Aegon Cup

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 11:57 am

Iemand die vindt dat dit de grote rondo is kijkt wel maar ziet weinig.
Eens met het tweede deel, kan ook niet anders want ik word geciteerd. :ajaxsmiley.gif:
Vandaag ben ik niet op de Toekomst, verwacht van mij geen verslag, ik schrijf alleen op wat ik zie en als ik iets zie wat je niet bevalt, jammer dan.

Zo maar van AN:
Prima tweede helft tot nu toe. Wel frappant dat we tot de 1-1 één keer een bal (noodgedwongen) terug hebben zien gaan naar de keeper, en nu binnen een paar minuten al drie keer. Gewoon lekker vooruit blijven voetballen, ging goed.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 11:58 am

Ajaciedjuh schreef:Je moet ergens juichen hè :ajaxsmiley.gif:
Man, ik zit te genieten. :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:

Die 5 van Liverpool is wel een goede speler.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 21, 2014 12:03 pm

:smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Aegon Cup

Bericht door Rooie » ma apr 21, 2014 12:03 pm

Werelds eigen doelpunt :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 12:03 pm

Yopi schreef:
Ajaciedjuh schreef:Je moet ergens juichen hè :ajaxsmiley.gif:
Man, ik zit te genieten. :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:

Die 5 van Liverpool is wel een goede speler.
Dat is die speler die al voor het nationale team van Wales heeft gespeeld (drie minuten) een kanjer, vooral fysiek sterk en een grote drive (Wilson)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Aegon Cup

Bericht door Rooie » ma apr 21, 2014 12:04 pm

Zeer verdiende voorsprong, maar het verdient niet echt de schoonheidsprijs

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 21, 2014 12:07 pm

:ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 12:11 pm

Ajax verdient zeker de schoonheidsprijs, over het gehele toernooi gezien. Nouri, Cerny en Donny zijn de beste jeugdspelers die ik in lange, lange tijd bij Ajax gezien heb.

Die 14 van Liverpool is bloedirritant. Bal langs de tegenstander tikken, wegsprinten en gaan liggen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Jöhnk » ma apr 21, 2014 12:12 pm

Leuk voor die jongens. En wat een leuk team tussen al die jeugdelftallen die op resutaat spelen. :smile-ajax.gif:

Eindelijk weer aanvallend en creatief talent. :ajaxscarf.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 12:14 pm

Jöhnk schreef:Leuk voor die jongens. En wat een leuk team tussen al die jeugdelftallen die op resutaat spelen. :smile-ajax.gif:

Eindelijk weer aanvallend en creatief talent. :ajaxscarf.gif:
Hoe was Dilrosun, die naam kwam ik hier niet echt tegen.
Eindelijk weer aanvallend en creatief talent.
Als je Nouri bedoelt: die speelt al bijna tien jaar voor Ajax is al vele jaren uitblinker. Je kunt ook Cerny bedoelen, die speelt ook al jaren toernooien met Ajax. jammer dat Gino Dekker geblesseerd was.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 21, 2014 12:25 pm

Dilrosun speelde slecht in de finale. Wel een groot talent en volgens de verslaggever in de belangstelling van Man City.

Appie uitgeroepen tot speler van het toernooi.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Jöhnk » ma apr 21, 2014 12:29 pm

Demosthenes schreef:Hoe was Dilrosun, die naam kwam ik hier niet echt tegen.
Dilrosun was anoniem. Wel een speler met kwaliteiten, vind ik, maar er mist nog iets. Zijn timing klopt niet. Hij heeft alles om tegenstanders met gemak te passeren, maar zet zijn acties op de verkeerde momenten in, lijkt het.
Als je Nouri bedoelt: die speelt al bijna tien jaar voor Ajax is al vele jaren uitblinker. Je kunt ook Cerny bedoelen, die speelt ook al jaren toernooien met Ajax. jammer dat Gino Dekker geblesseerd was.
Die spelers bedoel ik inderdaad. :biggthumpup.gif:

Zoals ik al zei: deze spelers ontwikkelen zich. En ze blijven hun acties maken, spelen zelfs met meer lef en meer initiatief dan vorig jaar. In het verleden werd hen dat afgeleerd. Anders dan jij vermeldt, was de grote rondo juist onder de vorige leiding heilig, vind ik. De ontwikkeling van dit soort spelers stokte dan in de A1, of ze werden weggestuurd (Nouri is/was erg klein! Sommige opleiders vinden dat een onoverkomelijk probleem).

Cerny is door het TH naar Ajax gehaald. Men had ook van hem af kunnen zien. Wel vreemd dat dat niet gebeurd is, aangezien het TH helemaal niet van dit soort spelers houdt. :hypocrite.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 1:38 pm

Kijk voor de grote rondo maar eens op het Copa-toernooi, hopen dat Mirani meedoet, die is er een meester in, met Van Bruggen en beide backs.

De vorige lichting en de grote rondo? Robin Pronk moest juist weg, omdat hij te dwingend naar voren speelde, te snel de bal van speler A naar speler B wilde hebben, hij speelde nooit de grote rondo. Ga eens langs de lijn staan en zoek Trustfull op, luister naar zijn aanwijzingen: "meneer restverdediging". Het verschil zit 'm in spelers als Dekker en Nouri om twee namen te noemen die al lang bij Ajax spelen waarbij Nouri jaren gelden al uitblonk en tot speler van het toernooi werd uitgeroepen. Nouri deed waar hij goed in was, of is, welke filosofie er ook de leiding heeft. Is hij dat dit jaar ook speler van het toernooi geworden of toch Wilson van Liverpool? Of iemand anders?

In 2012 speelde Cerny mee in een toernooi in Singapore; dat toernooi werd toen uitgezonden op, ik denk, Eurosport. Een item ging over Cerny, over het feit dat het niet zijn eerste toernooi met Ajax was,dat hij Nouri en Dekker al goed kende enz. enz. Ja, het TH had hem kunnen weigeren, de prijs is gewoon betaald (Er werd een bedrag van een miljoen genoemd, maar of dat bedrag klopt?) en hij speelt bij Ajax.

Weet iemand naar wie welke Cerny en Nouri een paar keer na afloop van de wedstrijd? Ze schenen die vrouw erg goed te kennen, woont Cerny bij haar/is dat de moeder van het gezin bij wie hij woont of zijn z'n ouders meegekomen, was het zijn moeder? Zal niet op tv geweest zijn, maar iemand die op het toernooi aanwezig was weet het?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Aegon Cup

Bericht door Rooie » ma apr 21, 2014 1:42 pm

Toevallig stond ik gister aan de kant waar de spelers warmliepen en toen ging Cerny inderdaad z'n medespelers voorstellen aan z'n moeder. Die was dus overgekomen. Waarom was je daar overigens benieuwd naar?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 1:44 pm

Benji schreef:Toevallig stond ik gister aan de kant waar de spelers warmliepen en toen ging Cerny inderdaad z'n medespelers voorstellen aan z'n moeder. Die was dus overgekomen. Waarom was je daar overigens benieuwd naar?
Niet vanwege de vrouw, maar ik zie wel eens wedstrijden van de B1 en ken wat mensen (druk is het niet), maar had haar nog nooit gezien. Leuk dat Nouri haar blijkbaar ook goed kent, zal de onderlinge verstandhouding doen verbeteren en er misschien voor zorgen dat spelers een jaartje langer blijven, als ze doorbreken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 1:53 pm

Demosthenes schreef:De vorige lichting en de grote rondo? Robin Pronk moest juist weg, omdat hij te dwingend naar voren speelde, te snel de bal van speler A naar speler B wilde hebben, hij speelde nooit de grote rondo.
Huh? :confused.gif:

Ik heb met eigen ogen teams van Robin Pronk de grote rondo zien spelen, meer dan eens. O.a. tijdens de Future Cup een aantal jaren terug.
Ik herinner me een thuiswedstrijd van de B1 (met o.a. Rodney Sneijder) tegen het zwakke Stormvogels Telstar. De bal werd eindeloos rondgespeeld. In de hele eerste helft was er niet een speler die zijn tegenstander wist te passeren. Het was van A naar B en dan weer terug naar A. Ajax won uiteindelijk ruim, het wachtte op de fouten van de tegenstander. Na een helft ben ik vertrokken, ik vond het niet om aan te zien.

Gelukkig is Robin Pronk opgedonderd, hij dacht alleen maar aan het resultaat. :1evil.gif:

De jongens van de B1 van vandaag legden veel meer risico in hun spel, daarom ging er wel eens wat mis. Is niet erg, daar leren ze van.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aegon Cup

Bericht door Jöhnk » ma apr 21, 2014 2:05 pm

Ik zal ook nooit het optreden van Robbin Pronk (die toen weliswaar nog jong was) in Daar hoorden zij engelen zingen vergeten. Een jongetje werd door Pronk weggestuurd van de opleiding, zonder dat daarbij één voetbalinhoudelijk argument werd genoemd. "Je bent gewoon in alles net-niet", "je bent wel goed, maar bij Ajax willen we dat het top is", zoiets zei hij en dat herhaalde hij vervolgens een keer of drie. Het jongetje huilen natuurlijk, hij wilde extra uitleg maar die kreeg hij niet. De moeder daarentegen was eerder opgelucht en zelfs blij. "Het is beter zo, hebben we weer eens een leuk weekend", zei ze.
Stukjes van wedstrijdbesprekingen kwamen ook in beeld. Het ging alleen maar over druk zetten, over tactische discipline. Welk elftal trainde Pronk toen? De C1? De C2? Ik hoop dat dat nu helemaal anders gaat. Ja, in de A1 mag er wel wat meer tactiek bij komen kijken, maar jongens van 12 jaar moet je "lekker laten ballen".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 2:17 pm

Ach, praat eens met mensen die toen langs de kant stonden, met ouders uit die tijd en dat jongetje? Zal wel de top gehaald hebben, denk ik :hypocrite.gif:

Las op AT ook dat Cerny bij Ajax speelt, omdat het bij Ajax van die warme mensen zijn, ik moest wel direct denken aan tante Annie van de Herdgang en die lekkere gevulde koeken. De verhalen van de pr-afdeling van Ajax gaan erin als "Gods woord in een ouderling". Bij Feyenoord willen ze ook zo graag voetballen, sterker nog ze willen niet eens salaris, dat betaalt vader wel (Babovic, de lening is ondertussen afbetaald); dat verhaal gaat er bij Feyenoorders nog steeds in, ze krijgen bijna tranen in de ogen bij zo veel moois voor hun Feyenoord. Ajax gaat dezelfde kant uit, leve de uniformiteit. :confused.gif:

Nouri de gouden schoen, zie https://twitter.com/AFCAjax/status/4582 ... 84/photo/1

Zag Hulshoff op de tribune zitten, heeft geen geld meer voor een kapper.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 9:50 pm

Nooit gehad ook. Het zou mijn kapsel niet zijn, maar je herkent Barry wel meteen.

Cerny voelt zich als een vis in het water bij Ajax. Die jongen kon overal heen. Verder niet interessant. Ze hebben die jongen binnengehaald, daar gaat het om.

@Jöhnk: aan die film denk ik niet graag. En inderdaad, Robin Pronk maakte geen daverende indruk.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aegon Cup

Bericht door Thijs » ma apr 21, 2014 10:54 pm

Ik was er vanmiddag ook, we wilden ook meteen nog even Jong Ajax meepakken. Zat natuurlijk maar een uurtje tussen.

Wat gebeurde er...we werden de kantine uitgebonjourd, en IEDEREEN moest van het sportpark af. Rijtje met stewards, alle gezinnetjes en mensen die dachten om lekker ook even naar Jong Ajax te kijken: opzouten. Eenmaal buiten ging het hek dicht, en gooiden ze de kassa open voor Jong Ajax - Helmond Sport.

Konden we weer 5 euro aftikken....80% had er natuurlijk geen zin meer in en ging naar huis, en zo speelde Jong Ajax weer voor twee man en een paardenkop terwijl een uur daarvoor de hele Bobby Haarms-tribune afgeladen vol zat.

Ajax Ajax Ajax....
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 6:56 am

Thijs schreef:Ik was er vanmiddag ook, we wilden ook meteen nog even Jong Ajax meepakken. Zat natuurlijk maar een uurtje tussen.

Wat gebeurde er...we werden de kantine uitgebonjourd, en IEDEREEN moest van het sportpark af. Rijtje met stewards, alle gezinnetjes en mensen die dachten om lekker ook even naar Jong Ajax te kijken: opzouten. Eenmaal buiten ging het hek dicht, en gooiden ze de kassa open voor Jong Ajax - Helmond Sport.

Konden we weer 5 euro aftikken....80% had er natuurlijk geen zin meer in en ging naar huis, en zo speelde Jong Ajax weer voor twee man en een paardenkop terwijl een uur daarvoor de hele Bobby Haarms-tribune afgeladen vol zat.

Ajax Ajax Ajax....
Heel vreemd, Jong Ajax wordt toch al niet verwend met veel publiek.

JC over de B1:
Als ik dan zie dat zowel tegen PEC als bij Jong Ajax en Ajax B1-Liverpool B1 de spits met de rug naar de situatie loopt, dan moet er nog een serieus probleem worden getackeld', legt Cruijff uit. 'De omschakeling, waar ook op het veld, moet snel en direct moet gebeuren.'
Welke van de drie spitsen: Walian, Karlsson, El Idrissi? Meer dan één van de drie? Walian zeker.

FdB volgens AS:
De trainer heeft het al maanden over de toekomst en het bewijs werd tijdens de Future Cup geleverd. Zwartkruis: 'Daar is zijn hoop op gericht, want daar loopt iets rond wat het eerste op dit moment niet heeft. Creativiteit met Abdelhak Nouri en Vaclav Cerny. Die jongens zijn alleen 17 en 16 dus dat duurt nog even.'
Nouri is deze maand pas 17 geworden, maar er zijn genoeg achttienjarigen die debuteerden, al verwacht ik dat niet van Nouri. Geen creativiteit? Waarom die dan niet gehaald en valt Kishna ook onder "geen creativiteit"? Ik neem aan dat Zwartkruis dat niet als citaat van FdB ziet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Yopi » di apr 22, 2014 7:26 am

Demosthenes schreef:
Als ik dan zie dat zowel tegen PEC als bij Jong Ajax en Ajax B1-Liverpool B1 de spits met de rug naar de situatie loopt, dan moet er nog een serieus probleem worden getackeld', legt Cruijff uit. 'De omschakeling, waar ook op het veld, moet snel en direct moet gebeuren.'
Welke van de drie spitsen: Walian, Karlsson, El Idrissi? Meer dan één van de drie? Walian zeker.

FdB volgens AS:
De trainer heeft het al maanden over de toekomst en het bewijs werd tijdens de Future Cup geleverd. Zwartkruis: 'Daar is zijn hoop op gericht, want daar loopt iets rond wat het eerste op dit moment niet heeft. Creativiteit met Abdelhak Nouri en Vaclav Cerny. Die jongens zijn alleen 17 en 16 dus dat duurt nog even.'
Nouri is deze maand pas 17 geworden, maar er zijn genoeg achttienjarigen die debuteerden, al verwacht ik dat niet van Nouri. Geen creativiteit? Waarom die dan niet gehaald en valt Kishna ook onder "geen creativiteit"? Ik neem aan dat Zwartkruis dat niet als citaat van FdB ziet.
O, ik dacht dat ze het TH het niet zag zitten in (spelers als) Nouri? :hypocrite.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 7:47 am

O, ik dacht dat ze het TH het niet zag zitten in (spelers als) Nouri?
Heb nog een keer mijn bericht gelezen, maar het hele begrip TH komt er niet in voor, waarom dan suggereren alsof dat wel het geval is? Denk eerst na, als je reageert en reageer op de inhoud van een bericht, niet op de poster. Ik heb al meermalen aangegeven dat in de tijd dat JC voetbalde en in de tijd dat JC trainer was van Ajax er totaal anders werd gevoetbald dan nu gepropageerd door het TH. Bij JC als trainer werden er juist wel risico's genomen, waren er wel die individuele acties, waren er wel aanvallende intenties, was er creativiteit (moet je in mijn ogen geluk mee hebben, creativiteit kun je niet trainen). De creativiteit van Nouri heeft trouwens niets met de manier van opleiden te maken, hij speelt al bijna tien jaar voor Ajax en is al zo vaak speler van het toernooi geweest.

De opmerking over de rol van de spitsen is belangrijker, Walian speelt nu bijna twee jaar voor Ajax en Karlsson een jaar (El Idrissie speelde vaak vanaf rechts, ik denk dat JC hem niet bedoelde) Ze zijn in jouw opvatting enorm vooruit gegaan dankzij die individuele trainingen of valt het wel mee?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Yopi » di apr 22, 2014 8:29 am

Ik kijk iets verder terug:
Demosthenes schreef:
Ajax Rules schreef:Leuk ventje, die Nouri. Ik vind hem erg fris en ontwapenend in dat interview.
Leuk ventje? Hij weet hoe er moet worden gevoetbald, maar zal hij het ook redden bij Ajax? Ik vrees dat hij kapot gemaakt wordt door het systeem, hij verzint een oplossing die niet in de TH-boeken staat, zo maar iemand passeren op de doellijn, dat had het TH niet bedacht, de bal terugspelen op de centrale verdediger, dat is het TH-voetbal, zie steeds het commentaar van Yopi als er iets positiefs wordt geschreven over Nouri. Ik ben enthousiast over het voetbal van Nouri, morgen hoop ik dat twee keer te zien, als zal het mij niet verbazen als het TH bepaalt dat Nouri een keer niet meedoet (Noem ik een straf) om "welke kut-reden" dan ook.
Uit het door jou geplaatste citaat (dank daarvoor, hoef ik het niet te plaatsen) blijkt dat De Boer juist wél zit te wachten op spelers met de kwaliteiten van Nouri en Cerny.

Natuurlijk is Cruijff kritisch. We zijn er nog niet. Juist nu iedereen enthousiast is, moeten ze bij Ajax niet denken dat ze er al zijn. :666.gif:
Cruijff heeft het over speltechnische details. Hij ziet veel meer dan de gemiddelde trainer. En ook veel meer dan de gemiddelde supporter. Als het op zulke dingen aankomt heeft hij altijd gelijk.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aegon Cup

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 8:46 am

Uit het door jou geplaatste citaat (dank daarvoor, hoef ik het niet te plaatsen) blijkt dat De Boer juist wél zit te wachten op spelers met de kwaliteiten van Nouri en Cerny.
Waarom stelt hij Kishna dan niet op?
Waarom trekt Ajax dan spelers aan die veel kunnen, maar vooral niet creatief zijn en het ook nooit zullen worden? Je kent ongetwijfeld het rijtje aanvallers (verdedigers hoeven niet creatief te zijn of in ieder geval minder) Sana, Van Kessel, Höner, Sigthorrson, Bojan, Boerrigter, Hoesen, allemaal aanvallers zonder creativiteit. Ik vergeet er ongetwijfeld een paar.
Waarom wilde hij "kost wat kost" Bas Dost hebben? Als iemand niet creatief is, is hij het wel. wat een kritiek op AT dat hij niet kwam, de schuld van enz. Ik lees daar weinig meer over.
Waarom Van Ginkel, alles ervoor over, een prima speler, maar creatief? Nee, totaal niet.

Nouri werd trouwens de dag erop niet (in de eerste wedstrijd) opgesteld! Een vooruitziende blik.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie