Seizoen 2005/2006 Jong AJAX

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
SWS
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 6:33 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

Seizoen 2005/2006 Jong AJAX

Bericht door SWS » za mei 07, 2005 10:24 am

Keepers:
Henrik Moisander

Verdediging:
Ymma Boakye
Timisela
Schilder
Koenders
Niklas Moisander
Kok

Middenvelders:
Muller van Moppes
Aboraah (of naar t eerste?)
Sahadewsing
Keizer
Tiberkanine
Van der Kolk

Aanvallers:
De Mul (Naar t eerste?)
Martina
Kalkhuis
Boerrigter

**

Boakye tekent volgende week zijn contract. Niklas en Henrik Moisander hebben ook nog niet getekend. Verder moet ik er nog even achteraan of Blankendal en Tosch volgend seizoen bij het tweede zullen zitten. Vermeer werd geloof ik bij de a-selectie toegevoegd of ben ik in de war?

Overigens komt er met ingang van het nieuwe seizoen een uitgebreide site online over het tweede :hypocrite:
Een echte aanval begint vanuit de verdediging, de verdediging zelf begint al in de aanval.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Selectie Jong Ajax 2005/2006

Bericht door Neefkens » za mei 07, 2005 4:49 pm

SWS schreef:Overigens komt er met ingang van het nieuwe seizoen een uitgebreide site online over het tweede :hypocrite:
Daar weet jij vást meer van........ :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
SWS
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 6:33 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door SWS » za mei 07, 2005 10:53 pm

Zou je denken? :D

Ik ben met 2 andere meiden (een doet de layout, de derde doet.. gaat om naamsvermelding denk ik :D) bezig met de site, en de info komt van at's eigen nieuwsgever :hypocrite:
Een echte aanval begint vanuit de verdediging, de verdediging zelf begint al in de aanval.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Re: Selectie Jong Ajax 2005/2006

Bericht door Ik ben ik » zo mei 08, 2005 10:01 pm

SWS schreef:Boakye tekent volgende week zijn contract.
Nog een jeugdspeler met een contract? Wat wil Blind precies bereiken hiermee?

En de Moisanders, waarom hebben die nog niet getekend?

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 09, 2005 11:02 am

Verdediging:
Ymma Boakye
Timisela
Schilder
Koenders
Niklas Moisander
Kok
Milano Koenders is volgens ajax.nl een spits, hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
SWS
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 6:33 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door SWS » ma mei 09, 2005 1:52 pm

Klopt niet. Milano is een middenvelder die in de verdediging kan maar oorspronkelijk rechtshalf.
Een echte aanval begint vanuit de verdediging, de verdediging zelf begint al in de aanval.

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 09, 2005 4:11 pm

Lekker weer dan van ajax.nl hoor... :nooo:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo aug 03, 2005 1:17 pm

Aborah nieuwe aanvoerder Jong Ajax

Bron: highlow.nl

Stanley Aborah is de nieuwe aanvoerder van Jong Ajax. De Belg, die vorig seizoen zijn trainer John Brom de huid vol schold, moet nu in het veld de Ajax-beloftes gaan leiden.

Gods wegen heten ondoorgrondelijk te zijn, die van een voetbaltrainer soms ook. Toch staat John van den Brom vierkant achter zijn beslissing om Stanley Aborah als aanvoerder van Jong Ajax aan te wijzen. “Ik kijk gewoon naar de kwaliteiten van Stanley en ik denk dat dit voor hem een duwtje in de rug kan betekenen. Ik wil hem daar in helpen. Ik vind hem een fantastische voetballer. In de paar weken dat we nu bezig zijn, heeft hij dat laten zien. Ook vorig jaar heeft hij laten zien dat hij heel goed kan voetballen. Hij heeft inderdaad ook slechte wedstrijden gespeeld. Maar goed, we moeten één ding niet vergeten, dat ook hij nog maar 18 is! Ik heb gewoon vertrouwen in hem.”

Vorig seizoen hadden Van den Brom en Aborah een keiharde aanvaring. In de wedstrijd tegen Jong Volendam speelde de import-Belg een buitengewoon slechte wedstrijd. Vlak nadat hij Jong Ajax op 2-1 had geschoten met een wonderbaarlijk schone lob, werd hij gewisseld. Ziedend was hij op John en schold zijn trainer ongenadig hard en onvolwassen uit. “We hebben allemaal wel eens iets met elkaar”, reageert Van den Brom laconiek. “Dat is nu over. Stanley kan met een schone lei beginnen. Hij is toen disciplinair gestraft, zowel door mij als door de club. Daarmee is het afgedaan. Het is nu een nieuw seizoen en hij krijgt een nieuwe kans.”

In de wedstrijd tegen Jong Schalke’04 werd de kersverse aanvoerder gewisseld, omdat hij een Duitse speler met een welgemikte elleboogstoot knock-out sloeg. Slechts bestraft met geel, haalde John van den Brom zijn captain direct naar de kant. Stanley Aborah kan inderdaad waanzinnig goed voetballen, maar daarmee is hij nog geen leidsman in het veld. Hij is als voetballer nog veel te wisselvallig en als mens... Over zijn mentaliteit wordt in ieder geval veel vaker nagepraat, dan over zijn voetbaltalent!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 03, 2005 1:41 pm

Daar gaan we weer. Hopen dat een speler die het spoor bijster is beter gaat spelen als hij aanvoerder is. :sad:

Maar deze keer pakt het wel goed uit. :yes:

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo aug 03, 2005 1:49 pm

Manucharyan, Blind, Aborah......je hebt een hoop hoop vandaag, Bertje!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 03, 2005 1:54 pm

343 schreef:Manucharyan, Blind, Aborah......je hebt een hoop hoop vandaag, Bertje!
Ik moet dat armzalige beetje hoop van jullie een beetje aanvullen he. ;)

Zal de kater wel zijn. :D

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo aug 03, 2005 2:03 pm

Ja, ik heb ook een kater. Van AJAX.

Gebruikersavatar
SWS
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 6:33 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door SWS » do aug 04, 2005 1:05 pm

Keepers:
Henrik Moisander
Marco van Duijn, dit seizoen tweede jaars A-junior, traint mee, bij afwezigheid van Kenneth Vermeer reserve
Kenneth Vermeer blijft wedstrijden spelen

Verdedigers:
Emmanuel 'Ymma' Boakye, rechtsback
Michael Timisela, rechtsback (Ymma eventueel centraal)
Robert Schilder, links centraal, eventueel linkshalf
Jasper Kok, linksback
Niklas Moisander, linksback

Middenvelders:
Milano Koenders, rechtshalf, eventueel inzetbaar op de rechtsback/centraal
Stanley Aborah, nummer 10
Cees Keizer, linkshalf
Serginhio Sahadewsingh, inzetbaar als links/rechtshalf en links/rechtsbuiten
Anne van der Kolk, positie?
Murat Yilderim, versterking vanuit de A1, dit seizoen 2e jaars A dus nog geen contract. Rechtshalf/10
Rachid Tiberkanine, rechtsbuiten, rechtshalf of nummer 10

Aanvallers:
Derk Boerrigter, linksbuiten
Tom Kalkhuis, rechtsbuiten
Johan Plat, 2e jaars A, geen contract, spits.
Javier Martina, linksbuiten/spits
Een echte aanval begint vanuit de verdediging, de verdediging zelf begint al in de aanval.

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 04, 2005 1:20 pm

Zit er wat leuks in deze groep?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
SWS
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 6:33 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door SWS » do aug 04, 2005 1:24 pm

Ik begin vanaf volgende week weer met regelmaat de trainingen bezoeken. Robbert Schilder blijft 1 van de favorieten, en Murat Yilderim had me een half jaar geleden al positief verrast. Verder.. Kan ik t niet zo 1,2,3 opnoemen.
Een echte aanval begint vanuit de verdediging, de verdediging zelf begint al in de aanval.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 15, 2005 3:58 am

'Tiberkanine wil weg bij Ajax'
--------------------------------------------------------------------------------
14 augustus 2005
Rachid Tiberkanine overweegt te vertrekken bij Ajax. Dat zou de speler uit het beloftenelftal hebben laten weten tegenover de website Highlow.nl. Tiberkanine, die bij Ajax niet in aanmerking lijkt te komen voor een plaats in de overvolle A-selectie, wil graag op een hoger niveau aan de slag.

De Marokkaan hoopt op een aanbieding van een Nederlandse club, maar tot dusverre zou er nog niet naar Tiberkanine zijn geïnformeerd. Als speler van Jong Ajax maakt de aanvallende middenvelder meestentijds een goede indruk.
Ajax Online

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 19, 2005 7:15 pm

Blind: Vermeer blijft in Amsterdam
--------------------------------------------------------------------------------
19 augustus 2005
Ajax zal Kenneth Vermeer dit seizoen niet verhuren aan een andere club uit de Eredivisie. Dat gaf Ajax-trainer Danny Blind vrijdag te kennen tijdens een persconferentie. De Zeeuw liet weten dat Vermeer dit seizoen vooral in actie zal komen in Jong Ajax, de ploeg van coach John van den Brom. De kansen van Vermeer op speeltijd in het eerste elftal zijn klein.

"Het is Kenneths eerste jaar bij de selectie", aldus Blind over de negentienjarige sluitpost. "Dat is een grote stap op zo'n jonge leeftijd. Dan moet je iemand ook de tijd gunnen om zich te ontwikkelen. Hij zal genoeg speeltijd krijgen op een goed niveau. In Jong Ajax, maar ook bij Jong Oranje of het elftal onder twintig jaar. Volgend jaar kijken we verder."

Volgens de oefenmeester gaat Ajax pas over tot het verhuren van spelers wanneer er vrijwel geen perspectieven meer liggen. "Ik als trainer en Ajax als organisatie moeten er natuurlijk voor waken dat we niet met twaalf man komen te staan. We strijden op drie niveaus; daar heb je een bepaald aantal spelers voor nodig."
Ajax Online

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » za aug 20, 2005 12:57 pm

Niemand uit team Jong Ajax gaat meer weg

Bron: AJAX Netwerk (Warrior)

Na Rasmus Lindgren en vermoedelijk Tom de Mul wil Ajax geen andere spelers meer verhuren, ook niet van Jong Ajax. Dit bevestigde Martin van Geel tegenover Het Parool.

'Het tweede is nog een jong elftal met veel A-junioren', zegt hij. 'Ze kunnen nog veel leren en moeten nog rijpen in Jong Ajax', aldus de technisch directeur in het dagblad.

In de loop van het seizoen zijn de opties er wel weer. Dit alleen als een talent 'zich stormachtig ontwikkeld'. Stanley Aborah en Rachid Tiberkanine, de 'ouderen' van Jong Ajax, worden dus niet meer verhuurd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 20, 2005 2:48 pm

Tiberkanine wilde weg en Aborah profileert zich in Jong Ajax vooral als een moeilijke jongen als ik het goed begrijp. Hij heeft mij in ieder geval nog nooit kunnen overtuigen van zijn talent. Jammer, want we hebben geen 'echte nummer 10'.

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » za aug 20, 2005 2:58 pm

Wat is er met die Aborah dan?

Maar Anita komt eraan! ;)
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 20, 2005 3:08 pm

Hij was aanvoerder gemaakt, maar toen weer buiten de basis gelaten omdat hij zich niet als een aanvoerder opstelde, etc. Volgens mij is hij sowieso aanvoerder gemaakt om hem een positieve push te geven. Tevergeefs.

En Anite is geen 'nummer 10', geloof ik.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 20, 2005 4:50 pm

Anita is volgens mij meer een rechtermiddenvelder die graag rond de spits opduikt. Hij is minder als hij er al staat.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 23, 2005 12:02 am

Afscheid Daniel rood gekleurd
Written by Jacques Happe

Monday, 22 August 2005
Daniel de Ridder zal zich een ander afscheid van Ajax hebben voorgesteld. Met een rode kaart werd hij maandagavond in de wedstrijd van Jong Ajax tegen Jong RKC van het veld gestuurd. De ploeg van John van den Brom won uiteindelijk met 2-1 van de Waalwijkers.

Dramatisch afscheid van een Amsterdamse Ajacied (foto: Tamara Baart)

Niet eerder in zijn 10-jarige carrière als Ajacied was Daniel de Ridder tegen een rode kaart aangelopen, maar in zijn allerlaatste optreden gebeurde het toch. Na de zoveelste aanval van achteren was het de Amsterdammer teveel en duwde hij zijn tegenstander van zich af. De Ridder werd meteen van drie kanten belaagd door Waalwijkse spelers. Uiteindelijk werd hij voor het eerst in zijn voetballoopbaan met een rode kaart van het veld gestuurd. “Ik heb Daniel er altijd graag bij, omdat hij altijd veel geeft van zichzelf”, vond Van den Brom over de inzet van de rechtsbuiten, die overigens tegen RKC vanaf de linkerkant opereerde. Na afloop was De Ridder snel weg. Waarschijnlijk op weg naar Londen, naar Tottenham Hotspur, waar ze zijn naam niet met puntjes op de e schrijven. Dat moet ook niet, want hij staat bij de burgerlijke stand ook ingeschreven als Daniel, dezelfde waar Elton John een liedje over schreef.

Daniel de Ridder (foto: Tamara Baart)

Jong Ajax tegen Jong RKC Waalwijk heette een voetbalwedstrijd te zijn, maar maandagavond leek het meer op een partij houthakken. “Dat gebeurt als je niet aan de bal komt, zoals RKC”, legde trainer John van den Brom uit. “Dan raak je geïrriteerd. En ik verwijt mijn jongens, dat we daarin mee zijn gegaan.” De Ajacieden probeerden heel lang door te voetballen, maar moesten er toch aan geloven. De scheidsrechter liet de wedstrijd volledig ontsporen en trok uiteindelijk twee keer rood en acht keer geel, waarvan er eentje rood werd voor een tweede gele kaart.

Opstootje (foto: Tamara Baart)

Ajax won de eerste competitiewedstrijd en daar was eigenlijk niks op af te dingen. De Amsterdammers maakten het zichzelf wel heel erg moeilijk. “Wij zijn voetballers en daar moeten we het van hebben. Bij voetbal hoort altijd strijd”, vindt de trainer. Van den Brom verwijt het RKC niet dat ze die vol is in gegaan. “Zij speelden met veel inzet en strijd. Maar ik verwijt het mijn jongens, dat we daar niet goed mee om gegaan zijn. We speelden heel erg goed, maar aan het eind van de eerste helft speelden we in een veel te laag tempo. We hebben een fantastisch veld, de bal liep als een tierelier. Laat maar lopen dan. Maar ja, dan wordt het 2-1 en dan krijg je twee gedachten. De ene wil voetballen en de ander begint te twijfelen. Dan krijg je nog een opstootje met Daniel, waarbij twee rode kaarten vallen en ja, dan krijg je de tweede helft. Nou, die had nog maar weinig met voetballen te maken!”

Stanley Aborah incasseert... (foto: Tamara Baart)

In de tweede helft werd niet meer gescoord, maar ontstonden weer een paar opstootjes. Vleugelspits Tom Kalkhuis kreeg nog een trap in zijn gezicht, maar de speler die hem uitdeelde werd daar niet voor bestraft. Aanvoerder Stanley Aborah hield zich behoorlijk in. Hij had zijn doorgaans heftige emoties behoorlijk onder controle. Toch werd hij, volgens Van den Brom “constant gezocht. Ik vind dat hij daar goed mee om is gegaan. Hij heeft uitgedeeld, maar ook heel veel teruggekregen. Hij heeft zich goed gedragen en dat verwacht je ook als je iemand aanvoerder maakt. Uitdelen en incasseren hoort erbij. Ik vind dat hij er goed mee omgaat.” Aborah zelf, hoe anders dan bijna iedereen langs het veld, ziet zich helemaal niet als een ‘opgewonden standje’. Hij vindt zichzelf de rust zelve. “Ik heb helemaal geen moeite me te beheersen. Dat heb ik vorig seizoen ook laten zien.” De ruzie met John van den Brom, die hij publiekelijk uitschold - nadat hij wegens heel slecht spel terecht werd gewisseld - noemt hij een eenmalig incident. “Ik ben van nature heel rustig. Toen ik heel jong was, was ik ook al eens aanvoerder. Het is niets speciaals en ik denk dat ik het aan kan.”
Highlow

Voor foto's kunnen jullie op de site kijken.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma aug 29, 2005 8:35 pm

Alexander schreef:29/8/2005 - Jong Ajax krijgt pak slaag van Vitesse

Jong Ajax heeft vanavond een pak slaag gekregen van Jong Vitesse. In Arnhem won Vitesse maar liefst met 7-1 van een Ajax-onwaardig tweede elftal. Bij rust was het al 3-0. Bij de Amsterdammers deden Anastasiou, Rosales en Lindenbergh mee. Ajax coach Van den Brom was zo boos dat hij na afloop niets wilde zeggen en pas morgen op de training de spelers duidelijk zal maken wat hij vond van de wanprestatie van zijn spelers. Voor Ajax scoorde alleen Aborah uit een penalty. De oud-Ajacieden benson (4x) en Esajas (1) en Rojer en Prijor waren de doelpuntenmakers voor Vitesse. Boakije kreeg rood bij een 3-1 stand. Esajas liet na afloop weten dat hij er geen enkele moeite mee had zijn oude ploeg zo te vernederen na de manier waarop hij bij Ajax is vertrokken.

Van Ajax Netwerk...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 29, 2005 10:39 pm

Embarassing zeg. Aan de andere kant, Jong Ajax en andere jeugdselecties winnen al jaren van alles en nog wat. En moet je eens kijken hoeveel complete voetballers we er voor terug krijgen. Niet veel. Ik heb nu het idee dat jonge spelers steeds sneller doorgeschoven worden, waardoor ze zich sneller moeten verbeteren op hun minpunten.

Plaats reactie