Seizoen 2005/2006 AJAX A1

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 05, 2006 4:46 am

Als je alleen kan pingelen niet. Maar als het met je functionele techniek, aanname, handelingssnelheid, inzicht, looplijnen goed zit kan ook het pingelen van pas komen.

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » za feb 18, 2006 4:31 pm

Iemand die de uitslag weet van Feyenoord - Ajax?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 18, 2006 5:28 pm

3-2 ;)

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za feb 18, 2006 5:29 pm

1-1

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » za feb 18, 2006 5:56 pm

Mooi! Dat is dan een goede uitslag. Het gat blijft dus 5 verliespunten.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za feb 18, 2006 8:32 pm

Izmailov schreef:Mooi! Dat is dan een goede uitslag. Het gat blijft dus 5 verliespunten.
Laat het daar nu niet echt om gaan!

De opstelling van Ajax baart mij zorgen, het ging om het resultaat, terwijl het voetbal voorop moet staan, spelen tegen (fysiek) sterkere tegenstanders:

Opstelling Ajax: Marco van Duin, Mitchel Burgzorg, Gregory van der Wiel, Donovan Slijngard, Marijn Sterk; Murat Yildirim, Vurnon Anita, Jan Vertonghen; Sergio Zijler (69. Chakib Tayeb), Rydell Poepon, Javier Martina.
Coach: Sonny Silooy
Niet ingezet: Koen Verhoef, Marc Neuvel, Jordy Brouwer

Spelers als Jan Vertonghen en Murat Yildirim zouden in Jong Ajax moeten spelen. Zij leren niet veel van deze wedstrijd, tegen feyenoord a1 hebben ze al zo vaak gespeeld.

Bij feyenoord deed biseswar mee, een teken van zwakte? Ik mis John Goossens, was hij geblesseerd?

Opvallend is dat op ajax.nl wordt geschreven dat het doelpunt van feyenoord door iedereen (op de scheidsrechter na) als buitenspel werd gezien, terwijl er op feyenoord.nl niet over wordt gesproken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 18, 2006 8:44 pm

Demosthenes schreef:Spelers als Jan Vertonghen en Murat Yildirim zouden in Jong Ajax moeten spelen. Zij leren niet veel van deze wedstrijd, tegen feyenoord a1 hebben ze al zo vaak gespeeld.
Mee eens. Van den Brom staat onder druk, dus wil hij dat kampioenschap binnenhalen.
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » za feb 18, 2006 8:55 pm

Daar gaat het echt niet om hoor om dat kampioensschap. Vertonghen zat de laatste 2 wedstrijden op de bank bij Jong Ajax en dan is het toch logisch dat hij nu zijn speelminuten maakt. Goossens is inderdaad geblesseerd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 18, 2006 9:05 pm

Waarom zit Vertonghen op de bank bij het tweede? Omdat Ajax met zes selectiespelers aantrad tegen AZ2. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » za feb 18, 2006 9:20 pm

Ja en daarom moeten ze maar eens duidelijk regels maken voor de beloftencompetitie. Hoe kan het nou een Vonk of Zoetebier in die competitie mag keepen om maar eens een voorbeeld aan te halen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 18, 2006 9:49 pm

Chivu 05 schreef:Ja en daarom moeten ze maar eens duidelijk regels maken voor de beloftencompetitie. Hoe kan het nou een Vonk of Zoetebier in die competitie mag keepen om maar eens een voorbeeld aan te halen.
Hooguit drie oudere spelers, of zo?

Juist tegen AZ kan een jongen als Vertonghen leren, want dat is een beladen wedstrijd. Maar niemand bij Ajax wil van AZ (Van Gaal, Scheringa) verliezen, dat is dan blijkbaar belangrijker.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 18, 2006 11:25 pm

Chivu 05 schreef:Ja en daarom moeten ze maar eens duidelijk regels maken voor de beloftencompetitie. Hoe kan het nou een Vonk of Zoetebier in die competitie mag keepen om maar eens een voorbeeld aan te halen.
Er was toch op een gegeven moment sprake van dat een club slechts 3 dispensatiespelers mocht opstellen in wedstrijden van hun hoogste jeugdteam.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 18, 2006 11:38 pm

Ajax A1 loopt winst mis bij Feyenoord

Rotterdam, 18 februari 2006
Ajax A1 heeft een overwinning op Feyenoord door de neus geboord zien worden. De Amsterdammers hadden een voorsprong van 0-1 dankzij een treffer van Rydell Poepon. In de tweede helft scoorden de Rotterdammers de gelijkmaker. De vlag was omhoog, bijna iedereen had buitenspel geconstateerd, maar het doelpunt telde, 1-1. Daardoor blijft de voorsprong van Ajax op Feyenoord twee punten, terwijl Ajax een wedstrijd minder heeft gespeeld.

Ajax begon de kleine Klassieker tegen Feyenoord slecht. Eerder in het seizoen hadden de Amsterdammers op eigen bodem al twee keer (competitie en beker) met ruime cijfers verloren van de Rotterdamse rivaal, maar dat het team gebrand was op revanche was in het begin nog niet te zien. In het behoorlijk volgestroomde stadion van Excelsior kreeg Feyenoord aanvankelijk de beste kansen. In de 24ste minuut krabbelde Ajax op en zag Jan Vertonghen zijn vrije trap door de keeper worden gered. Uit de corner die er op volgde, kopte de Belg bijna raak. Elf minuten later scoorden de gasten wel. Rydell Poepon nam een vrije trap op 25 meter van het doel en schoot via de binnenkant van de paal binnen, 0-1. Bijna was de ploeg van Sonny Silooy met een 0-2 stand gaan rusten, maar de goede kopbal van Marijn Sterk uit een corner van Javier Martina eindigde in handen van de Feyenoord-goalie.
Aan het begin van de tweede helft kwam Ajax na een fout in de Rotterdamse defensie met drie tegen twee te staan. Vurnon Anita lobte de bal over de keeper heen, maar de inzet miste het doel nipt. Ook een afstandsschot van Poepon ging tien minuten later aan de verkeerde kant van de paal over de lijn. Kort daarna kreeg Feyenoorder Diego Biseswar de rode kaart.

Maar het leek wel of Ajax daar het meeste van in de war raakte. Drie gele kaarten in een kort tijdsbestek waren het gevolg. In de 71ste minuut viel de noodlottige tegentreffer. De vlag was omhoog, ook de mensen van Feyenoord zagen de situatie als buitenspel, maar de enige die erover gaat in het veld, keurde het doelpunt goed, 1-1. Afstandsschoten van Poepon en Vertonghen en een fraaie inzet van Anita konden geen verschil in de stand aanbrengen. Ze gingen alle naast.

Opstelling Ajax: Marco van Duin, Mitchel Burgzorg, Gregory van der Wiel, Donovan Slijngard, Marijn Sterk; Murat Yildirim, Vurnon Anita, Jan Vertonghen; Sergio Zijler (69. Chakib Tayeb), Rydell Poepon, Javier Martina.
Coach: Sonny Silooy
Niet ingezet: Koen Verhoef, Marc Neuvel, Jordy Brouwer
Ajax.nl

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 20, 2006 7:03 pm

Ajax A1 loopt winst mis bij Feyenoord

Rotterdam, 18 februari 2006
Ajax A1 heeft een overwinning op Feyenoord door de neus geboord zien worden. De Amsterdammers hadden een voorsprong van 0-1 dankzij een treffer van Rydell Poepon. In de tweede helft scoorden de Rotterdammers de gelijkmaker. De vlag was omhoog, bijna iedereen had buitenspel geconstateerd, maar het doelpunt telde, 1-1.
Vreemd verhaal. Een buitenspel doelpunt met een vlagsignaal van de grensrechter toch toekennen. Belgische praktijken als je het mij vraagt. :hypocrite:
Feyenoord straft Biseswar na rode kaart

De rode kaart die Diego Biseswar ontving in een wedstrijd met de a-junioren van Feyenoord tegen Ajax krijgt een staartje. De Rotterdamse club heeft de zeventienjarige middenvelder voor drie weken uit de a-selectie gezet.
Biseswar maakte een obsceen gebaar naar de dienstdoende scheidsrechter en kon inrukken met een rode kaart op zak.

De jongeling maakte vorig seizoen zijn debuut in het eerste elftal van Feyenoord. Tot op heden kwam hij zeven keer in actie voor de Rotterdammers en scoorde hij één keer.
VI

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » ma feb 20, 2006 7:46 pm

Simpel Maartoe. Scheids kwam uit Rotterdam en omstreken en/of slaapt onder een Feyenoord-dekbed...

Voorts volg ik de Ajax-jeugd de laatste tijd niet meer zo goed op de voet, dus een vraag aan de aktuele jeugd-watchers. Hoe staat het met de laatste ontwikkelingen van de jeugdtalenten als Slijngard,Poepon, Tayeb (schijnt het naar verhalen goed te doen on the wing ) en onze Belg Jan Vertonghen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 20, 2006 11:41 pm

Ik lees regelmatig dat die Tayeb weer een aandeel had in de doelpunten van Ajax A1.

Verthongen is inmiddels op een leeftijd dat hij er volgend seizoen wel bij moet zitten, lijkt me.

Ik meen me te herinneren dat Demosthenes niet zo'n fan was van Slijngard en Poepon maar niets vond.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di feb 21, 2006 9:30 am

Thomas schreef:Ik lees regelmatig dat die Tayeb weer een aandeel had in de doelpunten van Ajax A1.

Verthongen is inmiddels op een leeftijd dat hij er volgend seizoen wel bij moet zitten, lijkt me.

Ik meen me te herinneren dat Demosthenes niet zo'n fan was van Slijngard en Poepon maar niets vond.
Donovan Slijngard en Rydell Poepon hebben zich dit seizoen wel goed ontwikkeld. Poepon blijft echter in mijn ogen een beperkte voetballer. Hij speelde tegen PSV A1? op 10 en kwam echt tekort. In een andere wedstrijd dit seizoen kon hij de bal wel goed bij zich houden (als spits). Vorig seizoen kon hij nogal wat kansen missen, dat gaat dit seizoen beter.

Donovan Slijngard mag het volgend jaar in Jong Ajax proberen, denk ik.

Jan Vertonghen krijgt m.i. geen kans. Hij moet in Jong Ajax spelen, anders had Ajax hem beter kunnen verhuren. Volgend seizoen zal hij niet rijp zijn voor Ajax 1, m.a.w. verhuren (weer eens RKC proberen?) is dan een optie.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 21, 2006 8:44 pm

Demosthenes schreef:Donovan Slijngard en Rydell Poepon hebben zich dit seizoen wel goed ontwikkeld. Poepon blijft echter in mijn ogen een beperkte voetballer. Hij speelde tegen PSV A1? op 10 en kwam echt tekort. In een andere wedstrijd dit seizoen kon hij de bal wel goed bij zich houden (als spits). Vorig seizoen kon hij nogal wat kansen missen, dat gaat dit seizoen beter.
Hij is technisch dus nogal beperkt. Heeft hij wel iets van een actie in huis? Hoe zou hij in jouw ogen in het 'totaalvoetbal' passen dat Ajax nog altijd voor ogen heeft?


Demosthenes schreef:Jan Vertonghen krijgt m.i. geen kans. Hij moet in Jong Ajax spelen, anders had Ajax hem beter kunnen verhuren. Volgend seizoen zal hij niet rijp zijn voor Ajax 1, m.a.w. verhuren (weer eens RKC proberen?) is dan een optie.
Ik ken hem niet maar Verthongen is wel een type middenvelder dat Ajax vaak heeft gemist, toch? Fysiek sterk, groot, rustig, etc. (niet dat dat betekent dat hij ook het niveau heeft voor Ajax 1).

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do feb 23, 2006 11:42 am

Poepon blinkt in A1 niet echt uit, zou dat in Ajax 1 wel lukken? Sommigen blijven zich ontwikkelen en maakt hij nog een paar jaar de ontwikkeling mee die hij dit jaar heeft meegemaakt? Wie weet. Zo niet, dan is het niveau Benson?

Emanuelson vond ik in A1 (als linkermiddenvelkder) ook niet uitblinken, maar op een andere plaats redt hij zich momenteel (zonder directe tegenstander!).

Jan Vertonghen? Ik vrees dat Ajax (Blind???) het niet in hem ziet zitten, anders zouden ze hem wel opstellen. Hij is nog A-junior, m.a.w. "hij hoeft er nog niet te zijn" ,(zie Emanuelson, Vermaelen), maar het moet wel snel komen. Ajax had hem in de winterstop moeten verhuren, nu voetbalt hij niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » do feb 23, 2006 4:39 pm

Rydell Poepon is ook een echte 9 in mijn ogen. Geen nummer 10, daarvoor is hij technisch (nog) niet goed genoeg voor. Als nummer 9 kan hij een goede speler worden, maar hij heeft wel meer tijd nodig dan andere talenten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 23, 2006 5:36 pm

Lijkt Poepon in z'n spel een beetje op Huntelaar?
Demosthenes schreef:Jan Vertonghen? Ik vrees dat Ajax (Blind???) het niet in hem ziet zitten, anders zouden ze hem wel opstellen. Hij is nog A-junior, m.a.w. "hij hoeft er nog niet te zijn" ,(zie Emanuelson, Vermaelen), maar het moet wel snel komen. Ajax had hem in de winterstop moeten verhuren, nu voetbalt hij niet.
Volgens mij kan Ajax sowieso alle twijfelgevallen van zo'n 20 jaar het beste nog een jaartje verhuren voordat ze hen wegsturen. Nog even dubbelchecken of je niet een grote fout maakt door ze te laten gaan.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za feb 25, 2006 12:46 am

Thomas schreef:Lijkt Poepon in z'n spel een beetje op Huntelaar?
Demosthenes schreef:Jan Vertonghen? Ik vrees dat Ajax (Blind???) het niet in hem ziet zitten, anders zouden ze hem wel opstellen. Hij is nog A-junior, m.a.w. "hij hoeft er nog niet te zijn" ,(zie Emanuelson, Vermaelen), maar het moet wel snel komen. Ajax had hem in de winterstop moeten verhuren, nu voetbalt hij niet.
Volgens mij kan Ajax sowieso alle twijfelgevallen van zo'n 20 jaar het beste nog een jaartje verhuren voordat ze hen wegsturen. Nog even dubbelchecken of je niet een grote fout maakt door ze te laten gaan.
Je moet de Huntelaar van drie jaar geleden dan vergelijken met de Poepon van nu!!! Ik ken de Huntelaar van drie jaar geleden niet zo goed :D

Jan Vertonghen is nog geen 20, maar verhuren kan geen kwaad (zie eerdere post van me, ze hadden hem tijdens de winterstop al moeten verhuren), wel eerst zijn contract verlengen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 25, 2006 12:53 am

Demosthenes schreef:Je moet de Huntelaar van drie jaar geleden dan vergelijken met de Poepon van nu!!! Ik ken de Huntelaar van drie jaar geleden niet zo goed :D
De Huntelaar van 3 jaar geleden speelde in het tweede van PSV. Maar ik vroeg me niet af of Poepon even goed is als Huntelaar hoor. Ik wilde gewoon weten of hun manier van spelen veel overeenkomsten toont.

Demosthenes schreef:Jan Vertonghen is nog geen 20, maar verhuren kan geen kwaad (zie eerdere post van me, ze hadden hem tijdens de winterstop al moeten verhuren), wel eerst zijn contract verlengen!
Het kan geen kwaad om jongens die er dicht tegen aanzitten ervaring op te laten doen. Slechter zullen ze er niet van worden. Maar dat is logisch.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za feb 25, 2006 12:55 am

Demosthenes schreef:
Thomas schreef:Lijkt Poepon in z'n spel een beetje op Huntelaar?
Demosthenes schreef:Jan Vertonghen? Ik vrees dat Ajax (Blind???) het niet in hem ziet zitten, anders zouden ze hem wel opstellen. Hij is nog A-junior, m.a.w. "hij hoeft er nog niet te zijn" ,(zie Emanuelson, Vermaelen), maar het moet wel snel komen. Ajax had hem in de winterstop moeten verhuren, nu voetbalt hij niet.
Volgens mij kan Ajax sowieso alle twijfelgevallen van zo'n 20 jaar het beste nog een jaartje verhuren voordat ze hen wegsturen. Nog even dubbelchecken of je niet een grote fout maakt door ze te laten gaan.
Je moet de Huntelaar van drie jaar geleden dan vergelijken met de Poepon van nu!!! Ik ken de Huntelaar van drie jaar geleden niet zo goed :D

Jan Vertonghen is nog geen 20, maar verhuren kan geen kwaad (zie eerdere post van me, ze hadden hem tijdens de winterstop al moeten verhuren), wel eerst zijn contract verlengen!

Huntelaar was in de jeugd een sensatie. Poepon scoort wel veel, maar hij mist iets. Zie 'm 't absoluut niet redden. En nee, hij lijkt totaal niet op Huntelaar.

Vertonghen heeft wel iets, maar niet voor Ajax. Hij doet me denken aan een blanke Boukhari. :X

Wellicht wat voor Roda JC.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 25, 2006 1:06 am

Bedankt voor de info.

Wat vind jij trouwens van onze fabulous 3 -Anita, Sarpong en Goossens-, Steef?

Plaats reactie