El Mahdioui uitgeroepen tot 'Talent van de Toekomst'

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

El Mahdioui uitgeroepen tot 'Talent van de Toekomst'

Bericht door Marillion » vr jun 06, 2014 9:03 am

El Mahdioui uitgeroepen tot 'Talent van de Toekomst'

6 juni 2014 - Ajax.nl

Ashraf El Mahdioui is donderdagavond tijdens de traditionele schalenavond uitgeroepen tot Talent van de Toekomst. De middenvelder uit de A-jeugd ontving op de Toekomst uit handen van Wim Jonk (technisch hart) de Sjaak Swart Trofee. El Mahdioui werd geprezen om zijn voetbalkwaliteiten, maar vooral om zijn wilskracht en werklust. Ashraf El Mahdioui is volgens Wim Jonk ‘een bijzonder geval’. De speler maakt namelijk pas één jaar deel uit van de jeugdopleiding van Ajax, daarvoor speelde hij bij de amateurs van Zeeburgia. Jonk zag El Mahdioui toevallig tijdens een oefenwedstrijd, ergens in december 2012, spelen en keek er van op dat de middenvelder nog niet bij een profclub speelde. Afgelopen seizoen sloot El Mahdioui daarom aan bij Ajax. In eerste instantie bij de Ajax A2, maar al vrij snel volgde de overstap naar de A1. Het talent heeft zelfs al een keer mee mogen trainen met de selectie van Frank de Boer.

,,Ashraf kwam van heel ander niveau maar heeft zich in een hele korte fase weten te ontwikkelen tot de speler die hij nu is. Dat is eigenlijk ongekend”, aldus Jonk. ,,Hij ging van drie keer trainen, naar vier keer trainen per week. Op een gegeven moment is hij zelfs extra gaan trainen, omdat hij op fysieke onderdelen nog tekort kwam. Hij heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en is binnen een jaar tijd een vaste waarde geworden in onder 18 en onder 19.”

Wim Jonk somde op het podium de ene na de andere positieve (karakter)eigenschap van El Mahdioui op. Desondanks had hij ook een aanmerking. Op school moet het talent namelijk nog een periode afronden. El Mahdioui en Jonk sloten daarop de deal dat als dat niet lukt, de pupil de prijs voor Talent van de Toekomst weer zal moeten inleveren. ,,Je schoolprestaties zijn immers net zo belangrijk als je ontwikkelingen bij Ajax”, besloot Wim Jonk zijn lofzang.

El Mahdioui bedankte in zijn toespraak op zijn beurt onder meer, hoorbaar geëmotioneerd, ‘ontdekker’ Wim Jonk. ,,Mijnheer Jonk en ik hebben veel contact met elkaar. In de gesprekken die we voeren bespreken we wat goed gaat en wat beter kan. Ik luister graag naar zijn tips en ben hem ontzettend dankbaar.” Ook bedankte El Mahdioui in het bijzonder zijn trainer bij de A1, Orlando Trustfull en movement-trainer Freek de Boer.

El Mahdioui volgt Damon Mirani (2013), Mickey van der Hart (2012), Davy Klaassen (2011) en Christian Eriksen (2010) op. Ook Siem de Jong, Kenneth Vermeer, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder en John Heitinga werden in het verleden uitgeroepen tot meest talentvolle speler van de Ajax-jeugdopleiding. ,,Ik had niet verwacht dat ik deze prijs zou winnen”, bekent El Mahdioui. ,,Ik hoop dezelfde stappen te kunnen maken.
Wat vinden de kenners hier? Een terechte keuze?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: El Mahdioui uitgeroepen tot 'Talent van de Toekomst'

Bericht door Yopi » vr jun 06, 2014 10:15 am

Leuk voetballertje. Stond er van te kijken dat hij tot voor kort bij de amateurs zat.

Of die prijs terecht is, weet ik niet. Misschien vindt El Ghazi van niet. Maar El Ghazi is natuurlijk gewoon een aankoop die in de A1 speelde.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: El Mahdioui uitgeroepen tot 'Talent van de Toekomst'

Bericht door Marillion » vr jun 06, 2014 2:44 pm

Zo te lezen heeft hij snel stappen gezet. Dat is een goed teken, zeker voor iemand die pas kort bij Ajax zit. Ik ben vorig jaar niet of nauwelijks op de Toekomst geweest dus ik ken 'm niet. Volgend seizoen maar weer eens wat vaker proberen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: El Mahdioui uitgeroepen tot 'Talent van de Toekomst'

Bericht door InnerHarbour » za jun 07, 2014 7:16 am

Yopi schreef:Leuk voetballertje.
Mmmmmmm, dat voorspeld weinig goeds. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: El Mahdioui uitgeroepen tot 'Talent van de Toekomst'

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 07, 2014 10:02 am

:smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie