Aegon Cup

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Yopi » di apr 22, 2014 8:52 am

Weet ik veel waarom hij Kishna niet opstelt. Misschien traint die jongen slecht? Kishna heeft pas een nieuw contract getekend. Dat was niet gebeurd als De Boer het niet in hem zag zitten. De Boer heeft duidelijk aangegeven dat hij Kishna een groot talent vindt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij hem móet opstellen. Kishna zit pas bij de selectie, zijn tijd komt wel. In de voorbereiding moet hij er staan.

Nouri deed een half uurtje niet mee en was daardoor fris voor de halve finale. Zo kun je het ook bekijken. Ik geloof niet dat hij eronder geleden heeft.

Je ziet spoken. Iedereen bij Ajax vindt Nouri een wereldtalent. En dat terwijl hij bij Oranje onder 17 zelden wordt opgesteld.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 9:11 am

Nouri deed een half uurtje niet mee en was daardoor fris voor de halve finale.
Met dank aan Corinthians en ik kan me niet voorstellen dat Ajax er niet op had gerekend eerste te worden in de poule, het speelschema was erop afgestemd. Nu moest Ajax direct na de wedstrijd tegen Liverpool tegen het uitgeruste Anderlecht. Ik denk dat je niet op de Toekomst was, maar na Ajax - Anderlecht ging bijna de helft van het publiek weg (was niet op tv?), is erg slecht voor de omzet, dat zal toch niet de bedoeling zijn geweest. Ik ben in de rust van Milan - Liverpool weggegaan en ook toen verdwenen er veel toeschouwers.

Het niet opstellen van Nouri en Cerny (Van der Beek en Leyder deden wel mee) moest goedgemaakt worden door eerst Cerny en nog later (bij de 0-2, het mocht geen 0-3 of 0-4 worden, Ajax creëerde niets) Nouri te laten invallen. Celtic won van Liverpool, maar won niet van Corinthians.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2014 10:02 am

Uitgerust Anderlecht? Anderlecht had die ochtend ook al gespeeld, spaarde toen overigens ook de nodige spelers.

Het is natuurlijk ook vrij veel, vier wedstrijden in twee dagen. Natuurlijk, het waren partijtjes van 60 minuten en jongens van die leeftijd herstellen sneller dan twintigers, maar het blijft veel.

Ik hoop niet dat je écht denkt dat Ajax het niet in Nouri ziet zitten. Die jongen stond in vier van de vijf wedstrijden in de basis, alleen in de wedstrijd om des keizers baard deed hij niet vanaf de aftrap mee. Maar goed, facts do not cease to...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 10:14 am

Niet om des keizers baard, het ging om plaatsing voor de kruisfinale, gelukkig won Celtic niet net zo gemakkelijk als Liverpool (dat door Celtic was verslagen) van Corinthians, Ajax werd nu tweede en wie kent het reglement goed (In de uitgereikte info stond niets over wat er gebeurt als drie ploegen gelijk eindigen, op de tribune waar ik zat wist niemand het)? als drie ploegen gelijk eindigen met zes punten? Vaak is het onderlinge resultaat bepalend en dan was Ajax bij iedere overwinning van Celtic als derde geëindigd. Zou het doelsaldo tellen dan was Ajax net als nu achter Liverpool geëindigd en volledig afhankelijk geweest van de score bij Celtic.

Creativiteit kan niet genoeg worden benadrukt, het ontbreekt volledig in Ajax 1 en gezien het aantrekken van de spelers die de laatste jaren zijn aangetrokken is dat beleid (= doelbewust), er worden geen creatievelingen gehaald, ideeën moeten nu komen van niveau-de Sa.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2014 10:21 am

Ajax speelde Anderlecht zoek. Het maakte dus niet uit tegen wie men in de kruisfinale uit zou komen. Nee, dat wist men niet van tevoren, zoals men ook niet wist dat het tegen Liverpool zo lastig zou worden zonder de beste spelers.

Creativiteit moet uit de opleiding komen. Dat wil zeggen dat je creatieve spelers de ruimte moet geven en vooral niet weg moet sturen (JOR), want anders blijf je achter met de De Saatjes. Kishna wordt niet opgesteld? Ook al zo'n 'feit'.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 10:28 am

Ajax speelde Anderlecht zoek. Het maakte dus niet uit tegen wie men in de kruisfinale uit zou komen.
De wedstrijd tegen Anderlecht was de kruisfinale!

Het ging erom of iemand het reglement zo goed kent (graag de bron) waaruit blijkt dat Ajax al voor de wedstrijd tegen Liverpool (laatste poulewedstrijd) zeker was van de kruisfinale, dat is "om des keizers baard spelen", stel dat het inderdaad het onderlinge resultaat is, dan had 2-1 voor Celtic tegen Corinthians genoeg geweest om samen met Liverpool naar de kruisfinale te gaan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2014 10:31 am

Demosthenes schreef:De wedstrijd tegen Anderlecht was de kruisfinale!
Precies. Je speelt tegen de nummer 1 van de andere poule, met slechts twintig minuten rust, en speelt die vervolgens weg. Of men eerste of tweede in de poule zou worden, maakte dus weinig uit. Derde zou men zeker niet worden; daar was Celtic te zwak voor. Vierde zou men ook niet worden, tenzij er strafpunten werden uitgedeeld. Wat zeggen de regels daarover?

2-1 voor Celtic was wellicht genoeg geweest? Ik ken de reglementen (inderdaad) niet precies, ik begin daar dan ook niet over, maar als Celtic onderdoet zowel qua doelsaldo als qua onderling resultaat (Ajax won van Celtic!), dan kan ik me niet voorstellen dat die ploeg door was gegaan ten koste van Ajax.

Jij wil talenten over de kling jagen op het AEGON toernooi? Het AEGON toernooi pakken ze je immers niet meer af. Mij gaat het om Ajax 1, anderen zien dat misschien anders. Dan wordt de discussie lastig.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 11:25 am

Ajax - Celtic 1-0
Celtic- Liverpool 1-0
Ajax - Liverpool 0-2

Celtic wint met 2-1 van Corintians (Liverpool en Ajax wonnen met 4-0, sterk is dat team niet), dan staan er drie ploegen met zes punten: Liverpool, Ajax en Celtic. Onderlinge resultaten leveren op: Liverpool + 1, Celtic 0, Ajax -1, Ajax wordt derde en plaatst zich niet voor de kruisfinale, daar gaat het om, niet of Ajax beter is dan Anderlecht, Ajax zou dan niet tegen Anderlecht gespeeld hebben. Ajax was beter dan alle tegenstanders, maar het niveau lag lager dan ik me van andere jaren herinner.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Cruijff » di apr 22, 2014 11:43 am

Het reglement van de Aegon Future Cup schrijft penaltieseries voor wanneer teams in punten gelijk eindigen.

<knip>
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di apr 22, 2014 12:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: op de man

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2014 11:46 am

Celtic wint met 2-1 van Corintians (Liverpool en Ajax wonnen met 4-0, sterk is dat team niet)
Celtic was ook niet sterk. Daarom ging Ajax dus door, en was de wedstrijd tegen Liverpool om des keizers baard .

Leuke afleidingsmanoeuvre trouwens. Als dit het argument moet zijn dat aantoont dat Ajax het eigenlijk niet in Nouri ziet zitten. Dan negeer je onder andere de volgende feiten:

- Nouri krijgt een contract van Ajax
- Ajax schuift Nouri door naar A1, alwaar hij zowat altijd speelt
- Nouri staat op Aegon cup in 4 van de 5 wedstrijden in de basis
- Nouri is aanvoerder van het team

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Alexander » di apr 22, 2014 11:52 am

Laat zitten, alles wat er nu bij Ajax gebeurd is kut, toch Demo?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 12:01 pm

Graag de bron van strafschoppen nemen als drie ploegen gelijk eindigen, Cruijff beweert soms onzin, vandaar.

Celtic niet goed, oh het gaat dus niet om hoeveel punten een team heeft, maar of je goed bent. Celtic versloeg Liverpool. Leuke feiten, "goed vinden".

Nouri is inderdaad aanvoerder, wie moet het anders zijn, zie ook zijn opstelling buiten het veld (Komt niet op tv) Nouri krijgt een contract? Zegt me niet zo veel, er zijn ± 70(?) anderen die dat ook hebben. Wel dat hij dat verdiend heeft.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 12:04 pm

Alexander schreef:Laat zitten, alles wat er nu bij Ajax gebeurd is kut, toch Demo?
Nee. waarom? Wat nu gebeurt is dat soms wel, maar er is weinig veranderd t.o.v. jaren geleden, er wordt wat behoudender gespeeld, zeker in Ajax 1. Ik ben daar geen liefhebber van, maar anderen blijven ervan genieten. Je hebt misschien dit seizoen bij Ajax 1 het aantrekkelijkste voetbal van je leven gezien, ik niet. Het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde denken, zien, we "zijn Stalin wel ontgroeid", hoop ik.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Cruijff » di apr 22, 2014 12:06 pm

<knip>
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di apr 22, 2014 12:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: op de man

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 12:09 pm

Cruijff schreef:Wat voor medicatie krijg je voorgeschreven, Demo?
Heb je al een bron om over de inhoud te schrijven i.p.v. de poster te veroordelen. Moet ik nu reageren met een opmerking dat dementeren al op jonge leeftijd kan beginnen? Nee, zal ik niet doen. Graag de bron van je bewering, want op de tribune wist niemand het, is het op Fox Sports vermeld?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2014 12:11 pm

Demosthenes schreef:Celtic niet goed, oh het gaat dus niet om hoeveel punten een team heeft, maar of je goed bent. Celtic versloeg Liverpool. Leuke feiten, "goed vinden".
Feiten? Ik geef mijn mening. Ik presenteer onjuiste informatie ("Kishna wordt niet opgesteld") niet als feiten, of zo. Juist niet. Ik bedoelde dan ook niet dat de winnaar van Liverpool-Ajax echt een baard zou krijgen. :smallgrin.gif:

Wie de aanvoerder anders zou moeten zijn? Een speler waar men het wel in ziet zitten? Je negeert weer één van de feiten, trouwens.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Cruijff » di apr 22, 2014 12:11 pm

<knip>

Nee, ik zal niet zomaar gaan roepen dat je aan het dementeren bent, daar weet ik vrij weinig vanaf. Ik bespeur in je posts echter wel telkens een herhaling van zetten, een continue opsomming van hetzelfde riedeltje.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di apr 22, 2014 12:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: op de man

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2014 12:15 pm

Cruijff, wil je niet op de man spelen. Dat voegt niks toe aan de discussie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Cruijff » di apr 22, 2014 12:15 pm

Op de man?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Cruijff » di apr 22, 2014 12:20 pm

De richtlijnen zijn weer eens lekker onduidelijk...

Iemand uitmaken voor egoïstische zak kan probleemloos herhaaldelijk gedaan worden, uit oprechte bezorgdheid naar iemand zijn medische situatie informeren wordt dan gecategoriseerd als op de man spelen.........

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2014 12:21 pm

Hier verder over de Aegon Cup, graag. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aegon Cup

Bericht door peter » di apr 22, 2014 12:23 pm

Het gaat niet om Ajax-1 in deze discussie. Het gaat om de pareltjes van de Ajax-jeugd. Ik heb deze Aegon Cup niet gezien, maar het stemt mij vrolijk dat er jongens geroemd worden voor hun creativiteit en techniek.

Selectie 2014:
Stan van Bladeren ,Timothy Fosu-Mensah, Daren Sidoel, Leon Bergsma, Mauro Savastano, Nathan Leyder, Vaclav Cerny, Abdel Nouri, Ezra Walian, Donny van de Beek, Javairo Dilrosun, Joost Meendering, Carel Eiting, Azor Matusiwa, Adham El Idrissi, Furkan Kurban, Ottar Karlsson, Philippe Sandler, Deyovaisio Zeefuik, Dani de Wit.

Vergelijk dat eens met het team van 2010:
Selectie Ajax: Danzell Gravenberch, Ouasim Bouy, Mike Busse, Stefano Denswil, Mitchell Dijks, Youssef Fennich, Djarno Hofland, Davy Klaassen, Peter Leeuwenburgh, Davi Lizardo, Sven Nieuwpoort, Lesley de Sa, Khaled Salim El Abed, Xandro Schenk, Maurits Schmitz, Rowendy Schoop, Fabian Sporkslede, Terell Ondaan.

Gaat me er niet om dat het gros Ajax-1 niet heeft gehaald of zal gaan halen, maar het gaat ook even om het type voetballer. Plus het feit dat jongens als Nouri, van de Beek al mee doen in de A1 en daar mee kunnen. En Walian, Dekker en Leyder uit de A2.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 12:53 pm

Stan van Bladeren ,Timothy Fosu-Mensah, Daren Sidoel, Leon Bergsma, Mauro Savastano, Nathan Leyder, Vaclav Cerny, Abdel Nouri, Ezra Walian, Donny van de Beek, Javairo Dilrosun, Joost Meendering, Carel Eiting, Azor Matusiwa, Adham El Idrissi, Furkan Kurban, Ottar Karlsson, Philippe Sandler, Deyovaisio Zeefuik, Dani de Wit.
van dit rijtje vind ik de volgende spelers mogelijkheden hebben om ver te komen:
Stan van Bladeren ,Timothy Fosu-Mensah, Daren Sidoel, Vaclav Cerny, Abdel Nouri, Donny van de Beek, Javairo Dilrosun.

Bij mij twijfels zijn er over Walian, Matusiwa (eerste seizoen volgens mij),

Zeefuik (B2) te weinig gezien.

Ieder jaar zal de spoeling dunner worden, zullen spelers stilstaan in hun ontwikkeling (of juist sprongen maken). Ben benieuwd wie ik in Ajax 1 terug zie.

Is er iemand die weet wat er zou zijn gebeurd als drie ploegen gelijk eindigden?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aegon Cup

Bericht door De Dominee » di apr 22, 2014 1:08 pm

Dan doe je Leyder en Eiting imo tekort.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 1:33 pm

De Dominee schreef:Dan doe je Leyder en Eiting imo tekort.
Eiting is eerstejaars, had ik bij "twijfels" moeten zetten, was ik ook van plan (Ik vond hem zondag niet zo sterk, maar heb hem eerder zien voetballen). Ik ben niet zo onder de indruk van Leyder, maar misschien komt dat nog.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie