig zijn geweest ! Je kunt die jongens nu wel testen op topniveau, want donderdag spelen ze tegen AC Milan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 14, 2006 10:50 pm

RBC-talent plukt vruchten van stage bij Ajax




Donderdag 14 september 2006 - ROOSENDAAL – Ze zouden in de herfstvakantie mee mogen trainen met de jeugd van Ajax. Maar intussen hebben Terneuzenaar Jozué Weever en Sander Kruis uit Oud Gastel, groeibriljantjes uit de C1 van RBC, er als interim-Ajacieden zelfs al een buitenlands toernooi met AC Milan op zitten. Het zijn de eerste vruchten van de aangehaalde banden tussen RBC en Ajax.

Afbeelding

De RBC-talenten Jozué Weever (l) uit Terneuzen en Sander Kruis (r) uit Oud Gastel speelden als stagiairs met de Ajax-jeugd een toernooi in Italië. Manager voetbalzaken Rob Meppelink (midden) is tevreden over de samenwerking met Ajax. FOTO ROBERT VAN DEN BERGE
Een telefoontje op donderdagavond, zaterdag al in het vliegtuig naar Italië voor de Memorial Gaetano Scirea Under 14, vernoemd naar de verongelukte Juventus-held. In Ajax-outfit tussen de jeugdteams van AC Milan, Juventus, Inter, Brescia en Salzburg spelen. Inmiddels zitten Kruis en Weever weer gewoon in Roosendaal op school en op de jeugdopleiding van RBC Roosendaal. Maar het Italiaanse uitstapje staat in hun geheugen gegrift.

Beetje zuur was het wel voor de broer van Jozué Weever, die nog bij Terneuzen voetbalt. „Die is Ajax-fan, ik eigenlijk meer voor Feyenoord“, lacht de op Curaçao geboren verdediger, die door RBC gescout werd bij Terneuzen. „Ik kon eerst niet geloven dat ik mee naar Italië mocht. Mijn moeder trouwens ook niet.“

Aanvaller Kruis, net als Weever 14 jaar, wilde op zijn vijfde bij Gastel beginnen. „Maar daar lag de leeftijdgrens op zes jaar. Bij RBC kon ik wel terecht. Toen was de jeugdopleiding nog niet zo professioneel als nu. Dat ik via RBC op stage kan bij Ajax is geweldig. Ik had altijd al wel een voorkeur voor die club.“

Inhaalslag

Manager voetbalzaken Rob Meppelink van RBC bevestigt dat er een inhaalslag nodig was. „We zijn nu vijf jaar bezig met de professionalisering van de jeugdopleiding, een lang en continu proces. Je bereikt niet zomaar het niveau van een topclub waar het gaat om cultuur, historie, structuur en prestatieniveau.“

Stap één was het neerzetten van een nieuwe structuur. „Een dagopleiding waarbij de jeugd school en voetbal combineert. Anders kun je geen topsport bedrijven“, vertelt Meppelink. „Daar zijn inmiddels ook afspraken over gemaakt met scholengemeenschap Tongerlo. Onze jongens krijgen aparte roosters.“ Wanneer talenten als Kruis en Weever worden uitverkoren door Ajax, kunnen ze door die samenwerking tijdelijk weg van school. „Maar we werden wel verplicht om onze studieboeken mee te nemen naar Italië“, zegt Kruis, een vwo’er op het Gertrudiscollege.

Weever reist dagelijks uit Terneuzen per bus en trein naar Roosendaal, waar hij op zijn fiets naar het Da Vinci College (vmbo) gaat. „Daarna komt hij trainen op Vierhoeven en gaat dan weer naar huis. Daar heb ik respect voor“, complimenteert Meppelink.

De jeugdopleiding van RBC werpt nu dus de eerste vruchten af. Zo is vorig seizoen Rik Schouw uit RBC C1 door Ajax gescout. „Toen de scouts van Ajax hier rondkeken voor Rik, speelden Jozué en ik best goed en zijn we blijkbaar positief opgevallen“, vertelt Kruis.

De Ajax-jeugd waar het RBC-duo mee naar Italië vertrok, kende Weever nog van een toernooi in Nederland. „Toen maakte ik met RBC een eigen doelpunt tegen Ajax“, bekent het talent. „Daar ben ik aan herinnerd, maar verder zijn we prima opgevangen.“

Weever zat het eerste duel van de Memorial Scirea op de bank bij Ajax C1. Daarna werd hij ingezet als rechtsback. „Tegen Brescia mocht ik de hele wedstrijd meedoen en in de kwartfinale tegen AC Milan een helft. Het niveau is wel hoger dan bij RBC. De opbouw gaat veel sneller. Maar de trainer zei op het vliegveld dat hij tevreden was over me. Dat ik goed gespeeld had en me correct gedragen had. Dus mogelijk mag ik nog eens mee.“

Die verwachting mag ook Kruis koesteren. Hij scoorde twee keer voor Ajax in het openingsduel tegen Pro Sesto. „De eerste was een kopbal. Precies waar ik bij RBC elke dag aan werk met mijn trainer Jurriaan van Poelje. Van Brescia verloren we nipt, tegen AC Milan zijn we echt weggetikt. Al die Italianen zijn zo verschrikkelijk technisch.“

Meppelink is blij met de internationale ervaring van het tweetal. „Dat schoolt je heel erg.“

Opvallen

Vandaag komt hoofd opleidingen John van den Brom van Ajax weer langs in Roosendaal. „Zeeland en West-Brabant liggen voor Ajax ver weg. Via ons krijgen zij nu het talent in deze regio in kaart. Omdat onze jongens opvallen in districtselftallen en wij aan de weg timmeren met onze eigen opleiding, willen ze graag samenwerken.“

Beter dan dat Ajax alleen maar talent wegzuigt, vindt RBC. De winst zit hem niet alleen in de vergoeding voor Rik Schouw. „We hebben ook al gesproken over de optie dat Ajax in ruil gratis een speler ‘verhuurt’ voor ons eerste elftal. Eentje die in Amsterdam nog weinig speeltijd krijgt. Verder kijken ook jeugdtrainers als Van Poelje mee bij Ajax. Die kennisuitwisseling is echt cruciaal.“

RBC Roosendaal zoekt ook begrip bij amateurclubs in de regio. „Niet dat ze het gevoel hebben dat we alleen maar jongens weghalen. Laten we reëel zijn: negen van de tien redden het uiteindelijk niet als prof. Als hun vorige club ze de ruimte geeft om naar ons te komen, zullen die jongens ook eerder terugkeren op het oude nest. Maar dan wel met een hoger niveau.“

De samenwerking met Ajax is nog pril, weet Meppelink. „We gaan de plannen nu uitwerken, aan het papier toevertrouwen en er vervolgens de juiste invulling aan geven. Stap voor stap komen we verder. Je verkoopt namelijk niet zomaar een jeugdspeler aan Ajax. Daar mag RBC best trots op zijn.“
BN De Stem
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do sep 14, 2006 11:31 pm

Italianen technisch? Weggetikt? X'C
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr sep 15, 2006 4:27 pm

Rishi schreef:Italianen technisch? Weggetikt? X'C
woorden van 14 jarigen ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 17, 2006 12:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kan iemand iets meer inhoudelijke info geven over Jonathan Reis, een 17-jarige Braziliaanse spits die nu een week op proef is bij Jong Ajax?
Zit hij nu bij PSV?

Kaapt PSV voormalig Ajax-stagiar weg?

In de Telegraaf van vandaag is gemeld dat PSV de stageperiode van de 17-jarige Braziliaanse spits Jonathan heeft verlengd. Jonathan, afkomstig van Atletico Mineiro, loopt al vanaf vorige week stage bij de Eindhovense landskampioen. Wellicht dat het een andere speler is, maar in september had Ajax ook een 17-jarige spits van Atletico Mineiro op stage: Jonathan Reis. Reis zou in oktober terugkomen voor een tweede stage waarin hij wedstrijden zou kunnen spelen, meldde Voetbal International toen. Het is niet bekend of Ajax heeft afgezien van die tweede stageperiode of niet.
AN
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 17, 2006 6:13 pm

Het lijkt me in ieder geval niet dat Ajax er vanaf heeft gezien. Van Geel was tamelijk enthousiast over hem en wilde hem in oktober weer in actie zien met Jong Ajax.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 17, 2006 6:14 pm

Is een jongen uit het makelaars-circuit. Hij is dus vrij om zich overal aan te bieden en om overal uitgenodigd te worden voor stageperiodes.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di okt 17, 2006 6:19 pm

Is niet elke jongen 'een jongen uit het makelaarscircuit'?

Kaboem!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 17, 2006 6:26 pm

Nee, je kan ze ook zelf scouten, he.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di okt 17, 2006 6:30 pm

Dat is waar. Maar gaat het merendeel niet via makelaars?

Kaboem!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 17, 2006 6:36 pm

Bij clubs die hun scouting niet op orde hebben wel.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di okt 17, 2006 6:39 pm

In de basketballwereld gaat (bijna) alles via makelaars. Er is geen speler te vinden die geen makelaar heeft.

Kaboem!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 17, 2006 7:04 pm

Dat is iets anders. Als je iemand scout heb je ook te maken met zijn makelaar, maar dan nog is het anders dan een makelaar aan laten komen zetten met een speler.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di okt 17, 2006 7:07 pm

Of je scout iemand en vervolgens komt 'ie met z'n makelaar aanzetten of een club gaat direct met de makelaar in de weer. Wat is er anders dan? Financieel lijken de situaties mij hetzelfde.

Kaboem!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 17, 2006 7:09 pm

Omdat je dan de speler in kwestie goed kent en hem zelf goed vindt. Je insteek is dan dus het clubbelang. De insteek van een makelaar is altijd het belang van zijn/haar client.

De makelaar van Juanfran gaat echt niet meedenken met Ajax en zeggen dat hij waarschijnlijk niet in de Nederlandse speelstijl past. Daar is je scouting voor.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di okt 17, 2006 7:12 pm

Aha, bedoel je dat. Duidelijk.

Betalen de clubs de makelaar of de speler?

Kaboem!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 17, 2006 7:13 pm

Ligt aan de situatie, maar nooit wordt een makelaar van beide kanten betaalt.

Stein14 is expert in dit soort zaken.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di okt 17, 2006 7:13 pm

Steef schreef:Is een jongen uit het makelaars-circuit. Hij is dus vrij om zich overal aan te bieden en om overal uitgenodigd te worden voor stageperiodes.
Het is dus dezelfde jongen als die eerst bij Ajax zat? :nooo:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di okt 17, 2006 8:04 pm

Steef schreef:Ligt aan de situatie, maar nooit wordt een makelaar van beide kanten betaalt.

Stein14 is expert in dit soort zaken.
Dus als de makelaar gaat leuren met een speler (Juanfran) betaalt de speler en als een speler de clubs voor het uitiezen heeft betaalt de gelukkige club.

En jouw doel is om bij Ajax (of elke willekeurige ander club) in loondienst te komen?

Kaboem!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 17, 2006 8:19 pm

Ligt aan de club en de werkomstandigheden. Het moet wel precies zo gaan zoals ik wil. Vooralsnog vind ik het adviseren van verscheidene clubs ook wel leuk, eigenlijk.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di okt 17, 2006 8:24 pm

Steef schreef:Het moet wel precies zo gaan zoals ik wil.
Dán is het erg verstandig om dit
Vooralsnog vind ik het adviseren van verscheidene clubs ook wel leuk, eigenlijk
te blíjven doen. Samenwerken is namelijk geven en nemen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 17, 2006 8:29 pm

Samenwerken vind ik prima, maar ik wil wel dat er topcondities moeten worden gecreerd. Als ik een speler wil zien, dan moet een aantal DVDs van die jongen binnen drie dagen op mijn buro liggen.

Minder lullen en meer efficiente, aub.

Plaats reactie