Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18288
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » wo jul 31, 2019 11:12 am

Dat stelt weinig voor. Dat bedrag is niet eens genoeg voor het salaris van Tadic, bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Jong Ajax

Bericht door raymon » wo jul 31, 2019 11:33 am

Yopii schreef:Dat stelt weinig voor. Dat bedrag is niet eens genoeg voor het salaris van Tadic, bijvoorbeeld.
Het gaat niet om het bedrag natuurljk maar om de exposure die het eventueel met zich meebrengt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 18288
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » wo jul 31, 2019 11:44 am

Je bedoelt reportages over wat ze in de bestuurskamer drinken of op De Toekomst?

Die deal met Bud is secundair, we zullen er weinig van merken, neem ik aan. Subsponsors lopen over het algemeen anoniem mee, tenminste voor het grote publiek.

Anders zou het zijn als Ajax Ziggo zou inruilen voor een groot Amerikaans bedrijf, maar daar lijkt vooralsnog geen sprake van.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Jong Ajax

Bericht door raymon » wo jul 31, 2019 11:47 am

Budweiser kan natuurlijk een springplank zijn naar andere Amerikaanse bedrijven. Ze zouden ook weleens met Budweiser hebben afgesproken dat ze wat exposure ik de VS krijgen en Budweiser is natuurlijk een globaal merk, daar kun je altijd van profiteren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 18288
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » wo jul 31, 2019 11:53 am

Zou kunnen, maar dat weten we niet.

In elk geval zal tien miljoen in vijf jaar het verschil niet maken. Dan zou het moeten gaan over heel andere bedragen. Het heeft dus vooralsnog geen zin om spelers aan te trekken met het oog op de Amerikaanse markt.

Sowieso zou kwaliteit leidend moeten zijn. Leuk als ze de VS enthousiast zijn over de transfer van Mendez en in Mexico over die van Alvarez, maar wat als die jongens het niet maken? Is het dan antipropaganda?

PSV zal er al een stuk slechter opstaan in Mexico dan een tijdje terug, nu Guardado en Moreno weg zijn, Lozano kwakkelt en Guti op de bank zit. Uiteindelijk kun je je technische beleid niet laten afhangen van groepen supporters, zeker net als die vooral geïnteresseerd zijn in spelers van hun eigen nationaliteit.

Lionel
Berichten: 47252
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Lionel » wo jul 31, 2019 12:25 pm

Geniet jij nog wel eens ergens van, Yopi?

Ajax doet toch hartstikke goede zaken met een leuk talent (moet nog blijken natuurlijk of hij doorbreekt) en een groot Amerikaans merk. En zelfs daar weet je een negatief verhaal van te maken.. Chapeau!
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18288
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » wo jul 31, 2019 1:23 pm

:confused.gif:

Ik reageer op Luuks bericht. :confused.gif:

Ik geloof er niets van dat die jongen om commerciële redenen is aangetrokken. Daarvoor is zijn toekomst te onzeker. Mag ik dat niet zeggen? :confused.gif:

Juist positief bedoeld, ik zie er niets in om spelers te halen met het oog op een bepaalde markt. Speler kan tegenvallen, geblesseerd raken of gewoon vertrekken, dan heb je niets (meer).

Bij PSV dachten ze de Koreaanse markt te domineren, dat werkte dus niet. Hooguit tijdelijk kan een Nederlandse club enige impact hebben, maar mensen zijn echt niet gek in zulke landen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door zeux » wo jul 31, 2019 1:25 pm

Lionel schreef:Budweiser.
What is the similarity between Budweiser and making love in a rowboat?

It’s both fucking close to water.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18288
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » wo jul 31, 2019 1:41 pm

Het is piswater inderdaad. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door wimpey » wo jul 31, 2019 5:09 pm

zeux schreef: What is the similarity between Budweiser and making love in a rowboat?

It’s both fucking close to water.
wimpey schreef:Ajax van tot 2025 jaarlijks 2 M van Budweiser. :biggthumpup.gif: Vraag me af wat Arena-provider Heineken daarvan vindt...

Resemblance between having sex on a boat and Budweiser: it's fucking close to water.
:hypocrite.gif:

Yopii
Berichten: 18288
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » wo jul 31, 2019 5:26 pm

Een andere boot. :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47252
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Lionel » wo jul 31, 2019 5:35 pm

Yopii schreef::confused.gif:

Ik reageer op Luuks bericht. :confused.gif:

Ik geloof er niets van dat die jongen om commerciële redenen is aangetrokken. Daarvoor is zijn toekomst te onzeker. Mag ik dat niet zeggen? :confused.gif:

Juist positief bedoeld, ik zie er niets in om spelers te halen met het oog op een bepaalde markt. Speler kan tegenvallen, geblesseerd raken of gewoon vertrekken, dan heb je niets (meer).

Bij PSV dachten ze de Koreaanse markt te domineren, dat werkte dus niet. Hooguit tijdelijk kan een Nederlandse club enige impact hebben, maar mensen zijn echt niet gek in zulke landen.
Maar Ajax zegt dat toch niet? Je kraakt letterlijk alles af waar Ajax mee bezig is.

Halen we een talent binnen dan hebben we Gravenberch al. Halen we hem niet binnen dan komt dat omdat Ajax geen naam heeft in Amerika...
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18288
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » wo jul 31, 2019 5:51 pm

Lionel schreef:Maar Ajax zegt dat toch niet? Je kraakt letterlijk alles af waar Ajax mee bezig is.
Halen we een talent binnen dan hebben we Gravenberch al. Halen we hem niet binnen dan komt dat omdat Ajax geen naam heeft in Amerika...
Je legt me woorden in de mond.


Je kunt ze goed vinden of niet, je kunt denken dat ze bij Ajax blijven of niet, maar voorlopig heeft Ajax voor de positie van aanvallende middenvelder nog Dani de Wit, Ekkelenkamp, Gravenberch, en zelfs Noa Lang. Allemaal spelers die niet in aanmerking komen voor Ajax 1, althans niet op dit moment. Daarachter komen Taylor en Ünüvar er nog aan, al zal de laatste nog even tijd nodig hebben.

Waarom zou ik dit niet mogen opmerken? Het is een voetbalinhoudelijke opmerking, heeft niets met 'alles afkraken' te maken. Ajax moet wel zorgen dat de doorstroming op gang blijft, en niet voor de verleiding bezwijken om Jong vol te plempen met talenten van buiten. Daar gaat wel eens wat mis, of niet soms?

Lionel
Berichten: 47252
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Lionel » wo jul 31, 2019 9:12 pm

Die jongens moeten nu maar laten zien dat ze beter zijn dan deze Amerikaan anders verdienen se het niet om bij Ajax te spelen. De jeugd krijgt zat kansen. Dest pakt nu ook gewoon zijn kans.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18288
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » do aug 01, 2019 9:22 am

Ajax moet er wel voor zorgen dat spelers uit de opleiding perspectief hebben. Anders kunnen ze op hun zestiende net zo goed naar het buitenland verkassen.

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 01, 2019 9:32 am

Yopii schreef:Ajax moet er wel voor zorgen dat spelers uit de opleiding perspectief hebben. Anders kunnen ze op hun zestiende net zo goed naar het buitenland verkassen.
Als ze goed zijn hebben ze perspectief. Dat is ook perfect weerspiegeld in de huidige stand van zaken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18288
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » do aug 01, 2019 10:50 am

Zo simpel is dat uiteraard niet. Buitenlandse aankopen kosten een hoop geld, die moeten spelen.

Ook bij de jeugd moet je zuinig scouten en alleen spelers halen die voor iedereen zichtbaar beter zijn dan de spelers die je al hebt.

Ik ken deze jongen niet, misschien is hij wel fantastisch, maar in het recente verleden is het vaak misgegaan. Wat heeft Ajax gehad aan Schouten en Bijleveld, bijvoorbeeld? Op hun plaats kun je ook een jongen uit de eigen opleiding neerzetten. Die twee Zuid-Afrikanen? Die kunnen er blijkbaar weinig van. Ik noem maar een paar voorbeelden.
Laatst gewijzigd door Yopii op do aug 01, 2019 10:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47252
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Lionel » do aug 01, 2019 10:53 am

Yopii schreef:Zo simpel is dat uiteraard niet. Buitenlandse aankopen kosten een hoop geld, die moeten spelen.
Bij Ajax werkt dat dus niet zo. Wie goed is, die speelt.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 01, 2019 1:33 pm

Lionel schreef:
Yopii schreef:Zo simpel is dat uiteraard niet. Buitenlandse aankopen kosten een hoop geld, die moeten spelen.
Bij Ajax werkt dat dus niet zo. Wie goed is, die speelt.
Precies.

Kristensen werd voor miljoenen gehaald maar Mazraoui kreeg en pakte de kans. Schuurs staat nu ook boven Magallan in de pikorde. En zo zijn er ook tal van voorbeelden van jeugdspelers die wel een kans krijgen maar hem niet pakken. Maar die kans krijgen ze dus wel.
Yopii schreef:
Ook bij de jeugd moet je zuinig scouten en alleen spelers halen die voor iedereen zichtbaar beter zijn dan de spelers die je al hebt.

Ik ken deze jongen niet, misschien is hij wel fantastisch, maar in het recente verleden is het vaak misgegaan. Wat heeft Ajax gehad aan Schouten en Bijleveld, bijvoorbeeld? Op hun plaats kun je ook een jongen uit de eigen opleiding neerzetten. Die twee Zuid-Afrikanen? Die kunnen er blijkbaar weinig van. Ik noem maar een paar voorbeelden.
Dit is ook weer makkelijk achteraf lullen. In andere discussies bekritiseer je Ajax dat ze niet meer de baas zijn in eigen regio qua jeugdscouting. Achteraf is het altijd lekker makkelijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 01, 2019 1:36 pm

Er is niks mis met jeugdspelers die het niet halen of niet goed genoeg worden bevonden. Sterker nog - dat is juist cruciaal voor de opleiding, wil je de lat hoog leggen en kwaliteit blijven produceren. Nog een voorbeeld - zo'n Kuhn die een jaar of 2 geleden is gehaald. Hij is een half jaartje ouder dan Noa Lang, maar Lang blijkt beter en is hem nu dus ook voorbij. De beste spelers komen normaal gesproken toch wel boven drijven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47252
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Lionel » do aug 01, 2019 1:40 pm

Mr. Ajax schreef:Er is niks mis met jeugdspelers die het niet halen of niet goed genoeg worden bevonden. Sterker nog - dat is juist cruciaal voor de opleiding, wil je de lat hoog leggen en kwaliteit blijven produceren. Nog een voorbeeld - zo'n Kuhn die een jaar of 2 geleden is gehaald. Hij is een half jaartje ouder dan Noa Lang, maar Lang blijkt beter en is hem nu dus ook voorbij. De beste spelers komen normaal gesproken toch wel boven drijven.
:biggthumpup.gif:

Daarbij moet natuurlijk wel beter gekeken worden naar de aankopen maar dat is een andere discussie.

Mazraoui kreeg de kans ondanks Orejuela en Kristensen. Dest krijgt nu zijn kansen. Onana kreeg als jonge doelman zijn kans en was uiteindelijk gewoon beter dan een oud-gediende als Krul. En zo zijn er wel 100 voorbeelden te noemen hoor.

Welke speler die weg is gegaan heeft nou iets bereikt? Ajax kan nog altijd een beter trackrecord voor jeugdspelers overleggen dan Manchester City of Chelsea voor jeugdspelers. Bij die clubs moet je juist weg op je 17e en 18e om door te kunnen breken. Bij Ajax moet je juist zijn vanaf je 16e.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax

Bericht door LucaS » do aug 01, 2019 3:05 pm

Mwa, het laatste stukje opleiding is in het eerste. Spelers hebben die ervaring ook nodig om te groeien. Dat is wel een dilemma, wil je jeugdspelers inpassen of wil je spelers kopen die meteen op CL niveau staan. Het eerste is Ajax model en is duurzamer, maar dan moet je ook kunnen accpeteren dat er soms mindere jaren tussen zitten
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jong Ajax

Bericht door peter » do aug 01, 2019 4:08 pm

Ik heb wel het gevoel dat Ajax heel veel (heel) dure jeugdspelers haalt die vervolgens niet verder komen dan Jong Ajax. Johnsen, Jensen, Danilo, Kuhn, Ylatupa, Schon, Thethani, Solomons etc. etc. Is Dolberg de enige doorgebroken Ajax-1 speler van de afgelopen jaren? Ah, wacht, Onana natuurlijk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Marillion » do aug 01, 2019 4:28 pm

Laat gevoel maar weg. Je kunt gerust spreken van een feit.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jong Ajax

Bericht door De Dominee » do aug 01, 2019 5:51 pm

Danilo en Kunn doen het anders best goed tot nu toe. Ook Jensen lijkt (eindelijk) stappen te maken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie