Ajax O17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 21, 2006 12:54 pm

TB was volgens mij heel erg gecharmeerd van de lichting van de kleine (of is het nou grote?) Sneijder en met name Jeffrey Dekker.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 21, 2006 1:43 pm

Demosthenes schreef:Is deze foto genomen op het toernooi?
Nee, op de Toekomst zo te zien.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mei 21, 2006 1:49 pm

joey schreef:
Demosthenes schreef:Is deze foto genomen op het toernooi?
Nee, op de Toekomst zo te zien.
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Had ik moeten zien

De vraag blijft: in welke opstelling is er gespeeld. Het kan zijn dat er een paar C-spelers meededen enz.

Deze week nog even staan praten met een speler die t/m vorig seizoen bij feyenoord speelde (C1) en hij zei: "we winnen wel steeds van Ajax, maar bij ons gaat het om het winnen en bij Ajax om een paar spelers die uitblinken".

Ik heb de indruk dat er onder Wim Jansen anders wordt gedacht (zie het uitlenen van spelers aan NAC en RKC)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 21, 2006 4:45 pm

Ahn, het is een team van de B-jeugd. Ik vond het al raar dat ik niet zo veel van die namen herkende.

In welke leeftijdscategorie spelen Sneijder en Dekker dan?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 21, 2006 5:00 pm

Die moeten nu een jaar of 15 zijn, denk ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » zo mei 21, 2006 9:16 pm

Ik was vandaag bij t Marveld Toernooi voor C-junioren (In Groenlo, 10 km van Varsseveld af) en ving op dat er enkele spelers van de B2 meededen.

De C1 overigens verloor de finale nipt, 2-1 van Super Sport Feyenoord.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 21, 2006 9:29 pm

Chivu 05 schreef:De C1 overigens verloor de finale nipt, 2-1 van Super Sport Feyenoord.
Wie vielen jou op aan Ajax-zijde, Chivu?
Het stinkt aan alle kanten!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma mei 22, 2006 12:42 pm

Vond Bonevacia en Ebecilio zeer goed. Sneijder heeft natuurlijk ook veel kwalitiet, maar kan beter dan hij gister liet zien. Dekker lichtgeblesserd, men nam geen risico met het oog op de landskampioenschap-wedstrijd tegen PSV C1.

Verslagje van Ajax C1 staat op www.ajaxshowtime.com

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma mei 22, 2006 12:47 pm

En bij Supersport?

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma mei 22, 2006 12:50 pm

Doelman was uitstekend. Terecht keeper van het toernooi, gooide trouwens a la Gomes een keer uit, over de middenlijn. Razensnelle spitsen voorin lopen, waarvan 1 ook topscorer van het toernooi werd. Bij goals rende de hele bank naar de doelpuntemaker toe. Geweldig gezicht was dat :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re:

Bericht door Duke » wo okt 10, 2012 10:43 am

joey schreef:
talk back schreef:Ach, komende jaren zit Ajax geramd qua talent. Loopt meer dan genoeg rond. Nu echter nog een trainer vinden die kan en mag gaan bouwen aan een superteam a la periode 93 / 95. Van geel is goed bezig, nu alleen nog een echte vakman als trainer binnenhalen.
TB

Op uw wenken bediend! :xyxthumbs:

Deze ploeg deed dit weekend mee aan een toernooi, resultaat was niet zo goed.

Afbeelding

De gezichten bij de namen. Een vraag aan de insiders: is die Godee de zoon van Edwin?
Leuk om die foto eens terug te zien.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door Jinne » wo okt 10, 2012 10:49 am

2 jongens in het 1e en nog iig 4 in het betaald voetbal (Will, Vorstermans, Supusepa en Godee).
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door Alexander » wo okt 10, 2012 11:12 am

Is die Vorstermans die jongen van Utrecht?

Vindt dit niet zo een gek lijstje, aardig gezien van TB. De Jong en Toby zijn belangrijke spelers voor Ajax geworden. Goede lichting dus.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door Thijs » wo okt 10, 2012 11:14 am

Aslan zit nu bij Antalyaspor, MacIntosh bij Telstar en Olijve bij PEC Zwolle.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door Frisse » wo okt 10, 2012 11:20 am

Frank Olijve zit bij Zwolle.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door peter » wo okt 10, 2012 7:22 pm

Iedereen mag er dan nog eentje noemen.

Vlatko Lazic zit bij de Graafschap.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door Khraa » wo okt 10, 2012 7:48 pm

Resida bij Telstar.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door Yopi » di mar 26, 2013 11:54 am

'Walian: 'Slagen voor mijn moeder'

EXCLUSIEF INTERVIEW - Met de komst van Ezra Walian (15) haalde Ajax afgelopen zomer een echte goalgetter in huis. De overgang van AZ had echter veel voeten in aarde. Ajax Showtime sprak met de spits over transfers, droomclubs, Indonesisch bloed en het dramatische verlies van zijn moeder.

‘Ik ben geboren in Amsterdam en altijd al voor Ajax geweest.’ Walian draait er niet omheen, toen Ajax afgelopen zomer aanklopte, hoefde hij er geen tel over na te denken. ‘Op het moment dat Ajax naar mij toe kwam en vroeg of ik bij hen kwam voetballen, wist ik het eigenlijk al: mijn droom kon uitkomen.’

Walian gaat naar school op het Herbert Vissers College in Nieuw-Vennep en vormt een gezin met zijn vader en twee zussen van 22 en 25. Zijn grote voorbeeld is Cristiano Ronaldo en net als de Portugees was de bal al snel zijn beste vriend. ‘Ik was altijd met een bal bezig. Ook als ik m’n tanden aan het poetsen was had ik één voet op de bal, als we aan tafel aan het eten waren zat ik met twee voeten op de bal en als ik nieuwe kicksen kreeg, ging ik er de eerste nacht mee slapen.’

Veelbesproken overgang
Walian is een voetbaldier en Ajax-fan in hart en nieren. Maar waar een overstap naar Amsterdam voor hemzelf zo vanzelfsprekend was, zo ergerlijk reageerde AZ. ‘Dat is niet netjes gegaan’, zei technisch directeur Earnest Stewart in de zomer tegenover De Volkskrant. Volgens hem benaderde Ajax eerst de speler, om daarna pas bij AZ aan te kloppen. ‘Ik heb nog geprobeerd hem te behouden, maar dat had geen zin meer.’

De waarheid blijkt echter ergens in het midden te liggen, zo verklaart Walian nu: ‘Ik was bij Ajax een wedstrijd aan het kijken bij de C1. Toen heeft Ajax mij gevraagd ‘als we jou zouden vragen, sta je dan open voor een gesprek?’. Ik heb ‘ja’ geantwoord, maar mijn vader heeft wel duidelijk gezegd dat de club eerst contact moest opnemen met AZ. Dat hebben ze ook gedaan en daarna zijn ze pas bij ons thuis gekomen.’

Snelle aanpassing
Na de gesprekken mocht Walian in juni 2012 bij de B2 meetrainen om met dat team twee weken later af te reizen naar een toernooi in Singapore. ‘Dat ging heel goed. We werden eerste en ikzelf werd twee keer uitgeroepen tot Man of the Match en werd topscorer van het toernooi. Ik kreeg bovendien veel aandacht van de voetbalfans en pers uit Singapore, omdat ik half Indonesisch ben.’

Al snel bleek er meer magie te komen uit de rechtervoet van Walian, dan Ajax had gedacht. Het leverde de aanvaller een ‘promotie’ op naar B1, waar hij zich ook razendsnel aanpaste. ‘Dat beviel en bevalt heel goed. Het is natuurlijk een hoger niveau en je speelt met oudere jongens, waardoor het fysiek zwaarder wordt. Maar ik draai tot nu toe een goed seizoen, net als het team overigens. We staan vierde, maar kunnen nog kampioen worden. We zijn een hechte groep en er wordt veel gelachen in de kleedkamer.’

Maar de overgang van AZ naar Ajax blijkt op meerdere fronten een stap vooruit. ‘Je moet bij Ajax in kleinere ruimtes voetballen. Daar moest ik in het begin aan wennen, maar nu heb ik daar geen moeite meer mee. Er zijn hier bovendien meer spelers die het spel willen maken en je krijgt vaker vrijaf van de club. Ook krijg ik nu wel twee of drie keer per week individuele trainingen van trainers waar ik heel veel van kan leren. Dat is voor mij heel goed en ik denk ook dat ik er beter van ben geworden.
Maar hoe kan het dat een 15-jarige voetballer zoveel op zich af krijgt en toch zo blijft presteren? ‘Gewoon mijn eigen spel spelen en goed samenwerken met de jongens uit het team’, reageert Walian droog. ‘Bovendien hoefde ik niet heel erg te wennen want vlak na mijn overgang leek het al alsof ik hier al jaren speelde. En wie wil er nou niet spelen voor de club van je dromen? Voor mijn gevoel is er niets beters dan Ajax en ik heb hier dan ook altijd al willen voetballen.’

Tragisch verlies
De prestaties van Walian worden echter pas echt in perspectief geplaatst als blijkt dat het jonge talent op privévlak met een groot verlies heeft moeten leren leven. Zijn moeder overleed in november 2012 aan leukemie en dat kwam hard aan bij de Ajacied. ‘Dat was een hele zware periode. Toen ik bij Ajax kwam, kregen we nog een rondleiding op De Toekomst en daar was mijn moeder nog bij. Ze was enorm trots dat ik bij Ajax ging voetballen. Nu missen we haar bij ons en ik denk nog iedere dag aan haar.

Vanuit de club kreeg Walian de steun waar hij op dat moment enorme behoefte aan had. ‘Ajax heeft er heel goed bij geholpen. Op de begrafenis waren alle jongens van de B2 en B1 en veel trainers aanwezig. Dat gaf me heel veel steun. Voor mezelf geeft het overlijden van mijn moeder mijzelf nog meer de motivatie om dé spits van Ajax 1 te worden. Spelen in het eerste als jongen uit de jeugd, dat zou mijn moeder prachtig vinden.’

Doelen bij zijn droomclub
Naast een debuut in het eerste, kijkt Walian vooralsnog realistisch vooruit naar komende jaren. Na dit seizoen volgt eerst nog een jaar in de B1, daarna komt de eerste selectie dichtbij. ‘Ik wil mezelf nu vooral blijven ontwikkelen om een betere voetballer te worden. Over een paar jaar hoop ik bij A1 of misschien zelfs Jong Ajax aan te sluiten. Maar ik ben nu nog maar 15. Als ik 18 ben, hoop ik dat ik met het eerste mee mag trainen, daarna zie ik wel wanneer ik de kans krijg om mezelf te laten zien.’

Waar de fans vooralsnog niet voor hoeven te vrezen is een vertrek van Walian uit Amsterdam. ‘Ik wil nog heel lang bij Ajax voetballen en pas over heel veel jaren misschien in het buitenland. Maar daar ben ik nog helemaal nog mee bezig. Ik zie Ajax ook zeker niet als een tussenstap.’

Met die houding gaat Walian komende zomer met zijn vader naar Indonesië om een voetbalclinic te geven aan jongens in een weeshuis, dat de tante van zijn vader heeft opgericht. ‘Indonesië wordt steeds meer een voetballand en ze zijn trots dat er een Indische jongen bij Ajax speelt’, vertelt Walian.

Maar na de zomer keert hij weer vol trots terug in Amsterdam, want voor de sterke aanvaller is het rood en wit van Ajax heel speciaal. ‘Vanaf kleins af aan volg ik het eerste al en vandaag de dag nog steeds. Als Ajax thuis speelt, ga ik altijd naar het stadion, omdat ik het geluk heb dat mijn vader seizoenkaarten heeft sinds Ajax in de ArenA speelt. Ik vind het geweldig dat ik de jongens nu ook op De Toekomst zie. Ik wil iedereen vooral meegeven dat we met respect moeten laten zien dat wij de mooiste club van Nederland zijn.’
AS

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door Ajaciedjuh » di mar 26, 2013 12:34 pm

:biggthumpup.gif: Mooi verhaal. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door Jöhnk » di mar 26, 2013 12:48 pm

Wie is hier nou in geïnteresseerd? Het gaat om de stand op de ranglijst, hoor.

Maar serieus. Dit lezende heeft die jongen natuurlijk de 'gunfactor' mee. Echt een speler waarvan je hoopt dat hij het redt. Maar ja, er kan nog zoveel gebeuren...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door Bert » di mar 26, 2013 12:56 pm

Seizoen 2005/2006? :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door wimpey » di mar 26, 2013 1:02 pm

Yopi verlangt terug naar de tijd van Danny Blind, Bert. :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door Yopi » di mar 26, 2013 1:07 pm

Dat waren nog eens tijden, Willem. Met Renato Jongebloet naar de wereldtop! :hypocrite.gif:

De gunfactor, wie heeft dat woord verzonnen? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door Ajaciedjuh » di mar 26, 2013 1:09 pm

Yopi schreef:Dat waren nog eens tijden, Willem. Met Renato Jongebloet naar de wereldtop! :hypocrite.gif:

De gunfactor, wie heeft dat woord verzonnen? :confused.gif:
Ongetwijfeld van Gaal. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Seizoen 2005/2006 Ajax B1

Bericht door Jöhnk » di mar 26, 2013 1:14 pm

Het komt in ieder geval wel uit de Feyenoord hoek.

Plaats reactie