Ajax O17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax O17

Bericht door Trab » do okt 05, 2023 8:34 am

Yopii schreef:Zou hij dan niet van de ene blessure in de andere vallen?

Is het niet zo dat zulke spelers zo technisch zijn omdat ze het fysieke vermijden?

Natuurlijk kunnen spelers zich wel verbeteren, maar er zit ook een component van aanleg bij, denk ik. Niet iedereen kan hardloper worden.
Hoe beter het positiespel hoe minder fysiek nodig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » do okt 05, 2023 8:54 am

Dat zeker, maar voetbal is geen schaken. Het is en blijft een sport waarbij je een zekere inhoud nodig hebt.

De luie voetballer die teerde op zijn techniek is uitgestorven.

Ik vrees dat een Bounida het leuk vindt om panna's uit delen, dat is heel iets anders dan professioneel voetballen. In de jeugd kan dat allemaal, daar ligt het peil zeker in fysiek opzicht erg laag.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax O17

Bericht door Dubbel » do okt 05, 2023 12:52 pm

Yopii schreef:
do okt 05, 2023 8:54 am
Dat zeker, maar voetbal is geen schaken. Het is en blijft een sport waarbij je een zekere inhoud nodig hebt.

De luie voetballer die teerde op zijn techniek is uitgestorven.

Ik vrees dat een Bounida het leuk vindt om panna's uit delen, dat is heel iets anders dan professioneel voetballen. In de jeugd kan dat allemaal, daar ligt het peil zeker in fysiek opzicht erg laag.
Gisteren de panna van Zerrouki gezien in Madrid? Die was prachtig en functioneel want leverde een vrije trap op in kansrijke positie. Het kan dus wel maar jij doelt natuurlijk op de panna ergens op het middenveld terwijl een simpeler oplossing meer voor de hand ligt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17

Bericht door Marillion » do okt 05, 2023 5:21 pm

Dat zijn uitzonderingen.

Over het algemeen moet je vooral een hele goede functionele basistechniek hebben en is het belangrijk dat je snel en simpel kunt spelen. Een bal die direct na de aanname gelijk precies goed ligt voor een snel vervolg is bijvoorbeeld veel meer waard dan een trucje dat het vooral goed doet op Social Media maar waar je geen verdediger mee passeert.

En daarnaast moet je wat betreft weerbaarheid en inhoud ook echt wel een minimaal niveau behalen. Pas dan kun je met zaken als techniek, inzicht en positiespel het verschil maken. Heb je niet dat basisniveau dan blazen tegenstanders je gewoon omver. Ook als ze technisch minder begaafd zijn.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » za okt 14, 2023 1:14 pm

Heeft iemand anders hier net ook de onder-17 gezien tegen AZ? Uitslag 4-4.

Goede verhalen gehoord over Mechrouch (gekocht van Volendam), maar vandaag viel hij me niet mee. Toonde weinig overzicht, dat is een probleem voor een buitenspeler. Vandaag kwam hij trouwens ook geen lantaarnpaal voorbij, dat schijnt hem anders wel te lukken.

Verder weer lekker via de backs opbouwen, dat schiet echt op. Ünüvar scoorde twee keer (waarvan één cadeautje), maar was verder onzichtbaar. Ik weet het niet met die jongen.

Teams waren redelijk gelijkwaardig. Ze regen de fouten aaneen, wat wel vermakelijk was maar niet hoopgevend. Oldenstam is wel een aardige voetballer en Van der Lans deed met redelijk succes een centrumverdediger na.

AZ loerde op de counter, nam te weinig initiatief en was tevreden met een punt. Volgens mij had er met een beetje meer lef meer in gezeten voor die ploeg.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » za mar 30, 2024 12:51 pm

Kijkt iemand naar de Future Cup?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17

Bericht door Marillion » za mar 30, 2024 1:06 pm

Ja, opvallend dat ze met aangepast regels spelen.

Bij City zijn ze fysiek echt wel een maatje groter. Je ziet duidelijk verschil in selectiemethode. Of ze moeten bij Ajax allemaal wat jonger zijn.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » za mar 30, 2024 1:23 pm

Ja, als je die Abildgaard neemt, hij is nog een jochie. Speelt ook zo, trouwens.

Achterin wat meer body met Lans en Bouwman.

Backs van Ajax zijn verdedigend zwak, waar kennen we dat van?

Ah, broertje van scoort... :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17

Bericht door Marillion » za mar 30, 2024 1:26 pm

Dat maakt spelers zo lastig in te schatten. Hoe zien deze jongens er over twee jaar uit? Als je geen talent uit de absolute buitencategorie bent heb je toch ook fysieke kracht nodig. Ik ben altijd zo bang dat de spelers die zich melden bij Jong Ajax vooral in de jeugd het verschil konden maken.

Inmiddels wel 2-1 voor via een mooie counter met broertje Unuvar als eindstation.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » za mar 30, 2024 1:50 pm

Tja, het niveauverschil tussen jeugd en senioren is enorm. Qua tempo, intensiteit en fysieke kracht een andere wereld.

Bij de jeugd zie je grote kwaliteitsverschillen binnen een team. City bijvoorbeeld heeft voorin leuke spelers lopen, maar achterin is het niet veel.

Het is natuurlijk ook geen echte graadmeter omdat beide teams er verschillend in staan. Ajax speelde met hart en ziel, dat was bij City duidelijk minder. Dat had toch een wat arrogante houding en liet het in de tweede helft lopen. Ik las dat hun team overal uitgenodigd wordt, die jongens vormen een soort rondreizend circus, blijkbaar.

Wat vond je van Steur? Zou de blikvanger zijn. Mij viel hij wat tegen. Beetje flets, maar het is vast een momentopname.

Het is wel opvallend dat Ajax de laatste jaren veel robuuste CV-s opleidt: De Ligt, Botman, en nu Van der Lans en Bouwman weer. Ik ben benieuwd hoe die twee zal vergaan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17

Bericht door Marillion » za mar 30, 2024 2:09 pm

Steur kon geen stempel drukken inderdaad. Je ziet wel dat hij geen ruzie met de bal heeft. Unuvar ook echt wel handig voor wat het waard is.

Ik was ook wel benieuwd naar Luca Messori. Heeft de opleiding vrijwillig verlaten, terug naar zijn amateurclub, en na drie jaar weer terug. Vanmiddag nog eens kijken. Het is er prima weer voor.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58874
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax O17

Bericht door 999 » za mar 30, 2024 4:08 pm

Achterlijke overtreding op het middenveld.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58874
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax O17

Bericht door 999 » za mar 30, 2024 4:14 pm

Ik zie dat ze hier zaalvoetbal regels toepassen, in trap en 4 minuten naar de kant.Mijn zin om dit af te kijken wordt ineens stukken minder. .

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » za mar 30, 2024 5:40 pm

Ik heb alleen de eerste wedstrijd gezien, maar mij bevielen die regels juist uitstekend.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58874
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax O17

Bericht door 999 » za mar 30, 2024 7:00 pm

Voor mij niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17

Bericht door Marillion » za mar 30, 2024 7:24 pm

Yopii schreef:
za mar 30, 2024 5:40 pm
Ik heb alleen de eerste wedstrijd gezien, maar mij bevielen die regels juist uitstekend.
Ja, mee eens. Het spel gaat hierdoor soms sneller en een tijdstrafis veel effectiever dan een gele kaart.

Ajax had die tweede wedstrijd ondanks de rode kaart eigenlijk wel moeten winnen. Unuvar mist een paar mooie kansen. Maar ze staan er goed voor richting finaleronde. Altijd leuk op dit toernooi als Ajax ver komt.

Was het vorig jaar dat ze in de finale zo'n pak slaag kregen van Nordsjaelland? Daar speelt een jongen mee, Faber, waar Ajax interesse in heeft.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58874
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax O17

Bericht door 999 » za mar 30, 2024 7:52 pm

Tja, als je zaalvoetbal wil zien ga je toch naar zaalvoetbal wedstrijden kijken .. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » zo mar 31, 2024 1:15 pm

Ja hoor, trolletje. :smallgrin.gif:

Tweede helft tegen Pachuca is begonnen. Nog 0-0.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58874
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax O17

Bericht door 999 » zo mar 31, 2024 1:21 pm

Trolletje ?, ga eens lekker op bejaarden voetbal snottert . ..

Dat de terugspeelbal ( bal oppakken ) op de keeper met de voet niet meer mocht zou ook meer snelheid in het spel brengen, na 1 maand was die 3% snelheids winst ook weer over .

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » zo mar 31, 2024 2:03 pm

De grote jongens (Ünüvar, 'Sjaan' Steur) vallen dit toernooi wat tegen, Abildgaard speelt erg ongelukkig. Over Mechrouh had ik goede verhalen gehoord, maar aan acties zonder idee heb je niets. Daarbij is hij erg zelfzuchtig.

De teamplayers vallen meer op: Johnson, Van der Lans met name.

Het blijft een momentopname. Spelers kunnen een slechte dag hebben, of twee slechte dagen. Wie weet spelen de zenuwen mee.

Hoe dan ook, Ajax naar de halve finale. Morgen wacht de eerste echt grote uitdaging met PSG.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58874
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax O17

Bericht door 999 » zo mar 31, 2024 2:07 pm

Steur valt me helemaal niet tegen ..

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » zo mar 31, 2024 3:16 pm

Een beetje blue vandaag, maar hij is dan ook een jaar jonger. Ben trouwens benieuwd wat er gaat gebeuren, zou hij een contract gaan tekenen? Zijn broer de keeper vertrok op jonge leeftijd naar Duitsland.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17

Bericht door Marillion » zo mar 31, 2024 5:22 pm

Kon Messori zich nog onderscheiden?
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17

Bericht door Yopii » ma apr 01, 2024 9:19 am

Niet echt. In de eerste wedstrijd deed hij het beter, maar daar moetent we wel bij vermelden dat de verdediging van City onder de maat was.

Straks om 11 uur spelen onze jongens tegen PSG, dat wordt a different cook. PSG is fysiek sterk en technisch een stuk beter dan onze eerdere tegenstanders, heb ik begrepen.

In de andere wedstrijd neemt het piepjonge Anderlecht het op tegen Partizan. Anderlecht schijnt een paar leuke talenten te hebben lopen.

Nordsjaelland is dus al naar huis.

https://www.ajax.nl/artikelen/future-cu ... sjaelland/

Voor wie nog even wil scouten... Die actie bij de 1-0 is wel fraai, moet ik zeggen. Wat een snelheid heeft die jongen.

https://www.ajax.nl/artikelen/future-cu ... nderlecht/
Laatst gewijzigd door Yopii op ma apr 01, 2024 9:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17

Bericht door Marillion » ma apr 01, 2024 9:25 am

Anderlecht komt bijna altijd ver in dit soort toernooien. Opvallend.

Ben benieuwd naar PSG. Kan het niet live zien maar neem het op. City was fysiek natuurlijk ook echt wel sterker en hun spelers lieten ook individuele klasse zien. Daar staat tegenover dat Ajax bij dit toernooi altijd wel druk voelt om echt te presteren en een wedstrijd eruit te halen. Ik stel me voor dat clubs als City en PSG dat wat minder hebben en dat die jongens vooral een paar keer iets moois willen laten zien. Misschien zit ik er naast maar voor die teams lijkt het soms wat meer een uitje.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie