Leon Bailey

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Oscarito » do dec 26, 2013 9:29 am

Ajax Rules schreef:
Oscarito schreef:Hahahahahahahahaha :drecul.gif:
Ehhh.... je mist het punt. Misschien ook doordat ik onduidelijk was.

Het gaat er niet om dat deze man snapt wat ze bij Ajax doen. Maar door zijn talenten bij Ajax onder te brengen conformeert hij zich aan het daar geldende beleid. Hij brengt speler X niet naar Chelsea, maar juist naar Ajax. Daarom is het een wezenlijk verschil of je met dubieuze zaakwaarnemers werkt die een speler naar Ajax brengen of met dubieuze zaakwaarnemers die spelers uit de Ajaxopleiding bij Chelsea willen onderbrengen.
Ik vind je heel naïef omtrent dit onderwerp. Nogmaals Butler heeft Bailey overal aangeboden en als die nu in Engeland had kunnen voetballen dan speelde ie allang daar. Mocht ie nu naar Ajax gaan en het daar goed doen en alsnog naar Engeland kunnen is ie bij de eerste de beste mogelijkheid zo pleitte. Tja...

Ajax denkt nu gewoon, als het goed voor ons is doen wij met iedereen (illegaal/dubieus of niet) zaken maar als het slecht voor de club is kunnen ze oprotten.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Oscarito » do dec 26, 2013 9:38 am

wimpey schreef:
Yopi schreef:Ken je die Butler, Oscarito?
Oscar praat Bailey naar psv... :smallgrin.gif:

Bailey (schijnt echt een toptalent te zijn) komt niet naar Ajax. Werkvergunning...

Voor Raiola geldt hetzelfde als voor Endt: hij heeft een facilitaire functie. Het draait om Kishna, niet om hem.

Nou zou Raiola kunnen stellen dat Ajax voor Kishna ook een facilitaire functie heeft... :smallgrin.gif: Maar ik heb dus de indruk dat de familie Kishna die man op het matje heeft geroepen. Ajax kan die jongen 3-4 jaar enorm helpen. Daarna is Raiola aan de beurt om hem op een ander vlak te helpen.

Prima dat de club dat de speler (en directe omgeving) en z'n agent duidelijk probeert te maken. Je legt de bal bij de speler neer: kies je voor het verhaal van de club of voor het verhaal van je agent.
PSV wilt geen zaken doen met Butler en kan Ajax dan ook niet genoeg afbekken daarom. Nu ja, ze hebben ook boter op hun kop.

Wat Raiola betreft, die gaat een talent verliezen die bij hem zit. Iets met te weinig begeleiding, is er nooit bij matches enzo. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » wo jan 15, 2014 5:04 pm

We moeten nog op de bevestiging van Ajax wachten, maar dit zal toch iets te betekenen hebben:

http://www.thereggaeboyz.com/forum/ubbt ... Post250769

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Marillion » wo jan 15, 2014 5:49 pm

Blijft toch heel bijzonder dat die man van alles communiceert via dat forum. Misschien moeten we 'm eens hier uitnodigen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Alexander » wo jan 15, 2014 6:27 pm

1 van die 2 schijnt echt een groot talent te zijn. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 15, 2014 6:31 pm

Alexander schreef:1 van die 2 schijnt echt een groot talent te zijn. Ben benieuwd.
Bailey
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » do jan 16, 2014 9:43 am

Craig Butler beweert dat Leon Bailey in de komende voorbereiding al gaat aansluiten bij de A-selectie:

http://www.thereggaeboyz.com/forum/ubbt ... Post250858

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Duke » do jan 16, 2014 9:52 am

Daar gaan we nog veel plezier aan beleven, die Craig Butler. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » do jan 16, 2014 10:02 am

Duke schreef:Daar gaan we nog veel plezier aan beleven, die Craig Butler. :smallgrin.gif:
Ik kan het natuurlijk slechts oppervlakkig beoordelen, ken alle ins / outs niet.

Man lijkt me vooral een vakidioot. Je bent geen slecht mens wanneer je (talentvolle) kids van de straat plukt en bij je in huis neemt. Wat zou er van Bailey zijn geworden wanneer Butler hem niet had opgepikt?

En dat ie dan wat wil verdienen wanneer Bailey een contract tekent: logisch...

Is Kyle de zoon van Craig ofzo?? Bailey schijnt hét talent te zijn. Lekker dat hij bij ons tekent dus. Kyle is wellicht de (goedkope) Lodeiro van Suarez? :confused.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Yopi » do jan 16, 2014 10:12 am

Dat zou sadistisch zijn. Kan die jongen niet mee bij de B1.

Tja, hoe het precies zit... Die man is een schreeuwlelijk; hij roept ook veel weerstand op. Hij leurt bovendien met die kinderen, dat maakt geen overweldigende indruk. Staat tegenover: als hij daar blijft zitten gebeurt er niets.

Bij gebrek aan nadere informatie zie ik het zo: hij wil geld aan Bailey verdienen en al die clubs/makelaars ook. Dat botst.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » do jan 16, 2014 10:20 am

Yopi schreef: Tja, hoe het precies zit...
De ethici hebben i.i.g. weer een thema om van te smullen.

Ben erg benieuwd naar Bailey.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door Marillion » do jan 16, 2014 10:28 am

Lastig te beoordelen. Als je daar een opleiding probeert op te zetten wil je ook dat je talenten uiteindelijk doorbreken bij grote clubs. En daar moet je natuurlijk wat voor doen. Spelers onder de aandacht brengen van clubs en proberen om een goede deal af te sluiten waarbij ontwikkeling van de speler maar natuurlijk ook de financiële kant een rol speelt. Komt nog bij dat je te maken hebt met een compleet andere cultuur in vergelijking met West Europa.

Het is doorgaans vrij makkelijk om vanuit je luie stoel met een kopje koffie in de hand en de volkskrant voor je neus zo'n kerel te veroordelen. Maar het werkt daar nu eenmaal allemaal wat anders dan hier.

Ik ken die man natuurlijk absoluut niet. Kan slechts wat roepen op basis van een paar berichtjes op internet. Maar als die jongens straks een mooie ontwikkeling doormaken en slagen in het voetbal dan hebben ze het denk ik heel aardig gedaan. Zowel voor zichzelf als voor hun opleiding. Nieuwe talenten, die daar nu nog op straat lopen, hebben een voorbeeld nodig. Dit zou een mooie start kunnen zijn.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax contracteert jeugdspelers

Bericht door wimpey » do jan 16, 2014 10:38 am

Marillion schreef: Het is doorgaans vrij makkelijk om vanuit je luie stoel met een kopje koffie in de hand en de volkskrant voor je neus zo'n kerel te veroordelen. Maar het werkt daar nu eenmaal allemaal wat anders dan hier.
Wij hebben inderdaad makkelijk (ver)oordelen. Elders (zie ook 'daar hoorden zij engelen zingen') is het leven wat harder dan in NL.

Ik kan niet beoordelen of en in hoeverre er een discrepantie bestaat tussen het liever niet willen van iemand als Raiola en het wel in zee gaan met deze Butler.

Ajax wil Kishna enerzijds en Bailey anderzijds. En zich niet laten ringeloren door hun zaakwaarnemers. Dat lijkt me op zich een lastig vraagstuk...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Leon Bailey

Bericht door Yopi » vr jan 17, 2014 12:07 pm

Dat is zeker zo.

De scouts en makelaars hebben zich als hyena's op die jongen gestort, stel ik me zo voor.

Als Butler een kinderhandelaar is, dan is hij niet de enige. Van hem kun je nog zeggen dat hij moeite voor die jongen heeft gedaan. Er zijn (los van zijn persoon en zijn handelen) in de voetballerij snellere manieren om geld te verdienen dan jarenlang met een stel jongetjes aan de slag te gaan.

Mijn indruk op basis van wat ik heb gelezen op internet: die man is een schreeuwlelijk, een fantast. Soms neemt hij het niet zo nauw met de waarheid. Maar misschien moet je wel een beetje gek zijn om aan zo'n project te beginnen. As hij Bailey vanuit het niets naar de Europese top brengt, is dat een knap staaltje.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Leon Bailey

Bericht door Duke » vr jan 17, 2014 12:32 pm

Europese top? Dat is nog ver weg, hoor.

Eerder stelde je de vraag of je wel in zee moet gaan met zo'n man. Ben je daar inmiddels uit?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Leon Bailey

Bericht door LucaS » vr jan 17, 2014 1:01 pm

Butler de kinderlokker?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Leon Bailey

Bericht door Jöhnk » vr jan 17, 2014 1:35 pm

Yopi schreef:Mijn indruk op basis van wat ik heb gelezen op internet: die man is een schreeuwlelijk, een fantast. Soms neemt hij het niet zo nauw met de waarheid. Maar misschien moet je wel een beetje gek zijn om aan zo'n project te beginnen. As hij Bailey vanuit het niets naar de Europese top brengt, is dat een knap staaltje.
Hij is raar, ja. Maar dat is wat mij betreft niet voldoende om te zeggen: we gaan niet met deze man in zee.

Het feit dat Butler het beste eruit probeert te halen voor die voetbalschool vind ik trouwens eerder vóór hem pleiten dan tegen hem.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Leon Bailey

Bericht door Yopi » wo jan 29, 2014 12:02 pm

Persconferentie is geweest, maar er is alleen bekend gemaakt dat Bailey een contract getekend heeft bij Nike.

http://www.thereggaeboyz.com/forum/ubbt ... Post251442

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Leon Bailey

Bericht door peter » wo jan 29, 2014 1:10 pm

Ondertussen hebben we het al zeker zes maanden over die jongen, maar voetbalt hij nog nergens (voor vast) in Europa. Ze mogen wel eens tempo maken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Leon Bailey

Bericht door Yopi » wo jan 29, 2014 1:58 pm

Hij kan hier niet eens spelen, denk ik. Geen werkvergunning.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Leon Bailey

Bericht door Yopi » wo jan 29, 2014 3:18 pm


Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Leon Bailey

Bericht door Marillion » wo jan 29, 2014 3:22 pm

Met deze deal zal Adidas alvast blij zijn. :smile-ajax.gif:

Misschien dat het allemaal lang duurt omdat ze gelijk ook één of andere samenwerking met die voetbalschool in elkaar timmeren en dat tegelijk willen presenteren? Alle berichten die voorbij komen wijzen vooralsnog naar Ajax.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Leon Bailey

Bericht door wimpey » wo jan 29, 2014 3:30 pm

Leon Butler = Leon Bailey?? :confused.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Leon Bailey

Bericht door Yopi » wo jan 29, 2014 3:34 pm

Nee, Leon Bailey en Kyle Butler.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Leon Bailey

Bericht door wimpey » wo jan 29, 2014 3:36 pm

Yopi schreef:Nee, Leon Bailey en Kyle Butler.
Lees het artikel nog maar eens...

Plaats reactie