Seizoen 2005/2006 AJAX A1

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 19, 2006 11:42 pm

In het land der blinden....
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 19, 2006 11:52 pm

Mr. Ajax schreef:Maar jij vindt hem toch ook een matige speler zonder hem te hebben zien spelen? Talent van het jaar word je niet zomaar hoor. Dat ie uit een zwakke lichting komt heeft er verder helemaal niks mee te maken, want hij kan heel misschien die ene sterretje zijn.


Nogmaals, ik heb hem ook niet zien spelen, maar talent van het jaar word je echt niet zomaar.
Je kan talent van het jaar worden zonder er al teveel van te kunnen. Zoals Rishi al zegt: in het land der blinden is de man met één oog koning. Als de andere spelers uit Yildirim's lichting op een schaal van 1 tot 10 (even om het wat te verduidelijken) een 5 waard zijn en Yildirim een 5,5 dan is Yildirim dus de beste. Maar dat maakt hem nog geen talentvolle speler.

Ik heb hem inderdaad niet zien spelen. Ik had alleen laatst een discussie met Bogey omdat ik denk dat jongens als Martina en Yildirim na dit seizoen weg mogen.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 19, 2006 11:56 pm

Ik denk het ook. Als spelers als Sarpong en nu Anita al gedebuteerd hebben schiet het voor deze spelers niet op. Jammer, veel succes verder
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 20, 2006 12:15 am

Rishi schreef:Ik denk het ook. Als spelers als Sarpong en nu Anita al gedebuteerd hebben schiet het voor deze spelers niet op. Jammer, veel succes verder
Precies. Spelers als Timisela en Martina zitten er volgens mij alleen maar bij omdat ze fysiek verder zijn dan de rest (Martina?) of omdat er op hun positie niet bijzonder talentvolle spelers rondlopen (Timisela).

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mar 20, 2006 12:27 am

Timisela vind ik ook nog niks maar ik wil hem nog wel wat tijd geven. Waarom weet ik niet maar verdedigers hebben gewoon tijd nodig. En Timisela lijkt mij iemand die eerst wat zekerheid wilt inbouwen voordat hij overgaat op aanvallende acties.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 20, 2006 1:02 am

Rishi schreef:Timisela vind ik ook nog niks maar ik wil hem nog wel wat tijd geven. Waarom weet ik niet maar verdedigers hebben gewoon tijd nodig. En Timisela lijkt mij iemand die eerst wat zekerheid wilt inbouwen voordat hij overgaat op aanvallende acties.
Ik heb ook nog niet al teveel van hem gezien maar volgens mij is hij een echte noodoplossing. Het stikt niet van de talentvolle rechtsbacks bij Ajax. Ik denk niet dat hij er volgend jaar nog bij is.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma mar 20, 2006 2:28 pm

Thomas schreef:
Rishi schreef:Timisela vind ik ook nog niks maar ik wil hem nog wel wat tijd geven. Waarom weet ik niet maar verdedigers hebben gewoon tijd nodig. En Timisela lijkt mij iemand die eerst wat zekerheid wilt inbouwen voordat hij overgaat op aanvallende acties.
Ik heb ook nog niet al teveel van hem gezien maar volgens mij is hij een echte noodoplossing. Het stikt niet van de talentvolle rechtsbacks bij Ajax. Ik denk niet dat hij er volgend jaar nog bij is.
Waar basseer jij dat op, Thomas?

Ik dnek dat hij er volgend seizoen gewoon bij zit, het is een jonge speler met potentie. Ik verwacht niet dat hij nu al wordt afgeschreven.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 20, 2006 4:51 pm

Zlatan Son of God schreef:
Thomas schreef:
Rishi schreef:Timisela vind ik ook nog niks maar ik wil hem nog wel wat tijd geven. Waarom weet ik niet maar verdedigers hebben gewoon tijd nodig. En Timisela lijkt mij iemand die eerst wat zekerheid wilt inbouwen voordat hij overgaat op aanvallende acties.
Ik heb ook nog niet al teveel van hem gezien maar volgens mij is hij een echte noodoplossing. Het stikt niet van de talentvolle rechtsbacks bij Ajax. Ik denk niet dat hij er volgend jaar nog bij is.
Waar basseer jij dat op, Thomas?

Ik dnek dat hij er volgend seizoen gewoon bij zit, het is een jonge speler met potentie. Ik verwacht niet dat hij nu al wordt afgeschreven.
Ik heb nog nooit een van de jeugdwatchers van Ajax horen praten over Timisela als iemand met veel potentie. Toen hij er bij kwam waren de meeste mensen die hem hadden zien spelen sceptisch.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za apr 01, 2006 5:18 pm

Nederlaag Ajax A1 zonder gevolgen

Het A1-elftal van Ajax heeft zaterdag slechte zaken gedaan in Waalwijk. RKC won volkomen verdiend met liefst 3-0 van de koploper van de eredivisie voor A-junioren. Omdat ook de nummer Feyenoord drie punten liet liggen bij Volendam, blijft de nederlaag zonder grote gevolgen.

Ajax liet zich door de junioren van RKC aftroeven op agressiviteit. De thuisploeg begon fel aan het duel en bleef dat eigenlijk de hele wedstrijd. Natuurlijk waren de omstandigheden niet optimaal, met een slecht veld en een straffe wind, maar daar hadden beide ploegen last van. A1 kon ook niet het excuus aandragen van veel geblesseerden, want op de zieke John Goossens na, was het elftal compleet.
In de 29ste minuut kwam de thuisploeg op voorsprong na een fout achterin bij Ajax. De nummer 10 van RKC kon doorlopen en rondde doeltreffend af, 1-0. Hoewel de Amsterdammers er nauwelijks recht op hadden, kon Vurnon Anita een minuut voor rust de gelijkmaker produceren. De talentvolle junior, die al zijn opwachting in het eerste maakte, slaagde daar in een tweestrijd met de keeper niet in.

In de tweede helft liepen de Waalwijkers na een klein uur uit naar 2-0. De bal kwam tussen twee Ajax-verdedigers in waar ook de behendige nummer 10 van RKC zich bevond. De bal stuiterde, de RKC-er ving hem op en ging er vandoor, 2-0. Tien minuten later werd het ook nog 3-0 toen dezelfde speler uit een corner inkopte.

Feyenoord verloor met 2-0 van Volendam, waardoor de voorsprong van Ajax drie punten blijft. Bovendien hebben de Amsterdammers een wedstrijd minder gespeeld dan de Rotterdammers.

Opstelling Ajax: Marco van Duin; Mitchell Burgzorg, Gregory van der Wiel, Donovan Slijngard, Marijn Sterk; Vurnon Anita, Rydell Poepon, Chakib Tayeb (66. Mitchel Donald); Sergio Zijler, Jordy Brouwer, Javier Martina
www.ajax.nl


:nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 01, 2006 5:23 pm

Een bekend verhaal.

En weer komt het die jongens makkelijk toe. Ze kunnen zich zo een wedstrijdje laten aftroeven en nog wordt men zo kampioen.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za apr 01, 2006 5:23 pm

Ze komen net terug uit Japan ofzo. Kan gebeuren een keer, ben dus benieuwd naar de volgende wedstrijd. Dan moeten ze laten zien dat een incident was
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr apr 07, 2006 9:03 pm

Ajax A1 neemt afstand van Feyenoord
Amsterdam, 7 april 2006

Ajax A1 heeft deze week afstand genomen van concurrent Feyenoord. De Rotterdammers verloren woensdagavond al met 4-2 van FC Groningen en de Amsterdammers zetten daar vrijdag een 3-1 overwinning op Volendam tegenover. Alle goals kwamen op naam van John Goossens.

Ajax A1 miste in de vaste opstelling Mitchell Burgzorg wegens een schorsing. Zijn plaats, rechtsachter, werd ingenomen door Vurnon Anita. Voorin had trainer Sonny Silooy een vrije rol voor John Goossens in petto. Javier Martina bezette de linkerflank.

Hoewel Ajax de openingsfase sterker begon dan Volendam, dat afgelopen weekeinde Feyenoord nog met 2-0 had verslagen, was de eerste grote mogelijkheid voor de gasten. Kees Tol kwam in de negentiende minuut alleen voor Marco van Duin te staan, maar de Warmenhuizense doelman keerde de inzet uitstekend. Direct in de aanval daarop had Javier Martina Ajax op voorsprong kunnen zetten, maar zijn kopbal miste de juiste hoogte en ging over. Nauwelijks twee minuten later had de Ajax-doelman wel het nakijken. Hij was kansloos op een inzet van rechtsbuiten Bas Ent die in de verre hoek raakschoot, 0-1.

Ajax hoefde niet lang tegen die achterstand aan te kijken, want na een corner van Martina liet de communicatie tussen de doelman van Volendam en zijn verdedigers te wensen over. Daarvan profiteerde John Goossens met een geplaatste kopbal, 1-1. Het was ook de jeugdinternational die net voor rust de 2-1 maakte.

In de tweede helft deelde de ploeg van trainers Sonny Silooy en Dick de Groot al snel na rust de grootste slag uit aan de Volendammers. Het was weer Goossens die nu een voorzet van rechts voor de voeten kreeg. Hij aarzelde niet, 3-1. Acht minuten later leek Ajax op 4-1 te komen, maar de grensrechter vlagde de goal wegens buitenspel af.
Volendam liet zich niet meer zien, het was Ajax - dat overigens ook niet groots speelde -dat in het resterende gedeelte de beste kansen kreeg. Maar Rydell Poepon, die een paar keer in goede positie kwam, had niet het geluk dat hij nodig had. Daardoor bleef het 3-1.

Door de zege loopt de voorsprong op Feyenoord op tot zes punten. Bovendien heeft Ajax nog een wedstrijd minder gespeeld dan de Rotterdammers.

Opstelling Ajax 1: Marco van Duin; Vurnon Anita, Gregory van der Wiel, Donovan Slijngard, Marijn Sterk; Murat Yildirim (79. Chakib Tayeb), John Goossens (72. Jordy Brouwer), Jan Vertonghen (Yassine Ben-Moussa); Sergio Zijler, Rydell Poepon, Javier Martina.

De stand:
Ajax 21-45
Feyenoord 22-39
FC Groningen 23-36
sc Heerenveen 20-35
Sparta R'dam 20-32
PSV 20-30
ADO Den Haag 20-29
Twente/Herac. 20-23
Excelsior 21-23
FC Volendam 22-23
Vitesse/AGOVV 19-22
AZ 20-22
RKC Waalwijk 22-22
FC Utrecht 20-19
Ajax.nl

Goossens speelde dus als een soort 10? Heeft iemand de wedstrijd gezien? Volgens mij moet Goossens echt heel snel naar Jong Ajax, want het lijkt mij dat hij het wel erg makkelijk heeft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr apr 07, 2006 9:18 pm

Ik zou hem de komende weken nog even met Jong Ajax mee laten doen en dan in de voorbereiding op het nieuwe seizoen mee nemen op trainingskamp. Laat die jongen maar alvast aan het echte werk proeven.

Hebben de jeugdvolgers enig idee hoeveel doelpunten hij al heeft gemaakt?

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » vr apr 07, 2006 9:30 pm

Hij heeft 13 doelpunten gescoord tot nu toe. Rydell Poepon heeft er 12 gemaakt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr apr 07, 2006 10:26 pm

En Poepon is het hele seizoen al vaste spits?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr apr 07, 2006 10:50 pm

[quote][2005/2006] Ajax van de toekomst 2e in Japan
Written by Jacques Happe

Friday, 31 March 2006
De afgelopen week was de nieuwe lichting A-junioren van Ajax, de samenstelling die volgend seizoen in het veld komt, in Japan om deel te nemen aan een internationaal jeugdtoernooi. Mede door een overwinning van 2-0 op de leeftijdgenootjes van AC Milaan werden de beloftes tweede achter Tokyo Verdy.

Op 19 maart vertrokken de jonge Ajacieden voor een negendaagse reis naar Japan, waar ze aan het internationale Sanix jeugdtoernooi meededen. Dit jaar waren voor het eerst ook twee Europese teams, Ajax en AC Milaan uitgenodigd. Andere deelnemers waren nationale jeugd en schoolteams uit Japan, China en Korea. Na een openingsfeest met buffet de avond daarvoor, waren de volgende morgen vier spelers te ziek om op het Global ArenA complex in Fukuoka hun eerste wedstrijd tegen de landskampioen van Japan te spelen. Het schoolteam Aomori werd met 5-1 verslagen, waarbij vooral Jordy Brouwer opviel met drie goals. In een andere wedstrijd scoorde hij zelfs viermaal. Ajax won alle groepswedstrijden en in de kwartfinale werd Ozhu met 3-1 verslagen. De tegenstander van Ajax in de halve finale werd AC Milaan dat van het nationale jeugdteam uit Zuid-Korea had gewonnen.

Ajax excelleerde in de halve finale tegen de Italianen. Prachtig voetbal en een 2-0 overwinning. “Vanaf het begin hadden we ze achterin helemaal vast gezetâ€

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za apr 08, 2006 8:37 am

Kan het dat ik Brouwer op het WK onder-17 in Peru heb zien spelen?
Nee, daar speelden Sarpong, Anita en voorin John Goossens (aantal doelpunten en assists). Op de bank zat keeper Verhoeff en ik dacht ook Arie Jan v.d. Heijden.

Goed te lezen dat John Goossens gisteren drie keer heeft gescoord tegen Volendam A1. Hij speelde volgens een verslag op ajax.nl (?) als zwervende spits. Een nieuwe term als Ajax niet weet wat het met een speler aan moet.

Jordy Brouwer handelt (nog?) in een te traag tempo (te gemakzuchtig). Ik hoop dat hij dat snel leert, want zowel vorig seizoen (B1) als dit seizoen heeft hij mij niet kunnen overtuigen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 08, 2006 5:06 pm

Goossens, Anita en Sarpong kan ik me nog heel goed herinneren. Evenals een aantal spelertjes van andere Nederlandse clubs en natuurlijk buitenlandse spelers.

Ik geloof dat ik die jongen ergens heb zien spelen maar ik weet niet meer waar. Het leek me al sterk dat ik het me niet zou herinneren dat ik een jeugdspeler van Ajax ergens had zien spelen.


Goossens heeft dus na Feyenoord ook nu weer 3 keer gescoort? Die jongen begint een sensatie te worden. ;)

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » za apr 08, 2006 10:43 pm

Goossens heeft tegen Feyenoord helemaal niet drie keer gescoord hoor Thomas.

De A1 speelt overigens dinsdag tegen ADO Den Haag A1, waarna het weekend daarna (pasen) een toernooi wordt gespeeld in het Duitse Dusseldorf.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 08, 2006 11:46 pm

Chivu 05 schreef:Goossens heeft tegen Feyenoord helemaal niet drie keer gescoord hoor Thomas.
:eusa_doh: Ik zie het al. Hoeveelste staat Volendam in de competitie? Dan weten we meteen hoeveel waarde we moeten hechten aan die drie doelpunten.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za apr 08, 2006 11:50 pm

Thomas schreef:
Chivu 05 schreef:Goossens heeft tegen Feyenoord helemaal niet drie keer gescoord hoor Thomas.
:eusa_doh: Ik zie het al. Hoeveelste staat Volendam in de competitie? Dan weten we meteen hoeveel waarde we moeten hechten aan die drie doelpunten.
Volendam staat laag, maar Ajax kon er in de heenwedstrijd niet van winnen.

Waarde hechten aan doelpunten? Waar haalt KJH zijn waarde uit? John Goossens kan ook doelpunten maken, kan passen, kan vrije trappen nemen, kan vrijlopen, maar is geen verbeterde versie van de traditionele Ajax-linksbuiten, zoals de laatste jaren zijn afgeleverd met O'Neill, Lohy, Esajas, Elmas en Bechan. ;)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 22, 2006 9:45 pm

22/4/2006 - Ajax A1 moet nog even wachten op kampioenschap
(Gepost door RvN)

Ajax A1 zal nog even moeten wachten op het kampioenschap. Uit bij het gecombineerde elftal van Vitesse en AGOVV won Ajax A1 met 0-4. B1 speler Siem de Jong scoorde tweemaal, Goossens en Chakib Tayeb scoorden de andere goals. Omdat Feyenoord A1 hun duel bij Excelsior a1 ook wist te winnen (0-1) was dat nog niet voldoende voor een feestje. Bij puntverlies van Feyenoord zou Ajax A1 kampioen zijn geweest. Dat feestje wordt nu even opgeschoven. De titel zal er zeker wel komen. Ajax A1 staat zes punten voor en heeft een duel minder gespeeld.
Ajax Netwerk

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » za apr 22, 2006 10:05 pm

Voor de hoeveelste keer wordt Ajax nou weer kampioen?

Dit is nog erger dan Schotse competitie. :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za apr 22, 2006 11:24 pm

Nihad schreef:Voor de hoeveelste keer wordt Ajax nou weer kampioen?

Dit is nog erger dan Schotse competitie. :D
Het gaat niet om het kampioenschap, maar om die twee (of één of drie) spelers die Ajax 1 halen.

Stel dat feyenoord A1 kampioen had moeten worden (iets dat feyenoord altijd wilde, maar waar de huidige grote man bj feyenoord = Wim Jansen geen waarde aan hecht), dan zou Sno niet naar NAC zijn gegaan, zou Drenthe (een prima speler) niet naar jong feyenoord zijn gegaan, zou biseswar vaker hebben gespeeld, zou De Guzman vaker hebben gespeeld .......... enz.

A1 speelt nog met Yildirim, Vertonghen en deze generatie had al in Jong Ajax de lijnen moeten uitzetten!

Siem de Jong, zie mijn verslag van vorige week: opvallen in de B1 wordt beloond!!!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 24, 2006 1:01 am

Ajax haalt nog een DOVO-talent
23 april 2006, 18:25
Door: Robert Kuijpers

Volgens Highlow, een Ajaxfansite, versterkt de Amsterdamse club zich volgend jaar naast Vito Wormgoor ook met diens clubgenoot, Patrick van de Berkt. Hij is eveneens afkomstig van DOVO.
Van de Berkt is een 16-jarige middenvelder die al eens in het eerste elftal van DOVO acteerde. Bij Ajax zal zowel Wormgoor als Van de Berkt moeten starten in de A1, met kans op speelminuten in Jong Ajax.
voetbalprimeur.nl

Plaats reactie