Vaclav Cerny

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Vaclav Cerny

Bericht door Yopi » wo mar 25, 2015 1:29 pm

Het Tsjechische talent Vaclav Cerny maakte onlangs zijn debuut voor Jong Ajax. Nog een stapje verwijderd van Ajax 1 dus. Tijd voor een eigen topic.

Veel spelers roeren zich in de social media, zo ook Vaclav. Hij maakt er werk van:

https://www.facebook.com/pages/V%C3%A1c ... ef=profile

Wat vinden jullie van dit joch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door zeux » wo mar 25, 2015 1:40 pm

Zou ie door de IH-vleeskeuring komen?

En hij lijdt aan de Ronaldo-ziekte, kwa kapsel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door peter » wo mar 25, 2015 1:44 pm

Ik denk dat de vraag van Yopi voetbalgerelateerd is. ;)

Grillige buitenspeler. Goeie versnelling, fantastische touch. Is soms nog wat onzichtbaar. Gaat absoluut aan sluiten bij Ajax-1, maar moet nog wat meer aanwezig zijn.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Yopi » wo mar 25, 2015 1:50 pm

IH heeft het vast meer op AEG. :666.gif:

Hij is inderdaad wat aan de kleine en lichte kant. We zullen zien in hoeverre dat een nadeel is. Die jongen is wel een geboren voetballer.

Wat die kapsels betreft, de tijden veranderen. Geen tiener wilde per se net zo'n coupe als Marco van Basten of Diego Maradona. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Cruijff » wo mar 25, 2015 2:38 pm

Yopi schreef:Veel spelers roeren zich in de social media, zo ook Vaclav. Hij maakt er werk van:

https://www.facebook.com/pages/V%C3%A1c ... ef=profile

Wat vinden jullie van dit joch?
Ik vind het echt een geweldig ventje. Staat in mijn top 3 A junioren samen met Donny vd Beek en Carel Eiting. Appie Nouri heb ik genoteerd op nummer 4. :biggthumpup.gif:

Op verzoek wil ik jullie nog wel toelichten waarom ik het zo in hem zie zitten en hem zelfs nog hoger dan Nouri inschaal.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Yopi » wo mar 25, 2015 2:57 pm

Waarom dan?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Cruijff » wo mar 25, 2015 3:12 pm

Yopi schreef:Waarom dan?
Deels vanwege een stukje uitstraling. Hij is een behoorlijk stukje jonger dan Muric, maar Muric oogt echt als die verlegen jongeling die zijn draai nog maar niet kan vinden in de Ajax speelwijze.

Nu heeft Cerny natuurlijk wat voorsprong door al bij veel jeugdtoernooien als gastspeler meegespeeld te hebben bij Ajax, maar het ziet er bij hem vooral zo 'natural' uit. Dit ventje heeft het gewoon.
Spreekt ook al een heel behoorlijk woordje Nederlands, een verademing in vergelijking met bijvoorbeeld een gozer als Lucas Andersen die tijdens zijn 3e jaar bij de A selectie al zijn interviews nog steeds in gebrekkig Engels moet doen. :confused.gif:


Verder als Ajax supporter zie ik de dingen die Cerny in zijn privétijd post en de kleding die hij draagt, graag. :biggthumpup.gif: Neemt in eigen land een prijs van talent van het jaar in ontvangst, trekt bij de uitreiking een Ajax kostuum aan. :smile-ajax.gif: Post in de social media een foto samen met zijn vriendin, hebben zowel zijn vriendin als hijzelf voor het schieten van dat fotootje een Ajax shirtje aangetrokken. :biggthumpup.gif:

Maar vooral dus dat het voetballen hem zo 'natural' af gaat. Is als 17-jarige al een stuk verder dan een hoop 18 en 19-jarigen zijn. :ajax.gif: :ajax.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Vaclav Cerny

Bericht door beelzebub » wo mar 25, 2015 3:14 pm

Ja idd, hierbij dus het verzoek :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Cruijff » wo mar 25, 2015 5:28 pm

beelzebub schreef:Ja idd, hierbij dus het verzoek :ajaxsmiley.gif:
Yopi schreef:Waarom dan?
Ok beelzebub. :ajaxsmiley.gif: Omdat sommige mensen alleen nog maar naar beneden en niet meer omhoog kijken zal ik even dubbel posten :smile-ajax.gif: en toelichten waarom Cerny samen met Eiting en vd Beek een lieveling van me is. :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:


Deels vanwege een stukje uitstraling. Hij is een behoorlijk stukje jonger dan Muric, maar Muric oogt echt als die verlegen jongeling die zijn draai nog maar niet kan vinden in de Ajax speelwijze.

Nu heeft Cerny natuurlijk wat voorsprong door al bij veel jeugdtoernooien als gastspeler meegespeeld te hebben bij Ajax, maar het ziet er bij hem vooral zo 'natural' uit. Dit ventje heeft het gewoon.
Spreekt ook al een heel behoorlijk woordje Nederlands, een verademing in vergelijking met bijvoorbeeld een gozer als Lucas Andersen die tijdens zijn 3e jaar bij de A selectie al zijn interviews nog steeds in gebrekkig Engels moet doen. :confused.gif:


Verder als Ajax supporter zie ik de dingen die Cerny in zijn privétijd post en de kleding die hij draagt, graag. :biggthumpup.gif: Neemt in eigen land een prijs van talent van het jaar in ontvangst, trekt bij de uitreiking een Ajax kostuum aan. :smile-ajax.gif: Post in de social media een foto samen met zijn vriendin, hebben zowel zijn vriendin als hijzelf voor het schieten van dat fotootje een Ajax shirtje aangetrokken. :biggthumpup.gif:

Maar vooral dus dat het voetballen hem zo 'natural' af gaat. Is als 17-jarige al een stuk verder dan een hoop 18 en 19-jarigen zijn. :ajax.gif: :ajax.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Vaclav Cerny

Bericht door beelzebub » wo mar 25, 2015 5:47 pm

Haha tnx. Jij was zo lang aan het typen dat ik niet meer wachten kon.

Ik begrijp je gevoel, maar het is ook een stukje windowdressing natuurlijk. "Als-ie maar kan voetballen" op z'n plat Amsterdams. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door wimpey » wo mar 25, 2015 7:02 pm

Cruijff schreef: een verademing in vergelijking met bijvoorbeeld een gozer als Lucas Andersen
Gozer?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Cruijff » wo mar 25, 2015 10:41 pm

wimpey schreef:
Cruijff schreef: een verademing in vergelijking met bijvoorbeeld een gozer als Lucas Andersen
Gozer?
Een juffie dan, jij je zin. :smallgrin.gif:

Maar die Andersen spreekt dus vrijwel geen woord Nederlands, echt een aanfluiting. Wellicht wil hij geen moeite doen om de taal te leren omdat hij Ajax als een tussenstap ziet. Een tussenstap naar wat... naar Odense?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 20, 2015 8:29 am

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jun 20, 2015 10:01 am

Sja. Wordt steeds als groot talent bestempeld, maar waarom heeft hij met zijn 19 jaar nog steeds geen debuut gemaakt in Ajax 1?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Marillion » za jun 20, 2015 10:14 am

Je bent me net voor. Waar is toch de tijd dat 17 of 18 jarige talenten gewoon met het eerste elftal het veld opkwamen alsof het de gewoonste zaak van de wereld was?

Zit dat er in dat voetbal meer fysiek is geworden? Kijkend naar het spel van Ajax en dat in de eredivisie kan ik me dat eerlijk gezegd niet voorstellen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 20, 2015 10:23 am

Ik verwacht dat Cerny het komend seizoen zijn debuut gaat maken. Ik vind het een groter talent dan Muric en El Ghazi.

Moet fysiek nog stappen maken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Bert » za jun 20, 2015 12:06 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Sja. Wordt steeds als groot talent bestempeld, maar waarom heeft hij met zijn 19 jaar nog steeds geen debuut gemaakt in Ajax 1?
Cerny wordt in oktober pas 18.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jun 20, 2015 12:10 pm

Ik heb zijn geboortedatum niet paraat maar baseerde het op de link van Ajaciedjuh, waarin staat dat ie 19 is..

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door wimpey » za jun 20, 2015 12:17 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik heb zijn geboortedatum niet paraat maar baseerde het op de link van Ajaciedjuh, waarin staat dat ie 19 is..
Hij is van 17-10-97. Dat wist ik trouwens niet uit m'n hoofd. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Vaclav Cerny

Bericht door WP_Legend » za jun 20, 2015 12:22 pm

in dat artikel staat dat ie van 7 mei 97 is...

1. ze kunnen niet tellen als dat wel zou kloppen.
2. de datum is ook nog eens verkeerd.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jun 20, 2015 12:50 pm

Nou vooruit, dan geven we hem nog een jaartje!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Rooie » wo jul 01, 2015 4:16 pm

Heerlijk momentje tussen Dijks en de Heit, Cerny profiteert :smallgrin.gif:

https://video-fra3-1.xx.fbcdn.net/hvide ... e=559422C1

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Marillion » wo jul 01, 2015 6:41 pm

Fraaie actie. Zou leuk zijn als die jongen dit seizoen kan aansluiten bij de groep.

De verdediging ziet er overigens ook lekker uit. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Lionel » wo jul 01, 2015 9:05 pm

Heitinga eiste laatst scherpte bij Riedewald... die neemt hem nu al helemaal niet meer serieus..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Rooie » vr aug 14, 2015 11:54 am

Zit morgen voor het eerst bij de selectie.

Plaats reactie