Ajax O17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Ajax O17

Bericht door Chivu 05 » do sep 08, 2005 7:39 pm

Ook voor Ajax B1 is de competitie weer begonnen. Gister in Groningen werd met 0-2 gewonnen van FC Groningen.

Doelpunten kwamen van: Frank Olijve (strafschop) en Vlatko Lazic.

Opstelling Ajax: Vincent Hofman; Deniz Aslan, Joel Tillema, Chris Supusepa, Nathaniel Will; Toby Alderweireld, Siem de Jong, Kevin Huijsman; Jordi Schell, Frank Olijve en Danilo Sousa Campos. Invallers waren Joey Godee (spits, overgekomen van Elinkwijk) Calvin Mac Intosh (centrale verdediger), Vlatko Lazic (linksbuiten/rechtsbuiten), Ismo Vorstermans (rechtsmid) en Renaldo Jongebloet (spits).

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do sep 08, 2005 7:43 pm

Weet iemand of hier ook nog grote talenten tussenzitten?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do sep 08, 2005 8:31 pm

Vorig seizoen vond ik Nathaniel Will opvallen (begin van het seizoen), maar als ik de opstelling goed lees, staat hij weer linksback i.p.v. centraal.

Bij Ajax wordt Chris Supusepa als een groot talent gezien, ik vind (of moet ik zeggen 'vond", want de laatste keer dat ik hem zag spelen was in mei) hem nogal wat fouten maken!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » do sep 08, 2005 9:29 pm

Opvallend dat Nathaniel Will linksback stond inderdaad, maar ik vond hem goed spelen. Speelde makkelijk ballen in met beide benen. Helaas moest hij met een blessure het veld verlaten.

Supusepa stond ongeveer 60 minuten op 4 en speelde uitstekend. Later kwam hij op linksback te staan; hij deed dit wel aardig, maar was een paar keer slordig in de opbouw. Moet zorgen dat hij 80 minuten geconcentreerd blijft spelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door joey » do sep 08, 2005 9:37 pm

Chivu 05 schreef:Opstelling Ajax: Vincent Hofman; Deniz Aslan, Joel Tillema, Chris Supusepa, Nathaniel Will; Toby Alderweireld, Siem de Jong, Kevin Huijsman; Jordi Schell, Frank Olijve en Danilo Sousa Campos. Invallers waren Joey Godee (spits, overgekomen van Elinkwijk) Calvin Mac Intosh (centrale verdediger), Vlatko Lazic (linksbuiten/rechtsbuiten), Ismo Vorstermans (rechtsmid) en Renaldo Jongebloet (spits).
Bekende namen: Chris Supusepa (broer van)
Danilo Sousa Campos (zoon van, zitten de andere Wambertinho's nog bij Ajax?)
Joey Godee (zoon van?)

Soepie 1 was een beetje licht, hoe is zijn broer in fysiek opzicht?
Het stinkt aan alle kanten!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do sep 08, 2005 9:55 pm

Geheugen, joey!

ikkuh_ihg
Berichten: 1
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 3:36 pm
Locatie: Bodegraven

Bericht door ikkuh_ihg » wo sep 14, 2005 3:47 pm

ik zit bij Vlatko Lazic in de klas. En ik vind hem heel erg goed. :xyxthumbs:

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma sep 19, 2005 8:46 pm

Ajax B1 heeft inmiddels ook al tegen FC Twente B1 en ADO Den Haag B1. Tegen Twente B1 werd met 0-6 gewonnen (4x Frank Olijve) en tegen Den Haag B1 werd het 3-0 voor Ajax. Aardige start dus voor de B1.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 19, 2005 9:54 pm

343 schreef:Geheugen, joey!
Dat is waar ook, Ajax heeft er maar eentje. :blush:

Frank Olijve, die speelt al heel lang bij Ajax, maar wat is hij eigenlijk voor een voetballer? Talent?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 19, 2005 11:53 pm

343 schreef:Geheugen, joey!
Dus de talentvolste (de nieuwe Ronaldo :D) zit bij Ajax?

Begrijpend lezen is soms moeilijk. :blush:

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » wo okt 26, 2005 3:31 pm

Gisteren Ajax B1 gezien op een toernooi met o.a. PSV B1, Twente B1, Willem II B1, Borussia Dortmund B1.

Uiteindelijk eerste plaats voor Ajax B1 na 1-0 overwinning op Twente. Doelpuntenmaker was Jordi Schell. Als team presteert de B1 goed, echte uitblinkers hebben ze niet in mijn ogen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo okt 26, 2005 3:55 pm

Sja, de Adriaanse leer he. Tactieken zijn belangrijker dan individuele kwaliteiten. :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 26, 2005 4:07 pm

X'C

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » wo okt 26, 2005 4:08 pm

Nee, dat wil ik niet zeggen. Ik bedoel dat er niet echt jongens zijn die er ver boven uit steken in dit elftal.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 26, 2005 5:22 pm

Als ze er ten opzichte van elkaar niet veel boven uitsteken is dat goed, maar als het geld ten opzichte van al hun leeftijdsgenoten dan lijkt dat verdomd veel op de Adriaanse leer.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za okt 29, 2005 9:42 pm

Op www.ajax.nl

Code: Selecteer alles

Zondag 30 oktober:
11.30 uur: Ajax B-1 - o/17 (res) - Feyenoord B-1 veld 1
Wie gaat er en kan een verslag schrijven?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 30, 2005 10:16 am

Ik kan helaas niet. Jammer want het is mooi weer en de wedstrijd lijkt me interessant. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma okt 31, 2005 10:53 am

Ik las dat de B1 met 0-1 had verloren. Feyenoord speelde met 11 jeugdinternationals, dus het was te verwachten. Zeker omdat bij Ajax ook enkele spelers ontbraken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 31, 2005 11:03 am

11 jeugdinternationals? Hoe kan dat nou? :shock:

Dit schrijft feyenoord.nl:

FEYENOORD B1 NIEUWE KOPLOPER NA ZEGE OP AJAX

Feyenoord B1 heeft zondag dankzij een zege op aartsrivaal Ajax de koppositie gepakt. Dankzij een treffer van Kevin Wattamaleo in de tweede helft werden de Amsterdammers op De Toekomst verslagen: 0-1. Feyenoord staat nu één punt voor Ajax. Op de uitslag was weinig af te dingen. De ploeg van Cor Adriaanse had het beste van het spel en creëerde de meeste kansen.
Feyenoord en Ajax maakten er een aantrekkelijke wedstrijd van, waarvan menigeen na afloop verbaasd opkeek dat daar slechts één doelpunt uit was voortgevloeid. Feyenoord creëerde alleen voor rust al vier prima mogelijkheden, maar vergat te scoren. Ajax stelde er minder tegenover, maar was met een schot op de lat wel dichtbij de voorsprong. Na rust trokken de bezoekers het duel naar zich toe door een treffer van Wattamaleo. Hagary had de marge kunnen verdubbelen, maar trof de lat. ´Een mooie wedstrijd, waarin we eigenlijk met grotere cijfers hadden moeten winnen. Maar dat maakt niemand momenteel wat uit. We hebben Ajax verslagen en ze afgelost als koploper. Dat is fantastisch´, aldus de contente Adriaanse.

Opstelling Feyenoord B1: Mulder; Van Stee (77´ Barendse), Ramsteijn, Nieveld, Nelom; Kobussen, Wijnaldum, Wattamaleo; Degeling (65´ Pedro), Hagary en Fer.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 31, 2005 11:36 am

Cor Adriaanse. :D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 31, 2005 11:41 am

Jöhnk schreef:Cor Adriaanse. :D
Die kan wél van Ajax winnen. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma okt 31, 2005 5:51 pm

Verliezen is niet leuk, maar het blijft gaan om die twee à drie spelers die het eerste kunnen halen. Een team dat geen kampioen wordt kan die twee spelers leveren, een team dat gemakkelijk kampioen wordt levert misschien te "slappe spelers", spelers die niet gewend zijn hard te werken.

Tegelijkertijd moeten we constateren dat Jong Ajax een degradatiekandidaat is, A1 twee keer met 5-1/5-2 van feyenoord hebben verloren en B1 nu ook verliest.

Heeft feyenoord B1 11 internationals? Zou heel goed kunnen, de feyenoordteams zijn momenteel sterker dan die van Ajax. A1 van feyenoord telt echt een paar talenten (keeper, Drenth, een sterke centrale verdediger en een biseswar), er wordt blijkbaar nu beter geselecteerd. In A1 van feyenoord zitten ook eerstejaars A-junioren (buys, biseswar, poldervaart, schet voor zover ik weet) m.a.w. ook een verandering t.o.v. vroeger.

Hoeveel talenten er doorstromen? Tot nu toe is dat bij Ajax beter geregeld dan bij feyenoord.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 31, 2005 6:00 pm

Eigenlijk mag een team het nooit gemakkelijk hebben in een jeugdcompetitie. je moet dan als de sodemieter die spelers naar een hoger elftal sturen omdat ze anders niet genoeg leren. Het is nu eenmaal zo dat van de sterspelers in een team dat het moeilijk heeft veel meer wordt gevraagd dan in een team dat het makkelijk heeft. Die jongens moeten leren dat zij de spelers moeten zijn die hun ploeg er doorheen sleept, ze moeten leren hun verantwoordelijkheid te nemen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma okt 31, 2005 6:01 pm

Van den Brom ROT OP! ;)

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za apr 15, 2006 7:29 pm

Ajax B1 - Groningen B1 2-2

Een beter Ajax wint niet!!!

Deze wedstrijd (ook) gelet op de spelers, minder op Groningen (nummers 2 en 9 waren goed!).

Keeper Donovan Partosoebroto (de keeper werd Donovan genoemd, ik neem dat het deze Donovan is!) kon bij het eerste doelpunt net niet bij de bal (gebrek aan lengte, hij raakte de bal wel). Ik dacht aan buitenspel, maar stond er te ver vanaf, de (Ajax-)grensrechter vlagde niet, m.a.w. een inschattingsfout van ???

De keeper is helaas wel erg klein, hij kan net bij de lat (als hij springt!). Bij het tweede doelpunt ging hij niet vrijuit, eruit komen (in het doelgebied) en de bal niet pakken!!!! De spelers van Groningen waren gemiddeld een halve kop groter, maar hij had die bal moeten pakken.

Deniz Aslan (op 2), beviel me wel, kan goed voetballen, is moeilijk te passeren, Ik vond hem beter dan een tijd geleden als invaller in A2.

Toby Alderweireld (3), een goede speler, gaf in de eerste helft een paar prachtige passes, verdedigde goed (eerste doelpunt? had hij er niet moeten staan?)

Christian Supusepa (4); de eerste keer dat ik hem zag spelen zonder te blunderen. Hij heeft een goede pass, verdedigde dit keer goed.

Nathaniel Will (5), deed wat hij moest doen, maar ook niet meer. Zonde van een speler die vorig jaar zo goed begon.

Siem de Jong (6), voor mij vandaag de uitblinker: goed in de duels, technisch goed, eindelijk eens iemand met een normale lengte. Hij deed me af en toe denken aan Gerard Aafjes die ik ook goed heb zien spelen (waar speelt hij nu?), inzicht, weet waar hij moet lopen en scoorde één keer en zweet emand vrij voor doel te zetten. Hij had nog een keer een goede aanvallende actie die hij net niet kon afronden.

Vlatko Lazic (7) begon goed, had wat dreigende acties, maar viel (ver) terug.

Frank Olijve (9) viel niet echt op, had al een halve wedstrijd in A2 gespeeld, maar had geen toegevoegde waarde (mag je verwachten van de aanvoerder)

Kevin Huisman (8) begon goed, won duels, maar viel in de tweede helft terug. Is klein, hopen dat hij groeit, want hij heeft wel iets.

Joey Godee (11)??? Hij kwam vier keer alleen voor de keeper, passeerde die keeper drie keer, maar scoorde niet (één keer was de kans echt niet te missen). Hij begon als linksbuiten, maar passeerde niemand. Het is een pluspunt dat een speler alleen voor de keeper verschijnt (weet positie te kiezen!), maar dan moet je wel scoren,. Eén keer lukte dat.

Op 10 had Ajax een kleine speler (Leandro Resida????), maar over hem heb ik geen oordeel, de tweede helft deed hij niet mee en in de eerste helft heeft hij "geen bal" geraakt, duidelijk te licht voor B1.

De invallers uit B2 hebben te kort gespeeld voor een oordeel.

Niet meegedaan: Renaldo Jongebloet, Calvin Mac Intosh, Jordi Schell en Richard Danilio Sousa Maciel (zoon van Wamberto), ze zijn geblesseerd (dus ook al in de B1!!!!)

Ajax was veel beter, maar won niet (Ajax 1 doet het tegenovergestelde)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie